[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:32

Red Hot chili peppers! Gaaf hoor.
Leuk weekeind gehad dus ;-)

Pff, net even een stukje gewandeld met Chim... Echt ontspanning was dat niet.. de 1e keer gingen we alleen van de dam af, en dat ging best goed.... ze liep zo'n 75 meter netjes mee, en ineens ging de knop om en sprong ze alle kanten op, wilde absoluut niet meer vooruit en werd steeds dwarser... Omgekeerd helaas, ik kon haar ECHT niet veilig meer voorwaarts krijgen anders had ik dat gedaan, maar toen kwam precies ons stalgenootje aanrijden in de auto dus die heb ik gelijk de opdracht gegeven haar paard te pakken en met ons mee te gaan... zo met z'n tweeen weer weg gegaan, dat ging al beter maar Chim stopte steeds om te kijken of ze echt wel samen waren. Na een goed stukje gelopen te hebben leek het beter te gaan, tot we weer bij 'de twee koeien' kwamen... de heenweg daar langs ging goed, de terugweg was een ramp... de koeien begonnen te lopen en chimanga werd boos op ze. Ze begon weer te springen, te blazen en te knorren en was echt niet te houden. Op het moment dat de koeien bewogen sprong ze weer weg om ze te bekijken... ze mochten zegmaar niet naast/achter haar lopen... Maargoed, toen we voorbij dat veldje waren was het goed en daarna liep ze lekker aan een lang touwtje met haar neus over de grond naar huis, alsof ik de hond aan het uitlaten was...

Wel eng! ze springt echt van de ene kant van de berm over het fietspad (zo'n brede) helemaal naar de andere kant in de berm. Vervelend maar we gaan het vanaf nu oppakken en ik zet door! WIJ GAAN WANDELEN EN ONTSPANNEN GENIETEN!! :Y)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:48

Soeske: Klinkt als een heerlijke week :D

Geeske: Super dat de galopknop het weer deed :D Wat balen van dat wandelen zeg. En dat is wel de juiste instelling hoor ;)

Ik kruip op de roze wolk <3 Heb net zo lekker gereden. 2de keer weer sinds dat ik met de scooter onderuit ben gegaan. Dat was vrijdag avond en wat ging dat prut zeg. Maargoed, net liep ze echt heerlijk <3 Wel nog een beetje gespannen maar ze was heel braaf en lekker voorwaarts. Ze liep echt lekker te sjouwen. Heb voor de 2de keer de galop geoefend en op links sprong ze meteen de 1ste keer netjes aan en op rechts ging het iets lastiger maar de 2de poging sprong ze ook aan :D Ze vind het echt nog heel moeilijk maar ze doet flink der best. Ben echt trots op der.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:29

Hallllloooo he! Ben een weekendje naar Concert@Sea geweest en lekker paar nachtjes in bungalow gezeten daar in de buurt, en kan meteen 50 berichten bijlezen :P

Ik wil lange manen... Simpel... Sportcoupe vind ik vaak echt heel lelijk (A) onnatuurlijk. Sorry haha.

Shaggy ziet er super goed uit zeg.. En Igneo ook, apart beessie is het met die kleur zo en die witte kringen om z'n ogen!

Mijn Oba lijkt een stuk beter te gaan:) Hopelijk zet het zo door en gaat ze nog een tijd mee :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:33

Blijft wel een uitdaging op die manier wandelen. maar zal wel goed komen.
Lekker op je roze wolk moppielover, nu heb je nog genoeg ruimte maar ik hoop over een week of 4/5 ook weer te rijden en dan wil ik ook een plekje.
Ik heb nu wel weer een ontsnappingskunsternaar. van de week liep hij ineens in de bak, zonder dat er draden los of kapot waren, Vanavond was hij achter in de wei onder een draadje doorgegaan en over een greppel heen (die hij niet kan zien vanwege het gras en die ook nog behoorlijk diep is) Liep hij lekker tussen de bloemetjes van de buurman. Nu even flink stroom op de wei gezet.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:41

Zo, wat een hoop gezellig (en wat ongezellig) geklets hier :D

Gisteren lekker gelangeteugeld met Furia, heb het wel eens eerder geprobeerd maar niet echt serieus want dan snapte hij het ook niet echt...
Nu dus wel serieus aan de slag en ging best aardig, ook stukjes gedraafd enzo.
Furia had de afgelopen week een rare hoest, begon me al zorgen te maken en hij had ook rust, maar gisteren helemaal niet gehoest dus dat was erg fijn!!

