DinkeyGirl schreef:Nou hier dan de foto's!
Wat een leuke foto's Malin
Die van Dinkey zijn überschattig en Suev ziet er heel goed uit!
Idra schreef:DA is langsgeweest en hij krijgt pilletjes tegen zijn verkoudheid en de jeuk zou een allergische reactie zijn op die kleine steekmuggetjes die hier talrijk aanwezig zijn. Het is geen zomereczeem, maar dus een allergie en het is erg plaatselijk. Voor Yoshi's zomereczeem heb ik een super middeltje gevonden, maar voor Licor helpt het dus niet.
Ik denk erover om een losse halsdeken te kopen, maar daar zullen zijn manen ook niet mee gespaard worden... Als iemand tips heeft voor een halsdeken??
Euh Lobke, zomereczeem ís een allergie voor kleine steekmuggen. Het komt in tal van gradaties voor en sommige paarden hebben enkel een klein plekje op hun manenkam dat verschrikkelijk jeukt terwijl andere hun hele lichaam compleet naar de sodemieter schuren...
Ik heb zelf al 2 eczemers gehad, beste wat je kan doen is de piekuren van de Cullicoide mug vermijden (voor 10 uur 's ochtends na 5 uur 's avonds) door ze binnen te houden of in te pakken met een eczeemdeken. Voeding doet heel veel, geen vet groen gras, niet teveel eiwitten en liefst oud(er) stengelig hooi. Verder géén verse groenten of fruit zoals peen en appels...
Qua dekens kan ik die van Equitheme aanraden, kost slechts 75€ maar is heel degelijk van kwaliteit. Je kan ook enkel een halsdeken proberen maar dan kunnen de muggen nog steeds steken en vertaald dat zich nog altijd naar jeuk in de manenkam...
Enkel een halsdeken (bvb Ivanhoe) kost al meer dan een complete van Equitheme 
Je zou kunnen denken dat zo een eczeemdeken hinderlijk is maar het is van een zeer snel drogende, lichte stof gemaakt. Mijn merrie blijft er koeler onder dan zonder deken, heeft daardoor minder last van dazen en de deken schuurt, trekt of knelt nergens door de elastische stof.
Deze heb ik dus http://www.janborneman.nl/images/eczeem.jpg
Ik zou voor al mijn dieren (moest ik vliegendekens gebruiken...) een eczeemdeken kopen, ik ben enorm kritisch als het om pasvorm en comfort gaat en er is over geen enkel deken zo goed nagedacht als over een eczeemdeken. Dat wordt echt een tweede huid vind ik.
Ik ga zo je foto's bekijken trouwens!
redina schreef:
Wat is Enno toch moooooi! Wat een beest is het toch, nog steeds evenveel présence en kracht straalt ie uit!
En welkom Michel