[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:42

Evelien Mooi paardje! Doet wat aan Desje denken. Mooie foto's ook! (Heb even gespiekt) Mij ken je waarschijnlijk niet, maar ik ben de echtgenote van Frankiej
Soeske Turkse vrouwen. Na hun dertigste gaan ze op hun moeder lijken en dat is meestal niet fraai. :+
Saida Toen ik vanmorgen wakker werd, was ie al weg, dus uitslapen is niet gelukt. En volgens mij heeft hij ook niet op de bank gelegen,maar ik heb hem een lekker ijsje gegeven...
Madelief Ja, Frank zei verbaasd, dat ie nog niet in jouw profiel had gesnuffeld, dus hij keek mee. Toch een mooi profiel! De mijne is leeg. Daarvoor verwijs ik naar mijn hyve. Ik snap niet hoe je hier foto's moet uploaden. Dat klinkt altijd zo omslachtig. Maar vandaar dat ik de kat niet zag haha! Nou mooi, drie katten! leuk! Ik kom pas kijken als ze alledrie een baasje heben. ;)
Snowy Dat is idd balen. Jammer dat wij niet dichterbij wonen. Frank is er altijd wel voor te porren en dan zou Sam het waarschijnlijk ook gewend zijn. Hij doet dat regelmatig met Frank, maar nu hij Dessie heeft, staat Sam op het 2e plan.
Sanne mooie fotosessie. Ik zit weer met een grijns op het gezicht!
Ilona Herkenbaar, dat schijterige. Samaranch kan het ook al. Vandaag waren de buren heel eng, want die... praatten... :z Die fotoshoot van Sanne van Chico is wel heeel gaaf hoor. Nog even zitten zwijmelen. Fijn dat je toch heel lekker hebt gereden.
Moppie Sterkte! Jammer dat het nu weer minder gaat.

Nou even over mij en Sam. Meneer was nogal opgefokt. Hij had al liggen rollen in zijn stal. Iets wat ie nog nooit heeft gedaan. Toen begon het te regenen. Dus maar eerst uitgebreid gelongeerd in de binnenbak. We hoorden mensen praten, want naast de binnenbak wonen de buren en die hadden een feestje. Toch alleen opgestapt en gereden, maar de bak was zo stoffig, dat ik afgestapt ben en het buiten weer probeerde. Meneer liep weer wat te drietsen. Allemaal stapjes naar voren, opzij enzo zetten, terwijl ik wil opstijgen. Hij zal mijn twijfels wel gevoeld hebben. Uiteindelijk ben ik toch alleen opgestegen. Rijden ging lekker! Draven en lichtrijden gingen weer goed! Toen de andere ruiter er uit ging heb ik nog een paar rondjes actief gestapt, maar ik ben toch wel huiverig om nu alleen te rijden in de buitenbak en het hield op met zachtjes regenen, dus na een dik half uur zijn we gestopt. Al met al allemaal weer goed gegaan! 2 keer alleen opgestegen en een braaf paard. Dus ik was tevreden! Morgen gaan we weer. :+ +:)+

Sabrina heeft vandaag ook even gereden. Ze wilde persé even draven op prince. Daarna vond ze het wel goed en Prince ook, want het was warm! Tevreden zijn we gestopt! Maandag bel ik een kennis van mij om af te stemmen wanneer ze kan lessen. Ik denk dat ze het nu wel aankan. Ze werkt er keihard voor en dat moet je dan belonen hè?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:46

Angela: Ik ben het met Frank eens... ;( Hoe sneu ik het voor jou en moppie vind. Dit dier is op.... volgens mij kan die niet meer. De dagen dat hij goed is vind ik persoonlijk te weinig, als je snapt wat ik bedoel. Volgens mij is hij beter af in de paardenhemel :(:) . De keuze moet jij maken, dat kan Moppie helaas niet zelf doen, maar ik denk dat hij je het in dank af neemt als hij geen pijn/ontzettende last meer heeft.. Zoals er een hele mooie slogan voor is: Liefde is loslaten! Sterkte..

Frank: Hihi, Des had er ff genoeg van. Dat gebonk op zn rug hoeft van hem niet meer haha! Achja, wat wil je ook met zo'n zadel die onwijs goed past, ga je natuurlijk niet meer zonder rijden denkt Des :+ . Balen joh dat het nog steeds zo druk is!

Anouk: Zo, goed zeg!! Vertrouwen komt per keer terug. Ik heb ook nog steeds een hele lichte angst voor geluiden ect. Ik let heel goed op. Maar gelukkig als ik eenmaal bezig bent, en hij loopt, dan gaat steeds lekkerder! Maar toch altijd weer met opstappen ff die kriebels. Gelukkig verdwijnen ze weer snel! Morgen weer nieuwe rondes, gaat vast goed! En wat leuk voor de kleine hihi :D .

