Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:20

wat gaan we lekker dames :')

Audesta lijkt wel aan de beterende hand dus? Het kleurt in ieder geval goed bij je tattoo haha

Ik wil weer beter weer, ik functioneer echt niet met dit weer -O-

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:47

Elisa, dit is nu bijna 11 jaar geleden dus ik heb weinig hoop dat de zenuw het nog gaat doen -O-

Pijnlijk als ze zo op je voet springen ;(

Hier ook hernia achtige klachten sinds een week. Normaal verhielp mijn chiropractor dat altijd, maar ze is ver weg verhuisd. Eens zien wie me nu kan helpen :=

Vandaag heb ik niks gedaan met de paarden. Het was de hele dag dikke mist, dus het trok me niet zo :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 19:39

Nou dames, misschien moeten we het topic een nieuwe naam geven, de smurfen ofzo _O- Wat doen jullie allemaal met jullie zelf?! _O-

Karma was stout vandaag ~~}>
M’n vriend had mij al gewaarschuwd dat ze het mij nog lastig ging maken, dat gebeurde vandaag dus.
Ze was ontzettend drammerig, wilde de hele tijd galopperen, dribbelen in stap maar ook in draf, ze liep compleet weg van m’n been en liep dwars over haar schouder de bak door. Normaal doet ze dat echt niet en ik herkende het gedrag ook echt niet van haar.

Normaal zou ik al zijn gestopt of gefrustreerd geraakt, nu had ik doorgezet. En ze mocht van mij zeker weten niet galopperen want ik wilde haar niet haar zin geven :+

En ja hoor uiteindelijk lukte het mij om ontzettend fijn af te sluiten, het gedram om te zetten naar een los lijf. Ze liep uiteindelijk echt geweldig fijn en los, zelfs rechtsom was ze heel fijn te rijden, de aanhouder wint en zo leer ik steeds meer hoe ik dit moet oplossen :D <3 <3 <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 08:38

Haha, het is eerder wat de paarden allemaal met ons doen.. mensen mishandeling! _O-

Oh lastig dat ze zo stout was Tarzan. Beetje energie teveel? Gelukkig heb je goed af kunnen sluiten.

Dais, dat begrijp ik.. heftig! Lastig om geen goede chiropractor meer te hebben.

Ik wil ook beter en warmer weer, dat scheelt een boel frissigheid.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 10:27

Hahaha ja klopt, ik had moeten zeggen wat doen jullie paarden allemaal met jullie _O-

Geen idee wat Karma had, stout is misschien niet het juiste woord want ze blijft gelukkig ten alle tijden toch braaf en de HO werkt altijd maar toch, geen idee wat ze had maar daarna liep ze echt mega fijn!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 10:43

Misschien gewoon het weer Tarzan? Hier lag vanmorgen weer sneeuw ook ^)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 19:35

Ja lekker fris door het weer zijn ze hier ook. Wel fijn dat ze daarna zo mega fijn liep!

Havanna loopt ook als een trein na haar fascia release behandeling. Zo fijn!

Ik zelf ben kreupel na die actie van gisteren. :+

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 19:10

Ik heb vandaag een röntgen shoot gehad :+
Heel mijn bekken, onderrug en heup op de foto en de huisarts vermoed een versleten heup. Joy.

Hier zijn ze ook allemaal fris. Wel fijn vind ik dat altijd.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 19:49

Dat is oliebol Audesta…

Ik heb vandaag iemand hier gehad die aardstralen kan meten en neutraliseren. Ben benieuwd wat dat voor Lis gaat doen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 20:23

Oei Audesta… veel sterkte…
Wat nu?

Elisa arggg ook sterkte!

Hier een klein feestje, Trevo is vandaag 3 jaar geworden *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 20:42

Gefeliciteerd met trevo!

Nog even het resultaat van de fotos afwachten, ik hoop zelf op nog wat mogelijke tussenstappen zoals steroiden en pijnstilling ofzo maar we zullen zien. Ik wist wel dat dit er ooit aan zat te komen, of ja, die kans was wel zeer aanwezig. Had gehoopt over een jaar of 10 alleen :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 21:08

Gefeliciteerd (met) Trevo!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 21:39

Gefeliciteerd met Trevo!
Oef Audesta dat is geen leuke uitkomst! :=
Elisa ook al kreupel :(:)

Vandaag scheen de zon zo lekker dus was ik een rondje wandelen met Karma, mega braaf dat dier haha <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 08:57

Wat fijn dat ze zo braaf is met wandelen! Ik heb geen zon gezien hier helaas.

Wat een naar nieuws Audesta, inderdaad een beetje jong voor een nieuwe heup.

Gefeliciteerd met Trevo! *\o/* Hij is zo knap he? Grappig om te zien dat hij als vos geboren is.

Maartje, ik ben benieuwd..heb wel bijzondere ervaringen met aardstralen dus geloof er wel in.

En dank jullie wel! Gaat iedere dag gelukkig weer een beetje beter.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:18

Thanx voor de felicitaties!
Ja en ook echt vos, met een bles en 4 witte benen :D

Lekker zeg dat het wandelen ook zo fijn gaat Tarzan, echt genieten zo!

Hier helaas ook geen zon en vannacht en net regen…

Elisa fijn dat het weer iets beter gaat.

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 14:30

Wat een bink die Trevo!

Audesta: hopen dat je nog een tijdje met medicatie door kunt lopen. Alhoewel ik hier in de omgeving vrouwen heb gezien die zo ontzettend opgeknapt zijn na een heupoperatie. Die zaten eigenlijk al relatief snel weer op het paard.

