witte friezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

Re: witte friezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:54

Lins_Vetra schreef:
Ik denk dat ze nu wel bestaan omdat ze door de mens kunnen overleven. In het 'wild' zullen ze het niet overleven.

Als een dier albino heeft, heeft het 2 witte genen zegmaar. Als dit het geval is, sterft het paard in de baarmoeder of net na de geboorte. Deze paarden zijn niet levensvatbaar.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:56

WildChild schreef:
Lins_Vetra schreef:
Ik denk dat ze nu wel bestaan omdat ze door de mens kunnen overleven. In het 'wild' zullen ze het niet overleven.

Als een dier albino heeft, heeft het 2 witte genen zegmaar. Als dit het geval is, sterft het paard in de baarmoeder of net na de geboorte. Deze paarden zijn niet levensvatbaar.

Okeee.. Duidelijk! Ik zal het topic nog eens goed doorlezen, want waarom bestaan er dan wel albino konijnen en negers etc.? Het zal vast al ergens zijn uitgelegd.. Ik ga ff lezen Ja

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:16

Lins_Vetra schreef:
Okeee.. Duidelijk! Ik zal het topic nog eens goed doorlezen, want waarom bestaan er dan wel albino konijnen en negers etc.? Het zal vast al ergens zijn uitgelegd.. Ik ga ff lezen Ja

Lachen Ik vind het heel erg interessant, vooral omdat sommige dieren er dus wel tegenkunnen, en andere niet.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:02

Avelienvd schreef:
Nee albino bestaat niet, er kan wel een veulen geboren worden die albino is maar die gaat meestal binen 24/48 uur dood.
Ze hebben een soort foutje in hun darmen waardoor ze dus niet in leven kunnen blijven.

Nee hoor zeker niet dat albinos sterven bij de geboorte, ik heb er een gekocht, komt zaterdag, geweldig paard, en mooie blauwe ogen met rode pupillen, ze schijnen wel anders te zien maar blind is hij niet
Zaterdag is hij hier en zal ik evn en topic over hem plaatsen, ehhhh mits het lukt om de fotoos voor zaterdag te krijgen anders in ieder geval voor maandag, ehh en voor geintereseerde, het is en ruin met paspoort en super lief en goed berden en betuigd

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:19

Lees het topic even door, er bestáán geen albino paarden. Slapen .. Vreemd als je niet eens weet wat voor paard je eigenlijk hebt gekocht.[/quote]
nou ja zeg wat en domme opmerking, ik heb het niet eens over het ras gehad zei alleen maar dat ik een albino gekocht had, en hoewel ik ze niet eerder gezien heb is het zeker en albino, en ja met stamboekpapieren, niet zo snel oordeleen alsjeblieft, kom anders zaterdag even kijken bij het paard.. afgesproken

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:20

Ik ben wel heel benieuwd naar je nieuwe aanwinst Barbara!!

Houd ons op de hoogte!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:27

ik heb hier n foto van hem maar weet niet hoe ik hem erop moet krijgen, het is trouwens en trakhener hoop dat ik het goed schrijf, maar wil je r papieren bij moet je met zijn paspoort naar het trakhener stamboek maar die zit niet in Nederland, wel staat zijn afstammeling in zijn paspoort en met dat paspoort kun je mits je lid word opnieuw papiern aanvragen of zoiets, ik heb de duitse brief erbij maar kom er niet helmaal uit, maar het is zeker een albino en geen cremello

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:30

Weet je welke kleur de ouders hebben?

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:17

ik heb kruising fries camargue en met een beetje mazzel wordt hij wit dus heb ik een witte halve fries hahaha Haha! hier even een foto van hem hij is nu 8 maanden oud dus moet nog van kleur veranderen.

Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:43

ben heel benieuwd naar de foto's Haha!

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:44

hier boven dit is hem zie je die foto niet??

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:59

nee want ze heeft het over blauwe ogen en een albino is wit he Knipoog

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:02

owww had je het over haar :d ik dacht over mijn half fries half camargue want die foto heb ik er eindelijk op kunnen zetten hahaha Haha!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:03

hahah nee sorry, al lijkt het me wel een hele leuke combi! heeft ook een lief koppie! Haha!

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:05

ja hij is gelukkig ook lief hahaha het is een blijft een hengst he dus is altijd oppassen

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:06

uhuh, dat ken ik... Bloos
maar ik zal niet offtopic gaan Clown

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:11

hahaha we wachten af tot ie groot is Haha!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:34

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:05

Luister Barbara, als jij een 'albino' zou hebben, zou dit onwijs groot nieuws zijn, dan kom je in het guiness book of records, want dit is NOG NOOIT EERDER VERTOOND. Als je werkelijk een albino paard hebt gekocht, moet hij verschrikkelijk veel geld hebben gekocht, omdat het dan het enige albino paard in de wereld zou zijn.

En dat buiten het feit dat het bewezen is dat albino paarden niet levensvatbaar zijn.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:13

Ach, we zijn 'benieuwd' naar de foto's Knipoog

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:18

WildChild schreef:
En dat buiten het feit dat het bewezen is dat albino paarden niet levensvatbaar zijn.

dat heb ik hier echt nog niet zien voorbij komen. Veel speculaties en veel internetsites, maar geen wetenschappelijke publicatie. Ook wordt in dit hele topic HEEL vaak Overo Lethal White Syndrome - wit - albino - dubbele verdunningen door elkaar gehaald, wat het extra moeilijk maakt om de informatie te shiften...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:17

de witte fries bestaat gewoon niet en een albino kan gewoon niet dat is gewoon niet mogelijk.

Anders hebben we schokkend nieuws met dit topic bereikt.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:34

Grappig, ik heb niet alle 25 pagina's doorgelezen, slechts de eerste 5 en de laatste 2 Bloos maar moet wel lachen dat de discussie nog steeds hetzelfde is Haha! dus ik ga ff mee doen, albino's bestaan niet Haha! en ben ook zeer benieuwd naar de foto.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:36

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:39

ben ook wel benieuwd hoe dat zit met de zebra, maar omda tik niet alles had doorgelezen durfde ik er niet over te beginnen. Maar goed een zebra is wel anders dan een paard natuurlijk, genetisch gezien.