[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:59

Saida : Ik heb dr onwijs veel last van, ze hebben nogal aardig moeten lope trekkn enzo omdat ze niet uit wouden.
en me pijnstillers werken ook niet.
Ken wel janken van de pijn. mahja ga dr niet dood van gaat wel weer over.
het is ook helemaal keihard en helemaal rood, iedereen lacht me uit. F.likkers.

Mies : neuh mahja ze hebben niks beters te doen hahhaa.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:40

Hey Iedereen! Wat leuk, weer al die foto's. Ik heb er ook nog een hele boel, onder andere die van de spetters van Cyrina, maar die moet ik nog op de pc zetten Bloos . Ik ga zo eerst Amanda doen, eigenaresse zou dr doen, maar die is niet lekker Ach gut . Maar maakt mij niet zoveel uit.. Ik vind het alleen maar leuk!! Bovendien verveel ik me ook wezenloos Nagelbijten / Gniffelen , en wil ik hoognodig weer aan de slag. Bovendien wil ik ook weer is verder gaan sparen, want mijn spaanse kanjer wil ik zo snel mogelijk op stal hebben staan Tong uitsteken .

Bianca: Yeeuuh!! Gefelciteerd. Je kleine dame is "ontgroent" hihi Clown . Wat super joh!! En dat ze ook zo braaf was. Helemaal top toch. Volgende x wat betere foto's zou trouwens wel fijn zeg Knipoog hahaha.

Madelief: Jaa, t was zeker lekker in Centerparcs!! Verder niet echt heel speciaal, want ik kom er al zooo lang Tong uitsteken . Toen ik nog in de luiers zat dwaalde ik al in een zwembandje met mams door het water daar... Dus tsjaa. Maar ondanks alles is het ieder jaar toch weer gezellig en leuk hoor.. Ik zwem maar 1 x per jaar geloof ik, en dat is altijd daar ROFL . Dus daarom blijft het zwembad opzich ook wel lachen Haha! . En idd, ik ben lekker aan het meeten hihi. Was heel lang geleden al de bedoeling dat ik langs Cyrina zou gaan, maar is er nooit meer van gekomen. Aangezien ik nu een beetje weet hoe t werkt "dat meeten" Huilen van het lachen durf ik wel hahaa. Jammer trouwens dat Fuurtje weer zo gestresst was! Maarja, t blijven ook wel anda's he, lekker gevoelige paarden haha Knipoog . Volgende keer beter, als die er nog komt natuurlijk.. Wanneer had je nou dat springen?

Saida & Cyrina: Weer leuke plaatjes zeg!! Die Mayke heeft er dan ook wel 3 op stal staan zeg: Kwijl . Ze zijn echt alle 3 beauty's!

Uhh.. verder kan ik niet meer terug scrollen? Dus het houd hierbij ff op... Sorry als ik iemand vergeten ben.. Ik lees wel trouw mee. En binnenkort (ik hoop vanaaf nog ff) ook wat foto's van mij er op.. althans, de paardjes dan Knipoog .

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:44

Ilona -> Herstel! Ze heeft er 4! Haha!
Ze heeft ook nog een mooie zwarte staan; Fauno!

Cyrina -> Euh........ bedacht me net dat Mayke zelf nog niet alle foto's heeft........ Bloos
Kan het niet maken om dan wel foto's van haar mannen op het net te zetten vind ik zelf.
Sjorrie! Je moet efkes geduld hebben! Haha!
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 10-09-08 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:45

Oeps Bloos , dat wist ik niet, ook nog nooit op de foto gezien denk ik? Maar nu je het zegt, die naam klinkt bekend Clown . Maar een zwarte is sowieso al cool Cool , dus neem aan dat die ook wel een plaatje zal zijn Haha! .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:33

Hej allemaal,

Ik kom ook weer even langs! Ik heb het deze week echt ontzettend druk, dus ik probeer een beetje bij te reageren.

Verder heb ik vandaag voor het eerst met Vaidosa gedraafd! Ze was zo relaxt! En ze zit zo lekker. Ik kan niet wachten tot ik weer met haar aan de slag kan, maar dat wordt waarschijnlijk pas vrijdag.
En zondag ga ik met Lisa mee naar de Lusitano-keuring, we gaan met twee paarden. Namelijk Saturno en Bondosa. Wie gaan er nog meer heen?

Bianca: Oeh!! Yippie onder het zadel!! daar wil ik meer van zien Haha! Wat gaaf, wanneer ga je er zelf op?

