barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurStyn

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:02

Wel de meeste gaan me voor zot verklaren hoor. Maar heb de hengst nu al 2 keer gezien en vond het een.prachtbeest, met koel karakter.

Wie het is? Tadaaaaaam.... *wordt bekend gemaakt rond april*

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:36

Het lijkt er op dat ik toch een goed zadel heb voor Sjaak! Ik ben blij! *\o/*

Na het drama met mijn fjordenmerrie was ik al op het ergste voorbereid. Ik heb nog een wintec Isabell liggen. Ik ben zelf niet zo n fan van dat zadel. Hij kwam met de fjordenmerrie mee, maar voor haar was hij eigenlijk niet geschikt. Op de langere ritten kreeg ze daar schuurplekken van. En ik zit er eigenlijk niet lekker in. Mijn fjordenruin heeft hem nog op en daar rijden de kinderen dan nog mee.

Maar had vorig jaar een zadelpasser aan huis voor de merrie, maar meteen toen ook maar Sjaak mee gepakt. Paste bij hem ook wel, vond ze. Dus vandaag maar eens geprobeerd en Sjaak was er ook blij mee! Hij kan wel eens in de staak gaan, als er ineens iets anders op zijn rug ligt dan de barebackpad, maar hiermee niet. Ook niet toen ik er op klom.

Omdat ik eigenlijk tot nu toe alleen nog maar soort van 'meegereden' heb op zijn rug, liep hij in draf volledig uit balans. Op de barebackpad vind ik dat wel uit te zitten, maar op dat zadel echt niet. Dus toch maar wat meer begeleiding gegeven en dat pakt hij echt super op! Kan ik ook normaal op hem zittenin draf. Vond hij zelf ook een stuk beter :D

Knappe jongen. Ben heel trots op hem! Heb heel lang getwijfeld of dit ooit nog iets zou worden, maar hij gaat op het moment echt heel goed. Straks heb ik nog een echt rijpaard! := :+

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:06

Wat een fijn berichtje Fabster!! Hoe heerlijk is het als je zo kunt genieten op en van je paard! :D
Ik had ook een Isabella bij mijn vorige paard meegekregen en deze ook een tijdje op Belle gebruikt.
Eergister is de zadelmaker geweest. Ik kon er niet fijn meer op zitten (kreeg echt pijn in mijn bekken) en bij Belle lag hij niet meer zo goed.
Maar goed, toch lang plezier van gehad.
Nu een Tekna. Prima zadel en ligt perfect.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:34

Fijn Fabster, maar begrijp ik nu dat de wintec goed op Sjaak ligt, maar dat jij er zelf niet lekker in zit, of kwam dat doordat het niet goed op de fjord lag?
En natuurlijk kan hij een echt rijpaard worden, waarom niet? Zolang jij tevreden bent en je hebt een blij paard, dan ben je toch goed bezig +:)+

Ik heb ook een Isabelle gehad op Felix, vond het zelf een heerlijk zadel, maar Felix niet en dat liet hij duidelijk merken.....rodeo!!
Suusenmalvin, ik heb ook een tekna gehad...fijn zadel voor een leuke prijs, helaas lag die later niet meer goed op Felix.
Ik heb nu een Kent and Masters high wither, die ligt super op hem en ik vind het een erg fijn zadel.
Lastig zadelproblemen, op Felix ligt er maar weinig goed door hoge schoft en lage rug.
Als ik die geldboom heb gevonden, lijkt mij een sella ook erg fijn.

Zelf zit ik nu in de lappenmand. Verzwikte enkel >;)
Kan dus momenteel niet naar de paarden, balen want het ging net zo lekker.
Zowel met het rijden van Felix als met de omgang met Fedde.
Helaas kan ik nu zaterdag ook niet met Felix naar Appelscha, had er zo'n zin in.
Fedde heb ik laatst uit het land gehaald terwijl Frodo (de Dartmoor) achter bleef. In mijn eentje alles gelukt (met draden dicht doen enzo)
Daarna tijdens het poetsen ook vast laten staan, ging ook best goed dus daarna lekker belonen en terug naar het land.

Fedde lijkt idd erg op Finn! De ouders zijn zo te lezen net omgedraaid (Finn heeft volle Fries als moeder en vader is kruizing Friesxtinker en Fedde dus andersom)

FleurStyn, je maakt mij nu wel erg nieuwschierig hoor, phoe en dan nog wachten tot april %) haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:32

Ik hou zelf niet zo van engelse zadels. Kwestie van smaak, natuurlijk. Maar Sjaak is er blij mee en aangezien ik nu even geen nieuw zadel hoef te kopen, ik ook. Want ook ik heb die geldboom nog niet gevonden, helaas...

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:27

Jammer is dat he? Als ik hem vind, laat ik het weten, dan mag je wel een stekkie :j

Wat voor zadels vind jij dan fijn? Niet nieuwschierig ofzo hoor :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:49

Ik rij graag op spaanse zadels. Maar zo langzamerhand verdwijnen die allemaal, omdat zevop mijn huidige paarden niet goed liggen. Voor de merrie heb ik nu een Ghost besteld. Misschien krijg ik die ook nog goed op Sjaak. Maar heb nu vior hem in ieder geval iets achter de hand.

Ik had allemaal Zaldizadels. Daar reed ik mijn oude fjordenruin mee. Maar die rij ik niet meer. Alleen de kinderen nog. Doe er zelf alleen nog grondwerk mee en hij is ern gouden begeleiderspasrd voor oa Sjaak.