En hier ook een blauwe kaak..... maar niet door de paarden. Een bezoekje kaakchirurg is de oorzaak :D

Hier is Jarana weer opgeknapt. De laatste dagen is ze wel heel erg hyper, ik zie het al aan haar hoofd als ik op stal kom. Geen idee waar dat vandaan komt, maar ze zit zichzelf wel een beetje in de weg. Ik zal eens navragen of ze misschien ander hooi krijgen. Ik weet dat ze momenteel ook wel erg natte voordroog hebben, die ook echt ruikt naar kuilgras. Een van mijn vorige paarden kon daar ook niet tegen, dan zag ik ook zo'n hoofd met grote ogen uit de box als ik op stal aankwam.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 19:48

Oei kuil, daar zou ik niet zo blij van worden…

Vandaag wel even fijn met de Spaanse meiden kunnen werken. Had eigenlijk niet zo veel tijd maar wilde wel even testen na het plaatsen van de spoel gister := ze deden het beide eigenlijk gewoon braaf, lis schrok 1x en deed toen een galop op de plek pas en toen was het over. Dat was wel nieuw, dus ben benieuwd of dat toeval was of niet

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 22:05

@audesta, ik hoop dat medicatie aanslaat en je een nieuwe heup nog even kan uitstellen.
@nouvel: hoera voor Trevo. Wat is hij al knap hè!

Aan de andere dames, leuk dat het goed gaat met de brave en frisse paarden!

Wij zijn sinds dinsdag in Portugal. Enkele dekhengsten gaan bekijken, en naar de hengstenkeuring gegaan. In tussentijd ook een lesje gehad op een GP paard. Morgen nog eens maar op een andere plek.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 23:08

Dat zou fijn zijn Maartje!

De uitslag moet nog komen he, de huisarts sprak alleen zijn vermoeden uit. Ik vind het wel spannend nu.

Ik hoor er meer die echt fris zijn op het moment hoor, zo ook die van mij.

Zag nog een leuk longe filmpje van Elisa, nog meer blauwe lijven :=

Ik heb vandaag fijn met de cruzado buiten gereden en kwam nog een hele groep hertjes tegen toen ik terugkwam in de straat. Superleuk.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 07:58

Oh wat leuk Pastis! Veel plezier nog!

Wat leuk Audesta! Hier in de omgeving loopt een groepje van 4 of 5, die ook wel eens in of door onze wei komen, ook zo leuk <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 09:14

Dat zag ik, echt mooi om tegen te komen en volgens mij was het ook heerlijk buitenrijdt weer! Rijdt je de cruzado ook nog steeds zelf? Kan me voorstellen dat je het spannend vindt wat betreft je heup.

Ja ik had Havanna gisteren maar weer even aan het werk gezet, die is ook zo opgefokt de laatste tijd..heeft het echt nodig. Ik zal blij zijn als het weer wat warmer is. Mijn voet loopt nog niet zo lekker, duurt me nu alweer veel te lang haha.

Wat gaaf Pastis, les op een GP paard! Heb je al interessante hengsten gezien?

Dat klinkt voorzichtig positief Maartje, hopeljk was het geen toeval.

Erg leuk Nouvel, eigenlijk dan haast jammer dat hij uiteindelijk helemaal wit wordt haha..al heeft hij nu ook wel een bijzonder kleurtje.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 10:32

Pastis, veel plezier nog! Klinkt als een hele gave ervaring :j

Nouvel, wat een bink! Hij is echt heel knap :~

Audesta, nog even afwachten op de officiële uitslag dus. Snap wel dat het spannend is. Je bent ook nog zo jong.

Dartel, beterschap met de kaak. Kaakchirurgen moeten wel sadisten zijn als je ziet dat ze zonder schaamte een knie in je gezicht parkeren om er een kies uit te trekken _O- Dat was bij mij iig zo en ik was ook helemaal blauw toen ;)
Wel vervelend dat je paard natte kuil krijgt. Je zou toch denken dat iedereen inmiddels weet dat dat niet geschikt is als paardenvoer |(

Vanochtend met Quinta op pad geweest. Ik heb geen goed passend zadel meer, dus ik hobbel nu met een tijdelijk zadeltje tot ik weer een goed passend zadel heb. Om die reden was het ook al even geleden dat we op buitenrit waren geweest. Ze ging weer vol gas het erf af en zodra ze de dijk zag was ze vertrokken *\o/* Even lekker de beentjes gestrekt. Dat lukt toch gewoon niet in een rijbak hoor :')

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 11:52

Ik zag de foto's dais, zo lekker.

Ja, mijn leaser ligt er nog steeds uit Elisa. En afhankelijk van de uitslag moeten er misschien toch weer keuzes gemaakt gaan worden of iig gesprekken plaats vinden :=
Ik wil graag nog langer mee gaan.

Het is vandaag wel weer lekker paardenweer dus ik ga zo weer op pad.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 15:44

@elisa. Op de keuring zelf niet veel interessants gezien. Veel escorial en jasmim plus nakomelingen, maar dat is een richting die wij niet inslaan. Maar we zijn nu wel zeker welke hengsten we komend jaar gaan gebruiken. We hebben ze alle drie kunnen zien en beoordelen. Eentje ervan vandaag mogen rijden dus dat was wel super fijn.
Weer leuke dingen mogen doen. Die power, balans en souplesse mogen voelen en mee mogen samen werken is echt een hele ervaring.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 17:17

Het was hier in het zuiden heerlijk weer inderdaad! Met Lis weer aan het opbouwen naar hangen maar waar het gister heel goed ging, was er vandaag veel spanning. En Elevada gereden, die had het knopje stap kapot :+

Ben benieuwd naar jullie combinaties pastis!