Madelief: Jeetje dat is balen dat hij zo gespannen was! De punten vallen dan inderdaad nog mee in vergelijking wat je eerder wel eens hebt gekregen.
Was hij wel ontspannen toen hij bijna naakt liep, dat lijkt me toch veel mee beschamend Knipoog
En ik kan helaas niet meer langs komen in september, balen!

Petra: Hoe is het nu met jou?

Saida: Wat een positieve berichten toch steeds van jou en Rintske, nou willen we natuurlijk wel snel weer foto's!
En Gemelo is een knap paard Vingers aflikken wanneer krijgen we foto's te zien van Fauno Knipoog

Cyrina: Wow, wat heeft Cantaor een heerlijke nek Kwijl

Ilona: Jaaahh!! Foto's!!
En inderdaad maar snel werk vinden, want jij moet inmiddels toch ook maar eens je eigen spaanse kanjer krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:36

Wat leuk dat je gedraaft hebt joh Haha!
Fijn gevoel man, ben jaloers Ja

Oeh, lijkt me wel leuk zo'n keuring!
Succes alvast!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:53

fijn dat je lekker gedraaft hebt met je paardje
goed hoor en van de keuring wel foto`s maken he
verder heb je een pb Ach gut

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:23

woensdagavond les avond van mijn dochter priscilla...... Go jij! Go jij!
we gingen naar winnie toe om haar op tehalen ,we wilde winnie in de trailer zetten mam zeg priscilla winnie heeft dikke achter benen Verdrietig , ik zij o nee toch ja dus wat dikke achter benen . nou toch mee genomen naar de manege toe ik zij dan spuiten we haar daar even de benen af( JE MOG OOK NIET AAN HAAR ACHTERBENEN KOMEN ) , daar aan gekomen kwam ze helemaal bezweet uit detrailer niet goed dacht ik ,toch even af gespoten haar achter benen en daar op stal gezet.
ik zij rij maar mee op djemo Party!! op winnie kan dus echt niet,nou djemo helemaal gepoets en opgezadelt Vingers aflikken
kijk ik wij winnie het zweet liep van haar lichaam af ECHT NIET GOED gelijk veearts gebeld en die kwamm met 20 min . Ziek
ze had 40 gr koorts Ziek dus niet zo raar van het zweten en 40 gr was behoorlijk hoog zij de veeats wat blijkt nou ze heeft een of andere Ziek virus en dat sloeg op haar achter benen ze heet injecties gehad en vrijdag moest ik al wel verbetering gaan zien wij moeten haar zelf nu 5 dagen anibiotica spuiten ( mijn man doet dat ,dat durf ik zelf niet) gisteravond wou ik haar weer in de trailer doen om mee naar huis tenemen toen had ze echt Ja hele dikke benen zo zielig.thuis aan gekomen en lekker in haar stalletje gezet.
ben savond`s nog wel weer bij haar gaan kijken hoe het met haar was ,ze lag lekker in haar stal en ben even bij haar gaan zitten ze zweten wel wat minder gelukkig . Verdrietig
vanmorgen om 8 uur kwam de veearts om mijn man telaten zien waar en hoe hij moest spuiten ,en ze was redelijk tepas.
Afbeelding
Lovers PRISCILLA MET HAAR TROTSE PONY WINNIE Lovers
Afbeelding
MOOI HE !!!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:25

GING IETS NIET GOED ?
Afbeelding
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:30

Lusitana: Dat geloof ik ook zeker, geloof echt wel dat je aan de spaanse/portugese mannen geen makkelijke heb (geef mij maar zo'n nuchtere hollander Haha! ).
Siada: foto's komen goed hoor!Sjeesus wat ziet Gemelo er weer heerlijk uit Pling
Cyrina: Ahh wat leuk die foto's van Mayke dr paarden, zo die Cantaor lijkt best op Furia!Robijntjah: Goed bezig met haar dus! En wanneer komen er foto's? Haha!
Ilona: Springen had ik al gehad! Hier geen verslag van gedaan?
Weet ik ff niet meer, maar dat was ook beetje jammer...
Furia weigert namelijk nooit, inspringen ging ook goed en op t parcours opeens 3 (!) weigeringen op de tweede hindernis, ik had geen idee wat ik fout deed maar hij wilde gewoon niet. Dus was gediskwalificeert, en de 4e keer kreeg ik m er wel over natuurlijk Huilen van het lachen
Hahaha, ja das natuurlijk ook zo, dat je de smaak van t meeten te pakken hebt!
Sanne: Jammer joh, dat je niet langs kan komen!
Pff t duizelt me inmiddels van de namen .. Haha! Hoeveel staan er daar waar je rijdt?
Peet: Ben ook wel heel benieuwd hoe het met je gaat, hoop dat je je een beetje "staande" houdt... Ach gut
Djemo: Wat vervelend van Winnie Ach gut
En sorry, misschien ben ik ongeduldig maar ik blijf het lastig vinden om je verhalen te lezen, zonder leestekens, enters, het hele verhaal dat is gewoon té iets voor mij...

