[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:01

Ja, je ziet ze niet dood gaan. Filmpje is erg indrukwekkend door het paard zeg maar. De stier krijgt wel een paar speren in zich, maar is niet overduidelijk te zien. Vooral de bewegingen van het paard fascineren mij..

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:07

ja het paard is echt heel indrukwekkend, alleen als je dan die foto's van Femke ziet AUW

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:21

Ik kom even zwaaien !!!! Loop 10 paginas achter zie ik....oef zondag maar even rustig lezen. En reageren.

Gisteren is onze winkel geopend !!!
Afbeelding
Afbeelding

Doei, doei Trusten

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 06:25

Wauw,wat een mooie,grote winkel!
Heel veel succes ermee!

Nou meiden,jullie snappen het al;ik heb geen oog dicht gedaan vannacht Clown
Belachelijk dat je zo stressy kan zijn zeg Bloos
Ik ga,tot vanmiddag allemaal Doei, doei

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:54

Pipi succes vandaag weet zeker dat het goed gaat, je hebt een ster merrie

leonietje mooie grote winkel zeg ziet er heel goed uit gefeliciteerd

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:50

Nicky_f: Welkom!

Peet: In het filmpje gebeurt verder niets, alleen de stier krijgt speren in zijn rug geprikt door de torero (zo heten die figuren toch..?), arm stiertje, maar het paard blijft ongedeerd.

Nouvel: Op welke bladzijde staan ze dan? Dan ga ik ze even bekijken Cool

Leonietje: Gefeliciteerd! De winkel ziet er groot uit en mooi Lachen

Pipi: Veel succes op de keuring vandaag, ik ben heel benieuwd hoe Mynke het doet!

Na vanochtend eens flink uitgeslapen te hebben, kwam ik beneden stonden daar eindelijk, maar toch, mijn nieuwe rijschoenen. Eindelijk kan ik weer normaal rijden zonder dat mijn tenen mee kunnen genieten van de omgeving. Nagelbijten / Gniffelen Daarna ben ik weer naar Otje gegaan. Ik heb em even weer lekker gepoetst en ik ben tot de ontdekking gekomen dat hij weer aardig aan het aankomen is Nagelbijten / Gniffelen Moet ik toch maar weer wat aan gaan doen. Zijn maatje Fifthy heb ik ook weer geborsteld, maar die heeft zo'n enorm dikke staart en manen dat je er geen borstel doorheen krijgt en er hebben zich al aardig wat dreads gevormd. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Morgen heb ik een tennistoernooi Lachen, we moeten met onze vereniging tegen een vereniging uit Utrecht spelen. Dat doen we elk jaar. Vorig jaar zijn we daar geweest en dit jaar komen ze bij ons Lachen Hopelijk is het morgen wel mooi weer, want we hebben alleen buitenbanen en een kleine kantine.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:55

zasread succes morgen hoop dat je mooi tennisweer hebt

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:06

Pip, ik ben erg benieuwd hoe mynke het gedaan heeft.

Vandaag weer les gehad van Willy met X-tremo. Was erg leuk. Gefreestyled. Mag nu officieel veilig alleen met hem werken. Alles ging goed. Moet alleen nog iets verfijnen natuurlijk. Heerlijk gevoel geeft dat weer.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:15

Nou,daar ben ik dan eindelijk.
Helemaal gesloopt,maar zo happy Haha!
Mynke heeft het zo geweldig gedaan en ze is/was zó mooi en lief en heeft zich supergoed laten zien.
Dit resulteerde in een opname in het stamboek,maar zonder premie helaas.
Er was écht een mega strenge jury,die vonden haar een twijfelgeval en tja,dan is het dus pech hebben.
We kregen wel het advies om het volgend jaar nog een keer te proberen,ze vonden haar nog wat groen Verward Ja,duh,beest is net 3 jaar.
Maar goed,ze was wel de mooiste van haar rubriek (en ja,dat vond ik niet alleen Clown ).
Daarbij zijn er van de hele dag geloof ik maar 2 paarden ster geworden,dus dat zei mij al genoeg.
Mij kon het allemaal niet meer boeien,ik zag mijn beest geweldig door de baan gaan en stond gewoon te janken van trots Bloos
Ben ook zo'n doos.
Nu is ze weer lekker "thuis",net zo moe als ik Knipoog
Een vriendin van me heeft foto's gemaakt,zodat ik alleen maar kon kijken,daarbij leek ik van de zenuewen wel een parkinson patient,zo was ik aan de bibber.
Die foto's krijg ik nog.
Heb er zelf wel een paar van het voorterrein en 1 van toen ze net de ring in was,dus die plaats ik even,de rest volgt dus nog.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga nu even lekker badderen en dan plat geloof ik,heb nl vannacht bijzonder weinig geslapen Koe

