Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:30

Dankje allebei..

Ja ik denk dat ik de volgende keer ook maar afgroet.. Zulke reacties motiveren niet echt!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:12

Berdien, niet teveel over nadenken.. door naar de volgende! Laat maar banketstaaf meis! Heel veel plezier morgen.. Verstand op nul en de ogen op oneindig :D

Janet: gefeliciteerd!!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:51

Tnx Marjon, lief :)
Gaat vast lukken morgen!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:10

Nah wat vervelend Berdien. Hadden jullie net de slag weer wat te pakken na haar blessure. Krijg je dit :/..
Ik heb wel vaker meegemaakt dat ze in de B enorm uit hun vel springen als je het paard corrigeert.

Vergeten maar, wij weten dat je geen dierenbeul bent. Syb heeft ook lang zulke periodes gehad. Altijd net achter het been. Altijd net wat te traag reageren. Misschien wel goed om je focus nu even op "been is voorwaarts" te zetten. Ik gebruik altijd de 1-2-3 van Jenny. 1 is de hulp die je zou willen geven waar ze op moeten reageren, 2 is diezelfde hulp maar groter. En die komt al snel na de eerste hulp en 3 is gewoon plsnkgas, maakt niet uit hoe, gaaaaaaan! Als ze dan echt voorwaarts denken (oortjes ook naar voren), dan weer rustig terug nemen en opnieuw beginnen.
Ik deed ook vaak halthouden wegdraven, kort stukje draven, halthouden, wegdraven. Niet in een sukkeldrafje weg. Maar echt vlammen. Elke letter iets anders doen, worden ze ook vaak wel wat fanatieker van :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:35

Goede tip sanet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:03

berdien85 schreef:
Bedankt voor jullie lieve reacties.. Bijna weer tranen in m'n ogen :o

Suusenmalvin schreef:
Ach jee Berdien, wat balen! Weet je hoe het komt dat ze nu zo liep?
Reactie van jury wel aardig overtrokken denk ik? Ik hoop voor je dat het goede gevoel weer terug kunt vinden en je je startpas lekker houdt ;) Dikke :(:) Komt vast weer goed!

Nee ik snap het eerlijk gezegd niet. Vorige week liep ze lekker door. Nu voelde ik meteen al dat ze op de rem liep.
Ik heb haar een paar keer een dikke tik gegeven met de zweep omdat ze totaal niet op mijn been reageerde. Volgens deze jury mag je best een 'tikje' geven maar dus niet teugels in 1 hand en dan een tik geven.

Ze zei: Het is wel een dier he?! Ja ik zei dat doe ik liever ook niet, maar ze reageerde niet op mijn hulpen. Haar reactie: 'Dat moet je dan thuis maar oefenen.' Ik zei dat ik dat ook doe, maar dat ze thuis wel keurig doorloopt. Nou ja in ieder geval moest ik dit dus niet in de ring doen. Met andere woorden, laat haar dan maar terug vallen naar draf, vanuit galop en als ze op een slakkengangetje wil draven lekker laten gaan.
Gelukkig heeft andere jury puur op haar tempo afgerekend en had ik daar wel vrede mee. Maar deze punten durf ik jullie niet eens hier te vertellen..

Inderdaad Els, ik denk dat het goed is dat we morgen samen wat leuks gaan doen. Dan ben ik het vast zo weer vergeten.

Donderdag op dezelfde locatie voorrijden voor jurycursus. Is wel even goed voor ons denk ik..

Ik vindt dat je het goed hebt opgelost! Geen reactie = schopje nog geen reactie = tik.
Mag je trots op zijn dat je zo consequent bent :j Maar het blijft een jury sport..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:07

Gefeliciteerd Sanet!

Jammer Berdien.
Ligt het ook niet deels bij jezelf? Dat je (onbewust) teveel verkrampt, teveel knijpt waardoor je je paard op de rem trekt? Of dat je teveel je best doet en daar veel te veel doet zodat je paard het niet meer weet en maar niks meer doet?
Dit soort problemen in de ring worden vaar veroorzaakt door de ruiter zelf.