Verder dus weinig met hem gedaan de afgelopen week, behalve wat VD en wandelen.
Springles gisteren ook afgezegd ivm het hoesten...

Oja, en ik heb mijn belangrijke toets gehaald met een 7.8 :D

Geeske, haha, ja als je niet verliefd bent op je eigen paard is er ook wel wat mis :D
Ik hoor vaak dat mensen een donkere schimmel mooi vinden, ik vind dat hele witte/sprookjesachtige juist erg gaaf dus vind het niet erg dat ie al snel zo wit wordt :D
En wandelen nu nog niet zo'n succes, jammer maar inderdaad gewoon vaak doen dan komt het vast goed!

Jolijn, sterkte nog....

Martine, batterij nog steeds leeg? :D Haha. Furia kan nu kus, jambette, beginnetje spaanse pas, rondje draaien, liggen en steigeren. Ben ook bezig met nee schudden en flemen :D

Eline, super dat Atlas het zo goed doet en een vriendinnetje heeft! Was ie zo bang voor zwepen?

Angela, ik vind de manen best mooi geworden nog! De voorpluk inderdaad niet zo haha :D En super dat het rijden zo goed ging, geniet er lekker van :D

Martinique, wat is er met Oba dan?

Suus jij gelukkig ook nog steeds verliefd op Goya :D En leuk naar de Red Hot Chili Peppers!

Vandaag weer druk dagje in de planning, deze eerste week van mijn vakantie is al weer aardig volgepland! Maar dat maakt niet uit, alleen maar leuk :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:08

Angela: Zo zijn haar manen echt dik. Wauw. }>
Super dat je zelf weer beter uit de voeten kunt. En al weer lekker gereden. Ga jij maar lekker op die roze wolk zitten. Haha. :D

Esther: De enige manier om er achter te komen is om het te proberen. Haha. Ik zou het zelf niet zo snel doen.

Michelle: Wat een droppies. En wat is die kleine meid van jou groot geworden.
Lastig hè zo’n vacht. Atlas kwam er de eerste jaren ook nooit doorheen. Gelukkig was dat later wel goed. Gaf hem er lijnzaad voor. Heb hem ook een poosje zonnebloemolie gegeven.

Sanne: Wat een gaaf paard en wat een schitterende foto’s. <3

Geeske: Wat goed. Dus het knopje is niet helemaal kapot. Haha. ;)

Hosante: Wel een eng idee hoor dat hij door de draden heen kan. Kan hij zo ook de weg op?
Hopen dat de stroom hem wel tegen houdt.

Madelief: Atlas is er niet meer hoor. Dit is Bucitron, maar Atlas was ook ontzettend bang voor zwepen.

Nou, Bucitron zijn vriendinnetje kan helaas niet meer bij hem komen.
Ze ging inmiddels onder alle draden door als wij Boes eraf hadden, dus begon gevaarlijk te worden.
Vanavond weer grondwerkles. :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:16

Ahhhh jammer, staat ie nu weer helemaal apart dan? Dacht dat ie bij de ruinengroep stond....

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:20

In de ruinengroep ging hij uiteindelijk iedereen te lijf. Het was een grote ravage. Misschien dat het op het winterland beter gaat, maar dat moeten we afwachten.
Hij heeft er trouwens maar 2 weken gestaan, toen het fout ging. Echt jammer was dat.
Maar dit vond ik super. Want Puk kon zelf onder het draad door gaan, mocht het mis gaan, dan kon ze weg komen. Al denk ik niet dat het fout zou gaan. Ze waren echt gek op elkaar.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:23

Had ideaal geweest inderdaad, misschien dat ie het beter doet in een merriegroep ;). Atlas zn oude harem maar weer bij elkaar krijgen voor de winter ;).

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:29

Oei, sorry wat een blunder Eline! Even daarvoor ging het nog over Atlas.... Want tuurlijk weet ik dat nog...
Veel plezier met grondwerkles!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:33

evdpanne schreef:
Had ideaal geweest inderdaad, misschien dat ie het beter doet in een merriegroep ;). Atlas zn oude harem maar weer bij elkaar krijgen voor de winter ;).

