[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:45

Hij weet zelf niet goed waar die zn benen moet laten :P chico op zn slimst ;)!

Ik krijg nog een ander filmpje madam ilona! O:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:44

Anouk: ja dat is goed balen inderdaad! Op 1 punt zakken.

Annash: Auw! Hopelijk gaat het zondag beter met je arm.

Leuk filmpje...

Nou ben net terug van stal met mijn dochtertje. Ze heeft weer lekker op Jippe haar voltigespul gedaan en op hem gestaan (in stilstand met mij ernaast). Had nu om Jippes rug wat te ontzien van die kleine prikkenden knietjes eerst met nep-bont zadelvormig shabrak erop gelegd (die heb ik al eeuwen, sinds ik 10 was ofzo) en daarop haar eigen roze dekje. Zo te zien aan zijn oren scheelde dat wel :D En ze heeft weer flink op hem gedraafd. Eerst deed Jippe heel rustig en verzameld maar naar gelang hij weer merkte dat ze toch wel bleef zitten verruimde hij en had ie ook meer vaart. Ging ook een aantal keer uit zichzelf draven, maar kan best zijn dat zowel mijn lichaamshouding en niet te vergeten dat van dochterlief daar ook een rol in speelde. Eerst vond ze het nog wat eng maar later zat ze echt gewoon te lachen en in de stap zat ze gewoon klaar voor als hij nog een keer ging. En Jippe merkte aan haar reactie dat ze het wel lollig vond: Daar gaat ie weer!!! Zei ze dan... :D

Michelle_88

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:45

Wanda: Zelf toch ook wel in het roze?
Het is ook wel echt een familie paard!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:53

Mies_Apollo: IK in het roze???? Dat wil je niet zien hoor. Krijg je een soort Barbapapa wat ernaast staat :+
Dochterlief was natuurlijk wel in het roze. In het knallend FUCHSIA roze om precies te zijn: laarzen, broek en jas... Alleen de handschoenen en cap zijn zwart... :Y)
En ja, het is een geweldig paard! Hij doet vooral erg zijn best om het goed te doen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:30

ja bedoelde je dochter ;) staat er inderdaad een beetje raar.. maar nu je het voorstelt vind ik toch dat jij ook wel in het roze mag :P

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:50

En ik wil dan een foto zien :D ! haha. Wat een braverd, die Jippe! En dat je dochter ook gewoon blijft zitten zo.. knap hoor! Zeker omdat friezen niet de makkelijkste gangen hebben!

Mies, ik durf niet :P hahaha!

Chic ging idd als een malle. En dan af en toe naar mij kijken, zo van "zag je dat 8-) ". Hahaha, maf beest!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:05

Nou die foto van mij in roze zal er wel niet komen hoor... Echt helemaal mijn kleur niet haha. Ben zelf van zwart, rood en grijs of beigetinten.

Prinslover: ja ben echt jaloers op haar zit :D . Ze gaat helemaal mee in Jippes beweging en die kont komt gewoon niet van zijn rug. En dat voor een meiske van 16 kilo op een Fries van 700 kilo die idd goed kan opgooien. Zeker als hij verzameld gaat lopen zoals in het begin. Later ging ie meer ruimer lopen en toen zei ze ook dat dat beter zat. Maar hij let wel op die kleine en ja, ze beweegt niet tegen, laat zich meevoeren en zit goed achterover (valt dus niet voorover). Ook omdat ze natuurlijk geen teugels heeft, maar 2 beugels om zich aan vast te houden. Maar het is een prima oefening voor haar. Die krijgt een megazit als ze zo doorgaat. (Zitcompetitie voor kindertjes ergens???)

Dit zijn oude foto's (december 2009) van Jippe in draf met haar op zijn rug, maar voor een idee van hoe zij zit op Jippe:

Afbeelding
Afbeelding

En staan dus zo, inmiddels rechterop:

Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:24

Petje af hoor!! Ik durf het niet eens op mn eigen draak :P

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:27

Shanna -> Dat was wel een heftige kennismaking!
Gelukkig eentje met een goede afloop. ;)
Ga je ons nog vertellen om wie het gaat.....?

Ilona -> Zat net ff lekker te genieten van je filmpje! :D

Wanda -> Voor je dochter geldt echt; lol met je knol! :+

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:54

Heey

Anouk: Pfff balen zeg :(:). sterkte :(:).

