soeske schreef:Lusitana, dank je wel. We hebben het er vandaag over gehad, hij is idd geen prater. Hij wil heel graag dat het weer goed komt. Ik kan vaak wel mijn gevoelens onder woorden brengen, ik zie ook graag de reactie van de ander. Zie je bij een brief niet eigenlijk.
Probleem bij dergelijke moeilijke vraagstukken is dat je soms heel felle anti reacties krijgt terwijl, als het even kan bezinken en er over nagedacht kan worden, zoals bij een brief, het wel eens anders uit kan pakken.
Ik ben zelf iemand die me onmiddelijk aangevalen voelt en vreselijk van me afbijt, al is wat er gezegd wordt nog zo redelijk. Dat is niet mijn eigen ik maar mijn verdediging die in werking is en dat geeft een vals beeld. Want bij nader inzien denk ik er in 99% van de gevallen bepaald anders over dan ik in mijn eerste reactie heb laten zien en heb geuit. Ik word zo door sommigen totaal verkeerd ingeschat. Laat dat een waarschuwing zijn voor iedereen die op eerste reacties afgaat...
Maar, ik begrijp aan de andere kant wel de behoefte aan het zien van de ander en een gesprek is altijd boven briefwisseling te verkiezen hoor, dat was meer een alternatief.
In elk geval strekte. Soms komt er vanzelf op een gegeven moment een drang om het en of het ander en dan weet je precies wat je wilt. Ook is het handig om op een rijtje te zetten wat je níet wilt...
Laat je dat dan ook niet overkomen!
En die het over de zaldi´s hebben, ik heb al gezegd, ik vind het lekker om te zeuren over iets waar ik toch al een hekel aan had
Maar natuurlijk zijn zadels iets heel persoonlijks. Ik heb trouwens ook een hekel aan Kieffers...
Ben overigens niet aan een soort zadel gewend, heb heel wat merken, soorten en maten gehad en gebruikt (op heeeel wat paarden). Mijn fijnste zadel was een merkloos vod van meer dan 25 jaar oud, dat was al helemaal op nieuw genaaid, boven op de naden met grote kruissteken, hahaha, en er waren nieuwe singelstoten op gekomen (paard had die gebroken tijdens een sprong, die we overleefd hebben zonder singel). Die heb ik in Nederland achter gelaten en ik mis het nog. Paste op alle paarden en ponies en was helemaal naar mijn kont gevormd. Maar daarnaast reed ik op veel ander zadels.
Frankiej gefeliciteerd.
Robijntjah aan de koop. Beter dan aan de coke
Leuke spullen. Mooi paardje hoor, ik had haar nog niet gezien!