[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoë_Iris

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:41

het lijktmij ook erg leuk om naar paarden van de zon te gaan, maar volgens mij hebben wij dan net een dag vol activiteiten op stal Boos!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:48

Mies: Hopelijk valt Eros deze keer dan niet tegen! Wat voor ras is het? En heb je ook foto's?

Ilona: Dat is ook zo, nog even geduld hebben dus. Anders begin je net als Jasmijn en ik ook aan een ukkie Knipoog Kunnen we elkaar steunen Tong uitsteken

Spokie: Ach gut nog steeds niet helemaal uit de lappen mand, hopelijk knap je snel op

Patries: Het blijft een leuk stel met z'n 2-en

Yenneke: Paarden..., Het zijn soms net ezels, maar je weet alvast voor de volgende keer hoe je het moet aanpakken Knipoog

Zoe: Welkom!

Vanavond heb ik mijn tentamen en dat gaat dus echt helemaal niks worden, 1 ik vind het boek alles behalve interessant (organisatie en management, hallo ik doe communicatie!) en daarnaast staan er zoveel theorien in dat ik ze niet meer uit elkaar kan houden en daarbij komt dat ik mag meedenken bij het veulen een naam geven, dus ik ben de hele tijd spaanse namen aan het verzinnen. Maar goed, we hebben nog altijd een herkansing.... (hoewel ik em liever in 1 keer haal)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:58

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:12

Haha, wat een lollige filmpje, zo heb ik als klein meisje ook nog wel in de bak bij een vriendinnetje rond gelopen Nagelbijten / Gniffelen Deden we dressuurwedstrijden, de een voorlezen uit zo'n proevenboekje en de ander moest het uitvoeren en dan wisselen...

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:27

snap er niks van heb al ene paar berichtjes geplaats en elke keer zie ik niks
Boos!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:30

Bienotje schreef:
En ik kom ook weer even uit vergetelheid weer eens binnenzetten. Bloos
Ontzettend druk geweest, met van alles en nog wat waardoor het hier bij houden er echt even bij inschoot Knipoog

Laatste nieuws is dus dat Wieg afgelopen week al naar zijn nieuwe onderkomen is verhuisd. Weer een hoofdstuk afgesloten dus, erg jammer en ik baal er ook wel van (uiteraard). Maar in ieder geval (voor korte duur) toch weer een ervaring met een leuk paard rijker. Lachen

Nieuw hoofdstuk dus maar! Op dit moment ben ik dus weer even paardrijloos, maar als één van jullie nog iemand die een ruiter zoekt weet in mijn buurt, dan hoor het graag Knipoog

Voor de nieuwelingen trouwens, welkom nog! Knipoog

Waar wordt trouwens dat ´Paarden van de Zon´ precies georganiseerd. Is op zich wel in de buurt, dus mocht ik die dag wat tijd vrij kunnen maken is dat misschien wel erg leuk om langs te gaan Knipoog

Balen joh! Waar ergens woon je? Want dat is wel handig om te weten mocht iemand je blij willen maken Knipoog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:37

Ik heb al een oproepje ook in mijn onderschrift, hopenlijk tref ik het dat net een keer de juiste persoon het leest Lachen

Voorlopig in ieder geval tijd genoeg om de achterstallige klusjes en was weg te werken thuis. Clown

Stal Groenendaal dus, ik schrijf het in ieder geval alvast even in mijn agenda. Wie weet Knipoog

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:45

Wellicht ook op kleinere fora zoals fries paarden forum een berichtje zetten Lachen

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:51

Bienotje schreef:
Ik heb al een oproepje ook in mijn onderschrift, hopenlijk tref ik het dat net een keer de juiste persoon het leest Lachen

Voorlopig in ieder geval tijd genoeg om de achterstallige klusjes en was weg te werken thuis. Clown

Stal Groenendaal dus, ik schrijf het in ieder geval alvast even in mijn agenda. Wie weet Knipoog

misschien je letters wat groter maken in je onderschrift?
dan valt het ook meer op....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:29

Bedankt voor de tips Lachen (ik houd bv. MP en hier op bokt het ook wel in de gaten, mocht het niets worden ga ik wat specifieker nog oproepjes plaatsen op fora enzo. Voorlopig maar even genieten van de vrije tijd die ik nu opeens weer voor allerlei andere dingen heb Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:46

Waarom zijn jullie stil als ik er heel de dag ben, en als ik even weg ben is alles volgepraat Nagelbijten / Gniffelen. Zucht.....

@ Yenneke: Hahah, eigenwijze X-tremo. Fuego wilt ook wel is naar de bak maar dan geef ik hem gewoon een tik op ze kont en dan loopt ie wel.

@ Machonito: Wat een goed idee, die trouwjurk. Hahahahaha, ik zie 't al voor me, die Baron... Huilen van het lachen

@ Saida: Succes morgen!

@ Zoe-Iris: Welkom! Haha! En je hebt een prachtpaardje om te verzorgen. Succes als je weer op buitenrit kan gaan, is altijd lekker genieten!