Ilona: Leuk filmpje :D.

Shanna: Beterschap met je arm :(:).

Vandaag de andere wei klaar gemaakt zodat Shaddy daar kan bevallen en ook met het veulen kan lopen :D. Nu loopt ze nog gewoon op haar eigen stuk maar zodra ze meer/betere tekenen geeft dat ze gaat bevallen gaat ze naar het andere stuk.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:43

Het wordt steeds spannender, Angela!
Prettig voor Shaddy om rustig op een eigen weitje te staan en daar te kunnen bevallen.
(geen slootje eromheen hoop ik?)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:11

Angela: Spannend joh! Nog steeds geen veulen?

Ilona: Chico is toch wel geweldig :+: Ik moet snel weer eens langskomen!

Wanda: Geweldig die foto's van jou dochter op Jippe

Shanna: Ik hoop voor je dat je niet al te lang nog last houdt van je arm :(:)

Ook wat filmpjes van Igneo:

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:48

Hoi Allemaal,

Het is al weer even geleden. Snorry! Iedereen is gelukkig nog lekker bezig met de paardjes. Veel wedstrijdruiters valt me op. Hoe gaat het met Chico Iloon, zie je het wedstrijdgebeuren nog zitten? Het is vast een keertje doen en dan valt het reuze mee. Moet wel zeggen dat ik ook niet zo van de wedstrijden ben, veel te nerveus voor. Shows vind ik wel weer leuk.

Hoe is het met de Nemo´s Bern shows kim-hester, treden jullie binnenkort weer op?
Ik zag hierboven leuke fries foto´s met een klein kindje. Leuk Jippe! Een ruitertje in de dop. Toen ik zo oud was vond ik dat veel te hoog hoor.

Shanna, balen van die lusi. Ze zijn ook wel erg gevoelig he. Hoe vond je het trouwens bij B´hof?

Spannend moppielover, ik begrijp dat er een veulen op komst is? Leuke tijd is dit vaak, al die veulens en ander jong spul in de wei.

Sanne, wat een leuke filmpjes van igs. Hij heeft het wel leuk met die kleintjes zo te zien. Hoe beviel je les trouwens?

Updateje van Místico: binnenkort verhuist hij naar een ander adres waar hij het land op gaat met andere hengsten/ruinen. Hier nog een winterplaatje van hem. Zodra hij helemaal van zijn winterhaar verlost is spam ik wel weer een zomerplaatje van hem. Hij gaat in ieder geval erg goed en is nog altijd zijn vrolijke en opgewekte zelf. Hij heeft zo´n heerlijk karaktertje. (*klopt af. pubertijd is coming*)

Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:48

Angela, ik had ff wat gemist over het veulen :D ! Wat gaaaaf :)) . Spannend hoor.

Sanne, hihi, hij is écht helemaal in zn hum nu. Met rijden is hij alleen echt een draak momenteel. Misschien wel aan het puberen ofzo? Geen idee, hij is vervelend :P . Ga hem nu vooraf maar weer longeren en minder voer.. hopen dat ik dan weer serieus kan trainen!

Inschrijfformulieren voor me startkaart zijn binnengekomen! := *\o/*

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:17

invullen en opsturen!

jeeh 2 wp erbij en een 5e prijs!!! *\o/*
(en mn 1e prijzengeld := )

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:48

Jennifer8 schreef:
Hij heeft zo´n heerlijk karaktertje. (*klopt af. pubertijd is coming*)

Nou, gisteren was ie nou niet bepaald aardig voor mij en mijn zusje :+ Hij probeerde steeds te bijten. Je moet hem wel wat beter opvoeden ;)
Maar verder is het een schatje hoor :P <3

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:50

Prinslover schreef:
Sanne, hihi, hij is écht helemaal in zn hum nu. Met rijden is hij alleen echt een draak momenteel. Misschien wel aan het puberen ofzo? Geen idee, hij is vervelend :P . Ga hem nu vooraf maar weer longeren en minder voer.. hopen dat ik dan weer serieus kan trainen!

