[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:40

Samantha is 30 mei 5 geworden en heeft toen Bootz voor haar verjaardag gehad, en Susan is van 3 oktober dus 9 maanden. Maar die gaat echt heel snel, staat al los en doet stapjes zetten rond tafel enz. eind van de maand loopt die wel los om achter Samantha aan te gaan. Goh wist niet eens dat je een tweeling had, moet je nagaan hoelang we niet in topic gekletst hebben hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:30

Zo, ik ben er ook weer, heb een onwijs drukke week gehad met de laatste dingen van school!
Examens heb ik iig voldoendes voor heb ik net begrepen dus dat is fijn! Vandaag mijn laatste opdracht in geleverd, blijkt ie verkeerd beoordeeld te zijn dus ik moest terug naar mijn stagebegeleidster en morgenochtend alsnog inleveren.
Pfffff!

Ik zie veel roze wolken, een galopknop die het weer doet en een stout paard met wandelen.

En mensen die elkaar lang niet gesproken hebben :P

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:24

Miichelle90 schreef:
Samantha is 30 mei 5 geworden en heeft toen Bootz voor haar verjaardag gehad, en Susan is van 3 oktober dus 9 maanden. Maar die gaat echt heel snel, staat al los en doet stapjes zetten rond tafel enz. eind van de maand loopt die wel los om achter Samantha aan te gaan. Goh wist niet eens dat je een tweeling had, moet je nagaan hoelang we niet in topic gekletst hebben hihi

Nou, idd. Ik wist ook niet dat jij al een tweede had. :o
Ik heb motorieke luie dames (alle 3). Maar babbelen doen ze als de beste haha.
Vandaag is Ashley ook eindelijk gaan staan uit zichzelf. Nu gaan wachten tot ze gaan lopen.
En dan toch maar op zoek naar tuigjes. :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:26

Robijntjah schreef:
Zo, ik ben er ook weer, heb een onwijs drukke week gehad met de laatste dingen van school!
Examens heb ik iig voldoendes voor heb ik net begrepen dus dat is fijn! Vandaag mijn laatste opdracht in geleverd, blijkt ie verkeerd beoordeeld te zijn dus ik moest terug naar mijn stagebegeleidster en morgenochtend alsnog inleveren.
Pfffff!

Ik zie veel roze wolken, een galopknop die het weer doet en een stout paard met wandelen.

En mensen die elkaar lang niet gesproken hebben :P

Er gebeurd hier ook van alles. :D

Dat is balen dat je opdracht verkeerd beoordeeld is. -O- Wanneer krijg je daar de uitslag van?
En is het fout beoordelen positief of negatief.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:28

Gisteren weer grondwerk les gehad, met kaptoom en zweepje.
Hij deed het allemaal super.
Na de les buiten uitgestapt en ook dat deed hij braaf.
Ik blijf nog even op mijn roze wolkje zitten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:30

Uitslag zal pas volgend schooljaar zijn!
Beoordeling zou negatief zijn (lees een 1) dus moest even aan laten passen! Nu als het goed is wel goed!

Heb net echt een te fijne rit met Mo gemaakt met 3 stalgenootjes! We gingen wel echt heel hard haha!

Fijn dat het zo goed ging, ik klim er ook weer gezellig bij :')

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:48

Haha, die roze wolk blijft redelijk onder ons he?! Dan die, dan die...
Ik hoop ik zo ook weer, heb om 2 uur les.

Chim reageert echt super heftig op alle vormen van vliegjes en andere beestjes, ik kan haar niet eens zonder gevaar voor eigen leven poetsen of wassen! Ze is er zooooo druk mee dat ze constant alle kanten op trapt, die staart alle kanten op zwiert en vaststaan lukt al helemaal niet omdat ze steeds ook wil happen naar de vliegen... Vliegenspray is een hel, dat krijg ik er niet op, dus nu maar weer met de deken naar buiten, maar ook van dekens is ze niet gediend! Monstertje :Y) Maarja, ze is wel mooi schoon! Heb haar gisteren helemaal gewassen. Grote klus is dat zeg, als je paard iedere keer probeert weg te komen of vliegen aan het wegjagen is! Maargoed, daarna hebben we nog een heeeeele tijd heerlijk staan knuffelen in de bak dus dat maakte het allemaal weer goed.
Ze is zo ontzettend koppig maar oooo zo lief!

O en even heel wat anders, ik heb mijn propedeuse gehaald ;-) dat voelt ook goed!

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:11

Hoe groot zijn jullie barokkies hun hoofden eigenlijk? Ik wil deze zomer graag een spaans hoofdstel gaan kopen, van een duitse webshop, daar ben ik deze zomer vlakbij dus ga ik de spulletjes eens in het echt bekijken. Maar mn PRE is nu nog maar 2 (heb een paar keer fotos van hem geplaatst in bkr itp) hoe lang groeit dat koppie nog door?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:38

Daar hebben ze alleen heeeeele grote hangen! Mo heeft iig een maatje kleiner dan cob!

