[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:08

Wat een lekker weertje om mee wakker te worden zeg! Ik heb nu ook lekker vakantie, gisteren die moeilijke en belangrijke toets gemaakt die heel goed ging *\o/* Nu even lekker naar de paarden, even een wandeling maken met Fuur (hij hoest een beetje dus heeft even rust gekregen) en met m'n zusje naar haar paard :)

Iloon, alvast heel plezier op de Veluwe! Chico al in topconditie voor lekkere ritten?
Dankje Eline! Dat klinkt wel als een logische verklaring en ook een stuk prettiger, gelukkig maar!
Angela, gefeliciteerd! Fijn dat het stukje bij beter beter met je gaat :j
Jolijn jouw tentamens gingen dus ook goed, fijn!
Martine, jaaa zoals het er nu naar uit ziet wel, helemaal top! Oja, siësta smiddags kan natuurlijk ook! Wel een goede airco dan nodig denk, anders hou je het alsnog niet uit? Leuk dat die kleine al lekker actief begint te worden, die kleintjes zijn zo geweldig <3
PP, zo, de hele tijd op en neer naar Malaga, heb je een abonnement genomen :D Werk of studeer je daar, wel lekker hoor!
Geeske, dus lekker bezig geweest met het galop knopje, fijn dat het uiteindelijk wel lukte!

Nou iedereen, geniet van het lekkere weer en het weekend!

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:34

PP, die zei idd ook dat ze nog wat vast/stijf is aan haar eigenlijk rechterkant dan... die spieren moeten langer worden zodat ze beter in kan buigen naar links.
Vandaag even aan de longe met bijzet, ging super! Ze vond het wel moeilijk maar het ging uiteindelijk prachtig! Kreeg al helemaal complimentjes van de buren etc. En die bemoeien zich anders echt NOOOIT met mij en mijn paard <3 Lieverd.
Dus wil na de volgende maand weer even de masseur laten komen, de vorige keer na de massage had ze natuurlijk die wond, dus toen bleef ze eigenlijk wat stijf... En nu gewoon veel longeren! En met rijden doe ik gewoon wat minder focus op de galop. Zolang ze niet verkeerd springt is het goed... dan maar even niet linksom!

Wat een lekker weer! Geniet inderdaad allemaal van t weekeind!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:14

Ik heb in ieder geval lekker van het weer genoten!
Hier een fotootje van de steiger van Furia (op commando), van vandaag :D

Afbeelding

Wat ik echt leuk vind, is naarmate hij nu 'ouder' wordt (9 jaar), hij er eigenlijk alleen maar mooier op wordt <3
Zijn wit wordt steeds meer oogverblindend, ook zijn manen en staart, met een prachtige glans, en om zijn ogen wordt het ook wat donkerder/grijzer waardoor zijn ogen helemaal mooi uitkomen, echt leuk, m'n zusje viel het ook op hoe mooi hij eruit ziet op het moment! :D

*even zwijmelmomentje over mijn eigen paard := *

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:44

Haha, mooi toch? dat je zo verliefd kunt zijn op je eigen paard?
Ik wilde eerst ook dat Chim een wat donkere chimmel zou blijven, maar nu ze al behoorlijk lichter wordt vind ik dat eigenlijk veel mooier!! En dat donkere om de ogen is idd heel erg mooi! Hoop wel dat dat bij de mijne ook zo blijft....

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:05

Leuke actie foto van Furia !!

Chimanga, longeren is echt ideaal om je paard lekker los te maken, dus ik moedig longeren altijd aan !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 00:49

Super Madelief, mooie foto ook!

Hard gewerkt dus Geeske :+

Zo, even ego, vandaag is het alweer 3 jaar geleden dat ik Robijn heb laten gaan...
Toch weer slikken en zijn al weer wat tranen gevloeid...

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:15

Dat blijft volgens mij ook moeilijk, het was ook zo'n mooi paardje!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:43

PP dank je! Renee's foto's van Sendero waren ook prachtig, maar hij is dan ook gewoon prachtig :) oh joh lekker, Malaga, dat is ook even wat anders dan het koude kikkerlandje :) ai dat heen en weer reizen is wel vermoeiend zeker..

