[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:42

oww cin,jeetje...

heel erg veel sterkte...ze heeft een super leven bij jullie gehad...

en ook heel erg veel sterkte met je rug..beterschap!!

paola,wat super he van mynke,echt helemaal te gek!!

regine,wat is maestro een knappe vent aan het worden en wat is ie groot!!!

yenneke,succes met de verkoop,en wat leukd at het zo goed blijft gaan met X-je... haha en ja merries zal ie wel erg leuk vinden.. Lachen

en picasso,is niets om je zorgen over te maken hoor,ruinen blijven nu eenmaal mannen,en die zijn die pielemoos echt niet vergeten...

mijn ruin van 17 dekt nog steeds,en die dekte vroeger in de wei alle merries...stond zelfs kaars rechtop in de bak,als er een merrie over een dijk voorbij huppelde,nou daar heb ik echt nog wel eens bij op mijn achterhoofd gekrabbeld of dat geen klophengst was...

nu is het erg handig,als hij een merrie dekt,dan weet ik dat ze hengstig genoeg zijn voor een hengst,als ze gedekt moeten worden...

dat een ruin dus ook maar blijft dekken heeft een simpele reden,hij kan niet meer klaarkomen,dus hij blijft maar doorgaan...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:03

Cin, heel veel sterkte...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:16

Heel veel sterkte gewenst Cin, 25 is een mooie leeftijd, maar het is toch altijd te vroeg Verdrietig

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:56

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:57

Amable schreef:
Foto's van de Iberische dag in Lunteren! viewtopic.php?f=176&t=799572&hilit=

Wat een fantastische paarden, de laatste is echt super,ik hoop de mijne ook nog es zover doorgereden te krijgen......

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:59

De laatste is Marismeño. Heeft vorig jaar de premiekeuring gewonnen in Wanroy. Leuk paard, staat niet ver van mij vandaan. Ze heeft hem nog niet zo lang geleden uit spanje gehaald, daar had hij ook al vele dingen gewonnen (eigenlijk alles zo`n beetje) en nu gaan ze verder in NL. Hij was daar al helemaal afgericht op dit niveau

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:42

Heel veel sterkte Cin, 25 is een mooie leeftijd daar moet je maar aan denken. Ze heeft vast een mooi leven gehad bij jullie.

Mooie foto's Amable, de eigenaresse van de palomino zit ook op Bokt

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:42

Even vlug binnenspringen met het slechte nieuws, Lobke is mij voor..
Lin heeft idd gisteren middag een spuitje gekregen...het was echt niet prettig, ze heeft helse pijn geleden de laatste nacht en voormiddag Verdrietig ze verdiende dat niet, het was zo een lieve...arme schat.
Ja 25 is al een mooie ouderdom, ik hoop dat mijn paarden ook zo lang en zo gezond meegaan..
Maar een verlies.......blijft héél zwaar Verdrietig en zeker als je weet dat ze nog zo moeten afzien heeft !
Zelfs tijdens haar laatse spuitje was ze verschrikkelijk aan het tegen spartelen, erg, zo erg...
Ik kan het nog niet geloven, wat gaat het een nachtmerrie zijn als we naar ginder gaan , haar dochter en mijn ruin staan daar , die gingen vreselijk te keer...ze was het vriendinnetje van mijn ruin...
Hier een foto , het was de springmerrie van mijn vriend
Afbeelding

Ondertussen zijn hier de grondwerken begonnen, en zodra het weer droog is gaan we de beton gieten, en hopen dat de stal er vlug staat zodat Aquatje vlug naar hier kan en mijn ruin ook.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En hier van voor komt de stal
Afbeelding

Ik heb echt een super aannemer gevonden, en die zal de piste voort doen , hij gaat nog een bestek komen maken want ze is groter uitgekomen dan ik dacht, dus alles goed opmeten.
Het is zo een vriendelijke en beleefde man, zijn vrouw heeft een zwarte cruzado dus we gaan zeker afspreken na de werken. Lijkt me leuk...
Ik zou met dit al moeten zo gelukkig zijn en kan er momenteel niet van genieten...
Tijd heelt Verdrietig

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:44

Vergeten te zeggen, Lin is dus gestorven aan koliek...
Dank jullie allemaal...die sterkte heb ik nodig, want ik ben zo zwak ..........

