Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Escada schreef:@ Jenara, jeetje je paard klinkt als een handje vol! Ik heb helaas geen tips voor je, oefening baart kunst toch? Gewoon blijven proberen en geduld hebben denk ik!
Ik heb een email gekregen van het Belgische stamboek om lid te worden omdat Ferro natuurlijk uit België komt. Maar ik kom zelf uit Nederland, dan moet ik toch gewoon lid worden van het stamboek hier?
MightyJoe schreef:Harvey, top!! Wanneer is je debuut? Al eens op een andere locatie gereden?
In welke omgeving zoek je een stal? Mijn 3 jarige is ook erg sensibel, maar is zo enorm mak terug gekomen van een stal uit Drenthe!
MightyJoe schreef:Harvey, top!! Wanneer is je debuut? Al eens op een andere locatie gereden?
In welke omgeving zoek je een stal? Mijn 3 jarige is ook erg sensibel, maar is zo enorm mak terug gekomen van een stal uit Drenthe!
unbelievable schreef:@fluffybox Helaas is dat ondertussen al 4 jaar geworden en dat duurt mij toch echt te lang.
@melrovers dank je wel.
Iemand nog meer tips voor zadelmak maken?
Robijntjah schreef:Hahahaha dat is wel heel herkenbaar, wel op 2 totaal verschillende manieren overigens.
Ik merk bij allebei dat ze zich snel vervelen en echt uitdaging nodig hebben om lekker bezig te blijven in het koppie. Dat heb ik bij andere rassen nooit zo duidelijk opgemerkt.
Jenara schreef:Escada schreef:@ Jenara, jeetje je paard klinkt als een handje vol! Ik heb helaas geen tips voor je, oefening baart kunst toch? Gewoon blijven proberen en geduld hebben denk ik!
Ik heb een email gekregen van het Belgische stamboek om lid te worden omdat Ferro natuurlijk uit België komt. Maar ik kom zelf uit Nederland, dan moet ik toch gewoon lid worden van het stamboek hier?
Ik vind het regelmatig nog steeds echt bizar hoe ze zo kan veranderen van rustig, dapper, niet snel uit het lood geslagen, naar zo'n overdramatische zenuwpees ... Nog jong en nog niet veel gezien zekers?
Heb wel de indruk dat ze héél fel reageert op onbekende andere paarden, ze begon zo vreselijk gespannen te zijn toen we een weitje passeerden met een merrie met veulen. Zou ook haar nervositeit in de "enge hoek" kunnen verklaren, wat verderop staan 2 pony's in die richting, die er niet altijd staan.
Geen idee wel hoe ik dit zou kunnen "oplossen/trainen" behalve veel andere paarden tegenkomen?
Nog een paar daagjes werken en dan kan ik alle dagen naar haar toe gaan en dan zullen we véél wandelingetjes gaan maken :p
Wat stamboek betreft, kan ik je niet helpen, heb er echt geen verstand van.
@TessJazz, wat een fantastisch mooie foto en schitterend paard!!! Hoe hou je hem zo schoon?? Jenara is echt een varkentje en wordt dan ook nog eens niet graag gewassen![]()
@Robijntjah, wat een schattige foto! je ziet Mo wel bijna niet liggen in die donkerdere achtergrond :p
En ook al zo'n schoon wit paard, teach me your secrets!
@Harvey1, spannendveel succes!!
Yevrah schreef:Robijntjah schreef:Hahahaha dat is wel heel herkenbaar, wel op 2 totaal verschillende manieren overigens.
Ik merk bij allebei dat ze zich snel vervelen en echt uitdaging nodig hebben om lekker bezig te blijven in het koppie. Dat heb ik bij andere rassen nooit zo duidelijk opgemerkt.
Poeh.... Mijn super brave NRPS heeft zich nog nooit zo boos gemaakt. Die Spanjaard kan soms echt Spaanse soapseries maken om niks. Dan denk ik.. Doe gewoon normaal!? Ik wil gewoon rechtuit in mijn eigen tempo en hij doet alsof ik zijn moeder probeer te vergiftigen ofzo. He-le-maal gek.![]()
![]()
Ik denk dan steeds, dit zal wel dat temperament zijn waar ze het steeds over hebben.
zie foto voor de knappe Spanjaard![]()
![]()
[ [url=m/QMHmFh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Skippy01 schreef:unbelievable schreef:@fluffybox Helaas is dat ondertussen al 4 jaar geworden en dat duurt mij toch echt te lang.
@melrovers dank je wel.
Iemand nog meer tips voor zadelmak maken?
Ik lees hier normaal altijd mee ivm paar kennissen met PRE's.
Mijn trainster heeft veel ervaring met barokke paarden, heeft zelf een lippi kruising en een PRE/ lippi kruising. Zij maakt als beroep ook paarden zadelmak. Haar bedrijf heet Via Equestra en ze doet met enorm veel geduld en gevoel haar werk. écht een aanrader.
unbelievable schreef:Dank je! Ik ken haar ook, en een berichtje gestuurd, helaas nog steeds geen antwoord gehad...
Yevrah schreef:Robijntjah schreef:Hahahaha dat is wel heel herkenbaar, wel op 2 totaal verschillende manieren overigens.
Poeh.... Mijn super brave NRPS heeft zich nog nooit zo boos gemaakt. Die Spanjaard kan soms echt Spaanse soapseries maken om niks. Dan denk ik.. Doe gewoon normaal!? Ik wil gewoon rechtuit in mijn eigen tempo en hij doet alsof ik zijn moeder probeer te vergiftigen ofzo. He-le-maal gek.![]()
![]()
Ik denk dan steeds, dit zal wel dat temperament zijn waar ze het steeds over hebben.
zie foto voor de knappe Spanjaard![]()
![]()
[ [url=m/QMHmFh.jpg]Afbeelding[/url] ]