Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DGM

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 09:06

Ach arme Karma! Wanneer komt de DA?

Ja Luci heeft een snee op de zijkant van het been. Kijk het nog 1 dag aan en anders ga ik de korst maar even losweken.
Vorige keer duurde het een dag of 10 voor de sprong weer normaal was. Ook nu loopt hij er niet anders van. Kluns is het..

Aah Lis met zadel, wat goed!

Piet ziet er goed uit zeg, wat een verschil al met het begin!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 09:16

Gelukkig maar aan de ene kant dan weet je dat de zwelling van de snee komt en niet uit het gewricht oid maar hij is inderdaad niet echt zuinig op zichzelf.

Hij ziet er goed uit FB! Klinkt goed, meer faciliteiten en ruimte voor Piet.

Oh ik zie het Maartje, die Haf ziet er nu niet op haar voordeligst uit met die vacht zo nee. :o Lis ziet er goed uit, ook al weer iets witter geworden of niet?

Tarzan, dat begrijp ik wat betreft je mini..dat hebben ze gewoon echt bijna nodig.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:37

De haf heeft nu haar eerste jaar PPID medicatie gehad, dus die vacht moet ook nog een beetje settelen denk ik. Maar erg knap is ze nu niet nee :')
Lissy is inderdaad weer een stukje lichter helaas

DGM ja het is weer een stapje vooruit. Babystapje met mijn bijna 7 jarige :+ Maar goed, het is wat het is

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:32

Ja wel “fijn” dat je een oorzaak van de zwelling hebt! Al blijft het natuurlijk irritant dat hij zichzelf niet eventjes heel kan houden…

Dankjulliewel voor de complimenten over Piet! Ik ben stiekem erg trots op hoe hij eruit ziet nu! Net wel weer een uitslag van een mestonderzoek binnen waarin hij weer iets meer rode bloedwormen heeft, dus hij wordt binnenkort weer ontwormd! Hoop hem wormvrij te kunnen verhuizen!

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:44

Ontworm je hem ook standaard elke 2/3 maanden?
Dat ben ik met Luci wel gaan doen en dat gaat erg goed. Tussendoor geef ik hem regelmatig een week pompoenpitten bij.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 12:35

Ik doe elke maand een mestonderzoek. Tot nu toe ook elke maand ontwormen als advies gekregen. Wilde net overgaan op elke 2 maand maar nu dus weer die hogere uitslag...
Oh pompoenpitten! Die heb ik nog niet eerder gehoord! Wat voegen die toe?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 13:38

Maartje jammer he dat die grijze dieren altijd wit worden. Ik vind grijs altijd zo mooi.

Balen dat Karma een bult heeft. Hopelijk is het snel weer weg.

Ik heb gisteren voor het eerst op Ziva gereden. Nou ja, gereden, gewoon even 20 minuten gestapt en aan elkaar wennen. Ze is nog heel groen en ik weet nog niet of de klik er is maar ik voel me wel goed op en bij haar. En ik heb een leuke klik met de eigenaresse, dat vind ik altijd wel belangrijk.
Ik moest wel even wennen met een westernzadel, maar het zat wel fijn.

Ze was wel een beetje een drekpony :')

Afbeelding

Mijn blije hoofd laat wel zien dat ik het leuk vind met haar :D
Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:36

Wat leuk Earth! Het plezier straalt er van af inderdaad! En je hebt haar nog aardig schoon gekregen haha

Lissy had van mij mogen blijven zoals ze hier als 2jarige kwam:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:41

Ja mooi dat grijsbruine. Echt zo zonde haha.

Ja maar ze hoort zo wit te zijn als haar hoofd :') Maar dat lukt voorlopig nog niet met dit weer :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:43

ja zo ontzettend zonde... maar ik wist het toen ik haar kocht dus eigen schuld :+

Ik heb een witte welsh, die noem ik in de winter altijd winterswit (dus geel/grijs) :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:46

Ziva is inderdaad ook winterswit _O- Over de staart nog maar niet te spreken _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 19:13

Ik vind haar wel heel leuk Earth! Erg chique om te zien.Hoe groot is ze?

Ik snap dat je trots bent FB, hij ziet er echt een stuk beter uit!

