[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blackparel

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:11

_Saida_ met winnie gaat het iets beter Pling
en met mij steeds slechter wat voel ik me beroerd Ziek

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:44

Frank, Gabriella en ik hadden allebei bruine jassen aan en een bruine pet op. Wij vonden eigenlijk dat Monty meer respect verdiend had als hij gewoon gezegd had dat de tijd te kort was om dit goed op te lossen, die laatste noodgreep om het beest met 3 grote mannen in een instant-opvoelbox te proppen en die spray er op te zetten vonden we niet erg charmant.
Wat dat betreft zie ik dan liever een Irwin. Zijn "opdracht" was het bitprobleem op te lossen, maar hij ziet niet ontspannen op kunnen stappen al als eerste teken dat het paard gewoon niet comfortabel is met jou in de buurt, daar ligt al de basis van je probleem. Jammer dan dat hij vanwege de beperkte tijd niet echt aan rijden toekomt, maar inderdaad.... paarden hebben geen horloges;-)

Ik heb me ondanks het weer op zich prima vermaakt maar was wel errug blij dat ik hele goede laarzen aan had! En tja... veel was er buiten uiteindelijk niet te zien, en dat is wel jammer als je aan de toch pittige entreeprijs denkt.
We zijn op de terugweg nog de koopavond van de Divoza binnengerend, daar was het lekker droog haha!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:14

Ik heb Mony wel vaker dingen zien doen, waar ik helemaal niet gecharmeerd van ben. Ben niet zo'n erge fan..
Van de PRM weet ik dat ook waar ze vandaan komen het voornamelijk een kijk eens hoe stoer ik ben showpaard is, zowel paard als ruiter. Ze lopen meer op 2 dan op 4 benen. maar het zijn wel plaatjes van paarden.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:20

Jolijn vreselijk....sterkte Ach gut

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 15:13

Kom ook weer ff binnenvallen.
Woensdag Cyrina weer ff gezien, heeft ff rondje op Goya gereden. Altijd gezellig Lachen Met Yaco gaat t goed Lachen
Van de week moest helaas de DA komen, Goya at niet meer en was lusteloos en alles. Pijnstillers gehad en ging toen wel weer wat eten. Kon hem alles voorhouden, moest niets hebben. 's Avonds ging het weer mis, weer DA gebeld, is gelaxeerd en weer pijnstillers gehad. Volgende dag op de wei gezet en nu gaat alles super. Is 's nachts binnen, overdag op de wei en maakt het gelukkig prima.
Verder gaat t ook niet zo goed met mijn vriend en mij. Moet maar zien of het nog goed komt. Komt iig van mij uit dat het niet helemaal meer super gaat, hij is best veranderd na lowlands en ik vind op een negatieve manier eigenlijk..
Ga nu maar weer ff lekker van t zonnetje en Goya genieten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:49

Tja, je kunt twee dingen doen wat je vriend betreft:
Of je bent tolerant en zet je schouders onder de relatie, of je kiest voor je eigen geluk en zoekt een ander.
Je kunt de andere persoon nu eenmaal niet veranderen naar je zin, helaas.
Wat het allerbelangrijkste is dat je exact zégt wat je vind dat er aan mankeert en niet als aanval. Gewoon praten over de realatie op zich en zijn houding naar jou, niet wat er aan hem mankeert. want wat jij erg vind, vion een ander misschien normaal of leuk. Het zit hem meestal niet in de persoon, maar in hoe een ander met die dingen om kan gaan.
Wat ik merk is dat een heleboel dames maar denken dat hun vriend wel weet wat ze denken en willen. Verrassing, wij kunnen dat vaak wel, maar de meeste mannen niet. Ze hebben geen idee waarom we mokken.
Als je (men in het algemeen even) het moeilijk vind om te praten, kan een brief een goed middel zijn om je gevoelens te uiten. Schrijf eerst alles op wat je dwars zit, maar selecteer het belangrijkste, wat er écht aan de hand is, erken je eigen fouten, noem die ook en erken ook zijn goede kanten, noem die ook en probeer een positieve toon te houden. Laat zo´n brief een paar dagen liggen en lees hem dan nog eens door, breng eventueel veranderingen aan die je nodig vindt en geef hem dan pas aan de vriend.
Tot zover advies van de relatie therapeute Clown Die zelf een hekel heeft aan verbintenissen Knipoog

Beterschap aan de zieken en gewonden Haha! Ach gut

Monty Roberts. Er was een tijd dat ik al nijdig werd als ik zijn naam hoorde (want oh wat is dat een fantast zeg), maar de man heeft ook zijn goede dingen. Wel laat hij natuurlijk al een team paarden voor selecteren, denk maar niet dat zomaar elke probleem paard even wordt aangepakt. Hij doet heel goede dingen voor kinderen en daarom staat hij bij mij nog in de plus, zoals ik dat noem.

