[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 07:32

Wat leuk joh!

Ik ga zo eens richting stal, Win vlechten etc.
Kijken of het een beetje wil vanmiddag... vorige week sloot ze zich heel erg af op concours. Misschien omdat het de eerste keer buiten was. Deed ze de eerste keer op binnenconcours ook een beetje.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:57

Romantico_ schreef:
Jeetje dit topic gaat veel te snel, is niet bij te houden haha :P

Ik heb de fokker van mijn PRE gevonden!
We hebben contact via de mail en hij heeft me uitgenodigd om zijn stoeterij te komen bekijken.
Dat aanbod kan ik natuurlijk niet afslaan, dus rond 10 augustus vlieg ik samen met mijn zus en vader naar Spanje :D

Hij heeft me ook foto's van Pontifice gestuurt toen ie nog in spanje stond, zo leuk om te zien :D
Ik herkende hem direct op die foto's.

Mijn pony staat te koop, als die verkocht is mag ik er een paard weer voor terug kopen.
Dus misschien neem ik er wel eentje mee uit Spanje ! Hij heeft er 43 te koop staan :~

Ben zo blij :D !

Is altijd gaaf om bij de fokker van je paard te kijken. Wat ontzettend leuk voor je. Leuk dat je nu ook op dit forum zit. Je woont vlakbij mij. Heb je zien rijden in Oostwold, toen we gingen kijken bij Jeanne.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:57

Annash schreef:
Wat leuk joh!

Kijken of het een beetje wil vanmiddag... vorige week sloot ze zich heel erg af op concours. Misschien omdat het de eerste keer buiten was. Deed ze de eerste keer op binnenconcours ook een beetje.

Succes, zal vast wel goedkomen. Je hebt er in elk geval superweertje bij.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:59

Angela: wel spannend zo met Shaddy. Goed in de gaten houden hoor, vooral omdat je niet precies weet wanneer ze gedekt is. Ben heel benieuwd.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:55

Lisenka schreef:
Annash schreef:
Wat leuk joh!

Succes, zal vast wel goedkomen. Je hebt er in elk geval superweertje bij.

Nou, dat kun je wel zeggen! Tju, het was al warm... blij dat ik om elf uur mocht starten haha. Win had het ook erg warm.
Ze was alweer eens stuk rustiger dan vorige week en liep fijn over haar rug in de ontspanning met losrijden. Het helemaal mooi in de oprichting rijden levert hier en daar nog wat problemen op, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat met veel oefening goed komt.
In de proef trok ze nog wat teveel haar eigen plan, waardoor ik meer bezig was met corrigeren dan rijden en afwerken.
Desondanks 181 en 188 punten, mevrouw is nu dus officieel L2 :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:52

Goed zo Annash!! Proficiat!

Zoooo superrrrr weertje vandaag!!!

Ik heb vandaag met dochterlief (van 5) een meidendag en papa en zoon een mannendag... Man en zoon zijn beide lid van de Reddingsbrigade en hadden vandaag een of ander iets in Utrecht waar ze de Reddingsbrigade gingen promoten. Zoon is dus ook mee om, zoals hij zelf zegt: met kinderen te praten en te vragen of zij ook lid willen worden. Wat hij nog niet wist is dat ze vandaag OOK met de vlet gingen varen. Dat vindt hij erg leuk...

Ikzelf had dienst in de kerk vanmorgen, dus dochter mee. Daarna even op bezoek bij mijn ouders die om de hoek van de kerk wonen. En vanmiddag dus lekker met dochter naar.... hoe kan het anders: Jippe :D NU had ik vrijdag al door dat haar roze rijbroek maatje 104 wat krap en kort begon te worden. Dus ik in haar kast gesnuffeld en kom daar broerlief zijn eerste zwarte rijbroek tegen maatje 116. maar ik wist dat die smal viel. Dus die aangedaan... En idd. Het past. Nog wat wijd bij de bovenbenen en om de taille (dochter is ong 106 cm en weegt 16 kilo...) maar beter dan de roze. Ik had een drama verwacht van deze roze-koningin, maar ze vond het prima. Voelde zich ook wel groot dat ze uit haar eerste rijbroek gegroeid was :Y) Tsja en haar roze laarzen zitten ook krap dus ik zei al dat we eerdaags maar eens naar de ruiterzaak moeten gaan voor nieuwe laarzen. Dat was prima en tot mijn grote verrassing wil ze zwarte laarzen! En alles in het zwart :? Nou ja, vind het best maar stond echt even te kijken... Had het niet verwacht (hoewel ze morgen weer anders kan denken natuurlijk of in de winkel. :P )

