[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:35

Wauw,wat een super punten :wow:

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:40

Ja, ik hoorde laatst ook iemand die hem snel had! Maar ook van die horrorverhalen over weken en weken.. :+ . Maar goed, zal wel mee vallen... Ik wacht komende weekjes even af en dan ik ga de grote stap maken. Hoe zit dat met kostenverschil btw? Is het nu dan duurder dan na 1 okt? Of juist niet? Nouja, als ik m wil, dan vraag ik m toch wel aan :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:51

Na oktober is ie wel goedkoper ja.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:51

Na 1 oktober worden de startkaarten goedkoper omdat je elk jaar tot 31 december betaalt.

Was zelf ook erg blij met die 199. Jammer dat Frío daarna moe was en het was voor mij ook vermoeiend om hem toen rond te blijven sturen. Dus werken aan het uithoudingsvermogen. Als 1 proef zo goed kan, moeten er ook 2 zo goed kunnen gaan!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:56

Komt goed! Zal iedere x wel beter gaan toch? Dat blijkt wel gezien je punten! Valt ook niet mee om al die concentratie te behouden.. Hmm, wil niet tot oktober wachten haha, dus dat wordt meer betalen :P

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:29

Jeetje Branka wat super!!!! gefeliciteerd.

Iloon gewoon doen joh wat kan er gebeuren?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:32

Bedankt Cloor! En nu 2 proeven zo gaan knallen! :D

Heb jij ondertussen al het Z1-debuut gemaakt?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:50

Jan: Een beauty! Hopelijk vindt ze snel een leuke baas!
Baldomero is ook een plaatje, maar ik houd vast aan mijn droom: Een donkerbruine of een andere aparte kleur. Palomino vind ik ook heel mooi. Ik kan me wel blind staren op een grijs veulen, maar dan blijf ik dromen. Ik ken mezelf.

Lisenka: Hij vond het heel leuk en hij had zelf ook al zo iets van nét wel of nét niet. Hij was blij dat het het eerste was. Nu hopen dat deze lijn doorzet!

Branka: Altijd baas boven baas, maar jij ook super gedaan!!! Het is je gegund! Als je het uithoudingsvermogen wil beteren, kun je overwegen om wat plantaardige olie te geven? Sam staat nu op brokken met lijnzaad en hij doet het er super op. Hij houdt het nu ook langer vol. Ik heb ergens gelezen dat het ongeveer 200 ml per dag is wat ze aankunnen.

Ilona: Idd kun je een startkaart beter nu aanvragen. Vanaf oktober komen er zo veel wijzigingen dat het allemaal veel langer gaat duren. En je mag toch pas starten als je je kaart hebt. Inschrijven kun je daarna zelf bepalen. Ik deel de mening van Branka: Het kan maar geregeld zijn, als je al weet dat je het wil!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:07

Foei Anouk, vasthouden aan een bruine of een andere aparte kleur! Goed paard heeft geen kleur!!!
Hahaha ik zit maar te dollen hoor ;)

Ben vanaf vandaag officieel aan het afstuderen. Ben nu al druk hahahaha.
Dus ik zal er de komende weken wel wat minder zijn, maar in het weekend wel gewoon!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:19

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:58

Bijgelezen hier. Wat gaan jullie hard zeg.

Zo, ben op MP wezen shoppen de laatste dagen en...

Heb nu een mooi lichtbruin/grijzig dekje op de kop weten te tikken en een zwarte leren pees en kogelbeschermset :D
Dat gaat een mooie combi worden met nieuw zadel en voortuig haha!

Vandaag Jippe na 2 weken van weinig werken (Ik was ziek, zwak, misselijk en heeeel druk met werk) weer even aan het werk gezet. De eerste 5 minuten zo gek als een deur en daarna braaf met de slof een balkje lopen. Hij is lief <3 Heb het rustig aan gedaan, totaal half uurtje longeerwerk. EN ik heb zijn staart uitgewassen. Zooo bagger kwam ervanaf zeg. Is nu weer mooi zwart (voor zolang als het duurt)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:11

Branka: Nette punten zeg!!
Ilona: Je kan natuurlijk ook eerst een paar onderlinge wedstrijden gaan doen ;). Kan je ook alvast wat ervaring mee op doen! Maar als je dit jaar nog officieel wil starten kan je hem inderdaad beter nu al aanvragen ;).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:41

Annash schreef:
Foei Anouk, vasthouden aan een bruine of een andere aparte kleur! Goed paard heeft geen kleur!!!
Hahaha ik zit maar te dollen hoor ;)

Ben vanaf vandaag officieel aan het afstuderen. Ben nu al druk hahahaha.
Dus ik zal er de komende weken wel wat minder zijn, maar in het weekend wel gewoon!