Zo, waaaaaaaaaaaaaaaaaauw. Heb net toch heerlijk gereden!!! Ben echt verliefd op m. :+: Het ijzerenrek was vandaag vele malen minder eng, en hij had de volle 100% voor mij. Wat ging die lopen zeg... :~ . Het leek wel een heus dressuurpaard :D haha! Zo netjes ontspannen, keurig aan de hulpen.. Ik heb voor het eerst hele stukken geoefend met doorzitten hihi. Hij zat best fijn, zeker omdat hij helemaal losliet!! Oef, zit echt op een dikke vette rose wolk hoor... :+: *zucht* .

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:01

ff vraagje tussendoor,heeft iemand van jullie misschien ervaring met ruitershoponline.nl?

idefix4

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:05

Wow, Ilona! Dat wil ik ook! Zalig!!! Fijn dat de kijkerigheid er een eind af was. Onhandig hè? Al die roze olifantjes. Ik merk bij Sam dat als ik stoïcijns blijf volhouden dat er niks aan de hand is, dat ie dan zucht en er mee ophoudt... hihi

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:19

Gab, nee, met die online shop heb ik geen ervaringen! Heb je er wat gekocht, of wil je wat gaan kopen?

Anouk: Haha, als ik hem vol negeer, dan loopt ie er zo voorbij. Maar het idee dat hij toch kan schrikken, doet mij schrikken, en als ik ook maar iets verkramp, straft hij mij door dan juist even lekker te kijken of weg te springen. :+ Hij corrigeert zo goed.. Hij wou rechtom niet lekker loslaten.. ik wat druk geven, nou nee hoor. Ik dacht oja, oeps, lóslaten. En plop, daar kwam die. Dan hou ik onbewust teveel vast :o . Hij doet dan helemaal niks meer haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:20

Wat is het hier rustig zeg... Ben mn kabeltje vergeten, dus nog steeds geen mogelijkheid om de foto's er op te zetten.

Vandaag weer les gehad, Furia ging weer goed en zijn erg happy met de vooruitgang die meneer boekt, hij wordt al lekker ruim in zijn gangen en als hij echt lekker loopt maakt ie zich ook zo lekker groot :D Lekker ding!! :+:

Zit nu in mn uppie thuis, mn vriend+vriendlief zijn naar de stad, heb ook opzich zin, maar krijg mezelf niet zover om op te staan, heb moeie benen en tis nog zo vroeg :P Was altijd gewend pas om een uur of 12 te gaan kijken hoe het er was...
Ga zo nog even heen, nu even rustig aan hier bijreageren even make uppen en leuke kleertjes aan :j

Snowy2004: Ja dat is helaas zo in de zomer :n Ik heb gelukkig niet zo'n haast met zoeken, het is niet "noodzakelijk" maar gewoon wel ff lekker heb ik ook gewoon meer tijd..
Iloon: Lekker dat het vandaag zo lekker ging!! Haha, wat een aansteller, komt toch het arabierenbloed naar boven :D
Enne, je plaatst te weinig foto's van je kanjer, zie graag beeldmateriaal van hem *D
Moppielover: Wat een moeilijke situatie :(:) Kan je me voorstellen dat je hem, omdat hij toch nog goede dagen heeft, het liefst zo lang mogelijk bij je houdt. Succes en een knuffel voor Moppie!
Frank: Bij jullie regen? Hier droog, hoewel het aan het eind vd middag wel wat dreigend eruit zag.
Heeft Des zo'n gevoelig ruggetje dan?
Anouk: Hahaha, ik snap nooit dat mensen foto's uploaden moeilijk vinden :D Tis hetzelfde als hyves hoor!
Je kunt ook hier je hyves foto's zetten, door op de foto op hyves rechts te klikken, eigenschappen, dan de url volledig kopieren, hier in je tekst plakken en er [img]voor%20zetten%20en%20aan%20het%20einde[/img]. Of gewoon de url selecteren en in het uitgebreide antwoordscherm op Img te drukken. It's really easy :D
Leuk hoor zo'n fanatiek dochtertje! Sam de druktemaker, rolt hij nooit in zijn stal? Lekker dat het draven nu wel een stuk beter ging, heb je die foto al laten maken??

Nou ik ben ook weer helemaal bij, fijne avond en zondag nog iedereen! :wave:

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:43

nathaly: Klinkt als een super dag!