Maar goed, ze heeft lekker gereden in de rijbak (zolang die vrij was. Als er iemand gaat rijden ga ik naar de longeerbak en als die niet vrij is stap ik aan de hand rond) en weer gedraafd. Jippe had er wel zin in, al blijft ie wel zuur kijken in de draf. Al heb ik het idee dat dat ook aan de zweep kan liggen, want met longeren (zonder kind erop) doet ie dat ook. Volgende keer gaan we dus zonder zweep werken. Dan kijkt ie vaak een stuk vrolijker. Het is net of ie beledigd is als ik een zweep bij me heb. Hij lijkt echt te zeggen: Denk je nou echt dat je die nodig hebt? Ik doe toch braaf wat je zegt... }:0
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 18-04-10 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:05

Hahaha ik moet altijd wel lachen om jouw verhalen. :D

Ik was net nog even terug naar de wedstrijd, M en Z kijken, zag nog een ggk PRE hengst! Enebro geloof ik... van Den Vinkenburg. Liep mee in de Z1.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:28

Leuk Shanna! Gefeliciteerd met jullie L2 debuut. Grappig dat er 1 mee reed van Den Vinkenburg.
Zilfstar, leuk dat je dochter ff gereden heeft!

Zo, had dit weekend me Centered Riding instructeurs cursus. 2e deel in Juni. Weer veel geleerd, en wat een eye opener. Echt leuk!
Op de terugweg gister Anouk nog even les gegeven, ben benieuwd hoe het met haar spierpijn is. Zij vond het in elk geval ook erg leuk, kon ik gelijk de nieuwe dingetjes even toepassen ;)
Verder alles wel oke hier, Bram is hoefbevangen maar gaat nu beter. Spirit moet daarbij ook verplicht op t zand staan en Goya kan zich lekker dik eten haha.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:09

soeske schreef:
Leuk Shanna! Gefeliciteerd met jullie L2 debuut. Grappig dat er 1 mee reed van Den Vinkenburg.

Ja, alleen jammer dat de man die ik aansprak en erbij hoorde niet bijzonder praterig was... ook niet toen ik vertelde dat ik in de toekomst ook een PRE wilde. Niet slim, daar loopt ie dus een eventuele klant op mis. ;)
Maar dat is niet mijn probleem... hahaha.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:17

haha, jammer hoor.
Ben je nog bij Balingehof geweest?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:38

ja balingehof was erg leuk! staat op de vorige pagina denk ik.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:39

oh, sorry
was weekend weg, dus globaal bijgelezen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:42

geeft niks hoor. kort samengevat: hetwas erg gezellig en interessant. jan en lisenka waren er ook

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:43

Mooi zo! En nog steeds enthousiast las ik wel. Hoe is het nu met je arm?
En wanneer ga je echt voor een paard of kan het nu ook al zeg maar?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:22

Nee kan nu nog niet... qua aanschaf zou ik het net redden als ik goed zoek... denk ik. Maar ik heb nog geen vast inkomen en kan dus nog geen paard vol onderhouden. Stel dat er wat gebeurt en t paard naar de kliniek zit. Zit ik met de gebakken peren want die centjes heb ik niet!

Maar ik heb verschillende opties:
1) ik ga werken op een stal (miss in Spanje)
2) ik ga werken als au pair
3) ik blijf thuis en zoek een (tijdelijke, maar het liefst vaste) baan

In het laatste geval zit er op den duur een eigen paard in. Optie 1 en 2 zijn tijdelijk, voor een jaar ofzo. Oh, en ik moet natuurlijk wel eerst netjes afstuderen. ;)

En ik vind het zo moeilijk om nou te kiezen wat ik precies wil! Het lijkt me allemaal leuk... en alles heeft zijn voor- en nadelen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:29

ooh, werken in Spanje.. Lijkt me ook wel wat..
Laatst zag ik op MP dat ze iemand in Portugal zochten..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:31

Mag ook... hahahaha.
Maar een Engelstalig land of Spanje vind ik het leukste, vanwege de taal. Spaans heb ik nl. een basis van en zou ik erg leuk vinden om uit te breiden!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:38

Kan ik me voorstellen ja!
Heb er ook over na zitten denken hoor, om dat van t winter te doen ofzo..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:47

Online voor foto's soms Suus??

Ik kreeg vandaag complimenten van de zadelmaker... Bespiering op de schouder is bij Sam behoorlijk gebeterd. Mijn zadel gaat wat verbreed worden en voorlopig ga ik met bontje rijden. ;) De boom zelf lag te veel op het paard en daardoor drukte de schouder van Sam het zadel naar buiten, met het niet dragende effect. Vandaar verbreden. Het bontje gaat het gat dat er nu nog zit in de bespiering achter de schouder opvangen. Volgens zijn visie moet de schouder helemaal vrij liggen om zo maximale benutting van de beweging te hebben.