Geeske ah maar het ging iig uiteindelijk, beetje bij beetje joh komt vast goed :)

Madelief oh super dat je toets goed ging! Wel balen dat Fuur hoest, maar zo te zien gaat het wel lekker met het VD'en, gave foto!! Hij kan nu al best veel kunstjes he? Haha ja airco is geen overbodige luxe hier.. Ik moet zeggen dat ik er nu wel redelijk aan gewend ben maar 's nachts kan ik zonder airco niet echt slapen, onze slaapkamer ligt ook totaal uit de wind dus raam open helpt ook niet :( Jaaaa die kleine beebjes zijn zo schattig <3

Jolijn sterkte vandaag, dat blijft moeilijk ;(

Zo even snel versturen want m'n batterij is bijna leeg, voordat hij uitvalt :P

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:17

Robijntje, het is altijd moeilijk om van een dier afscheid te nemen

Zitouna : Renee kan ook gewoon prachtige foto's maken, al nu staat Sendero eigenlijk altijd wel makkelijk op de foto gewoon een super model XD... Het heen en weer reizen valt wel mee, het is immers maar 3 uur vliegen en gelukkig niet einde van de wereld.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:38

Jolijn: Moeilijk hè die dagen. Ik heb al met de mede eigenaar afgesproken dat ik op 6 juni echt niet naar stal wil. Dat blijft voor mij ook een moeilijke dag. Afgelopen 6 juni was het 2 jaar geleden dat ik Atlas moest laten gaan.
Laat die tranen lekker stromen. Het blijft een moeilijk iets. Heel veel sterkte. :(:)

Vandaag weer los gewerkt met Boes. Deed het weer super, was alleen een tikkeltje lui naar mijn zin.
Daarna zwepen training gedaan. Daar geeft hij nu helemaal niets meer om.
En toen nog even gelopen met kaptoom om en een zweepje ertussen. Hij vind het spannend, maar laat alles toe. De schat. <3
Samen in het land met zijn vriendinnetje gaat helemaal super. Ben echt blij voor hem dat hij een kameraadje heeft. :j
Beeing verry happy…. *\o/*

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:53

Heey

Dankjulliewel :D

Jolijn: Gefeliciteerd *\o/*
Haha, wat voor werk is dat dan?

Geeske: Fijn dat je wel fijn afgesloten hebt.
Super dat het longeren goed ging. En hopelijk gaat de massage haar weer helpen.

Madelief: Heerlijk toch, dat je zo blij bent met Furia :D Leuke foto :D

Jolijn: Sterkte meid :(:) Dat zijn en blijven moeilijke dagen.
Ik heb het dan ook erg moeilijk, 27 mei was het voor ons ook 3 jaar geleden en ik heb ook lopen janken hoor. Dikke knuf :(:)

Eline: Wat heerlijk dat het zo lekker ging met Boes en dat hij een vriendinnetje heeft :D

We hebben van de week Nouchka's manen geknipt. Ze had hele lange dunne manen. Zag er eigenlijk niet meer uit. Ook schuurde ze best flink. Nu zien de manen er weer netjes uit en ze zijn ook weer mooi dik. En ze schuurt bijna niet meer :D Ze is er echt een stuk knapper van geworden.
Alleen jammer dat mijn vader de voorpluk recht afgeknipt heeft.
Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:07

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:14

goedzo Snowy !

Moppielover, ik heb sendero 3 jaar geleden ook eens de manen eraf geknipt

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:21

Wat een ukkie is het daar nog zeg :). Ik zit bij Shaggy ook nog wel eens te denken om m een sportkapsel te geven (voornamelijk als ik aan het knotten ben :')). Maar weet niet hoe het m staat.... Hoe lang zou het duren voordat het weer lang is als het nu echt vreselijk is :P?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:43

Als de manen te dun worden gewoon een stukje eraf inderdaad! Alleen noooooooooooit of te nimmer de voorpluk en allang niet zo recht haha Arme sendero ook, wat ziet dat er afgrijselijk uit :')

@evdpanne: denk dat dat wel ff duurt hoor... hoeveel cm gaat er dan af? Het groeit vaak wel redelijk snel weer aan maar het is geen kwestie van weken... zeker niet als het om 20/30 cm of meer gaat, dan ben je echt wel heel wat maanden/jaar verder denk ik.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:49

Shaggy heeft geen 20/30 cm volgens mij :P.

