[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:05

Belachelijk he... heb het de hele avond op de voet gevolgd, maar ga nu echt naar bed! Acht uur op en om 9 uur wil ik hier wegrijden...

:wave:

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:21

idefix4 schreef:
Wanda: Ik heb Ferdi Schiedemann laten komen. Een heel bedreven, openhartige man! Hij heeft er zelfs het boek even bijgepakt om me het één en ander uit te leggen. Volgens hem heb ik een houtpaard. Dat schijnt best apart te zijn, omdat dit de paarden zijn, die een vriend zijn voor het leven, mits ik hem met respect behandel. Maar dat wist ik natuurlijk allang. ;) Toch vond ik het een heel mooie behandeling die hij gaf. Echt respectvol! Sam volgde hem zelfs als hij een andere rasp ging pakken. Hij bleef in gesprek met het paard! En af en toe kwam dat grote hoofd op mij af, met duidelijk blik van: Fijn dat je luistert!

Mooi! Wat voor boek bedoel je dan? En uit welke "hoek" komt dat verhaal over een "houtpaard"? Ben er wel nieuwsgierig naar. Ik heb zelf Olav Franzel laten komen bij Jippe, die is ook zo apart met paarden. Vond Jippe ook heel fijn.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:26

Vandaag heerlijk gewerkt met Jippe! Mijn mooie nieuw dekje erop gelegd (in een lichtbruin/grijzige tint, heel chique) en longeersingel. Hoofdstel en toen longeren. Na een gedegen warming up heb ik de elastieken halsverlenger eraan gedaan die ik via Bokt gekocht heb. Jaha, daar kan hij niet aan gaan hangen :7 En dan los werken, dus zonder longe. Veel overgangen stap-draf gemaakt. Het duurt altijd wel even voor Jippe de ontspanning in zijn rug heeft om langdurig met neusje naar beneden te lopen (kwartier, twintig minuten) maar het ging heel goed.

Alleen merkte ik vandaag wat ik vaker dacht te zien: op de rechterhand blijft hij wat meer naar links kijken. Heb eerst de rechterkant dus wat korter gezet, maar bleef ertegen in trekken. Heb toen de longe eraan gedaan om hem te helpen nhaar binnen te kijken (overdreven gezegd) en heb in stap hem wat korte rondje om mij heen laten lopen. ga ook eerdaags de dubbele longe eens proberen.

Daarna lekker uitstappen en een tien minuten aan de hand laten grazen... Hij heeft aan de trekker geroken! Zonder stress en ook langs de boomstronken gelopen etc. Ging echt lekker.

Edit: Zo, heb me even ingelezen over rechtrichten op paardbegrijpen en paardenrechtrichten... Ik leer steeds meer haha! Maar ben zo te lezen intuitief al de goede kant op gegaan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:21

Een boek speciaal voor acupunctuur.

Verder ben ik vandaag gegarandeerd niet gezellig... ;(

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:04

idefix4 schreef:
Verder ben ik vandaag gegarandeerd niet gezellig... ;(

:(:) :(:) :(:)

Iets wat je kwijt wil of kunt? (evt per PB, maar wil niet aandringen hoor. Gewoon voor het geval dat...)

Nog een dikke :(:)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:45

Hopelijk ben je snel wel weer gezellig Anouk :)

Was vandaag naar de Lusitano. Wat een knapperd :+:
Heel onzeker typje en hij vond het echt onwijs spannend dat ik erop zat... iets té spannend ;) Op een gegeven moment ging hij er vandoor, probeerde hem op de volte te krijgen maar daar stond zijn eigenaresse ook nog... die sprong logischerwijs opzij toen ik aan kwam scheuren _O- maar daardoor schrok hij en raakte hij in paniek. Met 1 snoekduik was ik mijn teugels kwijt (dressuurteugels schoten zo door mijn handen ;') ) en toen hij begon te bokken, al was het niet bijzonder hoog, werd het uitzitten wel lastig. Vervolgens stoof hij recht op de omheining af... ik zat scheef en ben er toen half half afgesprongen/gevallen. Hengst ging gelukkig naar rechts (recht op baasje af _O- ) en ik landde links keurig, helemaal niet gek.

Check: adem. Check.
Check: pijn. Check. Oh, wel pijn.

Kijk ik... zat ik met mijn arm in het gaas :') oepsie... dus ik heb echt een superdikke linkerarm bij mijn elleboog, fikse schaafwonden maar verder alles nog heel!

Nog weer even opgestapt maar hij vond het zooo spannend. Toen durfde hij amper meer te draven :(:) was wel erg sneu. Toch nog stukkie gedraafd en goed beloond. In overleg met de eigenaresse besloten dat hij er nog niet klaar voor is: én verkassen van locatie én een andere amazone is waarschijnlijk nog teveel voor hem.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:47

Zo Shanna, heftige ervaring denk! Beterschap met je arm.
Anouk: :(:)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:48

Aaah die arm komt wel weer goed. Ik vond het sneu voor hem, hij was echt van de kaart :(:)
Heb Arnica korrels genomen thuis en Arnica zalf op gesmeerd met een verbandje. Toen naar stal gegaan en gewoon Winnie lastig gevallen! Dus die arm loopt echt wel los. ;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:50

Nou best pittig hoor, dat je er voor de eerste keer opstapt en dan zoiets, wel een leuke uitdaging natuurlijk. Wel heel sneu voor het beestje trouwens, dat ie zo gespannen is. Is ie nog niet doorgereden of?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:52