Ik zal vanaaf de foto's eens goed bestuderen en dan zet ik er wel één hier neer. ;)
Dan lees ik ook bij, want jullie zijn heel actief geweest!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:24

Voor fotos en je ervaring natuurlijk ;) Mogen de mede bokkers wel weten toch?
Dus toch te smal he.. en ook het op de schouder drukken.. Gelukkig kan het met een simpele oplossing

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:45

Ha shanna,

Recent zat ik ook nog in jouw situatie. Ik kon echt niet wachten om een paard te kopen, maar heb dat toch 3 jaar volgehouden, anders was hij/zij er al in mijn studietijd geweest, wat echt niet uitgekund had. Als ik je een tip mag geven; idd eerst afstuderen en dan eerst lekker genieten, dus buitenland ervaring opdoen. Een eigen paard is fantastisch natuurlijk maar vanaf dan gaan al je spaarcentjes daar in zitten en komt er van buitenland/ talen leren echt niets meer terecht. Ben dus blij dat ik gewacht heb met een paard tot ik afgestudeerd was en een baan had. Buitenlandervaring in NZ tijdens studie opgedaan, dus nu alle tijd en geld om me op mijn paard te richten. Maargoed, tis uiteindelijk wel een luxeprobleempje ;) .

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:59

Shanna: gefeliciteerd met je punten. Enebro ken ik wel.

Anouk: je bent goed bezig dus. Altijd leuk om zulke complimenten te krijgen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:08

Jennifer8 schreef:
Ha shanna,

Recent zat ik ook nog in jouw situatie. Ik kon echt niet wachten om een paard te kopen, maar heb dat toch 3 jaar volgehouden, anders was hij/zij er al in mijn studietijd geweest, wat echt niet uitgekund had. Als ik je een tip mag geven; idd eerst afstuderen en dan eerst lekker genieten, dus buitenland ervaring opdoen. Een eigen paard is fantastisch natuurlijk maar vanaf dan gaan al je spaarcentjes daar in zitten en komt er van buitenland/ talen leren echt niets meer terecht. Ben dus blij dat ik gewacht heb met een paard tot ik afgestudeerd was en een baan had. Buitenlandervaring in NZ tijdens studie opgedaan, dus nu alle tijd en geld om me op mijn paard te richten. Maargoed, tis uiteindelijk wel een luxeprobleempje ;) .

Klopt, sluit me helemaal bij je aan... maar het is zo moeilijk... hahaha.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:37

Wanda: Heb je het boek over rechtrichten ook aan Jippe laten lezen. haha! Sam snapt er niks van!

Shanna: Doet me denken aan Samaranch. Een vreemde moet ook niet zo maar opstijgen bij hem. Mensen lachen me altijd uit als ik zeg, dat je dat Sam altijd eerst moet vragen. En toch... het is echt zo, anders vertoont hij hetzelfde gedrag. Alleen Sam doet dat zonder bokken. :D Hoe gaat het nu met je?

Ilona: Het is niet moeilijk hoor! Je moet gewoon een paar extra ogen in je achterhoofd laten zetten, dan haal je het wel. :+ Ik vond het wel gek dat ze zo gefocust zijn op wat er allemaal achter je gebeurt. Ik vond wat voor me fietste enzo ook wel belangrijk. Ik raad je zowiezo een 'intake' les aan. Dan kun je aanhoren waar allemaal op gelet moet worden en je krijgt veel tips om te doen als je zelf oefent. Ik had daar ontzettend veel aan.

Leuk filmpje!

Mies: Ik spiegelen keek ik niet om te zien waar de aanhanger bleef in de bochten. Dat werd me heel zwaar aangerekend. Verder had ik álles perfect gedaan! Volgens de examinator vergeet ik dat de volgende keer niet en dan slaag ik zeker. (Hopen dat ik hém dan weer tref... :D )

Wanda: Leuk zo'n beest hè? Als de hele familie geniet van zo'n kameraad! Sam wordt steeds makkelijker met de kids. Alleen Michelle legt de beentjes verder naar achteren. En dan denkt Sam dat ie moet draven! Dus dat moet nog even wachten.
Bij Divoza zag ik ook hoofdstelletjes met roze onderlegt... ;) Je dochter zit er heel netjes op! Stoer dat die cap met dat meisje al kan staan! Zoo leuk!