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:39

Gefeliciteerd!
El, heb idd Tulp herkent. Zat het boekje te lezen en herkende haar in 1x, leuk zeg!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:51

Pipi gefliciteerd, ze ziet er echt schitterend uit! Kwijl

Femke Lucky is liev Lovers wat een kanjertje zeg!

Leonietje gefeliciteerd met de opening, ziet er echt groot en mooi uit!

Ben een beetje druk geweest en daarna ziekjes, heb vandaag voor het eerst sinds een week (!) weer gereden en dat is echt heel lang voor mijn doen!

Ben inmiddels jarig geweest en heb mijn mooie hulseboshoofdstel mogen ontvangen, hij staat Suevo echt onwijs chique en heel erg mooi!

Verder gaat het heel goed met Dinkey, hij sjouwt regelmatig met kinders op zijn rug (wel onder begeleiding natuurlijk Haha!) maar als hij voelt dat ze scheef gaan hangen of als ze hooo roepen staat hij gelijk stil. Hij is echt ontzettend braaf en lief en laat gewillig alles met zich doen, hij vindt het echt helemaal geweldig Lovers Hoefjes krabben, wandelen, borstelen... mijn super penny paard Ja En die twee meisjes (ze zijn 5 en 9 en het zijn zusjes) zijn nu aan het sparen voor een zadeldekje Lovers Toen ik dat hoorde zei ik dat ik er nog wel een paar thuis had liggen maar omdat ik ze nooit gebruikten had ik ze niet op stal, die meiden vinden dat hartstikke leuk!

Suevvie liep ook weer super ookal had ik er een week niet opgezeten. We hadden even een rijvliegendeken van iemand geleend en dat was ook een HH, dus ik denk dat ik toch maar voor die ga. Ik had de fly over besteld maar die pasvorm klopt echt niet bij Suev, en die voor Dink was helaas veel te groot Boos!

Heb overal foto's van, maar op mn telefoon, moet ze nog ff naar de PC zien te krijgen Tong uitsteken

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:06

Mynk deed het echt fantastisch.Die lui hebben stront in hun ogen hoor!Jemig ik kreeg echt kippevel van die bewegingen Wow!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:15

Jenna schreef:
Mynk deed het echt fantastisch.Die lui hebben stront in hun ogen hoor!Jemig ik kreeg echt kippevel van die bewegingen Wow!

Ben benieuwd naar de foto's joh, ze ziet er echt uit als een sprookjes paard. Ze kan zo in Cavalia ofzo hehe Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 08:45

even snel, heb zo wedstrijd (en het giet... Clown ), kom er niet aan toe om alles bij te lezen...

Pipi, wat ziet ze er mooi uit!
Jammer dat de jury zo streng was, maar fijn dat ze het zo goed heeft gedaan!

Soeske, leuk dat je Tulp herkende!
(fifi staat er naast, echt leuk, zo beide op 1 pagina naast elkaar...)

Ik weet niet meer wie het vroeg maar volgens mij staan ze op pagina 30/31...

