Karina schreef:Saida: Rintske gewoon meenemen hoor, hardstikke leerzaam voor haar. En als het alleen rijden niet lukt geef je maar een gil en dan rij ik met je mee. Naast Rico is elk paard stoer

Weet wat je zegt, ik hou je er aan!
Ojee Karina, ik hoop heel erg dat er een goede oplossing wordt gegeven, het liefst in de vorm van; we zien het door de vingers.
Cloris -> Net wat je zegt, in de B moet je aan kunnen tonen dat de basis erin zit.
Kleine stukjes nageeflijkheid moet je kunnen laten zien lijkt mij, maar een paard een hele proef al helemaal over de rug laten lopen is dan toch nog teveel gevraagd, of heb ik dat nou mis?
Vaak komen er ook nog zenuwen en onervarenheid om de hoek kijken.
Eline -> Je treft het idd met dit weer op je vrije dagen!
Ik kan me zeker heel goed voorstellen dat je niet een ander wil als je al zoveel goede ervaringen met haar hebt.
Madelief -> Ik zie ook liever een paard zo lopen idd, maar vind het best veel gevraagd om dit al te eisen in de B.
Net wat Cloris zegt, als je stukjes kan laten zien moet dat dan toch al voldoende zijn?
Ze behoren toch ook rekening te houden met het feit dat het paard vaak nog jong is en onervaren?
Ik zie ook wel eens Z-ruiters rijden, maar als ik dat dan wel eens bekijk, dan wil ik zelf echt niet zo rijden als de meesten van hun.
Die 'dragen' het paard en moeten volgens mij giga spierballen hebben.
Zo loopt dat paard toch niet op z'n eigen benen in eigen balans?
Het is zelfs zo dat ik vaak dingen voel als ik er naar kijk, bij de één krijg ik het gevoel van hele stijve kaken, en bij de ander weer heel erg last van mijn nek.
Cyrina schreef:Dat komt omdat geiten , net als katten geen waterdichte vacht hebben, voor geiten is een stal dus geen luxe maar noodzaak, omdat ze anders echt longontsteking kunnen krijgen.
Oh echt? Dat wist ik helemaal niet!
Ik heb altijd gedacht omdat het ook buitendieren zijn dat zij ook een vochtaflatende vacht hebben.
Jullie wonen ook echt op een prachtstek, Cyrina!
Ilona -> Ja je had het moeten zien eigenlijk.
Rints ging echt volledig in de staak en weigerde een voet verder te zetten wat ik ook deed.
Zelfs een tik met de zweep reageerde ze niet op.
Toen ze zich omdraaide en niet meer terug wilde draaien had ik zoiets van; dan maar in z'n achteruit!
En het werkte ook nog, hahaha! Gekke muts die Rints.
Michelle -> Idd, vroeger hoefden ze niet eens nageeflijk te lopen, dat is ook wat ik er van weet, als je maar kan tonen dat de basis er in zit.
Kom net m'n bed uit......
Vanmorgen al met hoofdpijn opgestaan en toen ik de stallen aan het mesten was werd ik me daar toch beroerd!
Ik moest echt verschillende keren diep ademhalen om er voor te zorgen dat ik geen spurt naar de wc hoefde te maken.
Thuis probeerde ik nog een broodje te eten, maar na 1 hap hoefde ik al niet meer.
Ben maar m'n bed in gedoken en heb heerlijk geslapen.
M'n hoofdpijn is wat gezakt, misselijkheid is weg, maar nu mag ik naar de wc rennen wegens diarree.....
Lekker praatje, eet smakelijk allemaal!