Nou, ik ben gisteren wezen rijden. Nuno ging net met de jonge hengst Aramis aan de longe werken in de rijbaan en die is loeisterk en om nou rare dingen te voorkomen ging ik dus maar naar buiten.
Kom ik na een kwartiertje terug, hielp Nuno me met afspuiten en die zag dat haar schoft open lag (ik ben te klein). Hij zei dat het wel door het zadel (dat ik van Nuno leen) moest komen, maar die heeft een opengesneden kamer, ik kon het slecht geloven, en ik ben er nog niet helemaal uit. Straks maar even opleggen zonder er wat onder. Want voorheen ging het toch ook goed. Nou ja, hoe dan ook het is een Zaldi en daar heb ik al een godsgruwelijke hekel aan, maar nu hebben ze het helemaal gedaan Duivel
Ik snap echt niet dat sommigen in nederland daar zo mee weglopen. Maar goed smaken, konten, ruggen en schoften verschillen natuurlijk. Haha!
Nogmaals, voor hetzelfde geld is ze gewoon daar gebeten (ze heeft wel meer wonden) en heeft het zadel er niets mee te maken, maar het is zo lekker om iets de schuld te geven, toch , helemaal als je er al een hekel aan had:+

Wat jammer trouwens dat het allemaal zo blubberig en regenachtig is met dat paarden evenement... Maar goed de echte die-hards zijn niet onder de indruk van een beetje bagger, toch? Alleen onhandig als je er helemaal nie op gerekent hebt.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:00

Gelukkig is Goya weer beter Susan! Was wel leuk ff rondje rijden, hij is echt lief! En zit ook lekker!

Ik vind Zaldi's echt fijne zadels, maar ze moeten natuurlijk wel passen. Ik heb een New Kent 2 van mijn paarden passen dit zadel totaal niet en 2 wel, het blijft toch altijd passen en meten.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:17

Fanny -> Een intakegesprek voor je rijlessen?
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Oftewel; wat vragen ze dan allemaal?

Jolijn -> Ach gos, heel veel sterkte meis!

Miichelle90 -> Jeetje joh, wat heb jij ontzettend veel last van die kiezen trekken!
Bij mij zijn in 2x mijn verstandskiezen getrokken, moesten weggesneden worden, maar ik had er niet zoveel en zolang last van als jij omschrijft......
Gelukkig heb je nu een goede pijnstiller!

Cyrina -> Ja klopt wat je zegt; de kunststof blijft Hanover heten en in leer heet ie Lander
Heb je er wel eens op gereden bij Mayke?
Is echt een superfijn zadel!
Nog 3 weken? Jeutje, moet ik nog 3 weken wachten....... Tong uitsteken Knipoog

Marielle -> Jeetje meis, wat mankeer je dan? Sterkte hoor! Ach gut

Suzanne -> Wat vervelend dat het niet zo lekker gaat tussen jou en je vriend.
Net wat Lusitana al zegt, misschien een brief schrijven naar hem?
Je zal er iig over moeten gaan praten, anders lost het nog niets op.
Sterkte hoor! Ach gut Het is niet leuk als het niet zo lekker loopt met je partner.......

Lusitana -> Ik denk dat het maar net is wat voor ervaring je hebt met een bepaald merk zadel en waar je aan gewend bent.
Mijn ervaring met Zaldi is goed, het zadel wat ik nu voor Rintske heb ligt perfect en zelf vind ik het ook een heel fijn zadel.
Dat dit niet voor iedereen geldt bleek afgelopen week toen een stalgenootje mijn zadel op haar paard probeerde.
Hij lag ook bij dat paard perfect, maar mijn stalgenootje vond het maar een k*tzadel, kon er niet fijn in zitten. Haha!

Vandaag bleven alle paarden binnen staan, het land is één groot moeras geworden met al die regen.
Rintske was het hier totaal niet mee eens en brak vanmorgen lichtelijk d'r stal af. Haha!
Een stalgenootje heeft haar toen maar een poos in de paddock gezet zodat madam even haar ei kwijt kon.
Toen ik vanmiddag kwam was haar stal weer één grote puinhoop, ze had alles ondersteboven gelopen, alle stro lag langs de randen en in het midden was het kaal gelopen.
Rintske is echt een buitenpaard, die kan je denk ik niet nog meer straffen dan wanneer je haar binnen houdt.
Dat belooft dus nog wat aankomende winter.........
Vanmiddag heb ik haar lekker laten rennen in de binnenbak.
Eerst maar even lekker zelf gek laten doen, wat een gek is het af en toe zeg!
Keihard rennen door die bak, bokken, schijnbewegingen, slidings, enz.!
Daarna heb ik even gespeeld met haar en achter haar aan gerend.
Vindt ze helemaal geweldig, oortjes naar voren en ze daagt me zelfs uit! Hahaha!
Morgen maar eerst even losgooien en flink longeren voordat ik erop ga denk ik zomaar....... Vork