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:15

pipi

wat heb je toch een super fries en die bolhoeden ach die hadden slaap in ogen je had moeten winnen
maar een ding je bent gekomne methet mooiste en liefste paard en die staat gewoon weer bij je in de stal en dat kan niemand je afnemen meid
fijn dat je een leuke dag hebt gehad

en het filmpje ook al gebeurt er niks met het paard die stier heeft ook gevoel en ik kan dit soort dingen nooit zien brrrrrrrrrr

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:56

Pipi mooi dat ze het zo goed heeft gedaan, ze ziet er ook geweldig uit, volgend jaar ster, kan niet anders, gefeliciteerd

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:49

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:05

Hallo allemaal, wij zijn sinds gisterenavond terug vanuit het zonovergoten Andalucía Lachen

Ik zal een paardgericht verslagje voor jullie neertypen Knipoog

De eerste week bestond eigenlijk uit een aaneenreiging van citytrips, na Sevilla hebben we ook nog Córdoba en Granada bezocht, stuk voor stuk prachtige steden met elke hun eigenheid. Dan reden we door naar Ronda.

In Ronda kenden we het natuurlijk al (ik heb Licor daar gekocht) dus we zijn er maar 1.5 dag gebleven. Normaalgesproken wouden we gaan logeren iets buiten de stad, bij de mensen via wie ik Licor gekocht heb (Duitsers die bemiddelden). Helaas was hun pension volgeboekt. Ik wou daar ook graag een buitenrit maken maar ze waren daar druk aan het werken dus konden nu niks organiseren. Jammer, maar ja, niks aan te doen. Ik wou dan graag de Maestranza met de Plaza del Toros (stierenarena, zie ook http://www.realmaestranza.org/) gaan bezoeken omdat Licors voormalige stal daaraan vast ligt en je die als toerist dan ook kan bezichtigen. Mijn vriend wou niet mee, dus ik alleen daar binnen, màn, wat een grote ring!! De grootste van Spanje met 60m diameter. De foto's van Licor in het boek zijn daar dus in genomen.
Ik heb de stallen gezien waar Licor 2 jaar gestaan heeft (toen ik hem ging uitproberen stond hij aan een andere stal iets buiten de stad, de verkoopstal als het ware) en in de binnenbak nog naar trainingen kunnen kijken van wat jonge hengsten. Netjes op trens en erg vriendelijk werden ze de piste rondgestuurd. Ik heb een paar mooie exemplaren gezien Vingers aflikken
En... Licor staat vereeuwigd op een foto aan de ingang van de Plaza del Toros Haha! Hihi Haha!
Verder nog genoten van de mooie uitzichten die je in heel Ronda hebt (voor wie het niet moest weten: Ronda is gebouwd over een kloof, je hebt dus een uitzicht over valleien).

Dan naar Jerez de la Frontera vertrokken, waar we, naast het bezichtigen van de stad, ook enkele dagen kust gingen doen (in Sanlúcar de Barameda, aan de Costa de la Luz). Natuurlijk wou ik daar wel eerst de school zien, de Real Escuela Andaluza del Arte Ecuestre. De shows waren nogal duur om naar te gaan kijken, dus kozen we voor de economischere (en de voor mij interessantere) optie: het bekijken van de trainingen. De school zelf bestaat uit een Frans paleis, met een groooooooote buitenbak, een menbak (er worden naast ruiters ook menners opgeleid), superdeluxe stallen (zowel binnen- als buitenstallen, in totaal voor zo'n 200 paarden, waarvan 90% PRE, de rest Cruzado's voor het Doma Vaquera werk) en dan een zeer mooie binnenbak met plaats voor veel publiek. Helaas mochten er binnen geen foto's worden gemaakt, want het was bijzonder interessant!
De grote Rafael Soto zat als het ware op zijn Invasor les te geven aan de studenten Haha!
Invasor is volgens mij niet meer helemaal rad (zijn benen waren nogal opgezet) en ik denk dat de stapritjes die Soto met hem maakt terwijl hij les geeft nog zijn enige vorm van beweging zijn.
Wàt een paarden zeg, stuk voor stuk supergetalenteerde PRE's (meestal met afstamming Hierro Bocado, Lovera, Cardenàs, Yeguada Militar, .... superafstammingen dus) en enkel cruzado's, en echt allemaal oogverblindend mooi... Met 9 waren ze in de piste aan het trainen, sommige Vaquerstijl, andere klassiek opgetoomd, nog anderen werden aan de hand getraind op de hogeschoolsprongen...
Gelukkig begrijp ik Spaans en kon ik dus goed volgen wat Soto zijn studenten opdroeg. Later gaf hij Invasor aan een groom om afgezadeld te worden en ik heb hem dan nog geaaid toen we in de stallen waren Clown Mocht eigenlijk niet, maar ik kon mijn idool daar toch niet gewoon laten staan Bloos Soto ook nog Doma Vaquera zien rijden met een Crusado, zag er heel fijn uit Lachen

