[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:34

Als eerste, Ingrid beterschap zeg! Das niet niks... Gaat het al wat?

Bedankt allemaal voor de galoptips,
Ilsemarie, ik spring idd ook zoveel mogelijk in de voorste bocht aan, zodat ze eigenlijk nog een halve cirkel moet en dus goed aan zou moeten springen.. maar om de een of andere manier lukt het om toch rechts te springen!
Esther, Stelling juist wel naar buiten? Ik wist het niet meeer... vorige week les gehad, toen ging het goed en nu lukt het weer niet... maar misschien is dat het juist wel! Ik wist dat ik stelling moest vragen dus vroeg ik haar wat naar binnen, maar nu je het zo zegt, ze gooit dan natuurlijk haar rechterschouder meer naar buiten! Ik ga het eens andersom proberen ;-)
Ik heb haar vlak voor ze kreupel werd een aantal weken geleden laten masseren, en toen had ze beide kanten op voldoende lengtebuiging. Maar ze vindt haar rug los laten erg moeilijk, dan moeten we echt al behoorlijk lang en fanatiek rijden voor ze is wat zakt. Misschien toch nog maar een keertje de masseur erbij halen, dat heeft al wel heel erg geholpen, maar ze is 'beleerd' met een verkeerd zadel en is daardoor gelijk al heel strak in haar rug helaas...

Fijne les gehad met Goya! Ziet er goed uit zeg... en leuk, zo'n frontriem zoek ik ook nog ;-) Ik heb nog niets spaans maar een beeeeetje beginnen lijkt me toch wel leuk! Haha

Martine, lekker joh! Dat weer... maar wel inderdaad te warm om overdag te rijden. Leuk dat jouw mannetje het water in ging! Toch wel een kleine droom hierzo ;-)

Oeh, mijn meisje heeft zich vandaag al misdragen! Ik had vanmorgen tentamen dus was niet thuis maar de hoefsmid kwam.. stalgenootje was er en zou haar wel even vasthouden... liet ze zich eerst al mooi niet vangen en daarna maakte ze ook duidelijk ZELF de dienst uit! Bijten en zelfs wat schoppen richting de smid...
Ze vindt het nooit leuk, dat weet ik, maar ze is dan gewoon knorrig bij mij, wat te mopperen maar werkt wel mee. Nou, nu eerst dus mooi niet! Maar uiteindelijk kreeg ze door dat die vervelende mensen toch niet weg gingen, en toen deed ze netjes mee... 8)7 Waarom maakt zo'n beest het zichzelf en de omgeving dan toch weer zo moeilijk he?!
Mijn moeder zei trouwens dat het wel mee viel, dat ze alleen gewoon haar been ECHT niet wilde geven maar dat ze niet geschopt heeft... Dat hoop ik eigenlijk, maarja.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:00

Hoi meiden,

Ik wil ook wel weer gezellig komen meekletsen! Nu weer wat meer tijd en topic wat rustiger, moet me vast wel lukken om bij te houden.

Meeste mensen ken ik nog, maar zal me toch even voorstellen voor de mensen die nieuw zijn en mij nog niet kennen: Madelief, 23 jaar en in het bezit van een PRE van inmiddels 9 jaar, ruin, genaamd Furia. Interesses dressuur, VD, natural horsemanship, buitenrijden etc. etc. Daarnaast studeer ik voeding en dietetiek :j

Met Furia en mij gaat het goed, staan inmiddels weer op onze oude stal waar ik de eerste drie jaar dat ik Furia had ook stond en vinden het allebei weer heerlijk om terug te zijn. Verdiepen ons steeds meer in vrijheidsdressuur en dressuurmatig gaat hij ook lekker. Daarnaast volg ik nu een serie van 7 springlessen, ook leuk, maar vind dressuur en grondwerk etc toch leuker!

Een foto van Furia z'n laatste 'kunstje':

Afbeelding

Leuk om te zien dat Suus ook gezellig mee kletst, met Goya alles goed zo te zien gelukkig? Fijn dat je weer lekker aan de slag met m bent :j

Eline, en jij je geweldige nieuwe aanwinst, super! Wel echt onwijs balen dat er iemand aan hem zit zonder toestemming zeg... Ben je ook mooi klaar mee dan.