Anouk: Fijn dat het beter met je gaat. Zo'n dagje efteling is altijd leuk! Ik ben al lang niet meer in het sprookjesbos geweest..schandalig genoeg hebben we die de laatste keer overgeslagen!
Sam en des zijn straks niet meer veilig met zulke amazones in de buurt!!
Had ze tot nu toe nog geen les?

Peet: IK kan lavendel ook wel aan mn andere goedje toevoegen. Dat bestaat nu uit azijn, citronelle en iets vies van de decatlon

Madelief: Schattig!!! nou niet allemaal mee naar huis willen nemen ;)

Saida: je blijft verrassen..eerst een nieuwe instructrice en nu ineens cloris! Leuk dat het zo goed ging, was het heel anders als voorheen?

elise: Hopelijk heeft deze gelijk! Duien dat het beter wordt!

suzanne: leuke foto's!

Over de halsband...Het is dus echt een halsband net als je voor honden en katten een vlooieband hebt, zag het in het agradi krantje staan. Ik las alleen wel dat hij erg sterk ruikt, dus ga eerst nog even met mn zelf gemaakte vliegenstink spul, deken en citronella shampoo aan de slag ;) Shannon krijgt altijd van die enorme bulten als ze gestoken is..ze heeft er geen last van maar volgens mij is goed anders.

Gister met een vriendin naar een ini mimi meertje gereden ;) Hooguit zo'n 40 cm water maar heerlijk om in te spetteren en galopperen! Ze hadden even wat aanmoediging nodig over wat ze nou eigenlijk met het water moesten maar al snel ging shannon asociaal spetteren en na 1 galopje had ze de smaak te pakken :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:28

Oh oh ik ga een poging doen tot bijreageren!

Mies gaaf zeg met je paard badderen!! Echt jammer dat ik dat hier in de buurt niet heb. nee echt een halsband achtig iets heb ik nog niet gezien...

Madelief echt fijn dat Furia zo goed gaat! Ennuh ben benieuwd naar de foto's van de 'babytjes'

Gab nee sorry ook ik geen ervaring met die webshop...

Ilona Wauw klinkt als heerlijk rijden zeg!! Lekker op die roze wolk blijven dan he!

Anouk fijn dat Sam zo goed ging en dat het met jou ook zo goed vooruit gaat! Nog even en jullie zijn weer helemaal terug!!

Frank lekker zonder zadel gehobbeld hihi....

Angela Balen dat het weer zo slecht gaat. Denk dat dit echt een rotperiode is voor je. Maar ben bang dat het niet veel beter meer zal worden. Wij hebben 2 jaar terug het paard van mijn moeder moeten laten inslapen omdat hij dampig was en het echt niet meer te doen was. We wilde hem die pijn niet meer aandoen. Als je dus info wil ofzo pb maar!

Sanne heb gereageerd op die maffe Igneo haha! Sanne mocht je nog naar Brabant komen dan hoor ik het wel!

Eline Balen joh dat je niet meer het strand op mag!

Enamorado Wow dat zijn nog eens kilometers zeg!

Suzanne echt prachtige foto's!!! Wat istie toch mooi! En die twee minis ook hoor!

Elise fijn dat je een second opinion hebt gevraagd! Wat een @^%^$# was die eerste arts dan toch zeg! Fijn dat je nu meer weet!

Saida fijn dat de les zo goed ging! Nieuwe instructie is altijd even omschakelen he. Zowel voor jou als voor je paard! Ennuh die AC lijn zien we wel haha!

Verder geen tijd om bij te reageren want hoor beneden de ovenwekker gaan dat mn broodjes klaar zijn!.....
Jullie horen straks van mij..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:52

Zo hierbij nog effe mijn deel.
Hincapie was gisteren een drama....
Eergister had hij lekker een rustdagje. Heeft toen lekker in de bak mogen spelen en daarna op de wei nog lekker gegeten en gerend.
Toen gister dacht ik, ik gooi hem los voor het rijden en toen wilde hij amper lopen. Ik rende net zo veel als hem...
Dus toen hij eindelijk genoeg gedaan had wilde meneer niet gevangen worden. Ging er iedere keer vantussen als ik te dicht bij kwam. Dus in een hoek ingesloten en toen wilde ik hem pakken kwam hij gewoon omhoog de mafkees... Dus toen had ik zoiets van dan ren je nog maar effe tot je je kan gedragen. Daarna konden we hem wel weer normaal pakken.
Met rijden was hij super braaf maar zo gauw mn moeder afstapte begon hij uit te hangen en wou bijna in haar nek springen.

