Lusitana schreef:Catita is heel innemend. Branca is een beetje een dwingeland, maar op een vriendelijke manier. Ze "vertelt" wat ze wil, ze dramt niet echt. Ze zijn beide erg communicatief zowel verbaal als nonverbaal. Catita hinnikt gewoon elke keer als ik roep, of dat nou dagelijks is of tien keer op een dag, heel leuk. Branca laat in haar hinnik horen of ze blij is om me te zien of dat ze denkt dat ik te laat ben of dat ze verrast is me te zien...
Over hinneken, wel een leuk verhaaltje daarover. Toen Nuno een weekeinde uit kamperen ging, heb ik de paarden gevoerd. Toen ik daarna op de scooter aan kwam en Nuno nog op bed lag (en de paarden nog niet gegeten hadden omdat hij toen tijdelijk zonder stalhulp zat) werd ik begroet met luid gehinnik, zo van geef ons even eten!!!
Dat heb ik dan ook maar gedaan. Maar nog brengen ze het geluid van de scooter in verband met voeren, ik krijg altijd een welkom.
Tojo heeft trouwens de gewoonte om met de voorbenen in de -gelukkig betonnen- voorbak te gaan staan als het etenstijd is. Hij sloopt ook regelmatig de automatische drinkbak, maar we weten niet goed hoe.
Roco is altijd heel erg vrolijk. Hij is bijna nooit boos, loopt altijd grappen uit te halen, maar weet wel waar de grens is. Met rijden is hij vaak overijverig en hij vind het werk moeilijk, maar wel leuk. Hij heeft ook het besef van wedstrijden, erg fijn, want hij laat me nooit zitten. Roco is eigenlijk niet zo'n hinniker, sinds hij op de nieuwe stal staat wil hij nog wel eens een brul geven. Heel raar, want ik had Roc al anderhalf jaar toen ik hem voor het eerst hoorde hinniken. Hij is ook heel sociaal met andere paarden, heel vriendelijk. Ook buitengewoon droog voor een dressuurpaard, de tribunes kunnen hem niet groot genoeg zijn en het geluid niet hard genoeg. Echt een beetje een showbinkie eigenlijk

Roco gaat heel vaak op voor en drinkbakken zitten. Uit verveling denk ik, misschien ook wel iets ontlasting van de rug. Hij is er al een keer op nageken, maar er was niks mis met hem. Het valt me ook op dat hij het alleen doet als bijvoorbeeld zijn liksteen op is of iets dergelijks. Maarja, als er bijna 600 kilo op de voerbak gaat zitten, dan kan je het natuurlijk op je vingers natellen dat hij een keertje doorzakt. Voor de drinkbak staat een barricade, daar kan hij niet opzitten.