Ik zag dat je dinsdag in Emmen start Ilsemarie. :D

Vorige week ik wilde ik weerr gaan rijden na de vorst, sneeuw en nattigheid, maar maandag is m'n elleboog ingespoten en mocht ik wéér een week niks doen. Morgen even longeren en dan maandag er weer op. Hopelijk blijft het weer nu een beetje meewerken en mijn lijf ook. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:15

Waar start je Ilsemarie? Ik woon heel dicht bij Emmen en mijn paard staat in Emmen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:16

HCE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:51

KarinvdM schreef:
HCE

okay. Succes :j

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:11

De vibes waren voor mij ook al vervlogen ;-( Ik heb voor mijn gevoel fijne proeven gereden, ze is eindelijk de hele proef lekker nageeflijk, luistert goed en is goed aan het been. Maar ja, dan tref je weer een jury die liever 5jes geeft als 6en..........
Morgen lekker naar het DFW en volgende week 2 dagen tussen de tinkers en andere koudbloeden rijden.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:26

Caro_MarjaH schreef:
De vibes waren voor mij ook al vervlogen ;-( Ik heb voor mijn gevoel fijne proeven gereden, ze is eindelijk de hele proef lekker nageeflijk, luistert goed en is goed aan het been. Maar ja, dan tref je weer een jury die liever 5jes geeft als 6en..........
Morgen lekker naar het DFW en volgende week 2 dagen tussen de tinkers en andere koudbloeden rijden.

Cool, kom jij ook naar Emmeloord?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:28

Ja ik ga ook naar Emmeloord.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:32

*\%/* gezellig!! Wij zijn er ook het hele weekend

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:37

Suusenmalvin schreef:
*\%/* gezellig!! Wij zijn er ook het hele weekend

Leuk!
Ik ben er ook met m'n pooownie

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:38

Leuk! Ben wel benieuwd naar de starttijden want zaterdag beginnen ze pas om 16 uur. Welke klasse rij jij?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:41

Caro_MarjaH schreef:
Leuk! Ben wel benieuwd naar de starttijden want zaterdag beginnen ze pas om 16 uur. Welke klasse rij jij?

Ik start m'n eerste wedstrijd met Femme, dus gewoon lekker in de B. :) Ben ook benieuwd naar de tijden. Ik laat Fem daar op stal staan tot zondag. Jullie ook?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:52

Nee, ik rij beide dagen heen en weer. Ik zit op ongeveer een half uur rijden van Emmeloord vandaan dus dat is wel te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:14

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:22

Ik rij ook heen en weer.
Iets meer reistijd wel, zal uur enkele reis zijn, of net iets meer.
Maar dat hebben we er graag voor over :)
Had stiekem gehoopt dat de startlijsten al online zouden staan.. ;)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:33

Voor ons is het ook goed aan te rijden. Maar vond het waar veel voor Fem om twee dagen heen en weer te rijden.. Maar goed,ik ben dan ook een vreselijke piepkous als het m'n paard of kinderen betreft haha...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:06

Even snel tussen door.. Emmen klopt idd! Doordeweeks komt mij wel goed uit, ga vaker de komende weken!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 09:31

Veel plezier allemaal in emmeloord!
Een mini meeting leuk!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:28

Pfoe jullie gaan hard!!

Hier hebben we even een weekje rustig aan gedaan. En sinds vorige week de draad weer opgepakt. Wauw wat loopt ze dan fijn en al helemaal met het nieuwe zadel! Ik wil in het volgende winter seizoen gaan starten. Zijn nu met tempocontrole bezig en mevrouw heeft wel 6 versnellingen in de draf.... niet heel gemakkelijk uit te zitten := Ik heb nog wel een vraagje over de galop aan jullie.. Hoe hebben jullie die sterker gekregen? Linksom kan ik een galopje inzetten en dan voelt het als een handgalopje, maar ze is dan en niet over de rug en nauwelijks sprong. Een hele vlakke galop. Om dan over rechtsom maar niet te spreken...

Hier een foto lekker in het zonnetje vanochtend! <3
Afbeelding

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:30

Caro_MarjaH schreef:
Nee, ik rij beide dagen heen en weer. Ik zit op ongeveer een half uur rijden van Emmeloord vandaan dus dat is wel te doen.

De startlijsten staan erop, sta ik er niet tussen! Ik had me voor Emmen ook opgegeven maar daar voor afgemeld, misschien hebben ze bedacht dat ik dan ook maar niet naar Emmeloord zou gaan. Mail is al verstuurd en ik hoop dat ze me nog kunnen plaatsen.