[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:49

Ik rij met een ongebroken Pelham. Dit omdat ik veel problemen had met een dubbelgebroken trens:
Afbeelding

Omdat hij in Spanje is ingereden vermoedde ik ook dat hij met een stang ingereden is. Dus heb ik een pelham geprobeert, en ik merkte echt gelijk verschil. Hij heeft er een enorme steun aan

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:54

Okay, want Picasso reageerde eerst ook ontzettend vreemd op z'n dubbelgebroken bit, enkel gebroken wil ook niet baten. Hij vind het beide gewoon niet echt fijn. Bitloos gaat dan nog wel maar hij is soms zo heet.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:58

ik zou t nog even proberen met de dubbelgebroken, de enkelgebroken kan tegen zn gehemelte aan komen, door de V vorming laat maar zeggen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:15

Ja klopt, ik heb ook gehoord dat Lusitano's vaak een laag gehemelte hebben. Verward

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:23

ja,klopt, andalusiers ook vaak

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:33

Bedankt voor de complimenten!
Zal zo eens in jullie profielen gaan spieken naar foto's!

Mijn moeder rijdt normaal ook altijd met stang en trens alleen sinds ze geen shows meer rijdt niet meer. Ze deed het vooral omdat ze dan met kleinere hulpen juist de belangrijke verschillen bij bijvoorbeeld spaanse pas aan kan geven. Verder is hij ook gewoon met een enkelgebroken bitje te rijden.
Verder worden ook veel andalusiers op de neus gereden in het buitenland. Vaak zijn ze dan extra fel op het bit omdat ze het ook niet gewend zijn.

http://www.mijnalbum.nl/Album=T88WVGXTmochten jullie nog even willen zwijmelen....

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:34

WOW! Kwijlt nog steeds. Lovers

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:37

Dankje!

Jij hebt ook echt een leuk dier zeg! Onbegrijpelijk he dat mensen zo met hun dieren om kunnen gaan! Echt goed dat je hem van de slacht hebt gered!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:42

Dankje!

Waarom organiseren we niet een meeting? Voor alle barokke paarden hebsters?
Degene die in de buurt wonen, met vervoer komen maar gewoon.

Zal ik trouwens een 'logo' maken, alle foto's van degene die hier lid zijn MET een Barokpaard, een foto in een soort collage maken. Dus zet je mooiste foto van jou en je paard hier neer. Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:51

jaa,leuk! Neem Goya's foto maar die hier met alleen zn hoofd staat. Anders haal je um maar van mn profiel Knipoog
Meeting is altijd leuk, ik woon in zuidwesthoek van Friesland, heb een auto, dus er valt altijd wat te regelen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:25

nou het gaat goed hier he, loopt als een trein Haha!

Malin, wanneer zie ik weer eens fotos van die dikke Spanjaard van je Vork

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:34

heel stom vraagje misschien., maar hoe groot zijn lusitanos ongeveer ? vind je ook exemplaren van 1,70, of is alles 1,40 ?:P
figuurlijk natuurlijk! prachtig beestje heb je,alleen af en toe jammer dat je net iets te ver naar voren zit. maar veder prachtig!!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:56

hallo Haha!

Er is al een heel nieuw topic zie ik, en het lijkt weer snel te gaan ook. Ik dacht, laat ik dan ook nog maar eens even goeiedag zeggen. Knipoog

Cloris, ik wist helemaal niet dat jij een nieuwe PRE had. Wat voor een ongeluk heeft ze dan eigenlijk gehad en hoe heb je ze leren kennen?

En Malin, ik weet dat je altijd last had om Suevo dikker te krijgen dan begint de castratie nu pas zijn vruchten echt af te werpen? Daarnaast issie waarschijnlijk ook wel uitgegroeid nu dus dat zal er ook wel mee te maken hebben dat hij nu vet begint aan te maken.

Ik weet niet of ik Idra hier al heb zien passeren Verward Missmuts heb ik ook al gespot, nickyu en orban ook... Joh het zijn zoveel nieuwelingen hier ik zal maar gewoon even goeiedag naar allen zwaaien en mezelf voorstellen dan. Ik ben dus Laura, velen noemen me Lola maar ik luister naar alle 2. Ik heb een hele paardenboel en ben gepassioneerd fokster van Welsh sectie B en Part Breds (of Rheinland) Zo bestaat mijn huidige paardenbestand uit een New Forest merrie, haar jaarling zoon (ruin) een drachtige Welsh sectie B fokmerrie met haar zoon van dit jaar en last but not least (en de reden dat ik hier een kijkje neem) een palomino Lusitano ruin van 3 jaar oud genaamd Xender.

Ik kan jullie momenteel niet helpen aan recente foto's van hem aangezien ik hem bij missmuts op training heb gestuurd. We moeten haar maar eens lief aankijken dan Haha!
Maar dit issem afgelopen zomer

Afbeelding

Missmuts hier die is dus zo vriendelijk geweest om Xender aan te nemen als leerling Tong uitsteken Zij gaat hem zadelmak maken en inrijden op het gemakske, ik ben zelf rijkunstig niet straf genoeg om dat goed te doen. Bloos ja je moet je grenzen kennen hé Haha!

