AMBERRTJEE schreef:Daphara schreef:
Helemaal mee eens, ik mag ook wel mee doen met de dikbillen die in de lappenmand zitten, toch?
Ik heb (dank zij Duke) een “kleine” afwijking naar rechts.
[ [url=m/mhHbQo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rotbeesten inderdaad!![]()
Maar ik hou toch wel van hem, ondanks dat ik nog 4 weken niet mag rijden.
omg wat heb jij gedaan!!
Ik niet maar DUKE de draak! Oké ik geef eerlijk toe dat ik 2x dom ben geweest, dus een “klein” aandeel had.
Ik haalde Duke uit de wei, helemaal achterin op het terrein. Ik draai Duke eigenlijk nooit om wanneer ik het draad weer dicht doe (fout #1), want ik heb een langere leadrope en vind kleine bochten maken voor die kanonnen van paarden niet handig, dus ik laat hem normaal altijd doorlopen, zeg “ho” en doe dan gewoon het draad dicht.
Ik stond dus links achter zijn bips het draad dicht te doen en op dat moment gaan twee pony’s in de andere wei aan de race... Duke was even vergeten dat ik hem vast had en dacht alleen “jippieeeeeeee, ik doe mee!”
In plaats van dat ik gewoon het touw los laat, want we waren ver achterin de weides, hou ik in een reflex vast (fout #2).
Het blijkt dat een paard van 850 kg ook mijn (niet al te slanke) lijf best gemakkelijk door de lucht kan laten vliegen.
Duke nam dus een vrolijke noodsprong vooruit, ik hield vast en werd naar voren gelanceerd, zijn achterhoef raakte in de lucht mijn linker bovenbeen, dat onder mij uit klapte en ik lande vol op mijn heup.
Maar... ik had het touw nog steeds vast en Duke stond meteen stil en keek heel schuldbewust terwijl ik mijn best deed om bij kennis te blijven en niet te kotsen van de pijn.
Afijn, lang verhaal kort. Mijn gewricht heeft een opdonder gehad en de banden om het gewricht zijn flink opgerekt. De spier die vanaf mijn bips over de heup richting de knie loopt is ingescheurd met een heel erg flink hematoom tot gevolg.
Ik heb een gekleurd plakkaat twee handen breed op mijn heup die ook tijdelijk een halve voetbal dikker was, nu is het nog “maar” een halve meloen dikker. Vanwege het feit dat het gewricht zo’n opdonder heeft gehad en waarschijnlijk uit en weer in de kom is geplopt, mag ik voorlopig nog niet paardrijden, de banden moeten eerst herstellen.
Leuk hè grote paarden!