[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:49

Lusitana schreef:
Catita is heel innemend. Branca is een beetje een dwingeland, maar op een vriendelijke manier. Ze "vertelt" wat ze wil, ze dramt niet echt. Ze zijn beide erg communicatief zowel verbaal als nonverbaal. Catita hinnikt gewoon elke keer als ik roep, of dat nou dagelijks is of tien keer op een dag, heel leuk. Branca laat in haar hinnik horen of ze blij is om me te zien of dat ze denkt dat ik te laat ben of dat ze verrast is me te zien...

Over hinneken, wel een leuk verhaaltje daarover. Toen Nuno een weekeinde uit kamperen ging, heb ik de paarden gevoerd. Toen ik daarna op de scooter aan kwam en Nuno nog op bed lag (en de paarden nog niet gegeten hadden omdat hij toen tijdelijk zonder stalhulp zat) werd ik begroet met luid gehinnik, zo van geef ons even eten!!!
Dat heb ik dan ook maar gedaan. Maar nog brengen ze het geluid van de scooter in verband met voeren, ik krijg altijd een welkom.
Tojo heeft trouwens de gewoonte om met de voorbenen in de -gelukkig betonnen- voorbak te gaan staan als het etenstijd is. Hij sloopt ook regelmatig de automatische drinkbak, maar we weten niet goed hoe.

Roco is altijd heel erg vrolijk. Hij is bijna nooit boos, loopt altijd grappen uit te halen, maar weet wel waar de grens is. Met rijden is hij vaak overijverig en hij vind het werk moeilijk, maar wel leuk. Hij heeft ook het besef van wedstrijden, erg fijn, want hij laat me nooit zitten. Roco is eigenlijk niet zo'n hinniker, sinds hij op de nieuwe stal staat wil hij nog wel eens een brul geven. Heel raar, want ik had Roc al anderhalf jaar toen ik hem voor het eerst hoorde hinniken. Hij is ook heel sociaal met andere paarden, heel vriendelijk. Ook buitengewoon droog voor een dressuurpaard, de tribunes kunnen hem niet groot genoeg zijn en het geluid niet hard genoeg. Echt een beetje een showbinkie eigenlijk Tong uitsteken .

Roco gaat heel vaak op voor en drinkbakken zitten. Uit verveling denk ik, misschien ook wel iets ontlasting van de rug. Hij is er al een keer op nageken, maar er was niks mis met hem. Het valt me ook op dat hij het alleen doet als bijvoorbeeld zijn liksteen op is of iets dergelijks. Maarja, als er bijna 600 kilo op de voerbak gaat zitten, dan kan je het natuurlijk op je vingers natellen dat hij een keertje doorzakt. Voor de drinkbak staat een barricade, daar kan hij niet opzitten.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:30

Iloon, ik had je al ge-smst, maar kun jij bolle & bolle vanavond losgooien? Ik had geen tijd meer en zit nu op mijn werk tot morgenochtend.

Voor de rest reageer ik morgen echt weer bij, maar jullie gaan zo snel!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:50

zo, weer een lange werkdag achter de rug: van 5 tot 20.00 uur met 2,5 uur pauze. ben blij dat ik lekker op de bank zit.

peet: hierzo: herberg van loon
jolijn: helpt veel water drinken niet?
lusitana: hèhè eindelijk iemand die hetzelfde heeft als ik qua verdoving. mijn tandarts zegt dat ie nog nooit zoiets heeft meegemaakt. nu pak ik een paar aspirines voordat ik naar de tandarts ga, dat scheelt wel.
aline: terecht hoor die trots; vangt de loer ook nog ander steekspul?
madelief: meeten op horse-event? als je wilt, kun je met ons meerijden vanaf zaltbommel of den bosch. tenminste ik ga er van uit dat je met de trein komt...
nog meer (barokke) bokkers op vrijdag behalve madelief, danielle en ik?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:56

Mijn tandarts zegt precies hetzelfde...Ze kan er echt niet bij.

