Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suusenmalvin

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:20

Gefeliciteerd Splinterz! En voor je man ook. Geeft wat rust, of niet?

Wij rijden Volvo V70. Moesten een auto die geschikt was voor groter wordende kids, die heel veilig is, lange afstanden kan afleggen en dus vooral ook veel kan trekken. Deze kan 2000 kg trekken, dus koekie eitje met deze auto. Echt heel fijn.

Vanavond lesje gegeven op Femme. Zo leuk, een vriendin die nog nooit een paard van dichtbij heeft meegemaakt, maar wel altijd de wens heeft gehad om te rijden. Nu, op haar 40e, gaat ze rijden! Vind het zo dapper van haar. En ze doet het ook nog eens hartstikke goed. En Femme ook ;)
Zelf ook nog ff opgestapt. We zijn druk bezig om haar lang en laag te laten lopen, omdat haar rugspieren zo kort zijn. Ging echt lekker!! Wat kun je dan genieten he? Ik kan echt met een dikke glimlach na het rijden rondlopen :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:31

Volvo's zijn inderdaad ook super voor de trailer!

Wat leuk zeg van je vriendin!
En ja ik geniet ook altijd als het goed gaat!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:09

Hopsa! Gisteren 2 wp in de pocket. Ik vond het zelf niet zo goed gaan. Moest er wat hard aan werken. Had niet de souplesse die ik graag zou willen. Overgangen wat abrupt als het niet moest en als het wel moest niet abrupt genoeg.
Maar met 217 en 208 en twee keer een tweede prijs, ben ik heel tevreden! 7 wp's op de teller nu, ZZlicht here we come!

Succes vandaag Berdien en Els, ik heb goede vibes voor jullie achter gelaten :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:10

Wauw gefeliciteerd sanet!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:42

wow

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:46

Gefeliciteerd sanet mooie punten!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:35

Gefeliciteerd met je punten sanet super goed. Succes berdien en els

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:46

Super Janet! En misschien zag het er wel veel beter uit dan het voelde, dat kan heel bedriegelijk zijn. Jullie hebben de WP's in ieder geval ontzettend verdiend!!

Wij mogen volgende week toch nog finale van de competitie starten! In assen helaas vanwege de gladheid m'n score niet kunnen verbeteren... echt balen! Want op die kleine wedstrijdjes in het zuiden is het voor de rest makkelijk punten rijden en gingen ze me zo voorbij :\ Maar mag toch nog door! Wordt gewoon genieten... maar stiekem vind ik dat Arjen het wel verdiend heeft, zo top gelopen z'n allereerste wedstrijden. Altijd (dik) winst en altijd in de bovenste helft van het klassement. Apetrots op m'n knollie... nog 3 winstpuntjes halen hihi en dan maar mooi naar de L1! Pasje wijken en schakelen in galop pakt hij ook mooi mee <3 <3 <3

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:13

Wat Ilse, gefeliciteerd!!! Spannend hoor. Waar is de finale?

Janet, jij ook gefeliciteerd. Mooie punten idd.
Start je volgende week ook in Emmeloord? Ja toch?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:31

Helaas.. de goede vibes niet gevonden. Dit was echt een wedstrijd om gauw te vergeten.. Isanne liep weer zoals voor de blessure op de rem. Veel overgangen gereden, maar het mocht niet baten. In de 2e proef ben ik vervolgens op zweepgebruik afgerekend en nog net niet voor dierenbeul uitgemaakt. Heb staan janken en was al bijna zover dat ik de startpas weg zou gooien.. nu iets rustiger.. maar wel flink balen!

Jij gefeliciteerd Janet!! En Els, zet 'm op!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:34

Ach jee Berdien, wat balen! Weet je hoe het komt dat ze nu zo liep?
Reactie van jury wel aardig overtrokken denk ik? Ik hoop voor je dat het goede gevoel weer terug kunt vinden en je je startpas lekker houdt ;) Dikke :(:) Komt vast weer goed!

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:36

Knap Sanet!
Gefeliciteerd!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:47

Ahh berdien dat is balen zeg. Gauw vergeten dan maar

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:25

Ach wat balen Berdien! Gewoon lekker naar morgen uitkijken, naar onze buitenrit in het DFW. En er komen heus wel weer leuke punten in de toekomst!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:17

Balen Berdien ik snap een beetje wat je bedoelt had ik eerst ook. Ik weet dat het moeilijk is maar proberen rustig te blijven en gewoon gaan trainen naar de volgende wedstrijd, het ook maar moment opnames

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:00

Gefeliciteerd met de punten Sanet!

en Berdien, idd gewoon lekker verder kijken en gewoon lekker door oefenen komen nog genoeg wedstrijden! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:23

Aah wat jammer Berdien. :(:) Volgende keer beter!