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:11

Robijntjah schreef:
Daar hebben ze alleen heeeeele grote hangen! Mo heeft iig een maatje kleiner dan cob!

Wat bedoel je, bij die webshop? Denk het niet toch, ze hebben alleen maar iberische spullen, en dan zullen ze wel wat maten op voorraad hebben. Zij noemen hun cob maat trouwens volbloed, en full heet warmbloed

Mo heeft nog kleiner dan cob, pony dus? Dan heeft ze echt een fijn hoofdje! hoe groot is ze verder dan? Cortes zit nu al ergens halverwege in cob, zn cob halster zit op de middelste gaatjes ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:19

Mo is 1,53 ongeveer! Ze zit tussen pony en cob in!
Ik ben bij kraemer geweest en hun vol en warmbloed maatjes zijn alsnog huge!

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:34

Nou toch maar even rekening daarmee houden dan! Tegen de tijd dat ik ga zal ik de boel wel even opmeten bij hem, en zn halster meenemen. Ik ga bij elcaballo langs.

elmosquero ben ik ook al eens geweest een jaar of 2 terug, was ook erg fijn voor mijn koopzieke gedrag :o

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:49

Haha, altijd leuk, nieuwe spulletjes kopen!
Chim heeft een beetje een snoekhoofd, maar das dan ook een kruising. Ze heeft qua lengte wel full maar een heel fijn neusje dus qua neusriem etc moet ik eigenlijk cob hebben of gaatjes bijmaken!

Zo, heb weer even een goed uur priveles gehad! Zwaaaaar zwaar zwaar gebroken nu! Haha, wat een werk zeg! Maar ben wel blij, Chim is soms wel koppig en vervelend, maar niet gemeen dus we pakken lekker door. Ze laat not niet echt los en buigt niet goed in waardoor ze waarschijnlijk steeds die linkergalop ook niet pakt. We zijn dus met de buiging bezig geweest.
Ook heel moeilijk voor mij! Want omdat zij het niet snapt en zich nog behoorlijk lang vast weet te houden moet je het behoorlijk 'lomp' vragen voordat ze mee komt. Das niet mijn stijl maar wel even de enige optie, dus fijn dat ik daar les bij heb en dat mijn instructrice gewoon even pusht om mij het te laten doen! Zo het laatste rondje ging dan ook echt perfect, op de lange zijde bleef ze zelfs mooi laag in buiging naar binnen lopen dus toen zijn we opgehouden!
Doorweekt allebei, ik had ineens weer een hele donkere schimmel! Nou, snel het zadel er af gehaald, een lekkere straal water er overheen laten lopen en madam naar binnen gezet want toen barste hier de hel los hoor! Onweer, regen, niet normaal zo hard! En echt wel een half uur lang nonstop. Zelfs zo hard dat ik de stal niet uit wilde, dus ben lekker een tijdje bij mijn meisje in het stro gaan zitten.
Ik geloof dat ze moe is!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:25

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:49

Geeske lekker gelest zie ik wel en Esther lekker naar hte strand altijd leuk.
Nog 4 weekjes geduld hebben dan mag ik ook weer.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:52

Strand is zo lekker! Die vier weken zijn vast zo voorbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:32

Wel altijd fijn om in de les hard te werken toch Geeske? :)

Gaaf Esther, ga zo ff reageren!

Ik zit op een hogere roze wolk haha, heb net mijn eerste sprongetjes gemaakt met Mo *D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:12

Wat leuk, had ze het een beetje door?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:14

Meer dan ik _O-
Ik had verwacht dat ze echt na de sprong heel hard zou schrikken van zichzelf maar ze was echt super relaxt!
We hebben wel echt maar 30 cm gepakt hoor, na het balkjes draven :+

En totaal niet naar de sprong toe trekken of juist inhouden of erlangs willen, echt zo fijn!
Vriendin zei al: nog even en jullie rijden gewoon een cross mee :Y)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:04

Heey

Martinique: Wat fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Oba :)

Ingrid: Dan schuif ik wel op hoor :P Geen probleem :P Haha, wat een boef. Helpt de stroom?

Madelief: Wat leuk dat je bezig bent met lange teugelen :D Hoe gaat het nu met Furia?
En gefeliciteerd met je punt :D

Eline: Jammer dat Boes niet meer bij zijn vriendinnetje kan.
Lekker blijven zitten hoor :D Fijn dat het zo goed ging :D

Geeske: Fijn dat het wandelen beter ging :D
Super :D Gefeliciteerd :D Fijn dat je les goed ging.