Hij heeft gewoon te veel energie dus dat wordt maar wat harder laten werken dan is hij meestal wel braaf. Maarja zo gauw je erop zit is hij rustig dus dat scheelt!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:11

Prinslover schreef:
Anouk: Haha, als ik hem vol negeer, dan loopt ie er zo voorbij. Maar het idee dat hij toch kan schrikken, doet mij schrikken, en als ik ook maar iets verkramp, straft hij mij door dan juist even lekker te kijken of weg te springen. :+ Hij corrigeert zo goed.. Hij wou rechtom niet lekker loslaten.. ik wat druk geven, nou nee hoor. Ik dacht oja, oeps, lóslaten. En plop, daar kwam die. Dan hou ik onbewust teveel vast :o . Hij doet dan helemaal niks meer haha!

Dit is heel herkenbaar. Frío is net zo. Als de ruiter er ontspannen op zit is ie bomproof. Kan er van alles gebeuren, maar hij reageert niet. Maar ik ben doordat ik in een ver verleden door een val een nogal nare blessure heb gehad toch vaak te oplettend en geef onbewust die spanning door. Op die momenten ziet hij alles en schrikt hij van dingen waar hij anders niet van schrikt. Waardoor ik het weer spannender dan nodig ga vinden.
Maar kan ik alles loslaten, mijzelf ontspannen en gewoon lekker gaan rijden dan loopt Frío ook heerlijk ontspannen.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:34

Prinslover: Bij ons is het 20 minuten a een half uur naar het strand. Op zich ook wel te doen hoor. Waarschijnlijk gaan we donderdagavond. Ik verheug me er nu al op.
Lekker hoor, dat je uiteindelijk toch nog lekker op Chico hebt gereden. Wel een beetje eer van je werk.
Super dat het gister helemaal super ging. Toen Atlas vroeger zo schrikkerig was en ik voelde dat ik verstijfde. Ging ik altijd naar het weiland kijken en dan een liedje zingen over Madeliefjes en Paardebloemen. Haha. :=

Moppielover: Balen is dat zeg. De ene keer zo super en nu weer zo slecht. Het warme weer is voor hem zeker niet zo fijn? Sterkte en een knuffel voor Moppie. :(:)

Frankiej: Bedankt voor de site, daar ga ik nog even rustig voor zitten. Ben ook wel geinterreseerd. Dat verhaal over haar paard, is exact hetzelfde als Atlas. Alleen Atlas was 9 jaar toen ik wat met hem ging proberen. Die viel ook altijd iedereen aan. Levensgevaarlijk! Nogmaals enorm bedankt. :))

Idefix4: Ja zeker jammer. Had wel gezellig geweest. ;)

Madelief88: Lekker is dat als ze zo goed gaan. Geeft je zo’n lekker trots gevoel. }>

Mies_Apollo: Leuk is dat als ze het water zo lekker vinden. Atlas is net een labrador, eenmaal in de zee, krijg je hem er bijna niet meer uit. Hij gaat dan met zijn voorbeen in het water slaan, vind hij geweldig. Heel veel paarden die met hem mee gaan, gaan het nadoen. Zo leuk. :D

Laulau85: Na 19:00 mag je er weer op. Donderdagavond gaan we. Ik kan me er nu al op verheugen.
Haha, dus jij doet ook wel lekker wat aan je conditie met dat rennen. En wat een flikker dat hij zich daarna niet laat pakken. Wel slim van hem. Eerst jou moe maken en dan hard wegrennen. :=

Gisteren ging ik Atlas van het land halen. Dus ik roep hem, geen reactie. Ik zag alleen een zwarte kont, want zijn kop hing in de sloot. Ik weer roepen. Toen ging ik toch wel een beetje twijfelen of het hem wel was. Ik verder in het land kijken, paniek vollop. Waar is Atlas?! Nog een keer naar die kont kijken. Tja, die was voor Atlas zijn doen toch wel te dik. Weer roepen, komt hij ineens met zijn kop uit de sloot. Is het hem wel. :D
Hij is de afgelopen tijd eindelijk weer wat voller geworden. Het Brooke hospital paard begint eindelijk te verdwijnen. Voor het eerst weer zonder bontje onder het zadel. En het zadel lag perfect. Mag nog wel wat voller en gespierder worden, maar het bontje kan eindelijk weg. *D
Daarna nog een opgevouwen chabrak onder de achterkant gedaan en het zadel lag geweldig. In de bak ging hij toen ruim lopen, echt super.
Rowena (mijn dochtertje) was met mijn man mee om te rijden, maar Atlas was zo jolig en schrikkerig, dat ik het maar niet gedaan heb. Het ruim lopen was super, hij wilde alleen niet echt nageven, maar dat komt wel weer. ;)

