[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:18

Hahahaha dat heeft Shaggy precies het zelfde, echt heel lastig :'). Moest van de premiera eigenlijk ook een cob bakstuk en een full neusriem en frontriem :P.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:45

Eline: Ze heeft wel een tijdje te koop gestaan omdat we dachten dat ze te moeilijk was voor ons. Maar we waren gewoon niet consequent genoeg. Nu wel en nu is ze dus een stuk braver en kan ze gewoon blijven :D
Super dat de osteopaath niks gevonden heeft :D Ben benieuwd hoe Boes het onder het zadel gaat doen.

Ik kruip ook weer op de roze wolk. Ik heb net weer zo heerlijk gereden <3 Ze heeft zo goed haar best gedaan. Ze had er flink zin in. In het begin was ze vervelend en toen heb ik haar even aangepakt en daarna was ze echt zo heerlijk te rijden. Ook weer een stukje galop meegepakt en ze snapt nog niet zo goed hoe het moet maar ze probeert het wel. Waren na het rijden allebei hartstikke moe en Nikita was zeiknat van het zweet.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:56

Fijn dat ze kan blijven Angela :) Ja consequent zijn is bij die jonge paardjes echt hard nodig.. Kan soms streng overkomen, maar anders werkt het echt niet.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:13

Bij sommige paarden moet je super consequent zijn, ik had steeds alleen maar merries en ik moest er echt op letten want dan ging het een tijdje goed en dan gingen ze het toch weer proberen. Nog maar zien wat mijn nieuwe held gaat doen, maar tot nu toe is hij heel makkelijk hij vind alleen steeds een uitgang in de wei. Nu staat hij in de grote wei met de andere paarden maar de merries zijn het er nog niet helemaal mee eens. Hij mag nog niet in de buurt komen (en het is echt zo;n puppie die het steeds weer gaat proberen)

Geeske, als ik flink les heb gehad heb ik ook altijd spierpijn, ik doen dan toch meer mijn best als dat ik alleen aan het rijden ben.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:26

evdpanne schreef:
Hahahaha dat heeft Shaggy precies het zelfde, echt heel lastig :'). Moest van de premiera eigenlijk ook een cob bakstuk en een full neusriem en frontriem :P.

Ah, was jij dat. Ik wist idd dat nog iemand datzelfde probleem had. ;)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:30

moppielover schreef:
Eline: Ze heeft wel een tijdje te koop gestaan omdat we dachten dat ze te moeilijk was voor ons. Maar we waren gewoon niet consequent genoeg. Nu wel en nu is ze dus een stuk braver en kan ze gewoon blijven :D
Super dat de osteopaath niks gevonden heeft :D Ben benieuwd hoe Boes het onder het zadel gaat doen.

Ik kruip ook weer op de roze wolk. Ik heb net weer zo heerlijk gereden <3 Ze heeft zo goed haar best gedaan. Ze had er flink zin in. In het begin was ze vervelend en toen heb ik haar even aangepakt en daarna was ze echt zo heerlijk te rijden. Ook weer een stukje galop meegepakt en ze snapt nog niet zo goed hoe het moet maar ze probeert het wel. Waren na het rijden allebei hartstikke moe en Nikita was zeiknat van het zweet.

Nou, gelukkig is het nog op tijd goed gekomen.
Ik ben ook heel benieuwd hoe hij onder het zadel is. :D

Fijn dat het rijden ook zo super is gegaan. De roze wolk zit volgens mij al weer goed vol. *\o/*

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:29

Jazeker dat die vol zit! Ik kom er ook weer bij hoor, het ging vandaag super! En nee, we hebben niet de linker galop gedaan... heb mezelf voorgenomen en met mijn instructrice sbesproken dat we eerst even met de soepelheid van de spiertjes bezig gaan... Heb vandaag even een tijdje flink wat buiging gevraagd, dat vind ze dan heel moeilijk maar ze deed keurig haar best en heb haar daarna ZONDER zadel uitgestapt! Nou dat doe ik ook echt nooit dus dat was heel wat... wat heerlijk dan zeg!! weer een stapje dichter bij mijn ideaalbeeld van een eigen paard...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:48

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:01

Heey

Eline: Ben echt superblij dat we er op tijd achter zijn gekomen.

Martinique: Klopt, daar moesten wij nog aan wennen want wij hebben alleen nog maar wat oudere paarden gehad en geen veulens/jaarlingen/ 2 jarige. Dit is de eerste keer maar nu gaat het echt heel goed gelukkig.

Geeske: Wat heerlijk dat het zo goed ging :D En de galop komt later wel weer.

Ik blijf zitten hoor, heb vanochtend alweer heerlijk gereden <3. Vanochtend niet zo hard gewerkt. Alleen een beetje los gewerkt en lekker tempo wisselingen gedaan. Dat vind ze nog erg moeilijk maar ze deed weer super der best. Ze was ook heerlijk los en ontspannen vandaag.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:36

Fijn Angela!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:38

Fijn dat het zo goed gaat Angela!

Geeske ook hard gewerkt :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:01

Angela wat fijn dat ze kan blijven!

Madelief ooh gaaf je bent wel lekker bezig he met het VDen :) kom op met foto's :D

Geeske leuke foto, jullie zien er allebei blij uit!