Angela, hoe is het met jou? Ongeluk gehad las ik, wat ontzettend vervelend, sterkte!

Geeske, ik heb precies hetzelfde probleem, hoewel het inmiddels al begint over te waaien. Maar ook Furia zijn linkergalop knop was compleet stuk. En dan zijn flexibele paardjes ooh zo leuk, want die kunnen als je ze in de juiste stelling en buiging hebt weer net zo snel terugveranderen.... Furia ook, echt dat je denkt, onmogelijk om nu rechts aan te springen en toch weer doen, en inderdaad gewoon 100x achter elkaar als het moet. We waren met de wissels bezig geweest en daardoor was ie een beetje in de war geraakt. Maar echt heel frustrerend, vooral als ze het aan de longe wel goed doen. Ik ben gewoon even andere dingen gaan doen (springen, longeren, grondwerk, vd) en nu 2 weken later zit de knop er weer enigszins op :) En gewoon niet teveel spanning opbouwen... Maar is lastig want ik wet hoe frustrerend het kan zijn. (en dan heb jij nog een jong paard, en niet eentje van 9 waarvan je verwacht dat ie daar toch al te volwassen voor is ;) haha)

Ingrid sterkte met de operatie!

Martine leuk te lezen dat je hier ook weer actief bent, en met mabrouk lekker in het water geweest, is die al helemaal beleerd inmiddels, gaaf hoor (foto's?) :P

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:45

Haha, ik lees gelukkig wel vaker dat ik niet de enige ben met een gelopknopje dat niet werkt... Maar Furia had het dus ook.. nouja, ik weet ook wel dat ik me er misschien niet te veel op moet focussen, maar juist met haar eerste keren in galop ging het allemaal zo vanzelfsprekend goed, dat het nu ineens heel raar is dat het fout gaat! En precies wat je zegt, zo onmogelijk maken om verkeerd te springen, en dan NOG verkeerd springen! Dat kan haast niet, maar het lukt wel...
Moeilijk moeilijk... ga vanavond maar weer even proberen om een lesje voor vrijdag af te spreken. Als het dan niet zo'n pokke weer als de vorige keer is kunnen we ook iets meer doen dan alleen maar proberen mijn paard over de hoefslag door de regen te rijden :Y)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:55

Ja echt heel herkenbaar :D En Furia wordt dan ook beetje heet en gooit er nog allemaal pirouettes en galop op de plaats etc etc er gratis bij in.... Heerlijk :')

Had mijn instructrice er toen ook maar opgezet om het te doen, kreeg het ook niet voor elkaar. Daarna verder in de les met verzameling draf gevraagd, vroeg hem terug, hij vond iets te veel dus kwam wat omhoog, ik natuurlijk boos en geef een schreeuw, springt ie weg in de linkergalop... Tsja :+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:58

Haha, wat een rotzak...
Chim wordt idd ook steeds fanatieker. Dan wil ze echt in iedere bocht weer aanspringen, en weer, en weer.. en ze moet nu juist wel leren dat aanspringen goed is, maar dan alleen in de goede galop. Dus nu moet ik haar weer terug nemen en nou ben ik bang dat ze het strakst niet meer doet omdat ze denkt dat galop fout is. Ik sluit dus ook altijd weer even af in de rechtsom, dan kunnen we eventjes door.

Tsja, t blijven levende wezentjes he??!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:01

Het galop knopje komt vanzelf wel mensen, gewoon de tijd geven en lekker door rijden !
Samen genieten en dan komt het allemaal op z´n tijd !

Ik houd het topic in de gaten maar reageer niet altijd. toevallig nu ik een PC ter beschikking heb en even de tijd had om te spieken. hihi er komen weer meer als genoeg verhalen voorbij en natuurlijk ken ik iedereen nog wel !.