Oh PPID verklaart de vacht inderdaad Maartje, daar kun je dan ook helemaal niks aan doen. Wij hebben ook ooit twee PPIDers gehad. De een kreeg super lang en haar en de andere krullen maar beide kregen vooral enorm veel haar!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 19:21

Ik kan van heel vroeger nog een manegepony herinneren die zo'n vacht had. Die had ook altijd rare klachten, maar ja, PPID etc kenden ze toen nog niet. Arm dier, hij was nooit echt op z'n gemak.

Ze is idd leuk. Ik vind het nu niet zo sjiek haha met al die modder. Ze is 1.50 mtr groot. Maar ze is nog een slungel dus ze oogt kleiner vind ik. Ze heeft ook een heel goed papier blijkbaar.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 19:29

Wat een mooie dame inderdaad zeg.

Klein maar fijn.

Hier ook een wannabe ijsbeer ppider.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 19:31

Ik kom van een paard van 1.80 mtr af dus het is ook al snel klein dan _O- Maar ik heb liever dit.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 19:32

Ik snap je helemaal :+

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 20:11

Wat een leuk dier Earth!

FB, het schijnt dat het de darmen minder aantrekkelijk maakt voor wormen ofzo :')

Afbeelding
Dit is zijn standaard hoofd. Het is dat er een leuter onder hangt anders was het een rasechte pismerrie _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 20:15

Hahaha, ja het is wel zo,n typische uitdrukking ja. :D

Haha Earth, ik bedoelde ook qua type..ik snap het wat betreft de modder. Zo was Havanna ook ooit. Deze zal ook nog wel gaan uitzwaren denk ik.

Sneu van dat manege paard, vroeger wisten ze inderdaad veel minder. Soms vraag ik me weleens af wat de mensheid over 50 jaar allemaal weet wat we nu nog niet weten.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 20:48

DGM, ik vind zijn uitstraling nog meevallen. Mijn merries kijken echt nog veeeel bozer :')

Earth, ik had het even gemist maar dit is dus je nieuwe bijrijdpaard? :D Je hebt ze nog aardig schoon gekregen :j Hoe oud is ze nu? Ze toont iig wel groter dan 1,50m :j

Hier ook van die moddermonsters. Ik had deze ochtend een afspraak met de zadelmaker en gisteren kort voordat ze naar binnen gingen nam Quinta nog een modderbad van semi opgedroogde vettige klei. Pff, wat een drama was dat.

Afbeelding

Flubberboot, balen dat hij weer een ophoging had van de rode bloedworm in het mestonderzoek. Mijn ervaring is dat ze er pas vanaf komen als je heel goed uitmest en ze een periode niet op gras komen (ivm kans op herbesmetting). Zo zijn ze er hier ook allemaal vanaf gekomen :j Hij ziet er iig wel goed uit :j

Tarzan, wat sneu voor Karma. Hopelijk valt het mee!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 20:49

Hahaha dgm wat een hoofd :+

Oh lekkere timing Quinta :=

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 20:53

Volgens mij doet ze het express, want ze moet er helemaal voor naar achter lopen door de plassen en daar komen ze nu helemaal niet.

Maargoed, ze was uiteindelijk weer een soort van schoon, behalve de staart, daar was echt geen beginnen aan :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 22:46

Omg Dais hahaha wat een dreknek _O-
Dit is inderdaad mijn nieuwe bijrijdpaard. Ze is 5 jaar. Nog wel groen maar een heel stabiel dier in de omgang. En ze is een blij ei, dat vind ik heel leuk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 10:13

Oh die Quinta..wat een moddermonster.

Ik ben blij dat Havanna onder een deken staat want dat is ook zo'n varken. Heb zelfs de deken tussendoor weg moeten brengen om te laten wassen omdat ie zo goor was.

Blij eien zijn ook leuk Earth! Ben benieuwd naar jullie progressie.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 10:50

Ik ga me weer wagen aan manuele therapie. Wish me luck :=

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 11:31

Luck!! :*

Elisa, ik heb getwijfeld om ze ook met deken te zetten, maar nu verbruikt ze hopelijk nog wat energie om zichzelf warm te houden :=