Hier hebben ze maatje cob, behalve Flaaf en Kalife die een full passen maar dan is de neusriem juist weer aan de grote kant :+

Lekker wezen zwemmen vanochtend met Kalife!! Hihi ohz durft hij niet erg het water in, maar zo ernaast liep hij er als een braaf hondje erachteraan :)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:03

Geeske: Wat een mooie foto. <3 En wat fijn dat je les zo goed ging.
Vond ik altijd heerlijk, zonder zadel rijden. Misschien word het nog wel een nieuwe hobby voor je. :P Haha.

Angela: Jij hebt volgens mij een vaste plaats op die wolk. Haha. :D

Ik ga ook op de wolk zitten. Allemaal een beetje opzij…… :o
Grondwerk ging vanochtend weer super. Hij is zo enorm braaf.
Heb vandaag voor het eerst met een krukje naast hem geoefend. Schuiven met mijn voet, wat een enorme herrie geeft. Erop staan + springen en lekker over hem heen hangen. *\o/*
Hij vond het eerst spannend, maar met rust en vertrouwen liet hij het daarna allemaal toe. De knapperd. Ben zo trots op hem. <3

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:06

O Martine, ben zo jaloers op je.... Haha.
Ik vond dat ook altijd zo fijn in de zee.
Nou ja, misschien voor ons in de toekomst weer.
Wat een vertrouwen trouwens, dat als jij gaat hij met je meeloopt.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:06

Aah super! Leuk zo bezig zijn!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:18

Ik geloof dat we het ook allebei wel leuk vonden! Haha,
t is wel wiebelig en ze snapt niet helemaal dat ze dan ook nog wat 'moet' doen als ik er zonder zadel op zit, maar gewoon lekker een beetje knuffelen etc. vindt ze heerlijk!

Martine, wat gaaf dat hij dan zo makkelijk met je mee gaat!!

Snowy (sorry ben even je naam kwijt), leuk dat je die dingetjes al op kunt pakken! Daar heb je veel aan, als ze dat soort dingen allemaal al kennen en accepteren van je!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:07

Het wordt druk op die wolk maar gelukkig is hij groot genoeg.
Ingrid.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:21

Heb weer nieuwe foto's van Bucitron op mijn Facebook.
Ik krijg ze er hier niet op. Haha.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:06

hoi, allemaal mag ik nog meepraten, weet het een beetje afwezig geweest weinig tijd en ja dan komt bokt op een laag pitje hellaas.

ik zal straks eens trug lezen allemaal als ik me er toe kan zetten.

hier nog veel gebeurt?

bij ons weinig met paardjes weekje veluwe geweest amor staat op land en vermaakt zich prima.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:31

Afbeelding

Toch gelukt. :D
Bucitron heerlijk aan het genieten van het zonnetje. <3

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:32

Angela, super dat Nouchka mag blijven en jullie nu beter met haar om kunnen gaan! En fijn dat je lekker met Nikita heb gereden :D
Eline, fijn dat Boes niks 'mankeerde' bij de osteo en super dat je nu naar het rijden op kan bouwen! Ook al een passend zadel?
Geeske fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat, leuke foto!
Martine, lekker wezen zwemmen, met Kalife, argg maak ons weer jaloers...
Ach, ik heb vandaag ook gezwommen, in de regen :+ Jeetje wat een weer := Foto's komen er als het goed is aan :D
Welkom terug Dominique!

Jeetje, wat een regen is er vandaag gevallen he :=Vandaag geschreven bij de onderlinge wedstrijd op stal, was wel leuk :)
Verder mijn nichtje het hele weekend te logeren gehad, ook gezellig!

Furia is weer bij de hoefsmid geweest en staat weer netjes op zn voetjes :j Vandaag even met hem gewandeld en weer verder gegaan met vrijheidsdressuur.
Verder ben ik echt onwijs nieuwsgierig naar de foto's die dat meisje waarmee ik samen heb getraind heeft gemaakt, volgens mij zaten er een paar gave tussen :D Kan niet wachten!! *\o/* :):) :):)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 01:01

Hallo zeg, waarom hebben wij nog niet eerder foto's van bucitron voorbij zien komen hier??!! Wat een plaatje!

Angela, ik herken het. Voor ons ook voor het eerst een jong paardje, dus wij moeten het ook nog allemaal leren. Gelukkig ben ik zelf nogal nuchter en vrij onverstoorbaar, want madame van mij heeft een stevig karaktertje haha. Maar het is ook leuk allemaal, Fiela leert van mij, en ik leer van haar.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 01:02

P.s. Madelief, ik ben ook benieuwd dan!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:30

Geeske lekker samen genieten met je meisje dus :) haha ja ik was ook wel blij dat hij gewoon braaf erachter aanliep. Hij stond wel een beetje te snuiven en verbaasd te kijken, er waren ook best een beetje golven..

Wat is Bucitron een knapperd! Meer foto's!!

Madelief oei nu nog zoveel regen, dat is niet lekker ;( wel fijn dat Fuur weer netjes op z'n voetjes staat! Hopelijk komen de foto's snel, ben ook benieuwd nu haha.

Hier alles goed lekker warm vandaag, 46 graden voorspeld maar tot nu toe goed uit te houden. Lekker wezen zwemmen vanochtend (dit keer zonder paard, misschien morgen weer haha).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:53

woww, 46 graden.. hier rond de 18-20..