Momenteel zit ik in Malaga weer en staat Sendero heerlijk in zijn eigen grote achtertuin haha
Dus ik verwacht hij het wel lekker naar zijn zin heeft !. 8 Juli ben ik weer even in NL en kan ook meer weer eens een foto spammen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:56

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:20

Eline ooh verschrikkelijk is dat ja als er iemand aan je paard zit en je er niets aan kunt doen ;(

Geeske ja was ook zo trots op hem, zomaar gelijk de eerste keer alleen.. Maar hij is ook best cool in z'n koppie :) lastig even met de galop zo, ik zou ook zeggen laat het je niet gek maken.. Oh oh en Chim ondeugend geweest bij de smid :=

Madelief hee gezellig jij er ook weer :) Fuur ziet er goed uit, jullie zijn lekker bezig he! Ja Mabrouk doet het super, het is echt een heerlijk paardje om te rijden, zo jammer dat hij niet wat groter is dan was het echt het ideale paard geweest! Heb niet echt rijfoto's maar wel een filmpje vanaf z'n rug genomen onderweg naar het strand eergisteren:

Jolijn leuk een topic ik ga even kijken :)

Hier weer een hete dag, maar wel heerlijk <3 naar een strand geweest een stuk verderop behoorlijk afgelegen, volgende keer wil ik daarheen met de paarden het is daar zo mooi! Maar wel een beetje ver rijden, dus dan wordt het 's ochtends erheen rijden, daar lunchen en met de paarden zwemmen enzo en dan eind van de middag terug ofzo.. Maar wel weer een hele organisatie dan :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:51

Gaaf Martine, ik word er echt weer jaloers van :)

Pfff, ben aan het leren voor 2 examens morgen... en dan ook nog met een opdracht bezig waarvan morgen de deadline is.
Pittig!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:16

Haha ga even kijken Esther :)
Jolijn jij hebt er anders ook een paar mooie ritjes opzitten zo aan de foto's te zien!!

Hier vanochtend weer op stap geweest, van 5 tot 7 uur met Darius over het strand gereden <3

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:34

Geeske, ja, blijven zeker levende wezentjes, niks aan te doen :D Ach dat heeft toch ook weer z'n voordelen :')

Jolijn mooie foto's weer, jij hebt wel inderdaad flink wat topics hahaha, ik dacht dat je er altijd maar een beperkt aantal mocht per week ofzo? :P
Ik ga met je mee doen met leren, morgen extreem belangrijke toets... Wel een onwijze k. toets, maar moet m toch ooit halen.
Jij mag niet klagen, woont toch zowat naast de Loonse en Drunense duinen? Zo mooi is het daar! Zoals het er nu naar uit ziet ga ik daar in september een weekendje heen :D Mét Furia :j

Martine leuk filmpje! Haha voor mij zou Mabrouk dus wel perfect zijn, hij is zo leuk <3
Wauw, wat een droomleven heb je toch... Hoe is het met de kleine? Als je zo extreem vroeg op staat, ga je dan ook vroeg te bed?

Esther ook een topic, leuk ga meteen kijken :D

Nou, ik ga hard leren, iig poging doen tot, morgen heeeel belangrijke toets...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:41

Heee Martine! :D Wat leuk dat je weer langs komt... Zo gek om te lezen, met Darius en Mabrouk naar het strand.... Ik weet nog dat het hele kleine jongens waren ;) . En nu alweer zadelmak en over het strand aan 't rijden.. Super gaaf! *\o/* Leuk filmpje ook, prachtig is het bij jullie! Moet wel lachen om die topics hier als het eens 25 graden is, dan durft er bijna niemand meer te rijden door de warmte hahaha... :P . Maar jij geniet ook nog volop zie ik. Alles goed met de beeb ook? Die groeit zeker als kool?

Esther haha, leuk filmpje hoor!

Jolijn, mooi topic!

