[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:17

Chica met Napoleon gaat het goed, hij doet zo zijn best op 'school' het op handgebaar liggen ging gister ineens helemaal goed, ik reuze trots natuurlijk en vanmorgen deed hij zowaar zijn poot optillen 1x maar toch, tventje is al een echte reu aan het worden hahaha prachtig.
We moeten snel weer eens wandelen met die twee racehondjes.

Suelza wat een verhaal.. kan je niet een of andere consumentenprogramma inschakelen? vaak als de media zich er mee gaat bemoeien is de particulier ineens wel intressant genoeg, gelukkig was je er nog op tijd bij, je moet er toch niet aan denken zeg...

Karina, hoewel ik mijn kanjer ook thuis heb staan ben ik nog altijd een pietsie jaloers op hoe jij woont hoor. Wat een plaatje van een veulen van Ulkenny ze lijkt heel groot. Die mini is ook schattig. Ik wil echt een keer met paard en al naar de Veluwe komen hoor!! heerlijk.

Gab heb je al iets gehoord over wat het nou is? ziet er een beetje uit als rainrot maar het zal ongetwijfelt iets anders zijn.

heikedenise

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:46

Eline – welkom hier heb je nog foto’s van je zwarte kanjer

Madelief – ik ken dat gevoel ze maken der eigen dan ook echt heel erg sterk en eer dat je die concentratie er weer bij heb dan ben je een tijdje verder maar gelukkig heb je wel ontspannen af kunnen sluiten
En gezellig oppassen hopelijk komen er mooie kittens uit

Karina – ik ben benieuwd wat jou geheim is want ik ben echt jaloers op dat stuk van jullie :j
En wat een poepie is dat kleine ding zeg, en het veulen is ook echt :9

Peet – was je weer op de versier tour :P maar je hebt wel een lekker ijsje gekregen ;)

Saida – die uitdrukkin van jou (schiet mij maar in een kapotje :P ) maar wat mies zegt klopt echt wel bij mij op me protecol stond het ook altijd paard moet meer over zijn rug, paard moet nagefelijker, paard moet constanter dus ook ik snap het af en toe niet meer :n ik dacht dat de b de basis was. maar de jury wil kennelijk iets anders zien

En lekker gereden gereden zo te lezen en ja niet voorruit dan maar achteruit ;)

Gab – he balen beterschap en je hoef je eigen echt geen kneusje te voelen weet je hoeveel mensen er wel niet door hun rug heen gaan

Jolijn – ook jij beterschap kiespijn is niet fijn maar snel naar de tandarts idd
En fijn dat het met robijn beter gaat veel plezier met wandelen

Anouk – ik drijf zeker op die roze wolk, gelukkig worden we nu onder het zadel ook een hecht team want aan de hand waren we dat al heike houd mij constant in de gaten en ik ben ook echt alleen van hem als er een ander paard aan komt jaag die hem weg want er mag niemand bij mij in de buurt komen zelfs mensen niet :P dus dat is wel mooi om te zien,
Balen dat je nog steeds zo’n last heb misschien idd toch maar een foto laten maken en veel plezier in de efteling, maar even een vraag hoezo wil frank sam dan verkopen je bent toch nog wel van plan om erop te rijden ?

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:01

Bedankt voor het warme welkom hier bij jullie. Ik ga proberen zo snel mogelijk de paarden en de mensen bij elkaar te combineren en natuurlijk wat er speelt. :P

Saida: Esther is idd mijn verzorgster. ;)

Karina: Wat een leuk mini paardje. Die zou je bijna mee naar huis nemen. :D

Idefix4: Oe dat is niet mooi van je rug. Ik hoop dat je snel opknapt en dat er niets ernstig is. :(:)

Cloris: Ik moest zo lachen om jou stukje over Napoleon dat hij op een handbeweging ging liggen. Aan het eind kwam ik erachter dat het niet om een paard, maar om een hond ging. :D
Wat is Napoleon voor hond en hoe oud is hij?