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:29

Lusitana, dank je wel. We hebben het er vandaag over gehad, hij is idd geen prater. Hij wil heel graag dat het weer goed komt. Ik kan vaak wel mijn gevoelens onder woorden brengen, ik zie ook graag de reactie van de ander. Zie je bij een brief niet eigenlijk. iig bedankt voor de tip en steun Lachen Weet op t moment niet echt wat ik wil.
Cyrina, wat was je weer snel weg, dacht, spreek je nog wel ff. Ging t goed met Yaco?
Vandaag heerlijk buitenrit gemaakt met nog 2 meiden van hier. Ff lekker alles van me af en Goya had er zin in. Alleen maar positief na zijn mindere toestand Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:45

Frank: Zo te lezen heb je je wel vermaakt! Wel jammer dat er geen boktnaambordjes zijn gemaakt!
Wel jammer van de regen, hier in het noorden was het de hele dag droog!

Jolijn: Ach gut dat is echt niet leuk! Sterkte de komende tijd!

Net Saturno en Bondosa gewassen voor morgen! Want dan gaan we naar de lusitano-keuring Haha! Haha! Haha!
Helaas moet ik wel erg vroeg op staan, dat zal wel half 5 worden. Maar goed dat heb ik er wel voor over!

Nu snel weer naar Lisa toe, we gaan Vaidosa nog doen en de laatste dingen klaar maken voor morgen!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:51

Leuk sanne, veel plezier!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:00

saida : [i] ze zijn bij mij ook gesneden en heb moeten trekken en doen omdat ze niet los wouden laten.
jaa morfine doet wonderen hihih

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:00

_Saida_ ik heb denk ik gewoon heel erg de griep tepakken hebt : ,romee is ook al vanaf woensdag thuis.
dus het gaat lekker hier.
ik heb zo wat geen keel meer over van het hoesten wordt er niet goed van dat gaat best wel zeer doen.
maar ja hopen dat het snel weer over gaat .straks duik ik lekker optijdt mijn bedje in.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:44

ik ben benieuwd hoe het vandaag is geweest in deurne en ook hoe ze het parkeer-modder-probleem opgelost hebben. Hier heeft het in elk geval bijna de hele dag geregend.
Saida: ja mooie spreuk hoor: een dag niet gebokt is......
Sanne: ja ik hoorde het al van Lisenka. Denk dat de naamplaatjes door al die regen toch wel losgelaten zouden hebben.
Karina en Gabrielle: 2 bruine jassen, niet gezien.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:37

Vandaag zag ik wel allemaal mensen met naamplaatjes van Bokt rondlopen, erg grappig Haha!

Het weer viel gisteren idd uiteindelijk best mee, dus Jauke toch mee naar de NH cirkels genomen met zoiets van, we zien wel wat lukt. Uiteindelijk heeft hij echt alles laten zien, dus ook het liggen. Was stiekem wel erg trots op mijn kanjer hoor, zo lekker fanatiek! Zo ook vandaag trouwens, was 'ie ook weer super fanatiek Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:39

ik baal echt dat ik het gister net gemist had, het leek vanaf een afstand dat hij niet gelegen had, maar dan zal het wel op z'n linkerzij geweest zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:42

Ik heb een rare dag gehad... Vertrok heeeel verdrietig, en op HE zelf ook nog paar keer gehuild... Wat leidde tot koopdrang Nagelbijten / Gniffelen
Nou, allereerste mijn geshopte spullies:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:49

Hier wat foto's van Robijn vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:52

hehe, die vrouwen grijpen ook alles aan om te kunnen/mogen kopen Tong uitsteken
leuk spul hoor Jolijn en mooie foto's!

overigens heeft onze oudste vandaag d'r A-diploma behaald.
kom bij de entree binnen, tref ik daar de altijd-chaggie-moeder van een vroeger pensiongenootje. zij gelijk mauwen van achter aansluiten in de rij. m'n dag was gelijk een stuk minder haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:53

Oh gefeliciteerd Haha!

Hahaha, dat is idd minder dan, ook errug herkenbaar Clown

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 23:47

Zucht, ik wil ook naar HE. Nou ja, morgen maar het oefenen van de Prinsjesdagpaarden kijken.

Robijn, mooie spullen!
Dat dekje is echt heel er chique, jammer dat je zadel de helft bedekt.