Gisteren dus de chiropractor!
Was allemaal heeeeel positief Haha! Echt super happy ermee! Ten eerste heb ik wel 100x gehoord hoe mooi ze hem vond Haha! EN hoe lief&braaf ie was, ten tweede was ie super gezond in zn lichaam! Ze heeft alleen maar 2 of 3 dingetjes hoeven losmaken in zijn hele lijf, een ding was achter bij zn lendenen, wat waarsch. wat tegenhield dat zn achterhand goed ondertrad, dat moet beter gaan vanaf nu dus ben erg benieuwd Haha!
Ook natuurlijk een teken dat ik goed bezig ben en hem dus niet vast aan het rijden ben, is toch altijd fijn zo'n bevestiging!
Nog ergens waar ik bevestiging in kreeg: had haar verteld dat ik ontevreden was over zijn hoefstand (heb ik volgens mij ale ens verteld maar zal ik hieronder verder uitleggen), hier was zij het mee eens ze vond hem ook slecht op zijn hoeven staan! Boos! Cloris was destijds ook geweest en t viel haar op in zn beweging.

Ben toen met de hoefsmid gaan praten maar dat is een erg rustige, verlegen jongen en hij bood niet echt een oplossing moest het echt uit hem trekken.
En hij begint er steeds beroerder op te staan, nu heb ik al overlegd met de staleigenaresse dat ik mn gebitsverzorger (die tevens hoefsmid is en een erg goede), naar zn hoeven wil laten kijken, maar zij wilt dit niet.
Omdat we 1 vaste hoefsmid hebben, en een stalgenootje is al overgestapt naar de gebitsverzorger als hoefsmid, en daar was zijn niet blij mee.
Ga het nu toch echt nogmaals overleggen dat zelfs een dierenarts (die chiropractor is tevens als DA afgestudeerd), het met me eens is zoals meerdere mensen, en de tandarts komt binnenkort dus dan wil ik dat hij naar Fuur zijn hoeven gaat kijken, eerst natuurlijk overleggen met de staleigenaresse dus, hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik ben natuurlijk binnenkort weg naar Belgie, dus zou denken dat ze er nu geen "big deal" meer van zou maken....

En Furia vond het blok (de chiropractor had een groot groen blok mee om op te staan zodat ze t paard goed kan bereiken) geweldig!! Huilen van het lachen
Hij pakte t vast en wilde er mee gooien enzo, haha ik zei al moet zo'n ding voor in de wei haha!
Nou vandaag en nog paar dagen dus rustig aan met hem, en dan weer langzaam opbouwen en ben dan erg benieuwd wat voor verschil ik merk Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:46

Sanne -> Van Fauno heb ik nog geen foto's gemaakt, maar dat gaat binnenkort zeker gebeuren!
Ik heb laatst wel mooie foto's kunnen maken van Goloso en dinsdag van Nombrado, maar die heeft Mayke zelf nog niet allemaal gezien, dus plaats ik ze nog niet........
Wel foto's van Rintske van gisteren!

Marielle -> Jeetje joh, was dat ff schrikken met Winnie!
Gaat het al wat beter?
Je zegt dat ze een virus heeft, welk virus is dat? (ben helemaaaaal niet nieuwsgierig!)
En liepen de andere paarden daar op de manege dan niet het risico dat ze ook dat virus krijgen?

Madelief -> Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat je verplicht bent om bij die bepaalde hoefsmid je paard te laten doen.
Krijgt zij provisie ofzo? Of extra korting?
En als er geen andere hoefsmid bij jullie mag komen, dan laat je het toch op een andere plek doen?