Afbeelding

Zijn hier natuurlijk wel gevlochten, los heb ik niet echt duidelijke foto volgens mij...

Edit: Nu ik er langer naar kijk, misschien is het toch wel 20cm :')

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:40

volgens mij is dat mákkelijk 20/30 cm (30 cm is een lineaal he...das niet spectaculair lang ;) ik denk dat die twee lange vlechten wel 30 zijn of iig bijna) dus dat duurt wel even voordat dat is aangegroeid... kan je denk ik wel een jaar voor uittrekken maar dat durf ik eigenlijk niet te zeggen.
Maar denk dat het hem wel goed zal staan zo'n sportcoupe! ;)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:18

evdpanne, Bij Sendero heeft het een jaar geduurt voor het weer ´´lang´´ was.
en ong 2 jaar dat je het weer goedzittend kan vlechten. Nu is het tot op zijn schouder
dus dat is al aardig snel !
De voorlok was in 1 jaar al terug op de neus dus die groeide weer heel snel aan. helaas is er een heel stuk afgebroken en ook nog eens een stuk uitgedunt, maarja dat groeit allemaal wel weer aan hopelijk.

Ilsemarie De sportcoupe stond Sendero eigenlijk wel hardstikke stoer en ik denk dat ook niet alle paarden dat zulle staan, wel was ik er wel achter dat ik er niks meer mee kon doen aangezien het haar veelste dik was.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:21

@PP: de sportcoupe vind ik hem ook erg goed staan, ik heb alleen iets over die voorpluk gezegd ;) Dat kan namelijk echt niet haha Vind het bij Nouchka hierboven namelijk ook erg mooi geworden zo de dunne punten eraf alleen inderaad de voorpluk had haar vader beter niet kunnen doen.

Wat betreft de dikheid, shaggy heeft ook best dikke manen of niet? (vooral bovenaan) misschien dat dat inderdaad wel eens een probleem kon gaan worden...

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:24

De voorpluk is ook geen gezicht hahaha, is het een pruikje XD

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:25

Shaggy heeft vooral in het midden van zijn hals dikke manen, richting zijn schoft en bij zijn oren is het wat dunner. En onder aan is het ook een stuk dunner dan bovenaan.

Hengstenvlecht krijg ik met deze lengte ook niet voor elkaar, zijn manen zijn te zacht en dat zakt er altijd uit....

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:43

ook niet als je onderhands vlecht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:45

PinkPrincess schreef:
evdpanne, Bij Sendero heeft het een jaar geduurt voor het weer ´´lang´´ was.
en ong 2 jaar dat je het weer goedzittend kan vlechten. Nu is het tot op zijn schouder
dus dat is al aardig snel !
De voorlok was in 1 jaar al terug op de neus dus die groeide weer heel snel aan. helaas is er een heel stuk afgebroken en ook nog eens een stuk uitgedunt, maarja dat groeit allemaal wel weer aan hopelijk.

Ilsemarie De sportcoupe stond Sendero eigenlijk wel hardstikke stoer en ik denk dat ook niet alle paarden dat zulle staan, wel was ik er wel achter dat ik er niks meer mee kon doen aangezien het haar veelste dik was.

Dat laatste heb ik dus ook :j
Ik heb ook de manen geknipt van mijn P.R.E. maar ik kan er amper knotten in krijgen.
Laat ze nu maar weer groeien, en gaat heel hard!
Ze zitten alweer in de vlechten na 4 weken. Nog een paar maandjes en ik kan er weer een hengstenvlecht in maken.

Sam zijn out of the bed look :D :
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:50

Onderhands vlechten is me nog niet echt gelukt, laatst gezien hoe je dat moet doen dus misschien dat maar is proberen....

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:51

;)

Ik vond een foto van aantal week geleden
Afbeelding
even uit verveling :+