Zou iemand me hier de basis van het lange teugelen kunnen uitleggen? Iloon en ik zijn vandaag bezig geweest met 1 van mijn paarden, Utix, en hij pakte het echt heel erg goed op, verbazingwekkend genoeg. Alleen heb ik hier echt totaal geen ervaring mee.

Mocht er iemand ooit in de buurt van Monster zijn, en het willen showen, jullie zijn welkom Clown

Edit: ook een mooi paard uiteraard. Ik ben alleen een fles Coebergh in mijn eentje aan het wegwerken (dankzij Iloon, die zou langskomen maar deed het niet), dus ik ben niet meer zo heel vlot ,et reageren.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 13-09-08 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 23:49

Het lange teugelen... Ik deed het met Veerle wel eens, maar kan het eigenlijk niet zo goed uitleggen... Danielle beter denk ik???

Ja, dat vind ik nou ook jammer, maarja, dan issie nog sjiek Ja

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 01:18

soeske schreef:
Lusitana, dank je wel. We hebben het er vandaag over gehad, hij is idd geen prater. Hij wil heel graag dat het weer goed komt. Ik kan vaak wel mijn gevoelens onder woorden brengen, ik zie ook graag de reactie van de ander. Zie je bij een brief niet eigenlijk.

Probleem bij dergelijke moeilijke vraagstukken is dat je soms heel felle anti reacties krijgt terwijl, als het even kan bezinken en er over nagedacht kan worden, zoals bij een brief, het wel eens anders uit kan pakken.
Ik ben zelf iemand die me onmiddelijk aangevalen voelt en vreselijk van me afbijt, al is wat er gezegd wordt nog zo redelijk. Dat is niet mijn eigen ik maar mijn verdediging die in werking is en dat geeft een vals beeld. Want bij nader inzien denk ik er in 99% van de gevallen bepaald anders over dan ik in mijn eerste reactie heb laten zien en heb geuit. Ik word zo door sommigen totaal verkeerd ingeschat. Laat dat een waarschuwing zijn voor iedereen die op eerste reacties afgaat...
Maar, ik begrijp aan de andere kant wel de behoefte aan het zien van de ander en een gesprek is altijd boven briefwisseling te verkiezen hoor, dat was meer een alternatief.
In elk geval strekte. Soms komt er vanzelf op een gegeven moment een drang om het en of het ander en dan weet je precies wat je wilt. Ook is het handig om op een rijtje te zetten wat je níet wilt... Knipoog Laat je dat dan ook niet overkomen!

En die het over de zaldi´s hebben, ik heb al gezegd, ik vind het lekker om te zeuren over iets waar ik toch al een hekel aan had Clown Maar natuurlijk zijn zadels iets heel persoonlijks. Ik heb trouwens ook een hekel aan Kieffers...
Ben overigens niet aan een soort zadel gewend, heb heel wat merken, soorten en maten gehad en gebruikt (op heeeel wat paarden). Mijn fijnste zadel was een merkloos vod van meer dan 25 jaar oud, dat was al helemaal op nieuw genaaid, boven op de naden met grote kruissteken, hahaha, en er waren nieuwe singelstoten op gekomen (paard had die gebroken tijdens een sprong, die we overleefd hebben zonder singel). Die heb ik in Nederland achter gelaten en ik mis het nog. Paste op alle paarden en ponies en was helemaal naar mijn kont gevormd. Maar daarnaast reed ik op veel ander zadels.

Frankiej gefeliciteerd.

Robijntjah aan de koop. Beter dan aan de coke Knipoog Leuke spullen. Mooi paardje hoor, ik had haar nog niet gezien!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:07

Saida; ik heb er een keertje mee op Nombrado gereden, hij reed erg fijn. Afgelopen woensdag heb ik op de hannover van Susan gereden en die reed ook heerlijk.

Jolijn; mooie spullen!! Wauw!! En lekker paard heb je toch!

Utixo; Er zijn verschillende varianten van lange teugelen, er stond nog een stukje over in het blad; paarden van de zon.

Susan; Ik was idd weer snel weg, moest nog naar een verjaardag.
Hij had eerst veel praatjes, omdat ik tussen de merries door moest (maar lopen dat hij dan doet, woooow, zat ongeveer in passage). In de bak aangekomen ging hij eerst nog ff door met uitsloven en niet echt opletten, maar heb gewoon verder gewerkt en hij kwam vanzelf weer bij de les, terug deed hij dan ook niet meer zo overdreven. Verder ook nog een rondje gewandels, het is toch ook zo'n mietje dan, haha

gelukkig dat Goya weer oke is, hij zag er ook weer lekker vrolijk uit.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:10

haha, ja, het is ook zo`n draakje he haha. Hij kan idd mooi lopen Knipoog