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:53

goh meid.. Echt erg voor je.. Nogmaals sterkte en troost de paarden ook maar..Lekker bij ze zitten en samen rouwen..

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:12

oh cin wat erg! Sterkte meissie.
Moet wel zeggen dat je begin van je oppervlakte van je stal er super uit ziet.
Heerlijk zooo in het avondzonnetje.... mmmmmmm

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:20

soeske schreef:
goh meid.. Echt erg voor je.. Nogmaals sterkte en troost de paarden ook maar..Lekker bij ze zitten en samen rouwen..

Als ze gisteren belde om te zeggen da ze een spuitje gehad had en ik hoorde Stef zeggen, wanneer komen ze ze ophalen......Ben ik huilend naar Invierno zijn stal gegaan en hem vastgepakt en bij hem zitten huilen.........
meestal neem ik Ralph, mijn hond vast ook.. Viern bleef onverschillig, Furillo is gans anders die komt mij troosten en Ralph ook, die voelt dat direct en komt met zijn snuit onder mijn arm en laat me niet gerust tot ik kalmeer, ongeloofelijk, en kijkt mij dan aan met zo een droevige blik, onbeschrijfelijk.Invierno is meer afstandelijk, zal door zijn opvoeding zijn waarschijnlijk.

Dank je eveline..ja ik probeer me zo in te beelde als alles af gaat zijn, dat is al 1,5j dat ik erop wacht !

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:34

Cin, heel veel sterkte met het verlies.. 25 is best wel oud.. Jammer dat ze alleen op het laatste zoveel pijn heeft gehad Verdrietig Hoop dat ze het nu beter heeft hier boven..

Pipi: Gelukkig is het bij jou beter nieuws! Wat fijn dat je meissie het allemaal zo goed oppakt Haha! Wel foto's maken he!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:38

Regine: Zo! Meastro is echt veranderd Lachen Het wordt vast een hele knappe vent!

Pipi: Wat gaat dat voorspoedig!! Je mag echt super trots zijn op Mynke! Voor je het weet zit je zelf in het zadel en kan je de polder verkennen Knipoog

Cin: Jeetje meid, heel veel sterkte Ach gut !! Je heeft een mooie leeftijd gehaald, maar het blijft ontzettend erg!!
En heel veel beterschap met je rug.

Gisteren was de diploma-uitreiking zo leuk en gezellig. Ik voelde me echt speciaal en iedereen denk ik wel, want daar had de school heel goed z’n best voor gedaan. De coördinator had voor iedereen een stukje bedacht en las dat voor. Bij mij vroeg hij waar ik ook al weer mijn profielwerkstuk over had gemaakt…. Ehm tja…. Gheghe Schijnheilig , Pippi Langkous Bloos Nagelbijten / Gniffelen Dit vond de zaal zeer lachwekkend Tong uitsteken Verder had hij nog een leuk verhaaltje over mij en mijn vriendinnen, alleen toen hij vertelde dat ik een serieuze leerling was had ik zoiets van..... mmm, dat heb ik nou nooit zelf geweten Clown maar als hij dat wil denken vind ik het goed, is toch een goede schuilmantel. Ik ben een wolf in schaapskleren Vork

Net heb ik weer een buitenrit met Vicky gemaakt. Ze was echt onwijs lief Haha! Alleen hadden we wel last van dazen. Zodra we het dorp uitwaren vlogen ze op ons af, rotbeesten! Het zandpad hebben we vandaag 2x gedaan, Vicky vond het namelijk zo leuk, dus dat gunde ik haar wel nog een keer Haha! (was ook een beetje eigen belang hoor (a) ) Ze deed zelfs aan vreugde bokken en dat had ik nog nooit eerder meegemaakt Nagelbijten / Gniffelen

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:06

Cin, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:23

Cin heel veel sterkte, 25 is inderdaad een mooie leeftijd, maar helaas komt de dood altijd onverwacht.
Ook beterschap met je rug, het 1 zal wel met het ander verband houden.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:09

Cin,heel veel sterkte.
Een geliefd dier verliezen doet altijd vreselijk veel pijn,ongeacht hoe oud ze zijn geworden.

