Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Splinterz

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:32

Els, volg je die dressuurtraining nog? Hoe gaat dat?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:48

Ja hoor, die loopt vanaf afgelopen oktober tot half juli. Om de week rij ik naar Coevorden voor les. Bevalt prima, ze hebben me met een aantal dingen wel al verder geholpen. Hopelijk komt er snel ook weer proefgericht trainen, dan kan ik daar ook aan meedoen.
Bij Eehzerwold is 8 maart concours en 7 maart ook proefgericht trainen, proef rijden en de jury schrijft het protocol en daarna 15 min om een aantal dingen door te nemen met de jury. Daar heb ik me ook voor opgegeven.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:45

Ah ok, ben benieuwd hoe het vervolg gaat! Had je niet liever al meer resultaat gezien op concours? Lijkt me nogal een prijzig geintje nl.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:59

Tuurlijk zie ik graag resultaat op concours. Maar ik ben er door die training achter gekomen waarom het niet echt wilde in de M1 (het ontbreken van nageeflijkheid. kaken vast zetten) en nu dat voor elkaar is kan ik weer verder gaan.
verder moet ik niet vergeten dat ik 3,5 jaar geleden voor het eerst in mijn leven wedstrijden ben gaan rijden, manegeruiterniveau had en door de B en de L heen gevlogen ben maar alles moet ik dus wel eerst leren en in de M wordt nu eenmaal strenger gejureerd.
Iedereen heeft wel een punt waar het moeilijk gaat en dat heb ik nu volgens mij wel gehad. Daarbij komt nog dat ik een paard heb dat een korte stap heeft en moeite met lengtebuiging en daar word ik elke keer genadeloos op afgestraft.
Ik denk elke keer maar weer: moet je kijken wat ik nu al heb bereikt, dan mag ik echt niet klagen.
Tja, het kost geld, maar welke hobby kost geen geld?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:25

Ja ok, M is idd zwaar. Ik vroeg me alleen af of je het juiste resultaat had met de training en zo te lezen is dat voor jou gevoel zo! +:)+
Hoop dat je punten gauw komen!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:48

Het totaalbedrag voor het trainingstraject was best veel maar als je het omrekent betaal ik 23 euro voor een les, dat is niet duur.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:26

Caro_MarjaH schreef:
Caro_MarjaH schreef:
Nee, ik rij beide dagen heen en weer. Ik zit op ongeveer een half uur rijden van Emmeloord vandaan dus dat is wel te doen.

De startlijsten staan erop, sta ik er niet tussen! Ik had me voor Emmen ook opgegeven maar daar voor afgemeld, misschien hebben ze bedacht dat ik dan ook maar niet naar Emmeloord zou gaan. Mail is al verstuurd en ik hoop dat ze me nog kunnen plaatsen.

Ik zag je al niet staan nee. Hopelijk kun je er nog tussen geplaatst worden..
Ik moet voor de zondag nog ff mailen. Had verwacht dat ik in de ochtend zou rijden, maar sta ook nog eens als laatste van mijn klasse en dat is echt te laat. M'n vriendin/groom moet om vijf uur werken.
Wel vet spannend hoor, begin nu wel de bibbers te krijgen.
Vrijdag komt de zadelmaker nog, dus hopelijk met een goed passend gemaakt zadel op wedstrijd :)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:27

Zo weer even snel bij gelezen :)

Jammer Berdien, ik heb het ook een keer gedaan hoor teugels in 1 hand en een flinke tik met de zweep gegeven tijdens de proef. Het was nodig dus moest ff, ik ben daar niet echt op afgestraft, misschien net de verkeerde jury daarvoor getroffen..
Maar kop op, volgende keer beter! Je kan het ook maar zo zien, veel slechter kan t niet gaan alleen maar beter. En je hebt hier ook weer van geleerd.

Janet, gefeliciteerd met je punten!

Ik heb vandaag op het paard van mn instructrice gereden, is Z2 en kent oefeningen van het ZZ licht, wat een gave ervaring is dat zeg! <3
Voor t eerst met stang en trens gereden, contra galop, vliegende galop wissel, appuyeren, poging tot passage.
Echt super gaaf om mee te maken en een hoop van geleerd! Het is ook nog is een heel groot paard en ik ben best klein dus voor mij lastig om hem bij elkaar en gesloten te houden, waardoor niet alles helemaal lukte maar vond t echt super :D
Laatst bijgewerkt door Estherr__1 op 15-02-15 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:30

Vandaag wedstrijd gehad (onderlinge) niet echt een lekkere proef gereden. Middendraf werd galop en ik was weer het verschil tussen links en rechts kwijt :')
174 punten, ik zie wel verbetering vergeleken met de andere 2 wedstrijden die ik gereden heb.
Maar het is nog niet wat het moet zijn. 22 maart een nieuwe kans. :j

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:41

M_arjolein schreef:
Gefeliciteerd laura en splinterz jullie gefeliciteerd met je baan. Mijn vriend heeft een audi a 4 station op zijn zaaks naam zal ook wel wat kosten als die particulier was. Hij wil alleen geen trekhaak er onder zetten grrr

Is het geen optie om een afneembare trekhaak erop te zetten? Kost wel iets meer maar kan er wel af.
Mijn vriend heeft pas ook een andere auto en ik wilde graag een trekhaak maar hij niet, hij vind t lelijk (omdat het een gtc is) dus is het een afneembare geworden.
Je ziet er echt helemaal niks van, ook het stroom kastje gaat helemaal naar binnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:46