Jawel, zij is bezig met de M oefeningen... maar als ik het goed begrepen heb is hij nog niet zo gewend aan andere mensen op zijn rug. Haar trainer een keer dacht ik, en ik. En mij vond ie dus erg spannend... kan gebeuren, het was geen kwaaiigheid! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:54

Doet mij erg denken aan de eerste keer dat ik op Jippe ging na 5 dagen in mijn bezit te zijn... Alleen gleed bij mij het zadel weg omdat hij meteen ging draven en had ik mijn schouder uit de kom... |(

Ga je door met hem of niet? Dan misschien eerst meer relatie opbouwen en dan pas er weer op?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:56

Hebben we over nagedacht, maar het is wel een duur geintje om die gok te nemen... we denken dat ie er nu nog gewoon niet klaar voor is. Misschien volgend jaar wel nog eens proberen! Wie weet. :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:49

Auw, Shanna! Balen hoor dat ie het toch echt eng vond. Dat het allemaal snel weer helemaal heel wordt

Ik krijg 7 mei een herkansing. Helaas, ik wijd er niet over uit. Ergens vind ik het jammer dat ik hier moet vertellen wat ik vandaag ging doen. Diegenen met interesse, lezen maar terug, wat ik vandaag moest doen.

Paardrijden ging ook al minder, maar ja, Sam zal nog aan zijn gebit moeten wennen. Eten gaat al stukken beter.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:02

Anouk: heb tot 5 april teruggelezen maar het nog niet gevonden. Tenzij het met je opleiding te maken heeft...

Nou ja, toch nog even een dikke knuff van mij :(:)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:04

Anouk, ik heb ook een flink stuk teruggelezen maar kan het ook niet vinden... Weet dat je het over je E achter B hebt gehad, maar das al een tijd terug volgens mij. Nouja, iig succes ermee.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:08

Madelief: dat is hem wel! Op 23 of 25 maart geloof ik schrijft ze dat ze op 15 april op moet voor E achter B (ben een volhoudertje, ik blader gewoon nog verder terug...)

Balen Anouk!!! :(:) (nog een knuf ertegenaan)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:21

Tja, idd. Gewoon echt op een rotmanier gezakt. Alles ging goed, op één ding na en dat is me zwaar aangerekend. Terecht hoor, maar leuk is anders.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:06

Ah wat jammer anouk.. Jeetje, dat is echt ff zuur! Ik heb ook gebeld voor lessen, maar wil eerst even stiekem al gaan oefenen met paps.. Maar is best pittig lijkt me! Succes de 7e! :(:)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:46

Anouk: Klote zeg! Wat ging er mis!

Shanna: Hoe gaat het nu met je arm? Jammer dat het zo is verlopen

Ilona: heb je al gebeld? Ik had vooraf ook niet echt geoefend hoor, had wel is kleine stukjes met pierre zn kar vooruit gereden of met de tractor met aanhanger maar niks bijzonders. Misschien wel beter want als je veel zelf doet sluipen kleine foutjes er al snel in! Zo kreeg ik tijdens mn E exame nog een opmerking over mn koppeling gebruik oid, weet het al niet eens precies meer, maar dat telde niet mee voor mn E, maar hij vond het niet goed hoe ik dat deed...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:20

Shanna, autsj! Jeetje, wat een valpartij zeg. Nog erg last vandaag? Zijn echt mega sensibel en gevoelig he, dat soort paarden? Jammer dat het nog wat te vroeg is voor training nu, maar goed, wie weet komt ie ooit nog eens..

Mies, ik heb al gebeld! Hij zei zelf dat het aan te raden was zelf ook te kunnen oefenen, indien mogelijk (vooral het achteruit rijden). Maar misschien idd toch een beter idee ook om eerst een les te nemen (ik krijg 3 x 3 uur les verspreid over paar weken) en daarna zelf tussendoor te oefenen! Hoop iig dat ik het zal halen tzt... :=

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:30

ik zou dat dan toch pas doen nadat je een lesje hebt gehad! heb je je 1e les al gepland?!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:37

Mijn arm is behoorlijk stijf hahaha... lief dat jullie ernaar vragen :+:
Heb het verbandje (zodat de zalf niet overal komt ;) ) er nog niet af gehad dus verder kan ik er weinig van zeggen. Maar naast het stijf gok ik ook behoorlijk dik, buigen gaat een stuk lastiger dan gisteren.
De pijn valt mee. Slapen was wel lastig omdat die arm op een of andere manier ook wel weer contact had met de matras pffffffffff dat doet wel auwa!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:28

Mies, nee nog niet! Omdat ik eerst in me hoofd had te gaan oefenen. Maar nu lijkt het me toch beter eerst te lessen en dan te oefenen :P haha. Dus ga nog maar ff terugbellen om een afspraak te maken ;) .

Shanna. :(:) Oh oh.. had je zondag nog wedstrijd? Die moet je nu zeker afzeggen? Wel balen hoor.. hoop dat het snel over is!

Dit is Chico gisteren op de wei, als een dolle ging hij over de wei _O- . Andere paardjes werden binnengezet en dat was spannend haha.. Hij heeft het iig goed naar zijn zin! .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:38

Heb zondag wedstrijd maar ga gewoon hoor. Heb Win gisteren ook gereden. Het is een beetje behelpen en als ze een keer aan links trekt ben ik snel mijn teugels kwijt, maar ik denk dat tegen zondag de zwelling een stuk minder is en ik mijn hand beter dicht kan knijpen. Komt wel goed :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:39

Hahahaha dat filmpje! Dat hoofd van hem. _O-