Ow, is dat zo? Haha, je snapt me wel! Hoe noem je dat bij paarden dan? Ik droom vanaf mijn 13e al van een donkerbruine andalusier en inmiddels dan een PRE. Mijn huidige paard is al donkerbruin en heeft een spaanse naam, komt al heel dichtbij hè? Maar als ik tzt ga investeren in een PRE, hoop toch op een paardje met een opvallende kleur. Ik heb niks tegen wit, maar ik ben gewoon nogal eigenwijs. Als iets meestal wit is, moet het bij mij een andere kleur hebben. Wil er iemand rechts, ga ik links.. :P

Mooie foto joh! Aan je houding is wel te zien dat ze niet helemaal deed wat jij wilde? Ik vind je er altijd zo keurig opzitten, maar op deze foto zit je ietwat voorover.

Esther: Dat is idd ook een optie! Maar als ik ga, wil ik voor het echie, stel je voor dat het winst is, dan moet ie wel meetellen. haha. :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:51

Hahahaha ja ze was strak aan de voorkant en niet aan het been! Dus dan krijg je dit soort taferelen. :+

Ik vind het wel grappig dat je er zo aan vasthoudt. Ik heb ook altijd gezegd 'Ik wil geen schimmel!' maar ik heb inmiddels in de Subtop zulke gave schimmels gezien dat het me weinig meer uitmaakt. Een paard moet een bepaalde uitstraling en charme hebben voor mij. Dan maakt de kleur niet meer uit!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:02

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:20

HEb je gelijk in hoor en Despi vind ik ook heel gaaf, maar ja, als ik ga zoeken dan heb ik een voorkeur. Ik zal niet bij het eerste paard meteen stoppen met zoeken.

In mijn hyve ben ik foto's aan het uploaden van Budel voor de barokke liefhebbers! Mochten er nog mensen zijn die zichzelf herkennen, dan mailen ze maar hoor, dan zorg ik dat je de foto op originele grootte krijgt!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:39

Anouk: Ik heb ook stiekem wel iemand die van aparte kleurtjes houd hoor ;). Dan wordt de zoektocht nog even wat moeilijker ;). Goede bouw, goede beweging en het leuke kleurtje en niet te vergeten een geweldig karakter. Ik zie soms wel eens bij Adalberti PRE's in zwart of bruin maar dan ben ik weer niet zo weg van de bouw of de beweging :P.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:43

Ik heb dat vooral bij de zwarte die daar staan (daardoor heb ik al eens gezegd dat het soms net veredelde Friesen zijn). Bruin vind ik soms nog wel mooi, hoewel de aansprekendste paarden daar toch meestal schimmel zijn.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:04

veredelde friezen??????? hahahahahahaha dat zie ik niet hoor

mol

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:08

Hoef jij ook niet te zien aangezien het mijn mening is ;)
En als je verder zoekt zijn er zeker mooie zwarte en bruine PRE's (b.v. Liqor). Alleen zijn dat er verhoudingsgewijs minder dan schimmels.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:11

Jullie hebben gelijk, ik kan hem beter maar meteen aanvragen!! Heb daarom nét een mail gestuurd naar rijvereniging voor een inschrijfformulier *\o/* . Ben benieuwd hoe lang het duurt.. Volgens mij zijn ze best rap! En dan kijken we wel verder..

Cloor, jij brengt altijd alles zó simpel en positief.. dat ik denk.. tsjee, ze heeft nog gelijk ook! :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:15

Heey
Branka: Super zeg :D. Gefeliciteerd :D.

Shaddy was vanmiddag erg knuffelig :D. Haar uier en banden zijn hetzelfde als gister.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:13

Angela -> Met Rints en mij gaat het goed!
Ik heb zelf al een hele poos niet meer echt gereden vanwege een knieblessure, maar ze wordt nu gereden door mijn vriendin en dat gaat super!

Jan -> Tesora is prachtig! En haar naam zeker waardig!
Baldomero groeit ook al mooi uit, zeg!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:09

Zooooo Anouk: je mag aan het werk O:) vandaag emailcontact gehad met je-weet-wel-wie....

Wat betreft mijn nieuwe zadel: ja ik wil dus iets aparts wat al extra tijd kost om te maken (suede ipv lederen zitting)
En nu blijkt dat de zadelmakerij Paasvakantie heeft genoten Heeeeee waarom wordt er niet doorgewerkt aan mijn zadel ~~}>
Ze hebben nu extra mensen aangetrokken om de wachtlijst weg te werken _-:(
Zal dus nog even op mijn zadel moeten wachten.

Leverancier wilde mij wel een geheel leren zadel toesturen en dat we dan de zitting omruilen, maar ik wacht liever op mijn gehele zadel.
Kan ik ondertussen nog mooi werken aan Jippes rug en zelf wat gewicht nog kwijtraken :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:23

BrankaZ schreef:
Hoef jij ook niet te zien aangezien het mijn mening is ;)
En als je verder zoekt zijn er zeker mooie zwarte en bruine PRE's (b.v. Liqor). Alleen zijn dat er verhoudingsgewijs minder dan schimmels.

Zo denk ik ook inderdaad :). Ik denk doordat ze ook op kleur zijn gaan fokken ze de rest een beetje zijn vergeten. Als ze op beweging en karakter enz fokken en er komt toevallig een kleurtje uit dan heb je denk ik een leuker paard ;).