[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:01

Esther: Ik heb in Spanje een heel gave zien staan bij Anthonio. Dat was een voskleurige. <3 Donkere vos. Echt een beauty. En later bij de andere Antonio een paar Palomino's. Goudkleurig... Daar ga ik wel ontzettend van kwijlen! ;) Ik vind een zilvergrijze Pre ook mooi, maar die worden meestal wit en nou, ja, dat is nou net niet wat ik wil. *D Tzt weet Jus vast wel iets leuks voor me!

Ilona: Tof heey! Ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren. Hoe lang is het geleden dat je concoursen hebt gereden? Mijn concoursmaatje vond het in het begin ontzettend wennen. Vooral die proeven in de B. Je hoeft niet meer te groeten bij het begin hè? Vond zij in het begin ongelooflijk raar!

Wanda: Half en half verwachtte ik dat al. Hij vond dat ook een mooie klus voor mij. hihi. Inmiddels ben ik ook druk met een halster voor Sam. Ik kan inmiddels best netjes naaien, al zeg ik het zelf...
Maar daar gaan we dinsdag dus werk van maken? Mooi. Hij had ook nog een gebroken boompje liggen volgens mij... Maar die doet ie zelf. Dat is laswerk en ik kan (nog niet?) lassen! :P Hij moet ook nog even bij mij langs. Sam zijn zadel kan nog beter volgens mij. We hebben toen het zadel opnieuw gevuld en hij heeft het nog wel gecheckt, maar ik denk dat het iets bijgevuld moet worden inmiddels. Ik rijd momenteel wel erg fanatiek.

Branka: Ja, ik deel je mening, dus zwart is ook niet mijn ding. Zowiezo rijdt half Nederland op een zwart paard. Ziet er wel mooi uit hoor, maar oogt ook nogal gewoon tegenwoordig. 8-) Sam valt met zijn donkerbruine kleur soms gewoon op! Vossen worden ook weer populair zag ik.

Zo, net weer heel kalmpjes ingereden en lekker rondgehobbeld op Sam. Hij was met opstijgen heet, maar met rijden ging het super. Daarvoor had Frank Despi gereden. Hij had Des in de bak opgezadeld. Terwijl hij aan het zadelen was, stond Sam nog in de wei te kijken en die wilde naar binnen. Dus Frank bezig, hoort ie ineens een zucht achter zich en staat Sam naast hem! haha. Was Sam over het hek gesprongen! Dat is maar liefst 1.20 m hoog en waarschijnlijk heeft ie dat vanuit stilstand gedaan! :+ :D Des bleef er heel rustig onder. Die stond met zadel op de rug, zonder de singel er nog om, dus dat was even spannend. Uiteindelijk heeft Frank heel vlug moeten handelen, want Sam moest terug op de wei en dat wou ie niet, dus hij schoot steeds door het hek heen haha.
Maar zo goed voelt Sam zich dus tegenwoordig, dat ie fluitend over het hek springt... :o

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:11

idefix4 schreef:
Wanda: Half en half verwachtte ik dat al. Hij vond dat ook een mooie klus voor mij. hihi. Inmiddels ben ik ook druk met een halster voor Sam. Ik kan inmiddels best netjes naaien, al zeg ik het zelf...
Maar daar gaan we dinsdag dus werk van maken? Mooi. Hij had ook nog een gebroken boompje liggen volgens mij... Maar die doet ie zelf. Dat is laswerk en ik kan (nog niet?) lassen! :P Hij moet ook nog even bij mij langs. Sam zijn zadel kan nog beter volgens mij. We hebben toen het zadel opnieuw gevuld en hij heeft het nog wel gecheckt, maar ik denk dat het iets bijgevuld moet worden inmiddels. Ik rijd momenteel wel erg fanatiek.

Nouja, hij heeft mij niet gemaild dat jij het moet gaan doen... maar jullie gaan in elk geval morgen wel al iets doen ter beoordeling hoe het moet worden (lekker vaag he!)
Ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken! Succes! :D

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:56

Dat zegt ie ook niet. Hij heeft het waarschijnlijk wel bewaard om het op een dag te doen, dat ik er ook van leer... ;) En wie weet, mag ik een deel doen, we zien wel. Ik garandeer je dat je het verschil nauwelijks ziet. :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:47

Anouk, nou ik ben benieuwd idd! Ben zo'n twijfelkont :+ . Denk ik, kunnen we het wel? Is het wel echt wat voor ons? *als je dan weer hoort over zagen en trekken of asociale ruiters := *. Maar goed, ik rij voor mezelf! Ben wel benieuwd hoe het gaat lopen.. vooral hoe Chic is op vreemd terrein. Thuis is de bak is natuurlijk vaak andere koek.. Spannend hoor! Vandaag had ik weer gereden voor het eerst serieus na mn les.. En dat ging eigenlijk weer heel goed! Ben dus weer op mn roze wolk :D ! Hahaha, die Sam.. :wow: Een hek van 1.20m jeetjee.. Hij denkt bij zich zelf "I feel goooodd tututut 8-) "

