[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:30

Soeske, balen van Goya. Maar kan inderdaad een spiertje zijn. Even paar daagjes rustig aan doen.

Peet, goede beslissing hoor. Een hengst is leuk, maar het moet niet gevaarlijk gaan worden. En als je dochter ook gaat rijden, is dat de beste oplossing hoor. Maar zeke rniet een makkelijke. Geef hem maar een dikke knuffel.

Zasread, zulke dingen op het werk zijn niet leuk. Dan ga je met zo'n rotgevoel naar huis. Maar volgende keer beter, toch?

Regine, zulk soort dingen geven je altijd zo'n goede gevoel he, heerlijk. Kan je weer een paar dagen op teren.

Malin, klinkt leuk dat crossen. Ik zou het niet durven, maar lijkt me wel heerlijk om het te durven. En dat 'stierenvechten'van jou lijkt me ook wel leuk. Niet al te veel actie. Was suevo niet bang voor de koe? Ik ken heel veel paarden die bang zijn voor koeien.

Ik had vandaag even een dip. Eigenlijks inds het weekend al. Het was allemaal even teveel geworden. Het gaat wel goed met mijn schoonmoeder. Ze voelt zich goed, we zijn zaterdag zelfs naar de stad geweest. Maar alle emoties kwamen er even uit. X-tremo heeft me vanavond echter heel hard aan het lachen gemaakt. Gaat nu dus weer beter. Verdriet om Lobke blijft echter wel. Maar ik zie X ook niet als een vervanging voor haar.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:59

Leentje1 schreef:
Aangezien veel van jullie spaanse paarden hebben denk ik dat ik mijn vraag hier wel kan stellen.
Ik zoek voor een artikel voor de bokt wiki een foto van een tipisch spaanse frontriem. Heb je een duidelijke foto daarvan en geef je toestemming om het te gebruiken voor de bokt wiki. Pb dan even. Alsvast bedankt Knipoog

Misschien moet je Cloris even benaderen. Zij rijdt met haar paard ook garocha (Spaanse rijkunst) en heeft een traditionele Spaanse optoming daarvoor.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:03

Malin: Wat een avonturen zeg. Volgens mij heeft een nieuwe stal wel veel goed gedaan! Echt gaaf al die spulletjes voor Dink hihi. Zet je hem er ook even mee op de foto Clown Ben benieuwd. En een crossbos lijkt me ook super, ben geen held, maar als ik een paard vertrouw wil ik soms wel eens wat wagen Tong uitsteken

Spokie: Ja, ik weet hoe een verdriet je wel niet kan hebben om paarden Verdrietig Echt heel vervelend, gelukkig kan je nu Xie doen dat verzacht het iig een beetje. Fijn dat het beter gaat met je schoonmoeder, het is niet niks allemaal

Femke: Alles goed met jou en de paarden? Hoe doet Wessel het inmiddels? En heeft Lucky ook al zn draai gevonden?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:24

Spokie ik ken het verdriet om paarden, en om mensen hoop dat de stijgende lijn bij je schoonmoeder door zet.

Malin gaaf die spullen van dink, ben ook benieuwd naar de foto's van hem ermee

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:50

Laatst wat rij fotos gemaakt. heb er alvast een paar, rest moet nog komen.
Afbeelding
Afbeelding
Deze is wel gaaf
Afbeelding
Afbeelding

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:52

mooie foto's soeske, hij ziet er goed uit, wat voor hoofdstel heb jij?

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:13

....hier ben ik , met héél slecht nieuws..
Lin, ons oudste merrie, is héél slecht. Sinds gisteren avond /nacht is de Da constant aan het komen, ze lag in de wei..haar hartkleppen zijn beide slecht, ze is gans versleten...
Ik heb geen oog dichtgedaan, het kon zijn dat ze de nacht niet haalde..we twijfelde om naar ginder te gaan maar deze morgen vroeg kwamen ze om de grondwerken te beginnen. Nu is het 12u, als Lin niet beter is moet ze een spuitje krijgen, ik ben er kapot van, ook al is ze niet 'echt mijn' paard maar dat van mijn vriend...denk wel dat ik meer tijd met haar doorgebracht heb de laatste jaren dan mijn vriend...t is zo hard..
Ik denk dat ik zelf sterf als ik Ralph mijn hond of een van mijn paarden verlies... Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig
Hier zijn geen woorden voor...