De paar dagen strand waren ook nog superleuk natuurlijk, ik heb een mooi kleurtje nu, haha Haha!
Maar natuurlijk was mijn vakantie niet compleet als ik niet ook zou gaan rijden. We vonden een stal in Sanlúcar waar volgens de folder een man lesgaf die de school in Jerez had gevolgd. Aanvankelijk dacht ik enkel op buitenrit te gaan, maar dat kwam wat duur uit en dan moest mijn vriend 2.5u met zijn vingers staan draaien.
Dus heb ik een dressuurles geboekt en de man duidelijk gemaakt aan de telefoon dat ik zeker kon rijden en ik dus geen suffe knol wou. Sja, toen ik daar aankwam zag ik al dat het geen PRE betrof, maar een Crusado schimmeltje, met dan nog een Vaquera stang in de mond. Met die stang wou ik niet rijden, dus heeft hij er maar een stang en trens in gehangen. Van lichtheid was dus niet echt sprake bij dat dier, maar goed, toch nog een fijn lesje gehad met dat brave beest. Toen zei Caramelo (funny name Duivel ) me dat ik wel goed kon rijden en dat ik volgende keer op een PRE hengst mocht die alle knopjes bezat. Nu was ik aanvankelijk niet van plan om terug te komen, maar ja, dat kon ik niet weerstaan (was wschlk een tactiek, maar ja...). De volgende dag besteeg ik dus een superchique PRE schimmelhengst en mocht ik de piaffe - passage - spaanse pas en wisselknopjes testen. Heel leuk, maar ook weer een paard dat niet echt licht aan de hulpen was oid, ik reed hem op stang en trens en de stang was geen dresuurstang maar echt zo'n dikke spaanse stang waar het paard volgens mij niet echt plaats voor had in zijn mond Knipoog

Zo, ik denk dat mijn verhaal al lang genoeg was nu, ik hoop dat ik 1 dezer kan bijlezen, maar don't shoot me if I can't....

Licor heb ik vanochtend teruggezien, die kwam me blij hinnikend tegemoet Haha! Ik zal hem straks nog wat beweging geven, want zijn vakantie is ook over nu Knipoog

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:19

Klinkt als een heerlijk vakantie Knipoog
Je hebt toch zeker wel foto's van jouw rijkunsten daar???
Er gaat toch uiteindelijk niks boven je eigen knollie hè?
Wel supergaaf dat Licor daar op foto in de hal hangt.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:49

Klinkt als een heerlijke vakantie Lobk, ben benieuwd naar foto's!

Gefeleciteerd met de stamboekopname Pipi Lachen

Malin ook nog gefeleciteerd met je verjaardag!

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 17:58

Misschien een beetje oftopic post
Maar ik ben op zoek naar Barokke of klassieke paarden om te fotograferen.
En dacht hier wel een aantal geinterrerseerden te vinden! Het gaat om 1
gratis shoot om mijn portfolio wat uit te breiden, of meer informatie zie de link
in mijn onderschrift!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:03

Zo zo, wat heb ik het druk gehad de laatste dagen...
Dus telkens gewerkt van 8.30 tot 17.00, en 's avonds had ik ook aldoor al plannen.
O.a dus mijn diplomauitreiking, iets wat ik bijna vergeten was en niet verwacht had dat het zo groot zou zijn. Was erg leuk dus, en zelfs nog een prijs gewonnen (van de Duitse Ambassade, voor beste leerling suits van het VWO). En vrijdagavond had ik al meteen mijn eerste bedrijfsfeestje, een barbeque voor mijn afdeling, maar was wel iets luxer dan een normale barbeque haha, was meer gewoon chique uit eten (met onder andere kreeft en andere luxe dingen, en de toetjes hadden onze bedrijfsnaam er op Clown )