Gefeliciteerd met je punten Sanet! +:)+

Ik heb morgen ook wedstrijd. Gisteren met het trainen liep ze niet heel fijn. Ze voelde heel opgefockt en snel aan het hijgen. Ik denk dat het door de verkoudheid komt. Ze had gelukkig niet zo veel snot.
De middendraf gaat niet ook niet zo lekker. Iedere keer als ik been geef voor de middendraf gaat ze z'n huppel maken alsof ze naar de galop wil. Toen ik haar wat meer van voor ging terug houden en achter wat meer aanspoorde ging het ietsje beter, maar nog niet helemaal. Hebben jullie tips?

Wat doen jullie voor je balans? Ik heb soms echt het gevoel dat ik er totaal niet netjes op zit. Zit vaak scheef omdat ik scheef van mezelf ben, mijn instructrice zegt dat ik mijn rechter schouder omhoog moet doen, maar dan zit ik voor mijn gevoel dus scheef. Als ik sommigen zie rijden, die zitten dan gewoon als een huis op hun paard, gaan met elke beweging mee ect. Ik wiebel heel erg heen en weer voor mijn gevoel, gister toen ik met de lange teugel aan het instappen was, wou ze een pasje draven en de andere kant op en daar ging ik bijna... en ook heel veel overgangen terug rijden zit mijn slechte balans heel erg in de weg. :n

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:55

Wat jammer berdien. Snel vergeten!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:10

Jammer berdien! Snel vergeten en hopelijk de volgende keer beter.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:14

Bedankt voor jullie lieve reacties.. Bijna weer tranen in m'n ogen :o

Suusenmalvin schreef:
Ach jee Berdien, wat balen! Weet je hoe het komt dat ze nu zo liep?
Reactie van jury wel aardig overtrokken denk ik? Ik hoop voor je dat het goede gevoel weer terug kunt vinden en je je startpas lekker houdt ;) Dikke :(:) Komt vast weer goed!

Nee ik snap het eerlijk gezegd niet. Vorige week liep ze lekker door. Nu voelde ik meteen al dat ze op de rem liep.
Ik heb haar een paar keer een dikke tik gegeven met de zweep omdat ze totaal niet op mijn been reageerde. Volgens deze jury mag je best een 'tikje' geven maar dus niet teugels in 1 hand en dan een tik geven.

Ze zei: Het is wel een dier he?! Ja ik zei dat doe ik liever ook niet, maar ze reageerde niet op mijn hulpen. Haar reactie: 'Dat moet je dan thuis maar oefenen.' Ik zei dat ik dat ook doe, maar dat ze thuis wel keurig doorloopt. Nou ja in ieder geval moest ik dit dus niet in de ring doen. Met andere woorden, laat haar dan maar terug vallen naar draf, vanuit galop en als ze op een slakkengangetje wil draven lekker laten gaan.
Gelukkig heeft andere jury puur op haar tempo afgerekend en had ik daar wel vrede mee. Maar deze punten durf ik jullie niet eens hier te vertellen..

Inderdaad Els, ik denk dat het goed is dat we morgen samen wat leuks gaan doen. Dan ben ik het vast zo weer vergeten.

Donderdag op dezelfde locatie voorrijden voor jurycursus. Is wel even goed voor ons denk ik..

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:19

Jeetje Berdien, begrijpt die jury dan niet dat het op wedstrijd niet zo simpel is om zo te rijden als thuis?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:20

Nee denk het niet. Mijn instructrice kende haar wel, die zei al, die houdt alleen van 'aaien'..

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:22

Jeetje Berdien, vind dit een hele rare reactie van de jury.
Ik zou juist denken van goed dat je dit ook in de proef zo doet en niet alles maar laat gebeuren, die ruiters heb je ook namelijk. Consequent zijn is immers heel belangrijk en snap echt niet waarom die jury dit zo op pakt.
Maar snel vergeten en op naar de volgende keer.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:25

Berdien je hoeft je nergens voor te schamen meisje ik zou het precies op dezelfde manier hebben opgelost. Thuis rijden we wedstrijd en op wedstrijd trainen we zegt mijn instructrice altijd.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:26

Dat is inderdaad wel goed om daar weer te rijden voor de jurycursus. Misschien had je ongemerkt toch last van veel spanning waardoor je Isanne teveel afremde? Of vond Isanne de omgeving spannend?
Meestal is het wel 1 van die 2 dingen waardoor een paard niet meer aan het been is.
Ik heb een aantal keer gewoon afgegroet als Carolien zo'n bui had en niet reageerde op been. Misschien is dat een idee om te doen mocht dit weer een keer gebeuren? Dan eindig je niet met een rotgevoel en lage punten en kun je in de losrijbaan nog even doorrijden om toch die impuls er weer in te krijgen.