Ik ben helemaal in de gloria Bloos
Vandaag is Coby weer op Mynke geklommen en ze ging nu maar gelijk 'los".
Mynke deed het weer super en dat terwijl er iemand springles had en dus als een halve wilde door de bak aan het crossen was.
Ze was zó braaf,geen pas verkeerd gezet.
Ze hebben zelfs al een aantal rondjes gedraafd OK dan!
Er wordt weleens gezegt dat een fries zadelmak geboren wordt Nagelbijten / Gniffelen ik geloof dat het voor de mijne echt opgaat Knipoog

Foto's van gister staan trouwens hier:
viewtopic.php?f=10&t=799840&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:12

Cin nogmaals heel veel sterkte, ik weet wat het is ik heb m'n allereerste pony'tje ook na een verschrikkelijk intensieve strijd van enkele weken toch moeten laten inslapen... dat was 26 juni alweer 2 jaar geleden maar er gaat echt geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk... Je moet ze in je gedachte koesteren, dan zijn ze altijd bij je.

Fijn dat je zo lekker gereden hebt Zasread, en dat de diploma-uitreiking ook een succes was Haha!

Ik ga zo met Xender rijden en mijn pa gaat foto's maken, verwacht er niet teveel van want het licht is nu niet meer zo goed en ik kan jullie al op een blaadje geven dat ie héél vies gaat zijn!
Maar ga niet teveel poetsen anders heb ik nog steeds geen foto's aangezien het tegen die tijd donker is Clown

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:08

cin heel veel sterkte met dit grote verlies
ik hoop dat je dit eens een mooi plekje kunt geven ze zal voor altijd in je hart
blijven en hou vast aan de mooie momenten die jullie smane hebben gehad

even wat anders ik kom nte trg van stal mijn kerel is nu niet meer hij is ruin geworden, tuurlijk hij blijft mijn ventje hoor
wel sneu hoor om zo1n groot beest zo lief en onschuldig te zien staan in zijn box
we kwamen aan en de DA kwam de wagen op nou nou peet die is echt wel HENGST
ja he zei ik nog .....vandaar dat we hier nu zijn
hij heeft ze spuitje gekregen en meestal een 5 min later zijn ze dan al onder zeil nou meneer komt de wagen uit als of er niks aan de hand is even brommen en stamppen zo kwam hij de wagen af
daarna nog een paar keer lekker op de achterbenen om ze even te strekken hihihi
nee echt joh wat een pit zat erin
en nu hij is net een schaapje waar geen pit in zit
hij eet alweer lekker van zijn hooi en brokjes had hij ook wel trek in
morgen begin ik met veel lopen en daarna wat koelen
jullie horen wel hoe het verder gaat

nog een paar mooie foto`s lang zien komen hierzo toppie hoor

ik ga dromen over mijn mooie ruinventje Haha!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:56

Ah peet wel zielig dan he zo'n stoere vent, denk wel dat je de juiste beslissing hebt genomen, maar is wel snel gegaan dan, wens hem maar snel beterschap, je mooie ruin

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:03

Foto´s van Xender, JEEEEEEEH Lachen

Cinv, wat onwijs balen zeg...ik kan me je verdriet goed voorstellen. De dag dat je 1 van je paarden moet laten gaan.....dat moet een moment zijn dat alles even stil staat. Vreselijk. Maar sterk ben je zeker wel!! Moet je eens kijken wat je allemaal voor elkaar bokst! Ik ben in ieder geval van je onder de indruk.

