Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Pastis, die vind ik ook allemaal wel al flink aan de maat hoor :j

Ze fokken in Spanje ook echt al groter. En zeker nu het maximum eraf is gegaan om goedgekeurd te kunnen worden is het nog aantrekkelijker geworden om extra groot te fokken.

Maartje_M

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:51

Zijn lusitanos niet sowieso iets groter? Geen idee hoor, just asking.

Ik vind ook dat het nog kan hoor Dais. En mooi dekje <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

PreHungaro, bh dag klinkt niet fijn, heel veel sterkte en rustig aan!

Tarzan, fijn dat het rijden zo goed gaat, genieten!

Ik ben ook niet zo van de mega grote paarden, maar ik ben zelf best lang met lange benen, dus daar zit soms wel een beetje een dilemma…
Maar een beetje behoorlijk lijf zegt vaak meer dan stokmaat…
Mijn vorige lusitano’s waren 1.58 en 1.64, Daan was maar 1.55 maar met zijn type, lijf en front kon dat prima en toonde hij ook best groot onder het zadel.
Trevo is nu 1.62, ik denk dat die nog wel iets zal groeien en ook nog wel wat forser zal worden.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:43

Ja mijn schimmel is de kleinste maar ook de rondste. Zeker nu ik met normale beugellengte rijd past dat prima. Op de grootste vind ik mezelf het minst mooi passen zelfs :+

Heb er wel ooit van 1.70+ gereden en gaaf gevoel maar niet mijn ding. 1.68 ofzo zou perfect zijn maar ik kom er geen leuke in tegen behalve de hengst van mijn instructrice of ver ver ver boven budget. En zo hoog zijn mijn ambities echt niet.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:48

Luci hoeft van mij geen 1.70+ te worden. Ben meer van de kleine paardjes maarja, om zijn formaat zal ik hem ook niet weg doen. Het zij zo :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:53

Corrie is 1,63 maar lijkt echt groter. Ik had gehoopt dat hij de 1.65 zou halen maar die hoop heb ik inmiddels opgegeven

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:56

Die stond te koop toch?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:58

Ik vind 1.70 ook wel flink, maar als je een jong paard hebt dat groter wordt dan je had gedacht zou ik ‘m er ook niet om weg doen inderdaad.
Ik vind het om te rijden niet zoveel uit maken als ze wat groter zijn maar in de omgang en met grondwerk en wandelen enzo vind ik iets kleiner toch zelf wel heel prettig…

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:01

Ja ik merk dat in mijn lijf dus wel echt, na al mijn ongelukken :+
Maar dus niet zo gek ook met een verzakking :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:07

Zit die verzakking bij jou in je ruggenwervels?

Ik heb bij de val van Daan een stabiele wervelbreuk opgelopen en dat noemen ze ook een ingezakte wervel.
Is dat dan hetzelfde als wat jij hebt of toch weer wat anders?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

Ja, th12. Geen idee of ie stabiel of instabiel was. Is wel tgv een breuk maar ben toen dus niet naar de dokter geweest. Kun je je nog herinneren dat ik van de trap was gevallen? Ik weet zeker dat het toen is gebeurd. Heb zeker 3 maanden nauwelijks wat gekund maarja, net een nieuwe baan, partner ziek en een klushuis dus ik heb gestruisvogeld :+ was er heilig van overtuigd dat mijn stuitje gebroken was en mijn bekken zwaar gekneusd en had me bedacht dat ze op geleide van de pijn gingen zeggen :')

Heb de huisarts zelf nog niet gesproken dus ben ook benieuwd of er verdere opvolging nodig is of niet. Kan me zo voorstellen dat ze na al mijn breuken wel eea willen checken.