@ Sanne: Jeetje, succes vanavond dan! Hopen dat je hem toch nog haalt.

@ Enamorado: Ga zo naar 't filmpje kijken.

Zeg 't maar als ik je vergeten ben Haha!.

Ik heb vandaag weer heerlijk gereden. Naast ons reed een meisje met haar paard, mooi paardje, maar ze had iets van een anderehalf uur flink dressuur gereden met hem, met allerlij hulpteugels. Beestje was daarna gelijk bekaf. Ik merk aan Fuego dat hij vanaf een paar dagen geleden pittig is onder het zadel. Vooral in het begin, opzij springen, snuiven en gespannen zijn, proberen te rennen en bokken. Ik kan hem wel houden hoor, en als die dat heeft gedaan is die weer braaf.. Is gewoon een gekkerd. Hij liep te showen toen ik hem los had gedaan!! En dan met de Andalusische gangen, hoge knieactie, zo grappig. Onder 't zadel heeft hij weer dat Arabische.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:28

Heidi: Die jurk is super! Wel foto's tijdens de show laten maken!
En dat vijfde been ken ik, vooral met kroelen kan hij zo staan genieten en dromen en naja . 1x was echt verschrikkelijk, in de zomer was dat, ik was hem aan het poetsen en hoeven uitkrabben achter...komt dat ding er ineens uit!
*het enige handige is dat ik hem op die momenten wel even schoon kan maken*

Zoë_Iris: welkom! Mooi paard, weet je al wat je wilt gaan doen na je vwo?

zasread: de eerste keer was eros super, dus kan me niet voorstellen dat hij tegen zal vallen,
Het is een andalusier hengst van 7 jaar Pling
Heb wel een filmpje van de eerste keer dat ik ging, niet super kwaliteit maargoed
http://www.youtube.com/watch?v=T-mFqQUsMOw
http://www.youtube.com/watch?v=osHRXjtP ... re=related (die; kijk is, mooi'' is mn moeder, die was er ook nogal wegvan)

als ik zoiets moet leren maak ik altijd een soort lijstje met opsomming van de theorieen, succes in ieder geval!
Heb je al leuke namen verzonnen?

ess: Fuego heeft echt speels karakter volgens mij!
Op zich niks mis met *bepaalde* hulpteugels, maar om je paard nou bekaf te rijden vind ik ook een beetje overdreven!

ik was zo slim om geen paardrijbroek mee te nemen maar mn goede broek aan te houden, dus kwam op stal even geborsteld en maar heel voorzichtig uitgemest, helaas nog niet vd kunnen doen want dan zat ik waarschijnlijk van boven tot onder onder de modder!
Ik kan een tijdje een avond extra gaan werken, die uitbetaald wordt als overuren! Go jij! Go jij!, centjes verdienen!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:45

Haha, centjes verdienen! Werkse vanavond.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:50

Jacobien -> Dat is nog snel gegaan zeg!
Hopelijk vindt je snel een ander leuk paardje!

Iris -> Mocht je wel naar Bunschoten gaan, dan is het misschien wel leuk om ook een meeting te doen?

Michelle -> Je wordt heen en weer geslingerd tussen de paarden en je school dus, ff je tanden op elkaar en je kan al je aandacht aan je toekomstige paardje besteden! Clown

Enamorado -> Geweldig filmpje!
Ik heb 'm meteen op de Hyves van de manege gezet!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:19

Wanneer ik geen tijd heb kletsen jullie teveel haha!
Eens kijken of ik het allemaal bij kan reageren Knipoog.

Carmen, ik had mooie foto's gezien van Pablo! Ziet er netjes uit.

Peet, leuke foto van tsjil in de sneeuw, en leuke pony waar je dochter les op had.

Sanne, ik ken dat idee van pas een avond van te voren je boeken eens open slaan Vork . Met mijn volgende studie wil ik dat echt verbeteren, en aldoor goed op schema zijn.

Ilona, Jaro te koop! Hopen dat hij een goed baasje krijgt. Ik moet je trouwens ook nog even terugpben dacht ik Lachen. Ga ik ook zo doen!

Esmee, is het nu gelukt met de chip?

Patricia, mooie foto's van Bailando en Ensueno! Lekker vies haha Vork

Heidi, haha uitgekleed worden door Baron Tong uitsteken. Volgens mij heb je een heel geil paardje whahahaha als ik al die verhalen zo hoor!

Yenneke, haha altijd leuk als je zo lang bezig bent en dat je paard dan in één keer een andere manier bedenkt. Maar goed, dan weet je het idd voor de volgende keer Vork

Cin, ik zwaai even naar je Doei!

Iris, welkom!

Branka, ik zou wel naar Paarden van de Zon willen gaan, denk Madelief ook. Maar denk eerst maar even na of je idd echt wilt, dan hoor ik het wel! 13 april is over 2 weken zondag? Of volgende week zondag?