Haha, ik denk niet dat dat gaat lukken. :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:33

madelief88 schreef:
Oei, sorry wat een blunder Eline! Even daarvoor ging het nog over Atlas.... Want tuurlijk weet ik dat nog...
Veel plezier met grondwerkles!

Geen probleem hoor. ;)
Dank je.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:35

De belgen zijn weg toch? Ach die wil je er ook niet bij :P. En Ko is nu in love met Vymar natuurlijk dus die kan je ook niet meer schijden :P. Ennuh wat stond daar nog meer bij.... Woody of Vales volgens mij toch...

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:10

evdpanne schreef:
De belgen zijn weg toch? Ach die wil je er ook niet bij :P. En Ko is nu in love met Vymar natuurlijk dus die kan je ook niet meer schijden :P. Ennuh wat stond daar nog meer bij.... Woody of Vales volgens mij toch...

De belgen zijn idd weg. Hebben die daar ook gestaan op het land?
Ko staat met Vymar en Wulfert, dus het land is vol en idd die wil je niet meer scheiden. ;)
Ik heb nooit gehoord dat Woody of Vales daarbij stond.
Voor nu staat hij goed, van de winter kijken we wel verder.
Denk dat hij volgend jaar wel in de ruinengroep kan, als ze nog durven..... :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:40

Ja die belgen hebben dr ook ooit nog bijgestaan, dat weet ik nog wel want daar lieten ze dr nog wel is eentje van staan als ze gingen rijden en als ik dan ko en atlas binnen wilde zetten moest ik eerst die belg doen want die ging anders door de draad heen... Was ik altijd erg blij mee want het was dan meer belg sleept mij mij dan ik sleep belg mee...

En Woody heeft er toen heel even gestaan geloof ik, maar volgens mij was dat omdat die het daar gezelliger vond dan op dat landje waar die schuren enz stonden (dat stuk wat John tijdelijk in gebruik had waar nu die andere stal zit). Owwww en Jet die stond er geloof ik wel standaard bij met sundance.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:11

Zo, vandaag gelijk weer aan de wandel geweest.... ik, chim en mijn vriend gingen weer vol goede moed op pad. Ik had haar aan haar touwhalster met een leadrope, dan kon ze ver bij me weg springen maar heb ik toch voldoende grip en hoef ik niet zo bang te zijn dat er iets knapt...
Nou, het ging nadat we de dam af liepen gelijk al fout maar ik was niet van plan om over me heen te laten denderen. Ze draait namelijk ALTIJD voor me langs. Ze springt naar voren, draaft/springt om me heen en probeert mij zo ook te draaien zodat we rechtsomkeerds kunnen maken. Niet dus. Dit keer niet!! Ze probeerde het, ik deed steeds mijn buitenhand omhoog en probeerde haar te blocken. Dat ging natuurlijk niet echt maar ik vertikte het om mee te draaien dus moest zij ineens heeeeeel kort bijdraaien om weer tegenover me te komen met haar hoofd naar mij gericht, (ze mag ABSOLUUT NIET met haar kont naar mij draaien namelijk) maar met de eerste poging was ze zo ontdaan van mijn tegenstribbelen dat ze in het maissveld van de buurman belande en struikelde, op haar knieeen viel om vervolgens snel weer op te springen. Toen dacht ze haar kans te kunnen grijpen en snel weer om mij heen te kunnen sprinten maar ik heb al mijn parelli-skills uit de kast getrokken en haar brutaal in de achteruit gezet... Dat vond ze even wennen zeg!
Weer een stukje verder gelopen, weer het zelfde, chim begint te springen, draait om me heen, ik block haar en zet haar in de achteruit.
Nouja, dat het fietspad bij ons een keer op en neer, toen WEER heen, en toen begon ze het spelletje wat door te krijgen en te aanvaarden dat ze met me mee moest lopen.... vooral de tweede keer op de terugweg was ze erg braaf en liep ze met haar neus over de grond alsof je de hond aan het uitlaten bent... De speurneus. /3