Allemaal een fijne zondag.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:21

Even snel op Eline reageren: als je van achteren een opgevouwen chabrak onder je zadel moet leggen past hij dus helemaal niet. Of hij is van voren te smal, waardoor hij daar hoger komt dan de achterkant, of hij is van achteren te plat gevuld. Als je er iets aan de achterkant onder legt, komt er heel veel druk op die plek en dat is erg slecht voor de lendenen. Ik zou dan liever een zadelmaker aan huis laten komen die het zadel van voren en van achteren gelijk maakt, want dit zadel past echt niet goed :n

We gaan nu lekker richting strand met de hond, even genieten van het heerlijke weer!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:01

Prinslover schreef:
Gab, nee, met die online shop heb ik geen ervaringen! Heb je er wat gekocht, of wil je wat gaan kopen?

De Boett deken is daar 50 euro goedkoper als normaal...ik vind het alleen altijd spannend om zo'n hoop geld over te maken aan iets dat ik niet ken ;)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:22

Eveline -> Jammer dat de reistijden je zo tegenvallen terwijl je het werk zo leuk vindt!
Hopelijk went het zodat je niet meer zo moe thuis komt.

Eline -> Dat ze wat klein is was me niet echt opgevallen, maar 9 weken te vroeg geboren???
Jeetje dat zal een zorg zijn geweest!
Mijn neefje is vorig jaar 5 weken te vroeg geboren en ow wat was hij een ontzettend lief klein ventje!
Afbeelding
Een opgevouwen sjabrak onder de achterkant van je zadel moeten doen, betekent dat je zadel echt niet goed ligt, hoor......

Sanne -> Geweldig al die gekke bekken van Igneo!
Humor heeft ie zeker weten! :D

Angela -> Wat sneu voor Moppie dat het weer niet goed gaat.
Helpen de medicijnen niet meer en hebben jullie de VA er nog weer een keer bijgeroepen?

Anouk -> Toppie dat het steeds beter gaat!
Nu niet meer twijfelen, hè?

Gabriella -> Nope geen ervaring met die shop.....
Wat leuks gezien? :=

Michelle -> Surprise! Hahaha! :D
Zowiezo geeft iedereen natuurlijk op zijn/haar eigen manier les wat het al anders maakt.
De oefeningen waren anders en de manier waarop was anders, maar het voelde wel goed aan.
Cloris heeft erg veel uitgelegd over het waarom en de gevolgen en wat er op dat moment voor spieren worden getraind, enz.
Ik ben dus helemaal overspoed door haar met info, hahaha! *D

Laura -> Denk niet dat het zozeer te maken had met teveel energie dat Hincapie zich misdroeg, maar meer met uitproberen.
Misschien daar wat aandacht aan gaan geven dmv grondoefeningen?
Niet willen komen? Vooral niet achter hem aan gaan lopen rennen.
Wat ik deed is op de grond gaan zitten wachten, net zo lang tot ze zo nieuwsgierig zijn dat ze tóch komen kijken, dan belonen, snoepje erin en halster om.
Op het moment dat je jezelf klein maakt en op de grond gaat zitten ben je heel anders en dat wekt hun nieuwsgierigheid.

Gisteren nog op Rints gereden en de oefeningen herhaald die ik tijdens de les ook moest doen.
Wow wat werd die gekke Rints weer heet, zeg!
Ze wilde niet meer terugkomen in stap en op een gegeven moment heb ik haar echt met haar snufferd in het hek moeten zetten.
Toen meteen de oefening gedaan welke ik van Cloris goed kan gebruiken als ze lekker dwars aan het doen zijn, wat madam niet echt leuk vond want ze was me daar aan het staartvloeken!
Dit kon ik nog een keer herhalen en toen was ze weer braaf. *D
Vandaag lekker een rustdagje ingelast.
Alleen de stal gedaan en een stuk weiland, en verder lekker helemaal niks noppes nada....... :+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:17

Anouk – vandaar dat hij warm eet ;)
Dan heb je de b toch nog snel gedaan ik ben nu 5 maanden bezig en heb me eigen een jaar gegeven om ervaring op te doen.
Jammer dat je geen foto heb gemaakt dat ze eraf is gevallen is een leuke herinering voor laten maar wel knap dat ze er daarna weer op is gegaan

Iloon – ik val ook alleen mijn eigen vrieden lastig :+ maar dat weten ze ondertussen al van me :P