Ik weet niet of jullie het verhaal achter Atlas zijn laatste ziekte kennen? Anders moet je dit maar overslaan. :o
Atlas heeft een virus gehad op zijn zenuwbaan en evenwichtsorgaan. Daardoor viel hij op stal heel vaak ineens zomaar om. Door het vallen, liep hij flinke wonden en beurse plekken op, waardoor hij ook weer stijf ging lopen. Van de homeophaat kreeg ik druppels en hij knapte in eerste instantie op, maar ineens aan het einde van de kuur ging hij weer vallen. En het zadel accepteerde hij ook helemaal niet.
Toen de homeophaat kwam, bleek het virus wel weg te zijn, alleen de schade wat het had aangericht, was niet op gelost. Normaal zorgt je lichaam voor de afvoer van dat soort problemen, maar omdat van Atlas sommige organen beschadigt zijn, waaronder zijn lever, heeft zijn lichaam het daar maar gelaten en is het in zijn zenuwbaan stil gaan staan, waardoor de ophoping naar de uiteindes van zijn zenuwpunten in zijn rug zijn gaan ontsteken. Vandaar dat hij ook het zadel niet accepteerde.
Dit was 2 weken geleden.
Gisteren weer met de les met een zadel gereden, voor het eerst sinds die tijd ging hij weer nageven. Normaal als hij het niet deed, ging ik verder zonder zadel. Dat accepteerde hij vreemd genoeg wel en liep dan als een volleerd dressuurpaard netjes na te geven en ging soms zelfs bijna over in een piaf.
Dus gisteren was ik erg trots op hem. Hij doet ook zo ontzettend zijn best. Het is echt een doorzetter.
Zijn lichaam gaat er ook weer beter uit zien. Door het virus was ineens al zijn vet en spieren weg. Hij begon er een beetje uit te zien als een brooke hospital paardje, vooral met die wonde erbij.
Met zijn hoeven had ik het probleem, dat de buitenkant te droog was en in zijn stralen had hij rotstraal. Dit gaat sinds het beter met hem gaat ook beter. De hoefsmid was zelfs zeer tevreden over zijn hoeven.
Maar die groepsles gisteren.......echt weer ouderwets heerlijk. Ook mijn instructrise was helemaal tevreden. Binnenkort ga ik ook weer eens een keertje prive lessen, dat vond ik tot nu toe te veel voor hem. Maar zachtjes aan gaan we hem weer meer belasten en dan komt hij er wel.

En een foto plaatsen van hem, het ging in mijn profiel ook niet helemaal goed, maar ik probeer het gewoon weer.
http://atlas.punt.nl/fotoboek/h_96193_356719.jpg
Fijne dag allemaal.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:03

Hij doet het weer niet.
Wat doe ik dan fout?
Kan iemand mij daarmee helpen?
Thnx. ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:13

Ik ben zo teleurgesteld... Ik kom net uit het ziekenhuis, waar ze de kunstlens uit mijn oog hebben verwijderd. Het hoornvlies was goed hersteld, moet alleen nogbdikker en steviger worden. Alleen mijn zicht is niet verbeterd. Het oog waarmee ik slechts een lichte afwijking had is nu ineens slechtziend. Ze konden mij ook niet vertellen of dat hersteld. Ik moest maar gewoon nieuwe lenzen laten aanmeten! Wat een botte hork... Ik ga slapen, ben er helemaal klaar mee :(

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:25

Karina -> Ja klopt, dan zijn we bij de Woody Ranch!
Als je het leuk vindt dan komen we een keertje bij je langs.
Al hoop ik wel dat ik tegen die tijd Rintske zo stoer heb gekregen dat ik alleen met haar weg kan, anders ga ik nog heel hard twijfelen of ik haar wel mee ga nemen......
Wat een dotje dat kleine veulentje bij je ouders!
Ulkenny en Extra zien er ook goed uit trouwens, wat wordt die kleine al groooooot!

Gabriella -> Oei spit, das ech nie fijn! Beterschap!
Hoe gaat het nu met Moreno z'n uitslag?