Ik denk dat ik dit gewoon moet 'winnen'... ze geeft echt niet snel op en drijft heel erg haar eigen zin door. ~Ze weet dat ze groot is en ik denk dat ze bij de vorige eigenaren heel vaak de spelletjes won! Nou, ik ga het gewoon doorzetten nu, want na een paar keer een flinke correctie neemt de spanning af, alsof ze dan door krijgt dat ze de leiding niet hoeft te nemen en ik wel voor haar zal zorgen... Dan zie je echt een last van haar schouder glijden. Das nu ook zo met de parelli... even haar uit 'mijn zonde' zetten en ze is ineens rustig en begint te gapen.
ik geloof dat ze denkt dat ze mij moet beschermen.... ze loopt constant bij me als ik in de buurt ben, als ik met iemand praat gaat ze er het liefst precies tussen staan, en als er een ander paard in mijn buurt komt jaagt ze die gelijk weg!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:24

Fijn dat het wandelen al beter gaat! Met Shaggy wandel ik bijna niet meer soms nog wel eens met andere samen. Maar zit er bij hem toch liever op :').

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:41

Iemand interesse?

LRV Aan de Ringvaert organiseert

Clinic met Herman Wientjes

Wanneer: zaterdag 7 juli

Wie: Herman Wientjes is Grand-Prix dressuurruiter, gerenommeerd instructeur en trainer. Hij geeft veel les en clinic’s. Zijn gedrevenheid en motivatie zorgen ervoor dat veel ruiters graag bij hem lessen. Een van de zaken waar Herman Wientjes in zijn trainingen nadrukkelijk bij stil staat zijn de psychologische aspecten binnen het rijden. “Pas als een ruiter zelf psychisch en lichamelijk optimaal in balans is, kan hij/zijn zijn paard optimaal in balans brengen”.

Wat: er wordt steeds 45 minuten les gegeven aan 2 combinaties

Tijd: aanvang 17.45 uur, einde ± 22.30 uur

Kosten: € 30,- voor leden en € 45,- voor niet-leden

Wegens uitvallers hebben we weer plek beschikbaar.
Is er iemand hier die interesse heeft?

http://www.stalwientjes.nl/stalwientjes/HOME.html

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:55

Leek me wel grappig maar was eerst alleen voor leden toch :P. En helaas geen vervoer :').

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:56

Ja maar door uitvallers nu ook voor buitenaf.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:58

Goedemorgen allemaal, oh het is weer hard gegaan!! Even bij lezen hoor :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:24

Madelief, Oba heeft ernstige arthrose al jaren in de voorbenen. Laatst had ze ineens vreselijke pijn in dr achterbenen. Veearts gaf ons 2 weken en kon er verder weinig over zeggen. Wij zijn verder gaan zoeken, hebben haar voor weer op ijzers gezet, zijn veel gaan wandelen en masseren en vorige week zaterdag hebben we een chiropractor laten komen. Hij heeft haar rug een stuk losser gekregen en alles bij elkaar lijkt te werken. Paar dagen geleden ging ze weer voorzichtig rennen in de bak, eergister draafde ze uit zichzelf met wandelen en gister heeft ze voor het eerst in weken echt gedraafd en gegaloppeerd in de bak, en ze deed pogingen tot bokken. Het is wel heel stijf en beetje kreupelig, maar ze heeft dr levenslust weer terug :)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:39

Eline, ze is zeker groot geworden! Het gaat zo snel allemaal, hoe gaat het bij jullie?

Wat fijn dat Oba dr levenslust weer terug krijgt :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:44

Kelly_Taco schreef:
Ja maar door uitvallers nu ook voor buitenaf.

Owww oke, ach ja helaas geen vervoer :P. En trailer huren en auto regelen en de clinic bij elkaar worden dan wel beetje prijzig ;).

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:30

Miichelle90 schreef:
Eline, ze is zeker groot geworden! Het gaat zo snel allemaal, hoe gaat het bij jullie?

Wat fijn dat Oba dr levenslust weer terug krijgt :)

Heb inmiddels 3 kids. Rowena van 4 jaar en Ashley en Kirsten van net 1. Eén groot kippenhok. :D
Het gaat allemaal zo ontzettend hard, niet te geloven.
Hoe oud is jou dame inmiddels?