Madelief – balen dat je verzorgster het te druk heeft maar hoezo kan ze maar 3 maanden niet als ik vragen mag of is dit werk maar voor 3 maanden ?
En de katjes geboren leuk hoor
En ja zijn lui dagje was echt heerlijk heb hem vandaag een beetje :P

Saida – fijn dat je les van cloris goed ging het is altijd even wennen met een nieuwe instructrise maar het komt vast helemaal goed.
En ik ken het gevoel van niet meer terug willen komen ik heb heike dit weeekend met mijn les ook een paar keer met zijn snufferd naar het hek gezet

Frank – misschien was des idd wel geschrokken moet je even kijken of die het de volgende keer weer doet dan weet je het zeker

Elise – gelukkig nu beter nieuws dan eerst ik hoop voor je dat het de goede kant op gaat en dat je snel weer beter kan zien

Suzanne – echt super gaaf die foto’s en volkomen terecht dat je die ene gaat uitvergroten ;)

Eveline – klinkt als een heftige en drukke baan jammer dat je daardoor minder tijd heb om nero te rijden hopelijk vindt je die tijd snel terug en kan je weer lekker volop met je kanjer aan de slag

Eline – balen dat je niet naar het strand kan hopelijk kan je snel wel een keer naar het strand
Maar toch nog wel lekker gereden op atlas super hoor

Sanne – ja een igneo topic weer zal zo even reageren

Ilona – toch nog lekker gereden ik heb dat gevoel soms ook hoor ze kunnen dan zo kijkerig zijn en er echt niet langs willen om er vervolgens de volgende dag gewoon wel langs te gaan

Anouk – lekker gereden dus nu hard aan het oefenen voor je wedstrijd ;)

Mies – gaaf hoor zo lekker door een plasje galoperen, en ik had die halsband idd ook zien staan in het agradi krantje maar durfde hem niet te bestellen :n heb nu ook zelf gemaakt spul van citronella en nog wat :P

Laura – ik denk toch dat die last heeft van zijn hengstengedrag maar gelukkig heb je hem nog onder controlle en weet hij dat jij de baas bent en kan je dan toch nog lekker rijden

Zo ik ben weer bij nu mijn verslag

Vrijdag:
Heike gereden in het begin was die wat aan het k.lote vondt de bakrand eng en wilde niet reageren dus ff daar flink op getraind kuit geen reactie been geen reactie zweep uiteindelijk werd die daar heet van en kon ik met de kleinste hulp vooruit na dat een 20 minuten te hebben gedaan ging die weer lopen en had ik heike weer terug die al 2 weken zo lekker loop :+: dus ben weer super blij afgestap

Zaterdag:
Had ik lekker vroeg les om kwart over 7 maar goed dat heb ik er voor over
Dit keer niet op de nagefelijkheid getraind maar op het terug komen op mijn zit want meneer vindt het heel leuk om als ik doorga zitten en mij hulp geef om van draf naar stap te komen mij uit het zadel te trekken en dan lekker harder door te draven dus ik moes zitten van mijn instructrise en gewoon mijn hulp geven benen lang laten en mij zwaarder maken de eerste paar keer kwam die niet terug en wilde alleen maar harder zo hard dat die wou gaan galoperen dus toen moest ik hem naar het hek toe rijden en ook weer mijn hulp geven uiteindelijk na een paar keer kwam die lekker terug ook zijn we bezig geweest met de galop want in de eerste 2 gangen –stap en draf- begint die al lekker nagefelijk te lopen in stap helemaal maar zodra ik naar galop wil en in de galop zit kom die tegen de hand en wil die niet lekker nageven –is overigens gewoon eigewijsheid hoor want na 20 min doet die het wel- dus daar gaan we lekker mee aan de slag

Vandaag zijn we lekker een klein rondje door het industrie geweest van een half uurtje want ik pak hem sins 2 weken ook langer op want normaal reed ik 30 min ong en nu pak ik hem op naar 3 kwartier zo. Dus ik vondt dat wij wel een rustig rondje hadden verdient en we hebben lekker samen genoten van de zon :+: morgen maar weer trainen

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:22

DinkeyGirl: Het zadel ligt idd niet goed. Er is me geadviseerd om te wachten met opvullen. Atlas is erg ziek geweest en erg ingevallen en zijn spieren en vet zijn toen weg gevallen. Heb een tijd niet gereden, een hele periode zonder zadel, daarna een paar keer met zadel en bontje gereden en nu is het afwachten tot zijn bouw weer goed is. Hij begint nu goed aan te komen en zijn spieren komen ook weer terug. Binnenkort komt idd de zadelmaker, maar anders moet de zadelmaker elke maand komen en zoveel geld heb ik nou ook weer niet. Geloof me, ik heb het beste met m'n paardje voor. Dit is allemaal in overleg. ;)