Ilona idd: Petje af! Dan zien we wat er onder zit... haha, die caps van nu zijn zoo lomp, maar wel wijs hoor dat ze die op heeft. Hier mogen ze ook nooit zonder cap op de vierbener.

Sanne: Mooie plaatjes! Gaat Iggie zijn nieuwe vriendjes niet missen??

Jennifer: Mistico is een beauty!!

Shanna: Balingehof klinkt leuk! Jammergenoeg te ver weg en wij zaten in de Beekse Bergen! Maar zo te lezen weer wijzer geworden.

Lisenka: Spannend! Ik ben zooo benieuwd wat voor veulen dit wordt!

Romantico: Mooi paard die Pontifice! En je pony te koop? Een D-er? Hoe lang heb je die al? Tja, Sabrina rijdt nu op een A-tje...

Shanna: Benijdenswaardig goed debuut, maar Sam gaat het ook maken nu. Hij is zo aan het beteren! Ik hoop volgend jaar toch ook al wat puntjes in de L2 te hebben... *D Ik vind het heel netjes dat je zelfs met een zere arm nog zo'n prestatie neerzet joh!
En ach, je hebt geen eigen paard, maar je hebt ze volgens mij voor het uitzoeken om bij te rijden, dus in jouw schoenen zou ik me ook niet haasten. Wie weet wat je nog tegenkomt.

Wanda: Roze laarzen? Wat zijn dat voor laarzen dan?
Sam houdt ook niet van de zweep. Beschouwt ie ook als een belediging! haha, herkenbaar dus!

Lisenka: Ik krijg ze niet vaak, dus ik liep te blinken natuurlijk... *D Vond het een reusachtig compliment! En hebt zelfs nog wat uitleg gekregen aan ideeën. Een mooie aanvulling op de woorden van Suus... Nu hopen dat het nog hangt volgende week, dan gaan we voor 2x 190... ;)

Nou gisteren een enerverende dag! We zijn al vroeg vertrokken naar de Beekse Bergen met Prince. Hij mocht meedoen aan de promotie van de Dartmoor pony. Sabrina was blij en nerveus tegelijk. Frank heeft met ze de bustour gemaakt door de dierentuin. Dat vonden de kids geweldig natuurlijk. Daarna mocht Sabrina meedoen aan de rassenparade. Het wachten duurde heel lang en toen kon ze er over nadenken en raakte ze in paniek, dus er liep iemand mee, wat helemaal niet nodig was. maar ja, je moet ergens beginnen. Toen rond 4 uur spelletjes gedaan gingen worden, mocht Sabine (onze bijrijdster) het overnemen. Sabrina zag het helemaal niet meer zitten. Sabine heeft laten zien hoe goed Prince kan springen!!
Prince ziet voor het eerst iets wat echt eng is!
Afbeelding

Sabrina in de parade...
Afbeelding

Sabine en ons springtalent!
Afbeelding

En idd Suus was gisterenavond hier. Eerst hebben we met z'n allen friet gegeten en wat gedronken (en daarna even Bas zijn bed moeten verschonen, 't manneke werd ziek). De les was een moeilijke. Het valt tegen wat je er dan van bakt! Maar wel keileerzaam en ik moet zeggen: De spierpijn valt me alles mee! Ik heb weer stof om na te denken. Vandaag alleen gestapt op Sam onder begeleiding van de zadelmaker. Hij wilde Sam tegen de draf aan zien stappen en dat was ook een behoorlijke kluif. Ik merkte al wel dat me dat beter afging met de zit dan met de benen... En ik was helemaal blij, want sam zijn spieren gaan dus wel degelijk vooruit... *\o/* Foto's heb ik nog niet allemaal kunnen zien vandaag, want daarna was het op verjaarsvisite gaan en de bossen in met de kids. Ik zit nu net... :z

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:39

Wat een leuke foto's Anouk! Klein maar dapper hahaha.

Het gaat hier nu wel goed. Vandaag geen verband meer om gehad (zodat de zalf niet overal in mijn kleren kwam). Het is een stuk minder dik, maar begint flink te verkleuren. Vanavond was het al behoorlijk blauw aan het doorschemeren. Benieuwd hoe het er morgen uitziet. Ik dacht eerst dat het mee zou vallen, dat de bloeduitstortingen verder onder de huid zaten. Blijkbaar heb ik mis gegokt. :')

En idd Anouk, je weet nooit wat voor leuks ik weer aangeboden krijg... maar een eigen paard zou toch wel erg fijn zijn. Dan en alleen dan heb je zekerheid dat het niet verkocht wordt als jij dat niet wil... :)