Madelief, echt een leuke foto van Fuurtje steigeren haha! Knap paard <3

Geeske, jammer dat chim beetje stout was bij de smit.. Maar ze is ook nog jong he, komt wel goed! En de galopknop stuk? He.. verdorie ;) . Maar misschien zit er iets niet goed met de spieren, zadel? Omdat ze het zo plots doet? En anders idd niet teveel de nadruk erop leggen. Heb de tip van Esther ook al eens eerder gehoord. Juist buitenstelling vragen zodat de linkerschouder meer vrijheid krijgt. Succes!

PP, weer in Malaga.. Heeft Sen vakantie 8-) ? Naar je zin in Spanje?

Suus, gave foto van jou en Goya zeg! Die smile van jou :D .

Eline, argghhh :( Meen je niet.. arme Boes.. helemaal van slag. Misschien toch tegen alle stalgenoten vermelden, ergens op het bord schrijven etc. Dat iedereen een oogje in het zeil houdt? Hele dagen op stal gaan rondhangen om te kijken is natuurlijk ook geen optie... Wel heel vervelend dit!

Ingrid, jeetje, geen kleine ingreep zeg... Sterkte met het herstel!

Zo dagen aan het aftellen hier *\o/* Maandag vertrekken we naar de veluwe... enorm veel zin in :D ! Daar hebben we het eerste jaar zo genoten, hele leuke locatie.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:44

Succes met je examens Robijntje

Madelief jij ook veel succes met je belangrijke toets!

Ilona veel plezier op de veluwe !!
En Ja ik heb het enorm naar mijn zin en Sendero is flink aan het bijkomen en alweer heel veel dikker hahaha

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:25

Esther: Dat zijn idd geen leuke dingen. Op zich is er bij ons ook genoeg toezicht. Overal staan de camera’s, maar het is misschien opgelost, zie hieronder. :P

Madelief: Wat een gave foto is dat zeg. WAUW!! <3

Bedankt allemaal voor de tips rondom het gestoor van Boes in zijn land.
We zijn er misschien achter wat er aan de hand is. Gisteren kwam iemand met de buurvrouw (shetlander Puk) aanlopen en die bleek bij Boes te hebben gestaan.
Nou stond die er vanochtend ook weer. Ze staan gezellig, dus ik vind het prima. Ze stonden zelfs rustig samen hun hooi te eten. Staleigenaar zei ook, laat maar lekker staan. Als ze niet meer wil gaat ze wel weer het hek onder door.
Wel leuk dat hij nu toch een soort landmaatje heeft. :P
Maar waarschijnlijk hebben ze haar een paar keer moeten vangen en heeft hij haar misschien beschermt en hebben ze hem weg proberen te jagen. Dat is de meest logische verklaring die ik maar kan verzinnen. :j

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:25

Heey

Dankjulliewel :)

Eline: Wat vervelend dat Boes zo schrikkerig was. Wel heel fijn dat dat de oorzaak lijkt te zijn en dat er verder niemand rond sluipt.

Esther: Ziet er toch niet verkeerd uit hoor ;) Ik zie wel vooruitgang bij jullie.

Soeske: Mooie foto en fijn dat je een fijne, leerzame les gehad hebt :D

Ingrid: Wat heftig joh. Heel veel beterschap en hopelijk kun je snel weer lekker rijden.

Geeske: Jammer dat het galopperen even niet zo lekker gaat. Hopelijk krijg je het snel weer opgelost.
En wat is Chim af en toe toch een draak zeg.

Martine: Wat leuk om ook weer wat van jou kant te lezen :D Heerlijk dat het zo lekker gaat bij jullie.

Madelief: Welkom terug :D Super dat het zo lekker gaat met Furia.
Met mij gaat het wel aardig goed. Heb nu dan nog wel last van mijn knie maar verder mag ik niet klagen :P Ben nog steeds wel veel moe maar dat gaat al een heel stuk beter als eerst. Ik kan nu veel meer en ik kan nu ook meer dan 30 minuten rijden met Nikita. Ik kan steeds serieuzer gaan trainen met der.

Jolijn: Heel veel succes morgen, je kunt het meid.