Jolijn -> Fijn te lezen dat het lekker gaat met Robijn.

Joyce -> Stoer van je vader om mee te gaan doen met een OW!
En alvast heel veel plezier met je trektocht!

Anouk -> Ik zou het advies van je therapeute maar volgen en die foto snel laten maken.
Het zou zonde zijn als het verkeerd hersteld en je er vaak last van blijft houden.

Denise -> B staat voor Beginnend en is vooral om ervaring op te doen met je paard , niet om deze al helemaal volgens het plaatje te laten lopen.
Het belangrijkste in de B is dat ze het proefje netjes kunnen lopen, en of ze dat nu doen met hun hoofd in de wolken en met een achterkant die er achteraan komt hobbelen maakt niet uit, dat komt in de L (Licht) pas aan bod.
Dat is mij altijd geleerd tenminste.....

Eliine -> Er zijn maar weinig friese paarden die Atlas heten volgens mij, dus het kon bijna geen foute gok zijn. ;)
Van Esther hebben we al verschillende keren begrepen dat hij een paard met een verleden is en met een gebruiksaanwijzing.
Vervelend van dat virus dat hij heeft opgelopen, helemaal als je bedenkt dat hij de afvalstoffen zo moeilijk kwijt kan.
Heb je al eens overwogen om het holistisch aan te pakken?

Elise -> Onee, het is niet waar......
Wat een giga domper is dit, meis. :(:)

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:26

Suelza schreef:
Ik ben zo teleurgesteld... Ik kom net uit het ziekenhuis, waar ze de kunstlens uit mijn oog hebben verwijderd. Het hoornvlies was goed hersteld, moet alleen nogbdikker en steviger worden. Alleen mijn zicht is niet verbeterd. Het oog waarmee ik slechts een lichte afwijking had is nu ineens slechtziend. Ze konden mij ook niet vertellen of dat hersteld. Ik moest maar gewoon nieuwe lenzen laten aanmeten! Wat een botte hork... Ik ga slapen, ben er helemaal klaar mee :(

tjeetje wat een horken
ga eens naar een nader toe mss kunnen die je helpen en zijn mss wat netter
die artsen :( is ook gewoon klootjes volk :( lekker suptiel allemaal he

duim met je mee meis :(:) :(:) :(:)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:32

Elise Nou das ook lekker dan!!! Hopen dat het bijtrekt!

Snowie Oei das allemaal niet niks zeg! Gelukkig dat het nu weer goed gaat met hem! Succes met het leren kennen van iedereen hier... Is moeilijk en ik haal soms ook nog namen en paarden door elkaar heen en dat terwijl ik sommige al in real life heb gezien haha....

Anouk Auw.. Echt balen dat je er nog zo een last van blijft houden! Hopen dat het snel over gaat nu en anders misschien toch nog eens naar laten kijken??
Remedial Teaching is inderdaad redelijk populair nu. Vooral omdat ze zoveel mogelijk van de speciaal onderwijs scholen afwillen en dat moet dan allemaal naar een reguliere school. Dus dan heb je wel extra ondersteuning nodig...

Banditto Gaaf zeg een trektocht door de Ardenne!! Ben jaloers!
Nog een plekkie vrij hihi??

Karina wat een schattige foto's! Die kleine mams was volgens mij niet blij met jullie aan die foto te zien haha!

Frank nee moderator lijkt me niet alles haha. Heb het al druk zat en zie de draken die zich niet kunnen gedragen liever voor me dan via een beeldscherm haha....