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:18

sterkte Cin!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:41

sterkte Cin, ik weet wat het is om paarden te verliezen, maar als ze op is, is het misschien wel het humaanst om haar te laten gaan

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:49

jeetje cin,echt heel erg veel sterkte...

altijd zo verdrietig om een dier te laten gaan,maar ja,zeker als een dier ziek is,is het vaak beter uit hun lijden te verlossen...

soeske wat een mooi peerd heb je toch.. Ja

en malin,ik wil foto's van dinkeyman voor de kar Ja

en spokie nog heel veel sterkte ,en inderdaad vervangt het ene paard niet een ander maatje,alleen haalt het wel de leegte weg...

verder gaat het hier goed,wessel wordt weer een beetje de oude,kijkt weer wat helderder uit zijn oogjes,en lucky gaat super,is helemaal mesjogge van die ouwe...gaat nu heel goed samen,hij beschermt het oude paard ook helemaal,dus geeft maes en lazlo regelmatig conditie training door de wei,en zichzelf ook natuurlijk Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:06

Ojee cin, wat erg. Ik ga duimen dat het wat beter gaat! Het is echt verschrikkelijk als ze dood gaan.. Verdrietig Maar ik denk dat ze wel heel tevreden is over haar mooie leven die ze heeft gehad bij jullie.

Femke: Fijn om te horen. Leuk dat ze allemaal goed met elkaar kunnen opschieten Ja Die Lucky is volgens mij ook wel een bijdehante opdonder Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:37

Soeske: Hopelijk knapt Goya snel op! En hoe gaat het met je shetje??
En die foto’s van Goya Lachen Hij is echt een stoer paard!!

Malin: Ik zal Ot de knuffel geven, daar houd hij wel van (a) Nagelbijten / Gniffelen
Hihi, Dinkey de sportshet Haha! Altijd grappig al ze zicht zo gaan uitsloven. Shetjes hebben een groot ego Haha!
Gelukkig, dat je niet zo’n last had van dazen, ik heb ook altijd zo’n last van die rotdingen Boos!, met dit weer blijven ze gelukkig een beetje weg.
Wel grappig dat Suevo niet bang is voor koeien Haha! Otje is er ook niet bang voor, maar alle andere paarden die ik ooit gereden heb zijn er als de dood voor.

Spokie: Wat rot dat je niet lekker in je vel zit, hopelijk gaat dat snel weer over. Ach gut

Cinv: Jeetje, wat een klap, Ach gut heel veel sterkte!!! Ik hoop voor je dat ze snel weer opknapt. Als dat niet het geval is, dan is het misschien maar het beste om haar in te laten slapen. Je wenst haar natuurlijk ook niet toe dat ze moet lijden. En ik weet zeker dat ze bij jou een heerlijk leven heeft gehad!!! Nogmaals heel veel sterkte!!!

Vandaag ging het weer iets beter op het werk. Ik kon tenminste gewoon beginnen en er was vandaag een andere verpleger die wel erg behulpzaam was. Morgen ben ik gelukkig vrij Haha! Even weer een dagje voor mezelf. En vanavond de diploma-uitreiking!!! Haha! Heb er nu al zin in..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:07

Cin, heel veel sterkte!!!
Kimmie, wat een grapjas die Lucky. Zo`n klein dingetje die grote paarden weg sturen, ziet er vast heel komisch uit haha
Leuk Zasread, de diploma uitreiking!
Spokie, sterkte!

Dank jullie wel Haha! Fotos zijn een tijd terug al gemaakt. Goya loopt nog steeds kreupel, gaat lekker hier :S In stap gaat het goed, maar in draf minder. Heb het idee, samen met mijn moeder, dat het vanuit zijn schouder komt.. Is nu al 3 dagen. Wou net even rijden maar alleen maar gestapt, in draf liep hij alweer kreupel.
Gelukkig gaat het met Claudia weer goed, krijgt nu geen medicijnen meer en loopt weer prima. Ze heeft het aan Goya door gegeven denk ik haha

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:27

cojolly schreef:
mooie foto's soeske, hij ziet er goed uit, wat voor hoofdstel heb jij?