Inschrijfformulieren voor me startkaart zijn binnengekomen! := *\o/*

Chico zal ook wel een beetje de voorjaarskriebels hebben, dat gaat vast wel weer goed komen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:51

Mies_Apollo schreef:
invullen en opsturen!

jeeh 2 wp erbij en een 5e prijs!!! *\o/*
(en mn 1e prijzengeld := )

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* +:)+ +:)+

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:13

Ha sanne, jullie hadden zeker snoepjes bij je :P . En idd, bijten mag ie niet. Hij is natuurlijk nog een baby maar dat kan hij maar beter weten, dus laat je niet bijten hoor ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:14

Jennifer8 schreef:
Ha sanne, jullie hadden zeker snoepjes bij je :P . En idd, bijten mag ie niet. Hij is natuurlijk nog een baby maar dat kan hij maar beter weten, dus laat je niet bijten hoor ;)

Nee, geen snoepjes bij ons.. Denk dat ie dat misschien wel verwachte??
We waren de andere paarden aan het ontharen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:17

Ik ben weer terug van 't Balingehof! Was erg leuk.
Jan & Lisenka waren er ook nog dus dat was uiteraard megagezellig!!! :D

Heb leuk verschillende types binnen het ras bekeken en krijg steeds beter een goed beeld van wat ik zoek en wat de mogelijkheden zijn. En ik ben nog steeds enthousiast!! ;)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:43

Wij vonden het ook heel gezellig hoor Shanna.

Michelle: gefeliciteerd.

Ilona: nu wel opsturen hoor. Gewoon lekker mee gaan doen.

Gisteren een beetje raar dagje gehad. Had vanaf donderdagmiddag plotseling gigantische steken met ademhalen onder mijn rechterborst. Dacht zelf iets van een spierontsteking/verrekking. Kon donderdagnacht ook niet slapen van de pijn. Gisteren ziekgemeld en direct naar de huisarts. De huisarts dacht aan een longembolie en werd dus direct doorgestuurd naar de eerste hulp van het ziekenhuis. Daar allerlei onderzoeken gehad (ook bloedafname uit de slagader, leek heel eng, maar viel mee). Niets (meer) te vinden. Moet nu in mei weer terug naar de longarts voor controle. Pijn is sinds gisteravond helemaal weg, heb het nog wel benauwd, maar wat het geweest is..........

Altanera is nu echt gigantisch dik. Veulen is al wat naar achteren gaan liggen. Banden zijn al slap aan het worden. Uier is nog niet helemaal vol, maar dat was bij haar verleden jaar ook pas een paar dagen voor de geboorte. Zij is eind april uitgerekend. We wachten rustig, maar wel heel nieuwsgierig naar deze combinatie, af.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:16

Ik wacht nieuwsgierig mee. :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:56

Heey

Saida: Liggen geen sloten omheen ;). En alles is goed afgezet ;).

Sanne: Helaas nog geen veulen ;).

Ilona: Haha, Shaddy is idd drachtig, we weten alleen niet wie de vader is en wanneer/waar ze gedekt is.

Jennifer: Er is idd een veulen op komst :D. We weten alleen niet wanneer, waar en door welk paard ze gedekt is want we hebben haar drachtig gekocht alleen wisten we dat toen niet. Het is idd heel spannend en leuk :D

Lisenka: Heftig hoor, gelukkig heb je nu niet veel last meer :). Oeh spannend :D. Shaddy moet ook binnenkort :D.

Shaddy's banden waren gister avond echt heel slap maar de uier was niet vol en ook geen harsjes ofzo.

Vandaag waren de banden weer wat harder. Ze houd ons nog lekker in spanning :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:06

Jeetje dit topic gaat veel te snel, is niet bij te houden haha :P

Ik heb de fokker van mijn PRE gevonden!
We hebben contact via de mail en hij heeft me uitgenodigd om zijn stoeterij te komen bekijken.
Dat aanbod kan ik natuurlijk niet afslaan, dus rond 10 augustus vlieg ik samen met mijn zus en vader naar Spanje :D

Hij heeft me ook foto's van [paard] gestuurt toen ie nog in spanje stond, zo leuk om te zien :D
Ik herkende hem direct op die foto's.

Mijn pony staat te koop, als die verkocht is mag ik er een paard weer voor terug kopen.
Dus misschien neem ik er wel eentje mee uit Spanje ! Hij heeft er 43 te koop staan :~

Ben zo blij :D !