nah jammer zeg, ben wel benieuwd
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
winia4ever schreef:ik snap helemaal niet dat jullie over achterhanden beginnen het topic gaat over halshouding, en dan wordt ik aangesproken over de achterhand.
Het is fijn dat je vooruitgang boekt. Daisies schreef:Uiteindelijk is het belangrijkste dat je paard actief is in de achterhand en vanuit die activiteit na gaat geven aan de voorkant. En extreem laag rijden lijkt me niet bevorderlijk voor de algemene houding van een Fries.
Het lijkt wel of het ideaal beeld zo laag mogelijk is met zo min mogelijk achterhand. Ik zie liever een paard actief achter met minder nagevelijkheid dan een paard dat over de grond gaat met zijn neus en achter niks doet..
Daisies schreef:Uiteindelijk is het belangrijkste dat je paard actief is in de achterhand en vanuit die activiteit na gaat geven aan de voorkant. En extreem laag rijden lijkt me niet bevorderlijk voor de algemene houding van een Fries.
Het lijkt wel of het ideaal beeld zo laag mogelijk is met zo min mogelijk achterhand. Ik zie liever een paard actief achter met minder nagevelijkheid dan een paard dat over de grond gaat met zijn neus en achter niks doet..
Ik geniet elke dag van ze! Daisies schreef:Natuurlijk moet een paard over de rug gereden worden, maar ik bedoelde meer. Ik zie liever een paard dat iets minder laag is, of iets te weinig inknikt(en dus wel over de rug) dan een paard dat over de grond gaat.
winia4ever schreef:daisies: Hoebedoel je? de eerste weken dat ik op hem zat, kon ik geen L proef rijden want dan haalde wij geen punten! en dat kunnen we nu wel!dat blijkt wel aan de punten die we halen.
En dat zeg mijn niveau toch degelijk wel. Als het paard L1 is en ik niet wil niet zeggen dat ik hem L1 kan rijden!
als je niet kan wijken kan je het niet hoever je paard ook kan zijn..maar oke offtopic.
_Lott schreef:Judith, ik vind dat je nogal aan het bit hangt. daarnaast loopt hij vreselijk op de voorhand en vind ik het een slechte opname om aan ons te laten zien eerlijk gezegd.

. En dat ze niet actief loopt, zodra ik onzeker word gaat zij sukkelen. Dat is een reactie die zij altijd geeft. En ik stond daar stijf van de zenuwen.