Jolijn: Jeetje, wat balen dat je opdracht verkeerd beoordeeld was.
En wat heerlijk dat je zo fijn gesprongen hebt met Mo :D En ach, je moet toch ergens beginnen ;)

Ik wou gister avond gaan rijden maar toen ik ging poetsen begon het hier te rommelen. Geen regen en geen bliksem maar Nikita raakte helemaal in de stress. Ze werd steeds onrustiger. Ik heb haar na het poetsen maar weer terug de wei in gedaan want ik zou nooit veilig gereden kunnen hebben.
In de wei zocht ze steeds steun bij Nouchka en was ze erg onrustig. Vanavond maar een nieuwe poging.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:12

Hoi meiden!

Iedereen lekker weekend?
Ik heb nu vakantie, maar al wel een drukke week achter de rug. Vandaag samen met iemand van Bokt met onze paarden vrijheidsdressuur getraind, was heel leuk! Steigeren ohz is nu ook enigszins bevestigd :D

Angela, Furia is weer helemaal fit :D Hier was het gister ook aan het rommelen, arme Nikita. Heb je Nouchka nog wel, ging die niet te koop of ben ik in de war?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:15

Wat leuk dat de vrijheidsdressuur zo goed ging :D
En heel fijn dat Furia weer helemaal fit is :D

Nouchka heeft idd te koop gestaan maar ze blijft toch lekker bij ons. We waren niet consequent genoeg naar haar waardoor ze erg vervelend was. Maar nu zijn we een stuk consequenter en is zij ook een stuk braver. Nu gaat het gewoon super tussen ons.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:27

o angela! ik had ook helemaal nog niet meegekregen dat ze mag blijven joh! Wat fijn!! Scheelt je een boel geregel en verdriet denk ik... :+:
Ik moet voor Chim ook veeeeeuuuuul strenger zijn dan dat ik voor mijn vorige paard was, das heel lastig omdat je voor je gevoel dan veel te hard bent of zelfs gemeen, maar even doorbijten en daarna is het duidelijk wie de baas is, dan is het een kwestie van de baas blijven, maar komt de rust echt wel!
Die rust hebben we thuis nu wel, maar op de weg nog niet en onder zadel moet ik toch ook wel veel harder zijn dan ik gewend ben of wil zijn hoor! Maarja, ze MOET het leren, ze MOET op den duur toch echt eventjes aangepakt worden en doen wat ik zeg, niet alleen omdat je dat graag wilt, maar ook om de veiligheid te bewaren hoor!!
Ik heb me nu een spierpijn! In.... mijn zij! Heel raar, maar omdat we zo veel met die buiging naar links bezig waren en dat op dit moment zo 'overdreven' gevraagd moet worden heb ik zelf ook helemaal mijn rechterspieren opgerekt! Haha! Maar, ik vind het altijd wel heel fijn, omdat ik dan zeker weet dat IK ook echt wat gedaan heb *D

Zo, net een lange cursus dag gehad, BHV (Bedrijfshulpverlening). Heb ontruimingsinstructies gekekregen, branddjes geblust en geleerd wanneer ik zelf nog wel in kan/moet grijpen en wanneer ik gewoon gelijk moet gaan ontruimen. Volgende week heb ik nog EHBO en dan ben ik weer helemaal bijgespijkerd. :list:

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:04

Ik heb het ook nog niet echt verteld hoor ;) Maar ik ben echt superblij dat ze mag/kan blijven.
Ik krijg al helemaal zin om lekker met der aan de slag te gaan. Maar ik hou me eigen in hoor.

Ik dacht in het begin ook steeds, aii nu ben ik wel heel streng geweest maar bij Nouchka is dat ook gewoon nodig. Nu hoef ik alleen mijn stem te verheffen en ze luistert al. Nu hoef ik haar ook bijna niet meer hard aan te pakken want nu weet ze tot hoever ze kan gaan.

Haha, dat vind ik ook altijd fijn :P Dan hebben we samen hard gewerkt.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:13

Jolijn: Nou, gelukkig word het dan opnieuw beoordeeld. Een 1 is niet echt veel.
Gingen jullie uit jezelf hard, of schrokken de paarden?

Geeske: Balen is dat die vliegen. Het lijkt nu ook wel een invasie. Zo heb je nergens last van en zo heb je hele luchtmobiele brigades. :(
Gefeliciteerd. Gaaf zeg. Kan me voorstellen dat dat goed voelt. *\o/*

Aestrith: Die van ons is 6 en heeft lengte maat cob en neus en frontriem full. Erg lastig. Haha. :D

Angela: En ik had helemaal niet meegekregen dat je haar weg zou doen.

Osteopaat is vandaag bij Boes geweest en hij kon helemaal niets vinden. Alleen dat zijn bespiering aan de linkerkant beter is dan aan de rechterkant, maar dat hadden we al verwacht. <3
Nu gaan we met de lessen langzaam aan naar het rijden. Ben benieuwd. :j