Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
idefix4 schreef:Wanda: Ik heb Ferdi Schiedemann laten komen. Een heel bedreven, openhartige man! Hij heeft er zelfs het boek even bijgepakt om me het één en ander uit te leggen. Volgens hem heb ik een houtpaard. Dat schijnt best apart te zijn, omdat dit de paarden zijn, die een vriend zijn voor het leven, mits ik hem met respect behandel. Maar dat wist ik natuurlijk allang.Toch vond ik het een heel mooie behandeling die hij gaf. Echt respectvol! Sam volgde hem zelfs als hij een andere rasp ging pakken. Hij bleef in gesprek met het paard! En af en toe kwam dat grote hoofd op mij af, met duidelijk blik van: Fijn dat je luistert!
En dan los werken, dus zonder longe. Veel overgangen stap-draf gemaakt. Het duurt altijd wel even voor Jippe de ontspanning in zijn rug heeft om langdurig met neusje naar beneden te lopen (kwartier, twintig minuten) maar het ging heel goed. 

Op een gegeven moment ging hij er vandoor, probeerde hem op de volte te krijgen maar daar stond zijn eigenaresse ook nog... die sprong logischerwijs opzij toen ik aan kwam scheuren
maar daardoor schrok hij en raakte hij in paniek. Met 1 snoekduik was ik mijn teugels kwijt (dressuurteugels schoten zo door mijn handen ;') ) en toen hij begon te bokken, al was het niet bijzonder hoog, werd het uitzitten wel lastig. Vervolgens stoof hij recht op de omheining af... ik zat scheef en ben er toen half half afgesprongen/gevallen. Hengst ging gelukkig naar rechts (recht op baasje af
) en ik landde links keurig, helemaal niet gek.
oepsie... dus ik heb echt een superdikke linkerarm bij mijn elleboog, fikse schaafwonden maar verder alles nog heel!
was wel erg sneu. Toch nog stukkie gedraafd en goed beloond. In overleg met de eigenaresse besloten dat hij er nog niet klaar voor is: én verkassen van locatie én een andere amazone is waarschijnlijk nog teveel voor hem.

) er nog niet af gehad dus verder kan ik er weinig van zeggen. Maar naast het stijf gok ik ook behoorlijk dik, buigen gaat een stuk lastiger dan gisteren.
haha. Dus ga nog maar ff terugbellen om een afspraak te maken
.
Oh oh.. had je zondag nog wedstrijd? Die moet je nu zeker afzeggen? Wel balen hoor.. hoop dat het snel over is!
. Andere paardjes werden binnengezet en dat was spannend haha.. Hij heeft het iig goed naar zijn zin! .