Dankje. Heb een spaans hoofdstel. Officieel hoort er nog een neusriem bij, deze heb ik echter toen ik het hoofdel overnam niet gekregen. Maakt mij niets uit, hoe minder hoe beter haha. De frontriem is typisch spaans, de glitters erop niet eigenlijk, maar vond ik wel leuk haha

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:30

Ohh, ik was helemaal vergeten te reageren op jou foto's soekske. Vind ze ook helemaal te gek Haha! Goya ziet er altijd weer super uit. Hou wel van die flinkerds hihi. Alleen jammer dat ie kreupel is, hij moet maar snel weer beter worden Ja

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:05

Nieuwe foto's van Maestro!!
viewtopic.php?f=175&t=799356

Hij is echt al aan het veranderen man en pas 2 maanden oud nu!! Hij wordt al peper en zout op zijn nieuwe vacht nu hij zijn veulenhaar aan het verliezen is.... gaaf he.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:18

Geeft niets prinslover Lachen Dank je wel Lachen
Hoop ook dat hij gauw weer beter word, heb er niet echt een goed gevoel bij moet ik eerlijk zeggen.. Weet ook niet wat ik moet doen, blijven stappen met hem, rust op de wei etc. Boxrust doe ik niet aan, wordt hij alleen maar stijf..

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:00

Ik zal even snel reageren,moet zo werken,maar wil zo ook nog wat vertellen...

Allereerst Goya,wat een knap paard heb je Soeske.

Malin> Waar blijven foto's van je stoere sportshet?
Wil hem wel eens zien in complete uitrusting Knipoog

Zasread> Geniet van je vrije dag.
Was er nog feest na je diploma uitreiking?

Regine> Maestro is een prachtig veulen en wat groot al!

Cin> Hoe is het nu met Lin?
Heel veel sterkte alvast,zit geen leuke tijd aan te komen Verdrietig

Gelukkig heb ik deze keer wel goed nieuws Haha!
We zijn begonnen met Mynke zadelmak maken en ze doet het zóóó super Go jij! Go jij!
Gister heeft Coby (zij gaat haar inrijden)haar eerst even met zadel gelongeerd en kennis gemaakt.
Daarna in de cirkel even proberen te hangen,dat ging erg goed.
Ook stappen terwijl ze hing was een eitje.
Dus naar de grote bak.
Ook daar weer hangen en stappen,maar dat ging prima,dus toen proberen te zitten.
Mijn knappe Snuit vond het wel best,dus stappen maar!
Het rondje steeds iets groter gemaakt tot ze op de hoefslag de hele bak rond gingen.(Rob,mijn man had haar aan de lijn).
En terwijl ik nog aan het bijkomen was van alles wat ik zag,ging Co gewoon los!!
Rob nog wel ernaast maar steeds wat verder bij haar weg.
Ik ben zo ontzettend,verschrikkelijk,mega trots op mijn meisje,ben helemaal in de gloria Haha! Haha!
Ze heeft echt geen pas verkeerd gedaan.
Vanmiddag weer. Als het dan weer zo goed gaat zal ze een stukje draf proberen.
Ik ben erg benieuwd....

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:23

Pipi wat goed man! Kun je zeker trots zijn op je paard! Fijn als ze zo cool zijn!

cin ik lees nu pas bij in t topic, wat vreselijk nieuws. Hoe is het nu? De nacht beetje doorgekomen?

soeske wat heb je toch een knap dier! Hij wordt elke keer beter op de foto.s he.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:21

Is ze alweer wat beter Cin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:58

Hallo Hallo!

Ben ik ook weer even. Heb 't weer lekker druk. We zijn weer bezig met alle voorbereidingen op volgende week, want dan begint de verkoop weer bij mij.
We gaan nu alweer de collectie voor Spring 2008 verkopen. Het zier er leuk uit de collectie, dus ik heb er zin in! Knipoog
Het wordt wel een druk seizoen, want we hebben naast de gewone collectie ook een Special (speciaal collectie programmaatje) en we gaan nu ook Mexx Body & Beach Wear verkopen.
Dus we zullen nu wel helemaal lang met onze klanten bezig zijn.
En dan heb ik nu vijf weken verkoop, drie weken niet en dan mogen we weer vijf weken. Deze twee periodes zitten echt heel dicht op elkaar, zal wel zwaar worden. Maar ja, daarna kan ik tot half januari bijkomen, want dan beginnen we pas weer.

Tussen alle bezigheden door lees ik wel mee hoor. Dus zal even snel reageren Vork

Femke Jeetje die foto van dat paard ... Misselijk Werd een beetje misselijk toen ik het zag. Ziek Ik vind het stierenvechten verschrikkelijk. Dat zo'n paard zijn ruiter ook vertrouwt in zo'n situatie.
Het paard van het filmpje was wel super mooi, lenig en wendbaar. Knipoog
Hoe is het met de beestenboel? Leuke foto's van Lucky. (Hopelijk doet hij zijn naam waar maken na alle ellende!)