Estherr__1 schreef:
M_arjolein schreef:
Gefeliciteerd laura en splinterz jullie gefeliciteerd met je baan. Mijn vriend heeft een audi a 4 station op zijn zaaks naam zal ook wel wat kosten als die particulier was. Hij wil alleen geen trekhaak er onder zetten grrr

Is het geen optie om een afneembare trekhaak erop te zetten? Kost wel iets meer maar kan er wel af.
Mijn vriend heeft pas ook een andere auto en ik wilde graag een trekhaak maar hij niet, hij vind t lelijk (omdat het een gtc is) dus is het een afneembare geworden.
Je ziet er echt helemaal niks van, ook het stroom kastje gaat helemaal naar binnen

Sorry, maar wat apart. :') Wat maakt het uit of er nu een trekhaak op zit of niet, 9/10 keer valt het toch niet op.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:51

Mannen... Soms... Onder de Volvo van mijn man zit ook om die reden een afneembare trekhaak. Wel even een paar keer oefenen hoe hij er precies op moet. Welke klik de juiste is en welke niet. Maar als je het eenmaal in de vingers hebt, is het zo klaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:53

Sanet schreef:
Mannen... Soms... Onder de Volvo van mijn man zit ook om die reden een afneembare trekhaak. Wel even een paar keer oefenen hoe hij er precies op moet. Welke klik de juiste is en welke niet. Maar als je het eenmaal in de vingers hebt, is het zo klaar....

Ik vindt het ook best nog wel gevaarlijk, stel je voor dat hij er niet goed op zit... En een gedoe terwijl een trekhaak amper op valt. Auto wordt er echt niet anders door haha.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:54

Onze Suzuki heeft zowiezo een afneembare trekhaak omdat een vaste trekhaak voor het nummerbord zit, dus hij mag er ook niet op blijven zitten. Maar ik krijg hem er vaak echt niet goed op dus als ik weg moet met de trailer moet manlief de trekhaak er soms een dag van tevoren op zetten...... Lastig ding.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:56

Vandaag trouwens samen met Berdien en 4 andere bokkers een buitenrit gemaakt in het Drents Friese Wold. Er staan inmiddels al meerdere foto's op bokt: [BM] Buitenrit DFW?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:59

Ik zit even in de meelees modus sorry dames ik heb een dipje (lichamelijk)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:06

niks ernstigs hoop ik?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:11

AmoorM schreef:
Sanet schreef:

Ik vindt het ook best nog wel gevaarlijk, stel je voor dat hij er niet goed op zit... En een gedoe terwijl een trekhaak amper op valt. Auto wordt er echt niet anders door haha.

Ik vind het ook wel spanning hoor. Maar als hij goed zit, dan geeft ie dat zelf aan. Dan is er een vlakje groen. Anders is die rood. En als hij goed zit, is er geen beweging meer in te krijgen. Wel even met daglicht oefenen.
Onder mijn eigen auto zit gewoon een vaste trekhaak.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:26

Caro_MarjaH schreef:
niks ernstigs hoop ik?

De dagelijkse dingen waar ik tegen aanloop en juridisch gezeur (afwikkeling schade). Lichamelijk toch slechter op dit moment helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:10

Laura1982 schreef:
Caro_MarjaH schreef:
niks ernstigs hoop ik?

De dagelijkse dingen waar ik tegen aanloop en juridisch gezeur (afwikkeling schade). Lichamelijk toch slechter op dit moment helaas.

Oei, ik hoop dat alles goed komt! :(:) Kom op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:15

Ik wil dat het weer mooier weer wordt!! Langer licht buiten, warmer. Dan kunnen we namelijk wat meer doen. Ik wil starten met galoptrainingen in het bos en ze kan dan weer lekker veel voor de kar wat haar weer sterker maakt! Gewoon lekkere lange ritten en veel km'ers maken. Ik denk dat dat haar heel veel goeds doet ipv alleen maar in de bak rijden.

Vandaag hebben we ook een rit voor de kar gemaakt, dat kan en doet ze zo leuk! (ze komt uit het 4span.) :j

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:19

AmoorM schreef:
Sanet schreef:

Indd wat Janet zegt, als hij niet goed zit blijft hij rood en groen is goed dan is vast ook echt vast.

En mijn vriend heeft het een nieuwe model opel astra gtc dus een sport model en vind een trekhaak niet mooi/passen onder zo'n auto dus vandaar een afneembare trekhaak geworden omdat ik er graag 1 wilde.

Sterkte Laura!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:21

Sterkte laura. En tsjah trekhaak zonde van de nieuwe auto zulk gezeur haha.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:42

Haha ja het is wat

Ps. welke maat zweetdeken hebben jullie allemaal of je Friesje liggen?
Ik heb nu een 205 maar die vind ik een beetje aan de grote kant, maar ben bang dat een 195 weer bij de borst wat krap word...
Kan namelijk een super gave deken van iemand overnemen maar dat is een 195

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:46

Ik heb 195 zweetdeken erop liggen, Mike is 1.60 en niet heel breed dus kan mooi!
Kan je de deken niet eerst passen?

Sterkte Laura :(
Laatst bijgewerkt door Splinterz op 16-02-15 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt