Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pletje123 schreef:Ik zit er tussen in.
Voorheen vond ik de Friezen niet echt geschikt voor de dressuur. Afgelopen 1,5 jaar heb ik dan ook eigenlijk slechts 1 Fries gereden die ik fijn te rijden vond, ondanks dat ik bijvoorbeeld op een grote Friezenstoeterij gewerkt en gereden heb tijdens een buitenlandse stage voor school.
Sinds een week of 4 rij ik op een Friese merrie van 4 jaar. Zij is de eerste waarvan ik zeg: wauw!
Dus nu pas wil ik wel geloven dat er Friezen zijn die tegen de vooroordelen in gaan. Mijn motto: eerst zien dan pas geloven. Vandaar dat ik nu om sla en niet al eerder.
Dan komt er nog bij dat ik meer in de KWPN-ers zit. Fijne dieren vind ik dat. Ook aansprekende dieren die al dansend door de baan kunnen gaan. Fascinerend!
Waar ik zelf totaal niet van hou is dat sommige mensen zo opdringerig over kunnen komen. Dat iedereen de Friezen dan maar mooi en geweldig moet vinden, want er lopen er een stuk of wat Grand Prix. Aan de andere kant vind ik het ook frustrerend als mensen zo kort door de bocht kunnen doen over de 'lompe' Friezen.
Ik vind dat je dressuur rijdt met een paard. Dan maakt het voor mij niet (meer) uit wat voor paard dat is, als ie maar goed is. Dus of ie nou zwart of bruin is, dat kan me niet (meer) schelen. Ik ga nu echt voor de stelling: een goed paard heeft geen kleur.
(Nu zullen er vast mensen zijn die dit met open mond lezen, gezien ik eerder in dit topic nog duidelijk maakte dat de Fries in mijn ogen nog lang niet het ideale dressuurpaard was. Naja... ik heb mijn mening aangepast op basis van een, voor mij, nieuwe ervaring.)
Essx schreef:Friezen kunnen altijd heel goed dressuur, maar ik zie nooit een Fries in hoge wedstrijden enzo
Pletje123 schreef:Over de hele wereld bedoel je?