Grappig die herberg daar was ik eens naar op zoek, weet niet meer waarvoor. Zal hem nu opslaan in mijn favorieten. Als ik weer eens naar Nederland kom, is dat immers als toesrist...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:00

Lusitana, apart, ik douche elke avond, apart dan. Maar zal het zeker in de gaten houden!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:09

kate: Lijkt me echt super gaaf om een kur op muziek te rijden! Heb wel is filmpjes van jou en een kuur gezien, zo gaaf! Toekomst doel voor mij en shannon Knipoog eerst maar de b doorrijden Knipoog

jasmijn: Bevalt je nieuwe baan? Watvoor werkzaamheden doe je vooral?

Peet: Heeft ze nog prijs gereden? Leuke foto's!

saida: Dit was toch wel een beetje teveel van het goede, wat ze van die paarden verlangde..nou dan moet je op 2,5 beginnen anders krijg je ze niet zover! Lekker dat rints het zo goed oppakt, ik vind het wel weer tijd voor foto's worden Knipoog

michelle: wat is dr gebeurd in dr trein Tong uitsteken?

Lusitana: Snap een beetje wat je bedoeld met dat paard, hij straalt iets speciaals uit! Maar zn uiterlijk mag dr ook zeker wezen!

jolijn: Gaat wel lekker met jou blaas! Maarja als je het eenmaal gehad hebt! *mss die 1e keer nog niet helemaal over?*

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:17

Sjoooonge wat gaat het opeens hard!!!

Zasread; Wat een heerlijke foto's van Igneo!!!!!

Barocco, wat een toestand zeg! Nou ja, iemand met zo'n karakter kun je beter kwijt zijn, maar wel vervelend van de honden.

Saida; Tuurlijk vind ik het gezellig als jullie langskomen!! Het is zowiezo al weer een tijdje geleden voor Mayke.

Ilona; Ik vond het ook erg gezellig en taco is idd nog een patser voor zijn leeftijd. En Yaco heeft weer een hart gestolen he, hihihihi. Had je nog foto's eigenlijk?

Lusitana; de foto's die jij neerzet zijn om te kwijlen gewoon!!

Gisteren stonden we met trailers van het bedrijf op paard en erfgoed, omdat ze daar ook paddocks hebben met allerlij rassen paarden, hadden we ook Cantaor meegenomen. de organisatie vond het wel wat eng, omdat hij hengst was. Denk alleen niet dat ze het gemerkt hebben, hahahaha. Hij trok veel bekijks en ik had een papiertje opgehangen van hoe en wat, ik heb menig mens even door de knieen zien gaan om te kijken of er wel echt ballen onder hingen. Helaas wilde meneer niet meer in de trailer terug. Heeft ons 1,5 uur gekost voordat het lukte, grrrrr

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:20

frankiej schreef:
meeten op horse-event? als je wilt, kun je met ons meerijden vanaf zaltbommel of den bosch. tenminste ik ga er van uit dat je met de trein komt...

he wie gaan er zondag naar horse event toe ik ben veel te vinden bij onze stand de lourenshoeve
dus als je er bent en je loopt langs deze stand (bij het terrein van de menners ) zeg dan even wie ej bent ahahhaah

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:22

[quote="Mies_Apollo"]
Peet: Heeft ze nog prijs gereden? Leuke foto's!

[quote]

ja ze is eerste geworden Haha! Tong uitsteken met springen en dan te bedenken dat hij drie maanden geleden niks sprong hahaha gaaf hoor als je ziet hoe ze naar elkaar toe groeien
Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:38

zo dan ik heb een leuk adresje gevonden voor een midweekje weg in de herfstvakantie met celine en de paarden
echt heel leuk
dit is hun site kijk maar eens en dan moet je aanklikken voor ruiters en menners

http://www.schutteshof.nl/

zo leuk je paard direct naast je slaapkamer hihihi wie wil dat nou niet Haha!
ik denk er sterk overna om dit te gaan boeken Clown Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:40

Cyrina schreef:
Gisteren stonden we met trailers van het bedrijf op paard en erfgoed, omdat ze daar ook paddocks hebben met allerlij rassen paarden, hadden we ook Cantaor meegenomen. de organisatie vond het wel wat eng, omdat hij hengst was. Denk alleen niet dat ze het gemerkt hebben, hahahaha. Hij trok veel bekijks en ik had een papiertje opgehangen van hoe en wat, ik heb menig mens even door de knieen zien gaan om te kijken of er wel echt ballen onder hingen. Helaas wilde meneer niet meer in de trailer terug. Heeft ons 1,5 uur gekost voordat het lukte, grrrrr

