Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
randalinpony schreef:Tja. Ik heb eens een andaluus gekend die afgeschreven raakte omdat hij de stierenarena niet meer in durfde.
Dat paard zijn buik was een landkaart van littekens.
Mijn hobby zou het niet wezen.
Aan de andere kant: hoe leuk denken de mensen die tegen stierenvechten zijn, dat de biefstuk op hun bord het gehad heeft?
Enig idee hoe er met vee wordt omgegaan in de handel en op weg naar de slacht?
En dan heeft de gemiddelde koe het nog goed, een varken of kip heeft een rotter leven.
Wel een bitterbal op je prikker, maar het fout vinden dat er prikkers in stieren worden gestoken.... tis toch een beetje hypocriet.

mammaslamma schreef:Dacht dat dat al een poosje duidelijk was, naar mijn bescheiden mening heb je geen recht van spreken over goed of fout,behalve mensen die geen vlees/vis o.id eten en geen leer dragen.
Dan draag je wat uit, anders ben je het voor jezelf goed aan het praten, dat het een gerechtvaardigd is en het ander niet.
En ik wil perse vlees eten, iedere dag of desnoods vis, ook prima, dus dat zou niet gezond zijn, maar ja, wat is gezond?
detour schreef:Zo is rauwe Filet Americain echt troep voor je darmen, Ninx.
Er zitten veel vitamine B's in vlees die ik als mens nodig heb. Laat ik het dan zo goed mogelijk proberen te doen! Vis ik eet ik ook. En die paar euro's zullen me idd worst wezen.
Diablo schreef:Hier een link naar Mexicaans stierenvechten. Kan heel schokkend zijn, paard is geblinddoekt, het arme dier kan helemaal niets beginnen. Oja, is heel wat anders dan Portugees he.......
)randalinpony schreef:Wel een bitterbal op je prikker, maar het fout vinden dat er prikkers in stieren worden gestoken.... tis toch een beetje hypocriet.
detour schreef:En dat is idd precies wat ik mis in die arena's en wat die Indianen wel hebben- respect. Dankbaarheid.
Diablo schreef:Als je moedwillig speren in een stier steekt (omdat het sport is?????), vind ik dat inderdaad niet van respekt getuigen naar de stier.
Ikima schreef:Meen je dat? Kan ik me op zich wel voorstellen hoor, maar ik vind het zo'n zinloze toestand, dat de lust tot lachen bij mij totaal niet aanwezig isStierengevecht is bewust en voor vermaak een stier martelen en het paard in gevaar brengen. Ik kan mij dus ook kostelijk vermaken als een stierenverchter te voet op de horens genomen wordt.
. Citaat:...en er wordt trouwens ook flink gebeden..
Ikima schreef:Ik kan mij dus ook kostelijk vermaken als een stierenverchter te voet op de horens genomen wordt.
Citaat:In Portugal doodt men de stier niet in de arena, daarom kan ik me in die vorm vinden