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:16

Afbeelding
Klaske Elim! :D 3e&5e! :D

Afbeelding
12 tal Ermelo tijdens de Teamdressuurdag, 2e! :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:26

Vandaag eerst de hoefsmid langs. Jippe was eind november voor het laatst bekapt en het was niet eens heel erg nodig nu. De straal was wat uit gaan groeien, maar de hoefsmid vond het er netjes uitzien. Heb niet te lang gewacht! Vervolgens lekker los gaan longeren, stap, draf en verzameld draven. Het is zoooo mooi. Ik heb hem los, werk veel emt vaste gebaren en dan lijkt er gewoon een lijntje tussen mij en hem te zitten. Hij let erg op mijn lichaamstaal want hij gaat regelmatig al in draf of terug in stap als ik het alleen al bedenk. Wrs is mijn lichaamstaal duidelijk leesbaar haha. Ook het verzameld draven ging zo mooi. Ik had echt zo'n moment van 1 met je paard, perfecte samenwerking zonder hem aan te raken of vast te houden <3 Daarna even balkjes lopen en uitstappen.

Na het werk ben ik in de longeerbak het achteruit lopen en halt houden gaan oefenen met de clicker. Hetgeen prima ging. Heeft hem wel goed gedaan, de pauze van het clickerwerk. Heeft goed kunnen bezinken.

Daarna mijn grootste struikelblok opgepakt: BUITEN wandelen!

Tot het hek de oprijlaan af gaat best goed. Maar dan... dat hek. He baas, he joh! Da's eng hoor }:0 Vooral als'tie open gaat.... de enge buitenwereld... snuif snork, kop omhoog.

Nu heb ik links aan 2 kanten sloot langs een weggetje de breedte van 1 auto en rechtsaf is dat een meter of 20 en dan aan 1 kant gewoon platte grond. Normaal kom ik 1 meter voorbij eht hek en that's it. Meneer wil gaan kant meer op. Dus vandaag clicker mee en veel koekjes en ben eerst voor het hek het omdraaien gaan oefenen en het halt houden en steeds klik en beloning. Toen hek open, er doorheen, weer omdraaien op commando... klik koekje. Hij vond het wel eng hoor, maar was toch ook erg afgeleid door die koekjes...

Toen het weggetje op, niet te ver, weer omdraaien op commando en klik beloning erin. Stukje lopen... dat deed ie best braaf (snork, snuif) dus klik en beloning. Terug naar stal, hek door, hek dicht en bija lles wat ie rustig deed: klik beloning. En dus weer het hek open, erdoorheen en nu verder gewandeld en elke keer als ie een aantal meters rustig achter mij aan had gelopen je raadt het al: klik, beloning...

Voorheen als ik dit deed kwam ik dus amper het hek door en als ik dan terug liep stuiterde hij naar zijn box. Nu zijn we verder gekomen en liep hij heel relaxed met mij terug naar de stal... Dus het werkt!

Moest wel lachen hoor, want als het eng werd (aan 2 kanten water baas!!! En daar een molentje dat draait!! IEK!) kroop hij zowat op mijn nek. Dan wil hij echt heel erg dicht bij mij zijn...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:35

Heey
Saida: Fijn dat het goed gaat met jullie :D. Ga je binnenkort wel weer zelf rijden of gaat dat nog niet?

Anouk: Zozo, sam voelt zich goed :D. Das wel een hoge sprong hoor :D

Zilfstar: Haha, als Shaddy iets eng vind springt ze ook bijna op/in onze nek :P. Heerlijk dat het zo goed gaat tussen jullie :D.

Kim: Mooie foto's :D

Shaddy's banden zijn nu echt slap aan het worden( nog geen drilpudding maar wel duidelijk slapper), haar kont word ook al wat schuiner *\o/* Nu zie je als je voor haar staat ook aan 2 kanten buik :D. Haar uier groeit ook langzaam steeds wat groter *\o/*

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:17

kim_hester schreef:
Afbeelding
Klaske Elim! :D 3e&5e! :D

Afbeelding
12 tal Ermelo tijdens de Teamdressuurdag, 2e! :D

Jaaah en nummer één was mijn club!! De Gelderse Boys uit Ammerzoden met een zestal. Degene met wie ik gewoonlijk op concours ga was er ook bij. Zij hebben de teamprijs gewonnen. Ze waren 2x eerste! *\o/* Dus jij was er ook? Mss dat ik volgende keer mee ga supporteren...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:20

Wanda: Aha, was je daar? Wij konden je niet bereiken... En ik geef Jippe groot gelijk! Ik vond dat weggetje met een auto ook heel spannend! Brrrrr. Vooral als er sneeuw lig!