Ik ben aangenomen op mijn volgende opleiding *\o/* Niveau 2 helpende zorg en welzijn.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:30

Hey Angela, wat goed zeg. Gefeliciteerd. Jou dag kan niet meer stuk.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:22

Gefeliciteerd Angela.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:19

Gefeliciteerd moppielover !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:23

Gaaf Angela, dan zou je later bij ons kunnen solliciteren :p

Examens waren echt te simpel :') dus door naar het laatste jaar! Yes!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:37

Gefeliciteerd !

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:49

Madelief oh gaaf een weekendje vakantie dus na de zomer met Fuur? Haha ja zo vroeg opstaan vergt wel enige compensatie, dus het is of siesta 's middags, of inderdaad vroeg naar bed :D kleintje doet het super, kruipt, rolt en waggelt alle kanten op haha het is zo'n schatje! Sterkte met je toets zo!! Komt vast goed!

Ilona heee ja leuk dat jij er ook weer bent :D hoe gaat het met Chico? Ooh gaaf dus lekker even ertussenuit? Hoe is het weer daar nu? Whahaha 25 graden is voor hier fris! De paarden zijn eraan gewend, ok boven de 35 vinden ze het ook wel een beetje warm worden maar ze zijn meestal nog zo fris als hoentjes met deze temperaturen :) er staat hier wel vaak ook een windje he en we zitten vlak bij zee dus misschien dat het daardoor nog iets frisser aanvoelt.. Hihi ja en die ukkies zijn ineens volwassen geworden... Best gek als ik zo aan ze terugdenk hoe ze toen waren toen ik net in het topic kwam :')
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2897_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9672_n.jpg

PP ooh ben je naar Spanje verhuisd?

Eline gelukkig dat je nu de oorzaak weet!

Angela gefeliciteerd, wat goed!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:44

Zitouna wat heb je toch stuk voor stuk prachtige paarden,
Ik heb ook zo genoten om de fotos van Renee te zien toen bij jouw !!

Afgelopen 25 Maart ben ik naar Malaga verhuisd, daar een Appartement en druk druk bezig met vanalles en nog wat. Nu kom ik geregeld terug en reis ik meer en deel op en neer. nogal een chaos en heel veel vliegtuig haha.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:22

Zo, bij meerderen examen / toets tres lees ik? Ik moet alleen dinsdag nog een tentamen, en als het goed is ben ik dan weer klaar... Leef ik wel naartoe hoor! Ben er onderhand wel eventjes zat van...

PP druk met reizen dus! Wel fijn dat Sendero nu weer lekker in zijn eigen tuintje staat!

Weer mooie topics en ritjes langsgekomen! HEEUUUL leuk!

Gisteren les gehad... en zoals Angela haar ook durft te noemen, mijn draakje deed het even heel goed, tot we aan kwamen bij de galop! Ik had al aangegeven dat dit even niet goed gaat dus waren we veel bezig met buiging enzo, en toen de galop,.. maar echt hoe onmogelijk het ook leek te zijn, ze sprong echt steeds verkeerd aan!! Nouja, ik zou een half uur les hebben, uiteindelijk heb ik een uur les gehad, dus Chim en ik waren allebei kapot en doorweekt na de les, maar uiteindelijk hebben we dan een linkergalop gedaan... Heeeeeel hard ook gelijk ;-)
Ze gaf op den duur wat bokjes e.d. omdat ze dus iederekeer weer terug naar draf moest en weer opnieuw aan moest springen, maar boos is ze niet geworden en toen ze eenmaal voorwaarts mocht nam ze het er dus ook maar even van!
Nou, nog even afgesloten met een ontspannen galopje rechtsom en toen na het uitstappen met een goeie bak voedsel lekker op stal...
Vandaag even een rustdagje ingeschakeld!! :Z

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:30

Chimanga , dat ze in de verkeerde galop aanspringt of niet aan wilt springen is een balans probleem
dan kan met groei te maken hebben, je houden, of scheve bespiering, vastzitten in haar lijf.
Maar het kan ook zijn dat ze wat over belast is in haar bekken ofzo omdat ze in galop voor met de afzet het binnen achterbeen even sterker moeten gebruiken.
Wat zei je lesgever ervan ?