Peet, fijn dat het goed is gegaan! Sam had niets in de gaten en was gewoon de oude dat ik hem de volgende dag ophaalde. Ik weet zeker dat je nu nog meer van je vent gaat genieten!

Regine, wat is het toch een ontzettend knappe vent die Maestro!! Echt een stoer manneke!

Zasread, cool je diploma uitreiking! Klinkt in ieder geval alsof je het leuk hebt gehad. Afsluiten van een hoofdstuk uit je leven...

Ik heb 3 dagen stevige cursus gehad....nu redelijk uitgeblust...
Vanavond les met Sam, als het goed is gaan we ook rijden, zonder zadel!! Heb van de week nog een keer geoefend met buitenrijden. Hij is toch wel mijn held hoor!!! Ga proberen om een camera mee te snoepen of mijn vader te strikken. nu nog hopen dat het weer iets meer mee gaat werken!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:48

Cin: Nogmaals heel veel sterkte!! Ik heb vorig jaar mijn pony verloren en ik weet hoe zwaar het is.. Ik hoop dat je er snel weer een beetje bovenop komt!

Loolapelooza: Ik word echt steeds nieuwsgieriger naar jou palomino-kleurige man. Ik ben echt heel benieuwd naar de foto’s.

Peet: Fijn dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan. Ik ben benieuwd of hij nu erg veranderd nu hij een ‘jeweetwel’ hengst is Knipoog

Lusitano: Veel succes en plezier met je les! En foto’s maken moet je zeker snel weer een keertje doen Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:45

pfffffff nou hij staat er rustig bij alleen wel erg dik opgelopen
heb hem vanmorgen een 10 min uitgelaten als een hondje maar meneer was nog goed hengst hahahah weet ook wel dat hij niet gelijk rustig is maar ik dacht als ik nu door loop en hij springt een keer omhoog en er knapt iets brrrrr
nee heb hem lekker gekoeld en vanmiddag weer iets gekoeld en vanaaf ook
hij bloed ietsje na heel weining hoor maar toch bah drupje!
hij had 38.2 temp
heb hem wel een fleece deken opgegooid omdat hij vanmiddag wat koel aanvoelde en nu heeft hij het lekker warm
hij eet goed en is best levendig

ik hoop dat de zwelling gauw afzakt
duimen jullie mee

wat is jullie mening trouwens
wel of niet lopen
wel of niet afspuiten
ik hoor hier toch veel verschil over

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:55

Hoop dat je lekker gereden hebt met Sam, en dat er foto's zijn gemaakt Haha!

En tis altijd even zielig voor ze Peet als ze net gecastreerd zijn. Ik hoop dat die van jou het snel door heeft want ik heb daar andere ervaringen mee.. Tong uitsteken
Ik spuit nooit af en laat ze zoveel mogelijk buiten lopen, maar dan heb ik het ook wel over jaarlingen die blijven gewoon op het land. Toen Xen 2 was is die gecastreerd en die is ook meteen zoveel mogelijk naar buiten gegaan als kon.
Alle wonden zijn zeer mooi en vlug geheeld.

En er zijn foto's van Xender maar die staan nog op mijn pa z'n laptop. Mijn vader (die 10 jaar nier meer gereden heeft) heeft op het eind nog met Xen gereden (zelfs gedraaft!) en Xender liep super goed onder hem (werd zowat jaloers Haha!) en was zooooo braaf met die semi-beginner op z'n rug die nog wel ietwat moeite had met zitten. Haha! Haha! K'was helemaal trots op die 2, maar omdat ik ze geen moment uit het oog durfde te verliezen zijn er jammer genoeg geen foto's van dat avontuur gemaakt.
Ze komen zo spoedig mogelijk.

Ik heb vandaag een fokmerrie gekocht trouwens Haha!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:01

Ben benieuwd naar de foto's van Xender.

En vertel eens wat meer over je nieuwe aanwinst?
En ook foto's laten zien natuurlijk Haha!

Heb geen ervaringen met hengsten Peet,dus kan je geen advies geven helaas.