Jakobien, balen dat het toch al zo snel gegaan is. Hopelijk vind je snel weer een paardje!

Zoo dat was hem al weer!

Vanavond komt Madelief terug uit Barcelona, dus die zal wel veel te vertellen hebben.
En zometeen om 6 uur word Billy gecastreerd dus ben benieuwd of alles goed verloopt..
Vandaag mijn eerste klantjes voor de thuiszorg gebeld, je moet zelf bellen voor afspraken te maken enzo, en ik vind dat altijd wel een beetje eng, bellen met onbekende mensen. Ik vind het ook wel apart, je word ook niet ingewerkt ofzo.. Wel lastig hoor, maar ik word er wel wat zelfstandiger van.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:18

@ Jasmijn: Hihi, je hebt kennelijk over me verhaal heen gezelezen van de chip. Maandag gaan we naar de dierenarts Haha!. Wat spannend dat ze weer terug komt. Succes met Billy.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:32

Ok, denk het ook haha Tong uitsteken. Gelukkig dat je maandag terecht kan, vind je het spannend?

Ik had nog een vraagje aan de mensen hier; wat zouden jullie doen; een goedkoop paard gewoon klinisch laten keuren? Mijn voorkeur gaat uit om het wel te doen, maar op de stal van lab waar ik reed zeiden ze dat zo'n klinische keuring bij een goedkoop paard (onder de 1000 euro) onzin was.
En ik hoor wel vaker dat mensen het voor zo'n bedrag niet doen, maar goed ik weet het dus niet echt. Bij de keuring van Fuur werden er wel veel dingen gedaan die ik zlef niet zou kunnen doen, bv naar de longen luisteren.
Ik lees graag jullie advies Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:07

Persoonlijk zou ik altijd klinisch laten keuren..ook bij een goedkoop paard.

Mijn beide paarden heb ik overigens volledig laten keuren, maar die waren wel duurder als 3000 euro.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:14

Ik vind keuren ook altijd wel de voorkeur hebben. Als je meekijkt, kijk je ook meteen net even kritischer dan alleen door die roze "ikwilditpaardhebben!!" bril. Plus.. ook een paard van 1000 euro kan voor veeeeeel meer geld ziek worden Knipoog . Niet dat je alles via een keuring kan voorkomen hoor, het zijn en blijven momentopnamen, maar toch...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:27

Jasmijn -> Doe je Madelief de groetjes?
Ik zou wel kiezen voor een klinische keuring, just in case.....

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:54

tja die keuring zou ik wel overwegen het kost je niet zoveel maar je weetwel wat meer

maar ken je het paard al??
weet je er mss wat meer ervan af??

maar het zegt natuurlijk niet alles, je kan niet binnen in kijken hoor dan moet je foto laten maken

hoop dat je wat hebt aan onze tips

en voor de meiden die meegaan met de friezenmeeting in september kijk even bij het topic ik wil wat zekerheid zodat we kunnen gaan boeken

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:18

als ik ooit nog een paard zou kopen zou ik steffi van der laarse meevragen. die kijkt als gewone dierenarts maar gelijk ook nog even op een andere manier..

En ik zou hem zeker klinisch laten keuren. Kan je een hoop ellende besparen.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:16

bedankt voor alle welkompjes!
Ik heb net weer lekker les gehad en hij liep lekker Lachen. Morgen ga ik lekker shoppen in Arnhem!

Ik ga zeker even nakijken of ik toch naar paarden van de zon kan, zo ja, is er iemand in de buurt van nijmegen/ arnhem die gaat?!

Ik duik lekker mijn bedje in!
Welterusten allemaal

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:42

Furia schreef:
Ok, denk het ook haha Tong uitsteken. Gelukkig dat je maandag terecht kan, vind je het spannend?

Ik had nog een vraagje aan de mensen hier; wat zouden jullie doen; een goedkoop paard gewoon klinisch laten keuren? Mijn voorkeur gaat uit om het wel te doen, maar op de stal van lab waar ik reed zeiden ze dat zo'n klinische keuring bij een goedkoop paard (onder de 1000 euro) onzin was.
En ik hoor wel vaker dat mensen het voor zo'n bedrag niet doen, maar goed ik weet het dus niet echt. Bij de keuring van Fuur werden er wel veel dingen gedaan die ik zlef niet zou kunnen doen, bv naar de longen luisteren.
Ik lees graag jullie advies Haha!

Ik heb bij Baron ook laten keuren een dierenarts kan meer zien dan de eigenaar.
en als je hem wil verzekeren dan moet zo een keuring ook gebeuren.
Ik zou het zeker doen al is het paard goedkoop.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:36

Ja, dan ben ik er nu zeker over uit dat ik hem ga keuren, ik wilde het al maar sommige mensen doen net alsof het net zo goed niet hoeft te gebeuren, daardoor vroeg ik me af wat jullie ervan vonden Knipoog.

Castratie is goed verlopen vandaag, hij was staand op de kliniek gecastreerd.

Ik ga slapen, doei Doei, doei