Ik heb gisteren weer eens wat fotootjes gemaakt van mijn pareltje!
Ze heeft een nieuw zadel, een Zaldi Hanover, of zoals deze tegenwoordig heet; de Zaldi Lander.
Echt een heel fijn zadel, ik vind 'm nog prettiger dan de New Kent.
Het zadel heeft maar 1 zweetblad waardoor je beter contact kan maken met je paard.
En ze had haar nieuwe hoofdstel in, waar ik eindelijk een bitje voor heb.
Op het andere hoofdstel zit een vrij dikke enkelgebroken bustrens, maar daar reageerde ze heel slecht op.
Ik heb nu 2x gereden met een iets fijnere dubbelgebroken watertrens en krijg nu veel meer reactie.
Affijn, hier de foto's van mijn skattie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:02

Ze ziet er chique uit Siada!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:02

Saida: Nopes, dat is een gewoon een afspraak.
We hebben op stal de DA, hoefsmid, wormenkuur etc centraal geregeld. Waarom ze hiervoor hebben gekozen (tis ook wel makkelijk) heeft nog met de MKZ-crisis te maken, ze hebben natuurlijk ook de boerderij met dieren, en ze willen gewoon niet continu verschillende mensen op het erf.
Er is ook helemaal niks mis met deze hoefsmid, onwijs lieve jongen en hij doet heel erg zn best, ook heel gewild altijd super voor de paarden, maar gewoon niet voor mijn paard Lachen
Snap wel dat je t gek vindt, maar op privestallen is dit wel vaker zo Ja Kijk, op maneges of grote pensionstallen/trainingstallen loopt iedereen makkelijk binnen, maar hier hebben ze dat liever niet.

Wat apart zeg! 1 zweetblad, maar ze ziet er weer mooi uit hoor Pling
Dubbelgebroken trensje vind ik ook t fijnst Ja

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:12

saida .... weet niet wat voor virus het is . gaat nu iets beter.
was 1 meisje op stal haar paardt had het 2 weken geleden ook gehad.
en die is nu weer helemaal beter.
de veearts zij ,het heerst op het moment best wel veel.
wat ziet je parel er weer mooi !! uit hoor...

madelief88... ben daar niet zo goed in sorry...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:22

Maakt niet uit! Tis gewoon zonde, je verhalen zijn best interessant maar gewoon zo moeilijk te volgen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:31

Jeetje, wat heftig, dat virus zeg! Hoop dat Winnie snel opknapt!

Madelief: Probeer nog eens extra rustig uit te leggen waarom je precies haar ernaar wil laten kijken, en gebruik ook als argument dat ze toch al op stal komt voor dat andere meisje!

Saida: Mooi zadel hoor Haha!
En je friesje ziet er ook goed uit!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:48

sanne: Is dat een nieuwe merrie??? Kan het even niet volgen Tong uitsteken al die paarden bij jou! Zijn het veulens waarmee jullie naar de keuring gaan?

Marielle: arm beestje, hopelijk gaat het na de injecties snel beter met hem! Nu het ter sprake is gekomen ben ik het wel met madelief eens. Probeer, op de goede plekken, iets meer gebruik te maken van een komma of een punt. Dat leest zoveel makkelijker!

Madelief: Het is begrijpelijk dat ze niet allerlei verschillende mensen op het erf willen, maar dit moet niet tenkoste gaan van de gezondheid van het paard. Bovendien komt die tandarts zoieso al op het erf. Nu je de da verklaring erbij hebt zou ik gewoon zeggen dat je die andere als hoefsmid wilt! Niet al te moeilijk over doen. Het blijft tenslotte jou paard en kunnen ze je niet verbieden lijkt mij. Voor vreemde op het erf hoeven ze het niet te laten. Ik vind het altijd wel krom als het op een stal verboden is je instructrice/instructeur mee te nemen, iedereen wil net iets anders of andere manier en wie zegt dat ze stal instructeur daarbij aansluit.

saida: Mooi zadel! wel appart met maar 1 zweetblad? Hoe ziet het eronder uit dan? Hangen gewoon die 2 riemen voor je singel? Wat een klein detail als een bit al voor verschil kan maken! Ik heb shannon eigenlijk altijd op een dubbelgebroken gereden en ben er ook zeer tevreden over.

Jolijn: Hoe gaat het met robijn? Ben je al met haar begonnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:50

Ik heb er gisteren weer opgezeten, hoofdstel en zadelloos, en ze kent nu de hulpen voor wegstappen en halthouden Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:11