Hij vond het blijkbaar erg gezellig als die aandacht enzo.
Knipoog
Hier gaan bukken ze vol ongeloof als je zegt dat een paard een ruin is, en vervolgens krijg je steevast "coitado" oftewel "zielepoot" Clown

Peet, ik ga even kijken. Alle toeristische tips zijn eigenlijk wel welkom. Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:43

frank wel bedankt voor jouw tip ook maar deze vondt ik zo leuk dat ik hier zo graag naar toe wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:16

Frank: Dat vind ik heel moeilijk, moet het eigenlijk wel, zeker voor mijn nieren, maar het lukt me hoogstens een week en dan val ik weer terug. Vriendje probeert er ook op te letten met me!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:03

Robijn...ik heb er ook veel last van gehag en bij mij gaat het nu goed nu ik voor het slapen 1000mg Vitamine C neem (bruistabletten). Ik heb al 2 jaar geen kuur meer gehad en was gemiddeld eens per maand dat ik aan een kuur moest. Ook al nierbekkenontsteking gehad tot 2x toe. Misschien helpt het jou ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:04

Ja, als ik nierbekkenontsteking heb ben ik de sjaak Nagelbijten / Gniffelen
Heb nierziekte, en dus maar 1 nier...

Dus moet er ook erg mee uitkijken...

Dat van die Vitamine C ga ik ff bijhouden!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:23

hm, ook wel een idee voor mij dan. Ik drink overigens wel onzttend veel water en kruidenthee. Heb nierstenen.

Een nier maar, zeker uitkijken dan.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:41

Thanks Miss_Apollo Lachen . Er staat inderdaad een filmpje op YT van onze keerste keer kür Ja .

Dat is zeker uitkijken Lusitana! Erg pijnlijk zeker?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 05:50

peetisgreat : Dat is inderdaad erg leuk!..heb zelf nog nooit zo iets gedaan maar lijkt mij erg leuk..

Gisteren bij Givano geweest, ik ben hem een beetje clicktraning aan het leren, hij vindt het erg leuk, doe niet zo heel veel met hem, en als ik hem wat geef(koekje, snoep etc.) mag hij eerst iets leuks doen, een soort van spelletje, fles omgooien, achteruit lopen, etc..hij wordt daar erg vrolijk van.. Haha!
Alles gaat op een spelendewijze!
Hij is wel een leergierig paard.. Haha! en pakt de dingetjes snel op. Pling

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:13

Lusitana -> Jammer dat Nuno al bezet is, hahaha!
Ja die zuiderlingen zijn echt heel temperamentvol, maar ook heel passievol als het gaat om iets of iemand wat ze liefhebben.
En de zuidelijke keuken ben ik ook helemaal niet vies van! Haha!
Leuk als jullie bij die Iberische dagen aanwezig zijn, kunnen we misschien iets afspreken.
Ik kom dan wel weer met Mayke mee!

Kathleen -> Ik ken het die zenuwen voor iets als een wedstrijd of examen....... Scheve mond
Ik sla altijd helemaal dicht dan.
Ik heb 1x een wedstrijd gereden, een Onderlinge op de manege waar ik eerst reed.
Ik kan me dus bijna niets meer herinneren van die wedstrijd.......
Toen ik de bak inreed kon ik wel janken en was ik het liefst zo weer omgekeerd.
Ik heb wel goed gereden bleek achteraf, want ik werd eerste van de 15. Vork
Maar op dat moment had ik zoiets van; dit nooooooooit meer!

Petra -> Ziet er leuk uit bij Schutteshof!
Heb je al gereserveerd?

Suzanne -> Wat je ook kan doen is een gaasje met trekzalf op die puisten doen, dat wil ook nog wel eens helpen.
Lijkt me erg pijnlijk, sterkte!

