Lusitana: Dat geloof ik ook zeker, geloof echt wel dat je aan de spaanse/portugese mannen geen makkelijke heb (geef mij maar zo'n nuchtere hollander
).
Siada: foto's komen goed hoor!Sjeesus wat ziet Gemelo er weer heerlijk uit 
Cyrina: Ahh wat leuk die foto's van Mayke dr paarden, zo die Cantaor lijkt best op Furia!Robijntjah: Goed bezig met haar dus! En wanneer komen er foto's? 
Ilona: Springen had ik al gehad! Hier geen verslag van gedaan?
Weet ik ff niet meer, maar dat was ook beetje jammer...
Furia weigert namelijk nooit, inspringen ging ook goed en op t parcours opeens 3 (!) weigeringen op de tweede hindernis, ik had geen idee wat ik fout deed maar hij wilde gewoon niet. Dus was gediskwalificeert, en de 4e keer kreeg ik m er wel over natuurlijk 
Hahaha, ja das natuurlijk ook zo, dat je de smaak van t meeten te pakken hebt!
Sanne: Jammer joh, dat je niet langs kan komen!
Pff t duizelt me inmiddels van de namen ..
Hoeveel staan er daar waar je rijdt?
Peet: Ben ook wel heel benieuwd hoe het met je gaat, hoop dat je je een beetje "staande" houdt... 
Djemo: Wat vervelend van Winnie 
En sorry, misschien ben ik ongeduldig maar ik blijf het lastig vinden om je verhalen te lezen, zonder leestekens, enters, het hele verhaal dat is gewoon té iets voor mij...
Gisteren dus de chiropractor!
Was allemaal heeeeel positief
Echt super happy ermee! Ten eerste heb ik wel 100x gehoord hoe mooi ze hem vond
EN hoe lief&braaf ie was, ten tweede was ie super gezond in zn lichaam! Ze heeft alleen maar 2 of 3 dingetjes hoeven losmaken in zijn hele lijf, een ding was achter bij zn lendenen, wat waarsch. wat tegenhield dat zn achterhand goed ondertrad, dat moet beter gaan vanaf nu dus ben erg benieuwd 
Ook natuurlijk een teken dat ik goed bezig ben en hem dus niet vast aan het rijden ben, is toch altijd fijn zo'n bevestiging!
Nog ergens waar ik bevestiging in kreeg: had haar verteld dat ik ontevreden was over zijn hoefstand (heb ik volgens mij ale ens verteld maar zal ik hieronder verder uitleggen), hier was zij het mee eens ze vond hem ook slecht op zijn hoeven staan!
Cloris was destijds ook geweest en t viel haar op in zn beweging.
Ben toen met de hoefsmid gaan praten maar dat is een erg rustige, verlegen jongen en hij bood niet echt een oplossing moest het echt uit hem trekken.
En hij begint er steeds beroerder op te staan, nu heb ik al overlegd met de staleigenaresse dat ik mn gebitsverzorger (die tevens hoefsmid is en een erg goede), naar zn hoeven wil laten kijken, maar zij wilt dit niet.
Omdat we 1 vaste hoefsmid hebben, en een stalgenootje is al overgestapt naar de gebitsverzorger als hoefsmid, en daar was zijn niet blij mee.
Ga het nu toch echt nogmaals overleggen dat zelfs een dierenarts (die chiropractor is tevens als DA afgestudeerd), het met me eens is zoals meerdere mensen, en de tandarts komt binnenkort dus dan wil ik dat hij naar Fuur zijn hoeven gaat kijken, eerst natuurlijk overleggen met de staleigenaresse dus, hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik ben natuurlijk binnenkort weg naar Belgie, dus zou denken dat ze er nu geen "big deal" meer van zou maken....
En Furia vond het blok (de chiropractor had een groot groen blok mee om op te staan zodat ze t paard goed kan bereiken) geweldig!! 
Hij pakte t vast en wilde er mee gooien enzo, haha ik zei al moet zo'n ding voor in de wei haha!
Nou vandaag en nog paar dagen dus rustig aan met hem, en dan weer langzaam opbouwen en ben dan erg benieuwd wat voor verschil ik merk