Angela: Je maakt het spannend! Ben reuze benieuwd wat het gaat worden.

Vandaag heb ik het eerste veulen van het jaar geaaid. Een merrie van al weer een maandje oud. Mooi symmetrisch bolletje en een ruit op haar voorhoofd. Precies op het midden. Een beauty! Ze stond op een stal bij mensen waar we een zadel kwamen terugbrengen. Mocht vandaag voor het eerst kijken wat ik zag aan het paard waar het zadel natuurlijk op moest.. haha. Best moeilijk nog!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:37

Net is mijn vader met 2 vrienden die ook paarden fokken naar Shaddy geweest en hun denken dat het ongeveer nog 2 misschien 3 weken duurt maar zeker geen 4 weken meer.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:31

Nou Angela, bedje opbouwen daar dan maar!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:56

@idefix, jaa wij hadden een paar onderdelen niet :oops: zoals halsstrekken hadden ze niet gezien, en middendraf hadden we er zowieso niet in. Jury zei dat als we dat wel hadden, dat we zeker 1e waren geweest!
de Gelderse Boys waren rijtechnisch beter, maar wij hadden een originelere en moeilijkere proef. Maar ook spectaculairder :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:59

Wat een rust hier vandaag!
Ik heb net een sollicitatie verstuurd... ik wil(de) eigenlijk naar het buitenland. Mocht dit wat worden, dan ga ik met alle plezier werken denk ik. Vacature lijkt echt heel interessant en ik voldoe aan alle criteria...

Willen jullie duimen? :D :+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:06

* Duimt :D *

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:07

Ik duim voor je, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog wel eens spijt heb dat ik tussen de middelbare school en studie niet een jaartje buitenland heb gedaan. Zou au-pair gaan, maar kon op het laatste moment toch instromen (studiejaar was toen al begonnen).
Zie het soms best al gemiste kans en nu doe ik het niet meer. Iets te veel om voor te blijven.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:16

Klopt Branka... ik zou ook niet snel thuisblijven nu voor een baan, maar deze lijkt me wel echt megainteressant.
En weet je wat het dan is? Dan heb ik een vaste baan en kan ik ook eindelijk mijn eigen paardje kopen...
En na al het gedoe... is een eigen paardje mij toch wel veeeeeeeel meer waard dan een jaartje buitenland!

Ik ga morgen een Lusitanohengst rijden, hoe vinden jullie die dan? :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:23

Whaa, leuk :D ! Wie wat waar?!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:26

Hahaha daar zeg ik nog even niks over ;)

Maar het kán zijn dat ie voor een paar maanden bij mij in training komt & dan ook mee gaat op concours. Eerst morgen even zien of het klikt enzo. Daarom doe ik er verder ook nog geen uitspraken over.
Ik weet dit volgens mij al vanaf februari ofzo... ;)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:29

en dat heb je zo lang voor je kunnen houden!

Ik ga duimen voor je sollicitatie! Waar ik wel even benieuwd naar ben, mocht dat eigen paard er komen.. wat gebeurd er dan met win? (sorry als je het een vervelende vraag vind!)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:35

Ah wat ben jij flauw zeg :+ . Ik wil het weten hihi! Nouja, na morgen meer info dus? ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:35

idefix4 schreef:
Wanda: Aha, was je daar? Wij konden je niet bereiken... En ik geef Jippe groot gelijk! Ik vond dat weggetje met een auto ook heel spannend! Brrrrr. Vooral als er sneeuw lig!

Ja, daar was ik en op school enzo. Maar het berichtje was duidelijk, dus laat ik het aan jullie goede zorg en ervaring over.

Vanmiddag met zoon Jippe lekker kwartiertje laten grazen. Daarna half uurtje in de mlongeerbak geklooid. Lekker gekroeld. We hebben 2 ooievaars een aantal keer over zien vliegen! Best laag ook nog.

Annash: ik duim!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:36

Als het erop lijkt dat het wat wordt overleg ik wel even met de eigenaresse. Ze zit zelf ook op bokt... ;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:59

Ben ook benieuwd Shanna :D Heb er wel eentje in gedachten maar das een wilde gok...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:04

Doe eens een pb? Ilona had ik ook al via de pb een bericht van... hahaha _O-

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:18

Beide dames dachten Marialva... nee sorry, harstikke fout hahaha!
Maar ik vind het wel grappig! :D