Leonie Gaaf je eigen winkel! Toevallig was ik vorige week dinsdag nog in Hoogezand! Dacht er nog aan dat er iemand hier van dit forum daar vandaan komt. Jij dus Knipoog

Pipi Jammer dat Mynke geen premie heeft behaald, maar jullie hebben je best gedaan en meer kan je niet doen toch? Het is wel een knappe dame hoor! En ook braaf dat ze het allemaal makkelijk toelaat het zadelmak maken. Gaat wel snel zo hè?

Malin Super dat je het zo naar je zin hebt daar! Heb je je lesgroepje ook al compleet? Maar voorlopig vermaak je je wel in het crossbos Knipoog
Oh en nog gefeliciflapstaart met je verjaardag!!! Haha!

En mijn oude paardje is niet zo'n held hoor wat koeien betreft. Vorige week lag ik nog in de berm door een wat enthousiaste, jonge koe en hij zelf in de sloot...!!! Frusty
Ging niet helemaal goed dus. Gelukkig wel alles goed afgelopen, paard heel, ik een paar dagen flinke spierpijn, maar geen gewonden.

Lobke Gaaf die verhalen over je vakantie! Lijkt mij ook zo leuk om stoeterijen af te gaan. Maar ja, heb alleen een vriendje die daar niet zo van houdt... Huilen
Die hangt veel liever de dude uit op het strand en wil lekker surfen Cool
Maar ik wacht ook met smart op foto's! Vork Cheese!

Madelief Wat goed van je prijs! Ik had echt een hekel aan Duits. Vind het gewoon echt geen leuke taal Knipoog En leuk dat je het naar je zin hebt bij de Telegraaf! Hoe lang denk je dit te gaan doen?

Peet Wat goed dat je er weer op zit! Vandaag is het zover toch? Tsjillert z'n ballen eraf Vork

Redina Ook al naar een andere stal Knipoog Maar wel lekker hoor dat je daar meer mogelijkheden hebt en dat er meer voor je gedaan wordt! Ook leuk dat het met je bijrijdster klikt!

Marit Jammer van je zadel! Maar gelukkig kan je in ieder geval nog wat doen met grondwerk en zonder zadel Vork

Picassox Zou niet weten wat te doen met je probleempje Nagelbijten / Gniffelen Mijn ruin heeft zo lang ik hem heb niet met merrie's samen gestaan. Hij gedroeg zich wel als een echt heertje toen zijn buurvrouw, op een eerdere stal, hengstig was en begon wel wat te druppelen. En ja X-je zetten we maar helemaal niet bij een merrie Haha! Haha!

Cinv Ach gut Sterkte. Al wat nieuws?

Zasread heeft het nu ook gelukkig naar haar zin op haar werk Knipoog

Regine Mooie foto's! Knap manneke!

Nou en dat was het voorlopig weer hoor Clown

Met X-je gaat alles zijn gangetje. Hij heeft nu twee keer aan de dubbele longe gelopen en doet dit super braaf. Moet binnenkort een bitje gaan kopen, dan kan hij daar ook aan gaan wennen. Meneer staat nu naast een jonge merrie en die vindt dit heel gezellig. Ze hadden platen voor de tralies gezet, maar madame wil meneer IRL kunnen zien en ruiken dus is al aan het slopen gegaan Knipoog
Verder heeft hij nog bezoek gehad van een andere jonge merrie en meneer heeft zich nog net kunnen beheersen en is in zijn stal blijven staan en niet over het deurtje heen gekomen. OK dan!

Hij begint wel wat brutaler te worden en had gisteren ineens m'n velletje beet, au! Maar dat leren we 'm wel even af. En verder ben ik super blij dat Anita hem nu verzorgd, dit gaat super goed! Knipoog

En nu ga ik weer an die Arbeit!!! Ciao!!! Doei!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:51

Pipi wat knap van jouw dame, lijkt zeer veel belovend, gaaf hoor. *LOL*

Cinv hoe is het met je merrie? Ach gut

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:58

Cin hoe gaat het nu? Op de rest reageer ik later wel ffies Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:20

Ik zit even in de bijleesmodus maar zal even in Cin haar plaats antwoorden want Cin ligt plat met erge rugpijn.
Lin is helaas gisterennamiddag ingeslapen. Ze is 25 jaar geworden.
Huilen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:38

Ach... Sterkte voor Cin en Lin rust zacht. Een hele leeftijd, maar toch een groot gemis.