Saida: Over het zadel zie opmerking bij DinkeyGirl.
Dit was Rowena toen ze net geboren was:
Afbeelding
Zo zie je de verhouding goed:
Afbeelding
Ze was 1740 gram en is afgevallen tot 1510 gram.
Zo ziet ze er nu uit:
Afbeelding

Moppielover: Zou mijn homeophaat je niet kunnen helpen. Ik weet dat het niet op te lossen is, maar misschien kan zij de symptomen verzachten. Zij heeft Atlas al zo vaak geredt, terwijl hij door de dierenartsen afgeschreven was. http://www.horsebodybalance.com
Ik kan er gewoon niet van slapen, vind het heel erg voor jullie. :(:)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:46

Heey
snowy : Dankjewel voor het meedenken :). Ik zal eens op de site kijken en overleggen met mijn ouders ;).
saida : Hij heeft toen 1 malig medicijnen gekregen maar die zijn dus uitgewerkt. En de andere medicijnen kunnen wij niet betalen. De VA is dus ook niet meer geweest omdat hij er helemaal niks aan kan doen.

Ik heb het er thuis ookal over gehad tot hoever we gaan, we kijken het nog een paar dagen aan maar als hij zo slecht blijft dan mag hij lekker naar de paardenhemel. ;(

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:15

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:53

Ah nee ;( Niet Domi.... |( Ik vraag me af hoeveel hij kost....

Die laatste twee is idd net Chico ja!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:46

Pff, net alles bijgereageerd, loopt ie helemaal vast bij het uploaden van de foto's... Mn camera had de instellingen blijkbaar weer teruggezet waardoor de bestanden weer 2 mb zwaar waren en het uploaden etc allemaal vet moeizaam ging.

Nou, ik ga toch nog even alles opnieuw typen.
Vandaag lekker rustig dagje gehad.
Alweer een aantal reacties op Furia gehad, 1 meisje komt dinsdag kijken, ben benieuwd :D

Mies: Ik heb van zo'n band echt nooit gehoord, ook nooit gezien, vreemd hoor :+
Leuk zo'n meertje, wil ik ook nog eens met Furia doen maar niet echt iets geschikts hier..
Laura: Haha, bij een echt lekker ontbijtje horen inderdaad broodjes uit de oven :D Lekker ontbeten?
Hincapie heeft dus veel energie, ook wat last van zijn hormomen denk ik :P
Snowy2004: Lekker joh, dat Atlas zo is opgeknapt! Goed dat hij zo jolig is, hoe lang heb je hem?
Saida: Haha, die Rints lekker actief en eigenwijs :P Zit ze in ieder geval goed in haar vel!
Denise: Wow :oo om 07.00?! Fanatiek!! Klinkt als een lekkere les, rondje om ook lekker, hebben jullie geen landweggetjes/bos oid in de buurt dat je het over industrie hebt? Ze heeft dus een nieuwe functie wat rond deze tijd extra druk is, in september zou het weer rustiger moeten worden maar goed, dat is voor mij natuurlijk ook maar afwachten, dus nu kijken wat er op ons pad komt.
Moppielover: :(:)
Sanne: hahaha vooral op die laatste foto inderdaad :j

Nou hierr dan eindelijk de katjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:29

Ach gossie...wat een schatjes :+:

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:31

zo, wat lekker gezellig druk hier zo in het weekend. zijn we niet gewend.
toch maar niet bijreageren, tis al laat en morgen om 4.30 weer op.
vanmiddag het grote zwembad opgezet en vol laten lopen. kids hebben vakantie en morgen wordt het erg mooi weer dus hij kan er maar staan. daarna lekker languit in de zon gelegen. nouja onder de notenboom. vanavond des gereden, hij ging weer goed. 1x een groot monster in een hoek, voor mij wel onzichtbaar haha

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:57

zasread schreef:
Moeten jullie de laatste 2 foto's in deze advertentie eens zien.

Het is net Chico :D
http://link.marktplaats.nl/229915834

zie net dat ook Baldomero van Lisenka en Jan te koop staat... ik dacht dat ze hem zouden houden.
En Querida en Perlita ..
http://link.marktplaats.nl/253940790

Heel even snel hoor, het is al veeel te laat :o .

Haha, San :D :D :D . Ik schrok zowat bij de laatste foto, het is m net echt!! _O- . Geinig he. Vind het paard natuurlijk ook een snoepje, hoe kan het ook anders :+ . Leuk dat je het ff laat showen :D !