Jolijn -> Ik hoorde al goede berichten over het concert van Lionel Richie!
Gaaf hoor, dat je daar naartoe bent geweest!
Ik had wel graag naar Anouk gewild een poos geleden, maar moet nu genoegen nemen met de dubbel-cd, die overigens super klinkt!
Sterkte met je blaasontsteking, ik was vorige week weer de klos.
Alleen gebruik ik liever geen AB, alleen als het echt niet anders kan.
Ik heb al vanaf kleins af aan zeer regelmatig een blaasontsteking, soms zelfs met bloed erin, en daar de nodige kuren voor gehad.
Maar toen ik 20-21 was heb ik er voor gekozen om naar een homeophatische arts te gaan, omdat de mijne pertinent weigerde om het te proberen op de homeophatische wijze.
Ik kreeg steeds een zwaardere kuur met de nodige bijwerkingen, en was soms zieker van die bijwerkingen dan van de blaasontsteking zelf.
Ik ben er zelfs aan geopereerd, toen hebben ze mijn plasbuis 'schoongeschraapt', maar ook dat hielp niet.
Sinds ik homeophatisch bezig ben heb ik het veel meer onder controle.
Ik let goed op hoeveel ik drink op een dag, en zodra ik ook maar even voel dat het er weer aan zit te komen begin ik met druppeltjes die ik er voor heb gekregen.
Misschien ook voor jou een tip, het kan iig zeker geen kwaad.

Frank -> Die Herberg van Loon staat bij m'n favorieten, lijkt me ook wel eens leuk om daar naartoe te gaan!

Michelle -> Ja ik vind het eigenlijk ook wel weer tijd worden voor Rintske foto's, maar óf ik vergeet m'n toestel, óf het is sh*tweer.
Ik ga m'n best doen! Cool

Cyrina -> Mayke had het laatst al over dat ze je hoognodig weer eens moet bellen, ach je kent het wel...... Haha!
Misschien dat ze het leuk vindt om samen te gaan, maar dat moet dan wel kunnen ivm met haar mannen natuurlijk.
Ik ga snel overleggen en dan hoor je meer!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:35

Ik had haar eergisteren aan de lijn, haha

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:47

he saida

wou je mee dan ????????/

Haha! Knipoog Clown

wel gezellig hoor

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:02

Mies : werd op het station achterna gezeten door een groepje marokanen, minder leuk dus ! mahja was natuurlijk ook alleen. maar gelukkig werd ik zondag avond opgehaald door een vriend van me haha. en duurt echt langer als met de auto.

dalyk naar erasmusZiekenhuis in Rotterdam 2 verstandkiezen laten weghalen hihi. STRESSSS !!!!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:00

frankiej schreef:

Als 't goed is Gabriella (borderjay) en ik ook op vrijdag.

Ik lig ernstig achter qua bijlezen Bloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:59

KG_Images schreef:
Dat is zeker uitkijken Lusitana! Erg pijnlijk zeker?

Dat uikijken was een reactie op robijntjah met een nier... Knipoog
Ik heb er twee, maar wel nierstenen (en cystes trouwens). Af en toe enorme kolieken, en dus regelmatig lang aanhoudende blaasontstekingen, pijnlijk ja... maar alles went Haha!

Vandaag weer op de quinta werken met computer. Dinsdag, woensdag en donderdag middag doe ik wat PR en marketing voor Nuno. Soms hebben we een goede sfeer, soms wordt er pittig gediscussieerd, soms is hij gewoonweg onmogelijk. Boos!
Een van de problemen is dat hij mensen niet goed vertrouwd en dit is gewoon pijnlijk voor iemand als ik die open en direct is. Ik bedoel dat hij dan nog denkt dat er wel wat achter dat ik zeg of doe zal zitten... Hamer Ik heb niet eens het brein om dingen in mijn voordeel uit te denken en dan in te dekken in iets anders of te manipuleren. Daar ben ik nou echt te stom voor...
Maar goed, als het over paarden gaat, zitten we gewoonlijk ontspannen op 1 lijn. Paarden kijken met hem is dan ook meestal wel leuk. Behalve dan dat hij veel te hard rijdt in de auto en ik meestal behoorlijk bagger scheit onderweg. Ziek

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:59

Saida, bedankt voor de tip, maar heb verscheidende keren gehoord en gelezen dat trekzalf niet goed is omdat het ervoor kan zorgen dat de puist naar binnen knapt zeg maar ipv. naar buiten..