Grappig, vroeger hadden de Britse zadels (en dan bedoel ik echt zadels uit Engeland dus niet wat ze tegenwoordig vanuit de westrenwereld maar "engels" noemen) bijna allemaal maar een zweetblad. Je ziet wel meer dingen weer terugkomen.
De evolutie van het zadel was dus niet helemaal ideaal. Ik zie die keilkussens ook wel weer verdwijnen. En dan gewoon of stegenzadels, of normale kussens... Knipoog en geen dikke wrongen meer. Hoewel, dan vallen de Amerikanen van hun paarden. Tong uitsteken
Daar zullen ze altijd wel een aparte stijl van zadels aanhouden Clown Die gebruiken zelfs riempjes en loodcinturen om in het zadel te blijven. Ik heb dan zoiets van: investeer in zitlessen en koop niet van die paarden die ver boven je macht zijn(om die vervolgens door je trainer te laten rijden)! Begin ook gewoon bij het begin. Het moet bij hen allemaal vanzelf gaan, dan maar met hulpmiddelen, geld speelt geen rol... Okee, scheer ze nu allemaal even over een kam, ook niet goed... Maar ik zie zulke rare dingen dat ik denk Haha!at is nou echt amerikaans. Zoals een dek met een soort hangmat eronder om de poep op te vangen. Hoef je minder uit te mesten. Lijkt me nou niet echt lekker om een paar kilo poep mee te dragen ergens tussen je benen of onder je bast, want daar is uiteindelijk het laagste punt waar het heen gaat en hoe doen ze dat met ruinen en plassen? En wat is er mis met uitmesten?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:33

Lusitana : ik zat eens ff in je profiel te spieken, wat een onwijs mooie paardtjes staan erby zeg Haha!

Djemo : Hoop dat virus snel weg is, echt zielig ! Ik zou ook niet zelf durven prikken hoor hihi.

Vandaag moest ik eigenlijk Merlijn doen, maar kan nog niet weg hihi. Me wang is nog dikker als gister en me oog wordt er helemaal dicht gedrukt door.
Ik heb nou onwijs zware pijnstillers gekregen en die helpen zelfs niet.
Heb ook echt zown grafsmaak terwijl ik om half uur me tandenpoets. Met mijn massel zal dr nog wel een ontsteking bykomen ofzo.
Ik lijk echt op zown hamster haha, die eten in zyn wang bewaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:04

Oeh, dat is echt heel rot!

Beterschap!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:02

Petra: Met de pb is het fout gegaan.
Met al die wedstrijdfoto's van Celine ben ik wel benieuwd of jij ook nog wedstrijden gaat rijden met Tjsillert!?

Marielle: Jeetje een virus Ach gut Hoe is het nu met Winnie?

Madelief: Kom je tussendoor ook nog naar huis of ben je echt 6 maanden weg?
In totaal zijn het er nu 7, het waren er 8 maar Tiberius is nu verkocht. In mijn profiel is wel een duidelijk overzichtje.
Maar ik zal het hier ook even neer zetten.
Er zijn nu 3 fokmerries: Vaidosa (lusitano), Bondosa/Bonita (Lusitano) en Daisy May (Andalusier x Kwpn)
2 veulens: Dentino (bruin lusitano veulen van Vaidosa) en Salazar (zwartschimmel veulen van Daisy May en Saturno)
2 hengsten: Cedro (lusitano, voor de verkoop) en Saturno (lusitano, de dekhengst en rijpaard van Lisa)
Alle drie de merries zijn weer drachtig van Saturno
Snap je het nu Tong uitsteken haha. Op dit moment zijn Vaidosa, Cedro en Saturno berijdbaar. Daisy beginnen we mee als Salazar oud genoeg is en Bondosa is nu 2,5 dus die moet nog even wachten.

Dat is echt super fijn om te horen dat je goed bezig bent, keep up de good work! Kan je straks in Belgie lekker onder begeleiding trainen.
Het welzijn van Furia gaat voor, dus ik zou gewoon de gebitsverzorger er naar laten kijken. Ik vind het sowieso raar dat je niet je eigen hoefsmid uit mag kiezen.

Saida: Ze ziet er goed uit! En ik vind haar zadel en hoofdstel erg mooi. Gelukkig pakt het nieuwe zadel en het nieuwe bit allebei goed uit!

Michelle: Kijk maar even bij de reactie aan Madelief hoe het zit met de beestenboel bij Lisa.
We gaan naar de keuring met haar dekhengst Saturno en Bondosa een 2 jarige merrie.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:12

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

he ik heb hier een man die heel erg verliefd is wat moet ik nou

knuffel TSJILLERT

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:20

zasread nee ik ga geen wedstrijden rijden
ik rij meestall 1 maal per jaar een kur op muziek
dit jaar zullen marielle en djemo waarschijnlijk ook meedoen Haha!
maar wedstrijden nee niet meer ik geniet van het buitenrijden en lekker niks doen met hem Haha!
laat celine het maar overnemen hahahahaha

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:21