En agh.. toch de paardjes te koop ;( . Jammer hoor.. maarja, je kan niet alles houden he............. helaas!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:56

Iloon ohoh Chico heeft een dubbelganger haha....

Frank heerlijk he dat weer! Van mij mag het zo het hele jaar blijven!

Madelief wat een droppies zeg! Echt heel schattig! Het ontbijtje was inderdaad lekker hoor!

Mopppielover Heel veel sterkte alvast met het bepalen wat jullie verder moeten doen....

Denise kwart over 7 les... pfff jij liever dan ik... Wel fijn dat hij het zo goed doet!

Saida het nadeel is dat ik wel bij hem in de buurt moet blijven omdat hij anders bij de spiegels gaat staan en daar naartoe begint te donderen en dat vind ik dus echt doodeng.... Bij mijn vorige paard liep ik altijd naar de bakdeur toe en dan vond hij het ook niet leuk meer en was het over en kwam hij braaf aansjokken... Hincapie die loopt vrolijk naar 1 vd 2 spiegels en gaat daar gigantisch staan hengsten met als gevolg dat ik er toch weer heen moet. Grondoefeningen zijn we mee bezig maar daar is hij heel dominant in dus daar ben ik nog wel even zoet mee haha...
Ennuh stoute Rints zeg haha.. Maarja werken met dit weer is ook niks hoor....

Gab ik vind het ook altijd eng hoor veel geld overmaken zonder dat ik zie hoe of wat...

Snowy haha atlas foetsie... Fijn hoor dat hij er beter uit gaat zien!!! En zo te horen gaat hij zich ook beter voelen met zijn vrolijke humeur haha!

Nou gisteren heerlijk met Hincapie naar het bos geweest. Hebben een heel rustig rondje gedaan want was samen met een pony en die was nog nooit zonder de les naar het bos geweest. Met de les is het vaak al een bommetje en ze was een keer alleen gegaan en toen was het regelrecht weer richting huis. Mijn moeder was dus voor de zekerheid weer een klein stukje mee gelopen maar die had al snel zoiets van och dat komt wel goed en is omgedraaid. Nou het ging ook super! Hincapie heeft zich voorbeeldig gedragen en die pony was wel sterk maar eigenlijk ook heel braaf! dus Hincapie gaat al mee als rustig paard om te begeleiden haha... moet niet gekker worden.

Daarna ben ik heerlijk op het terras gaan zitten in de stad en gezellig naar de jazzmuziek zitten luisteren en kletsen met vrienden. Dit is achteraf alleen niet zo heel slim geweest. Was namelijk nog steeds niet helemaal beter van die verrotte sate vrijdag en dan gister de zon vol op mijn kop een paar uur lang heeft daar niet veel goed aan gedaan. Dus ik blijf lekker thuis vandaag en ga zo lekker terug naar mn bedje...Mn moeder mag lekker Hincapie doen vandaag.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:04

Eline -> Zo inieminie klein was mijn neefje ook ongeveer.
Wat heeft ze nu lekkere bolle wangen, zeg!
Dit is Cas nu.
Afbeelding

Angela -> Dat zou denk ik idd de beste beslissing zijn voor Moppie.....
Sterkte meis :(:) het zal moeilijk zijn, maar zo doorgaan is in mijn ogen niet eerlijk voor hem, dat heeft hij niet verdiend.

Madelief -> Ah wat een schatjes die kittens!
Gaat het goed met moeder en kids?
En idd, Rints zit heeeeel goed in d'r vel, zowel uiterlijk als innerlijk. *D
Ik kan zó genieten van die gekke meid!

Gisteren hebben de paarden lekker een rustdag gehad en mochten ze heerlijk van het zonnetje genieten.
Ik had Tommie meegenomen, die mag meestal mee als ik toch niets van plan ben op stal, kan ie ff lekker rennen en spelen.
Ik had hem een leeg drinkflesje gegeven waar hij mee aan het spelen was.
Af en toe wegschoppen en zoef! weg was ie weer. :D
Ook nog een deel van het land gemest, en Tommie mee natuurlijk.
Die was aan het rondrennen en gekke kapriolen aan het uithalen met het flesje, dat Rintske wel erg nieuwsgierig werd waar hij nou mee aan het spelen was.
Dat was echt een heel leuk gezicht; Tommie die Rintske aan het uitdagen was en Rintske die achter Tommie aan hobbelde. :D
Een paar keer liet Tommie het flesje los en kon Rintske er aan ruiken, maar zodra haar grote hoofd even omhoog ging pakte hij snel het flesje om er weer mee weg te rennen! :D
Ik heb echt zitten genieten van die twee!