Ik had het dus zelfs zooo druk, dat ik Furia sinds maandag niet meer gezien had... Verdrietig Gister dus voor het eerst weer heen, ik was echt happy m weer te zien, had m erg gemist! En lekker gereden, rijden ging goed! Vandaag ook weer heen, wat foto's gemaakt, was alleen in mn eentje en Furia was niet in een fotogenieke bui Vork
Kijk maar:

Afbeelding

Wat mot je Tong uitsteken

Afbeelding

Modderspetters everywhere

Afbeelding

Even hallo zeggen!

Afbeelding

Galopje, ook lekker duf Haha!

Afbeelding

En hier aan t spelen

En de enige mooie foto:

Afbeelding

Had nog geen foto van zn oog en vind deze goed gelukt Haha!

Coor de rest:
Heb leuke foto's voorbij zien komen, paarden op keuring etc.
Soeske: oeei, das niet leuk, hoefbevangenheid...
Nouvel: Drachtig! Wat gaaf! Herkende Tulipa meteen in PaardenvandeZon, is Fifi Refilona?
Pipi: Minke ziet er super uit! Gefeliteerd met dat ze is opgenomen iig, balen van de strenge jury..
Peet: Maak je geen zorgen, ik ken ook ruinen/merrie's die dit doen dus is absoluut geen reden voor castratie. Is meer kwestie van afleren en hem leren te socializeren met andere paarden (denk ik).
Hahaha zasread, de namen van je cavia's omgewisseld ROFL Ze komen toch niet als je ze roept, dus dat kan makkelijk idd Haha! Dreads is toch makkelijkst als je het wast, dan gaat t er wel uit.
Citaat:
Cinv, heb het filmpje ook gezien, toch een deel ervan. Heb het maar afgezet want das echt niks voor mij. Laat mij maar op dat paard zitten en dan die vent in het midden. Zou me wel kunnen uitleven.

Geweldig, zo denk ik dr nou ook over! Heb het filmpje dus niet bekeken, kan gewoonweg niet tegen dat soort dingen...
Welkom, Nicky_f!
Leonietje: Gefeliciteerd met de opening van jullie winkel!!
DinkeyGirl nog gefeliciteerd, met je verjaardag! Leuk van Dinkey!
Idra leuke vakantie gehad zo te horen!
Nou ik ga nu eten doei Doei!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:06

Hay Hay!
Tijd niet meer geweest! Ondertussen is Klaar betuigd en 'rijd' ik d'r weer! Haha! Foto's volgen!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:42

inderdaad een mooie foto van zijn oog, moet ik ook eens gaan maken van Rod.

idra lijkt me een geweldige vakantie, wat leuk die foto in de hal van licor

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:16

wat een leuk verhaal van je vakantie indra nu nog leuke rijfoto`s lijkt me super gaaf om te zien

ik heb weer heerlijk gereden vanmiddag ging super eerst had Tsjillert wat spanning bij zich de eerste twee rondjes maar al snel had hij in de gaten dat ik er niet af ging Haha! en lekker bleef zitten
dus weer wat rondjes gedraaft
hahaha ze hadden hem eerst aan de longe maar na een paar rondjes had ik die beginers les wel gehad hihihi en maakte ik hem lekker los en ging alleen verder super lekker
nu kon ik hem eindelijk goed voelen net een stoel die lieve tsjillert van me

van de week wordt hij wel gecastreerd mede omdat mijn dochter er ook op gaan rijden en dit durf ik zo echt niet aan als dat kleine meisje met hem in een les zou rijden gaat dat echt een keer mis
en zolas hij altijd alleen in het land staat na verloop van tijd kan hij dan lekker met wat andere paardjes in het land

heb er erg goed over nagedacht en denk dat ik de beste keus maak en dat we als gezins-fries er meer plezier uit halen
jullie horen hoe het met hem afloopt
Doei!