Voor de merrie heb ik nu een Hidalgo Valencia, maar op de lange afstand is dat niks. Ik had gehoopt dat die op Sjaak kon, maar helaas.

Maar nu dus toch een zadel voor de bink. Ik ben blij!

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:23

Hier een tipje van de sluier. Het gaat om deze mooie dame:

Afbeelding

*\o/*

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:40

Zo mijn enkel knapt gelukkig op. Gisteren weer even naar stal geweest. Met hulp Felix gelongeerd en na tijd hebben we hem bij Fedde en de dartmoor ingezet om te kijken hoe dat ging. Nou Fedde was super onderdanig, kauwde al zodra Felix al naar hem keek.
Omdat het zo goed ging hebben we deze drie in het land naast de rest gezet (3 merries kwpn) zodat ze aan elkaar kunnen wennen. De bedoeling is om alles bij elkaar in te zetten, dan is het een mooie gemengde groep.

Mooie merrie Fleur

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:51

Wat fijn Fabster!

Ik heb een Thorowgood T8 zadel voor Feike. Vind het een heel fijn zadel en hij is lekker licht :)

Echt enorm jammer van je enkel Nanda :(:)

Mooi dier Fleur!

Ik heb afgelopen zondag met Feike meegedaan aan de Autumn Desert Trail in Appelscha. Mijn 4 jarige gup deed het maar even haha. En we vonden het beiden geweldig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:17

Wat staat dat gaaf, paars!!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:21

Die middelste foto is echt gaaf bewerkt <3 , maar van de onderste straalt echt het plezier af. Ik hoop er volgend jaar dan bij te wezen. Vorig jaar had Felix last vanzelf rug, nu moest ik afzeggen mijn enkel, dus volgend jaar gaat het vast Door.
Torrowgood, Dat is volgens mij de kunststof variant van de kent and masters.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:23

Ik heb ook alleen maar complimenten gehad op Feike en het paars hihi :D

Hopelijk ben je er volgend jaar bij Nanda! Ik wil zeker weer :)
En dat van het zadel klopt inderdaad. Alleen heeft mijn zadel op bijv het zitvlak en de kniewrongen wel leer :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:44

Wat onwijs stoer Nientsje! Dat zie ik met die van mij nog niet zitten. Masr je weet nooit wat er voor ons nog in t verschiet ligt! :o

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:46

Komt vast goed :D

Feike liep daar alsof hij er al jaren komt hihi alleen de grote tent en een vlag vond hij wel spannend :=

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:00

<3
Ik heb het weekend echt verliefd de foto's van de rit gevolgd, en als doel gesteld volgend jaar en anders over 2 jaar met Rock mee te willen doen. Zó gaaf!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:08

Hele gave foto's!
Ook mij lijkt het geweldig om volgend jaar mee te doen! Moet lukken toch :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:11

Echt een aanrader!

Blij paard! De oortjes konden alleen maar naar voren hihi
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:56

Wauw <3 jaloers!

Hoe doet hij het Calimero?
Ik hoop dat het ook haalbaar is, hoop er toch wel op te zitten begin komend jaar. Maar je weet het maar nooit.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:12

Nientsje schreef:

Feike liep daar alsof hij er al jaren komt hihi alleen de grote tent en een vlag vond hij wel spannend :=

Ik denk ook dat het goed komt. Was vandaag al blij. Voor t eerst in de 'grote mensen/paarden bak' gereden en het ging echt wel goed! Het duurt nog even, maar hier krijg ik uiteindelijk een prima paard aan. De aanhouder wint, nietwaar?! :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:27

Fabster schreef:
Nientsje schreef:

Ik denk ook dat het goed komt. Was vandaag al blij. Voor t eerst in de 'grote mensen/paarden bak' gereden en het ging echt wel goed! Het duurt nog even, maar hier krijg ik uiteindelijk een prima paard aan. De aanhouder wint, nietwaar?! :D

Thats the right spirit :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:37

Leo schreef:
Wauw <3 jaloers!

Hoe doet hij het Calimero?
Ik hoop dat het ook haalbaar is, hoop er toch wel op te zitten begin komend jaar. Maar je weet het maar nooit.

Hij doet het super! Hij is al zo braaf in de omgang dat ik inmiddels ook het zadel al op heb gehad.
Hij loopt trouwens ook al een tijdje met deken, want ik merkte dat hij het altijd grappig vond om in de modder te rollen als ik met hem bezig wou, en dat was niet ideaal, haha.

Helaas passen de zadeltjes die ik hier heb echt niet (veel te smal natuurlijk na die Arabiertjes) dus nu op zoek naar een passender zadel. Al is dat wel moeilijk zo met een onbeleerd paard. Maar ik ga er ook niet opzitten met een slecht passend zadel.

Edit: foto bijgevoegd :)

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:47

Hij is toch zoo knap!!

Zadelgedoe; daarom ben ik voor mijn Thorowgood gegaan omdat die een verstelbare boom heeft die je op elk moment aan kan passe :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:49

Ik heb hiervoor een Wintec Isabell gehad maar dat vond mijn Arabier om een of andere reden vreselijk.
Zat inderdaad ook al naar de Thorowgood T8 zadels te kijken, alleen jammer dat er bijna niks tweedehands te krijgen is.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:15

Ja dat is wel weer zo.
Ik heb de mijne nieuw gekocht bij Flevo Horse Support :)