Hier was hij pas gecastreerd en pas gewassen, inmiddels heeft hij veel meer body gekregen (dit was vorig jaar)

Afbeelding

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:58

Loolapelooza Gaaf beestje hoor!!
Handig nog een naamgenoot extra haha!

@Picassox Ja leuk een logo. Kies er maar een uit uit mn profiel (wel met mij erop en niet mn ma haha)

@ soeske haha handig ik kom uit het zuiden Breda.... Lekker om de hoek.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:04

zoo,wat gaan jullie snel zeg!!

heb tussen dor wel wat bij gelezen,maar heb eigenlijk niets te meldden...nou ja ze zeggen altijd,geen nieuws is goed nieuws,toch??

maar super gave foto's zijn er gepost,echt heel leuk om te zien,en leuk om te lezen hoe iedereen zo bezig is met zijn peerdjes. Lachen Lachen

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:30

Ik zat vanmiddag op een site waar andalusiers te koop stonden, maar m'n pc heeft de site niet opgeslagen Hamer en ik kan me de naam van de site ook niet meer voor de geest halen.

Misschien kan iemand me helpen? (via google wordt ik ook nog niet helemaal wegwijs). Het gaat om een spaanse site waar andalusiers te koop staan tot ik geloof 130.000 euro. Op de foto's op de site is telkens een jongen/man op de paarden te zien.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:43

Ah, daar zie ik opeens een bekende Haha! Xender staat inderdaad bij mij op stal. Ik heb geen digitale camera, maar ik zal eens rondvragen of iemand wat foto's wil maken.

Veronique, er zijn meerdere van zulke sites, dus ik kan je niet helpen Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 08:59

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:21

morge dames

hey weer oude bekende Haha!

zo even kwijl..
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:04

Heeej Lola, ik had je al gemist! Leuk om jou hier ook te zien! Ga je Xennie nou toch houden... damn ik wou dat IK plaats en tijd en geld had *zucht* HAHA :

Cloris: hmm dr stonden een aantal pagina's terug een heleboel links met foto's, paar oude die jij al gezien had, maar ook nieuwe. Maar ik zal eens kijken of ik vandaag wat foto's kan maken, heb niet zo veel tijd Boos! Dat kan je ook gelijk zijn speciale valk kleur met stippen zien haha Haha!

Picasso, ja is goed, leuk idee! Ik zal ff een foto van mij met Dink en Suev samen opzoeken, die mail ik je wel ff toe. Over 2 weken gaan we verhuizen, dan ben ik ff 4 weekjes internetloos ivm de aanvraag bij een nieuwe provider. Mijn hele website ligt er dan dus uit, dus nu dingen uploaden die er langer dan 2 weken op moeten blijven staan, heeft ook niet veel zin. oliebol nu ik erover nadenk, wat ga ik daar een werk aan krijgen GRRRR

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:06

tottaly schreef:
heel stom vraagje misschien., maar hoe groot zijn lusitanos ongeveer ? vind je ook exemplaren van 1,70, of is alles 1,40 ?:P
figuurlijk natuurlijk! prachtig beestje heb je,alleen af en toe jammer dat je net iets te ver naar voren zit. maar veder prachtig!!!

Ik denk dat rond de 165 wel het maximum is, of is dat bij lusi's anders dan bij anda's? Mensen, help eens!

Laulau welkom, wat een kwijlbeest heb jij! Stoer manneke hor!

Soekske, YUMMI wat een gaaf dier, wat een uitstraling...

Nick haha die mag er ook wezen Tong uitsteken

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:12

Dankje Dinkeygirl!!
Wat heb jij een gaaf beest trouwens! Die ene foto achter die gele bloemen echt top!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:17

kost maar ergens tussen de 15000 en 30000

te bdenken dat ik mijn kindje van 165 verkocht had voor 1500 Haha!

mooie foto';s allemaal weer

denk idd dat 165 zo ongeveer de max is
kleiner dan 152 ben ik ze ook niet tegen gekomen

alhoewel mijn fell ponytje als 2 druppels op mijn kindje lijkt
qua uiterlijk en gedrag die is net 142 Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:29

Hier vast een voorproefje van mijn lieve bolleke Lovers

Afbeelding
Dit was nog voor het scheren, net na 1e keer verband wisselen. En geloof me, die is echt niet dunner geworden nu hij weer gewoon beweging krijgt Haha!

Lola ja hij heeft een hoop rust in zijn kop gekregen, maar ook een goed voer waar hij niet allergisch voor is, en onbeperkt ruwvoer, hebben echt wonderen gedaan voor hem.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:54

ahhh kijk hem nou zielig staan Knipoog
zo van: ik kan er toch ook niks aan doen. haha