Jolijn fijn dat het goed gaat met Robijn! Veel plezier met wandelen!

borderjay auw pijnlijk... Er zitten er hier een hoop in de lappenmand zeg!

reageer straks verder bij!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:32

denise ik op d versiertoer nee hoor hahaha dan wordt er een wel een beetje jaloers hahaha :D

en annouk hahaha veel van huis jaaaaaaaaaa doe maar :D :D :D

zo ben alles ff aan het uitzoeken hebben een kast gekocht gstr van 240 breed, bij 235 hoog,kan ik er heel wat kleren in doen hahaahah zal wel ff moeten shoppen om hem vol te kunnen krijgen
dus ga weer ff verder doeiiiiii vanmiddag naar tsjillybilly :+

oh en kelly ik wil wel zo`n armband hebben van me kanjer waar kan je die bestellen

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:51

Saida - dat dacht ik ook ja B voor beginnend en dat je gewoon je proefje netjes kon lopen, maar helaas geld dat nu niet meer ik heb nu al verschillende jury's gehad en heb er ook met veel gesproken maar ze willen nu in de B ook nagefelijkheid zien en van achter naar voren en over de rug want hoe ze het eerst deden zo reden te veel mensen gelijk der punten vandaar dat ze er nu veel strenger op zijn geworden en op je protecol zetten ze het ook echt hoor ze willen het paard al ''netjes'' zien want als die met zijn kop in de lucht loopt (dat deed heike de eerste 7 proeven) staat er paard is tegen de hand moet nagefelijker en over zijn rug.
dus er is heel wat veranderd

Peet - het was ook maar een geintje ;) je bent al bezet

Eline - dus jij bent de eigenaar van atlas leuk om je hier ook in dit forum te zien

Elisa - wat een *piep* mensen echt dat ze je zo behandelen je neemt toch wel verder stappen zeker

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:25

Saida: Rintske gewoon meenemen hoor, hardstikke leerzaam voor haar. En als het alleen rijden niet lukt geef je maar een gil en dan rij ik met je mee. Naast Rico is elk paard stoer ;) .

Elise: nou lekker dan! Die hadden aan mij een slechte hoor, aanklagen!

Anouk: hoop dat je snel fotootje kunt regelen en weet waar je aan toe bent. Nog geen idee of het veulen gaat besluiten wit te worden, we kunnen er in ieder geval nog niks van ontdekken tot nu toe.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:28

heikedenise schreef:
Saida - dat dacht ik ook ja B voor beginnend en dat je gewoon je proefje netjes kon lopen, maar helaas geld dat nu niet meer ik heb nu al verschillende jury's gehad en heb er ook met veel gesproken maar ze willen nu in de B ook nagefelijkheid zien en van achter naar voren en over de rug want hoe ze het eerst deden zo reden te veel mensen gelijk der punten vandaar dat ze er nu veel strenger op zijn geworden en op je protecol zetten ze het ook echt hoor ze willen het paard al ''netjes'' zien want als die met zijn kop in de lucht loopt (dat deed heike de eerste 7 proeven) staat er paard is tegen de hand moet nagefelijker en over zijn rug.
dus er is heel wat veranderd

Aanleuning: De verbinding die de ruiter via zijn handen heeft met de mond van het paard, zorgt tegelijkertijd voor de verbinding tussen de achterhand en de voorhand van het paard zelf. Als ruiter zorg je er zo voor dat het paard in een soort framewerk loopt, waardoor hij zijn rug opbolt en ‘door zijn lijf kan swingen’ als een veertje dat aan twee kanten wordt begrensd. Het paard gaat door het opbollen van zijn rug meer swingen, waardoor de ruiter makkelijker kan zitten. Tegelijkertijd verbeter je hierdoor de verbinding tussen de voor- en de achterhand van het paard, waardoor je de bewegingen van het paard preciezer kunt besturen: langere passen met meer ruimte naar voren of kortere passen, waarbij het paard zijn benen hoger optilt (‘meer van de grond komt’). Een goede aanleuning is noodzakelijk om een paard in balans te laten lopen en om een paard durchlässig te kunnen krijgen. Aanleuning komt vanuit het paard. De ruiter neemt contact op de teugel en drijft het paard met centrum en zit van achteren naar voren naar het bit toe. Hierdoor zal het paard nageven en dus ‘aanleuning nemen’. Het in elkaar trekken van het paard met je hand heeft is absoluut fout en leidt nooit tot een mooie ontspannen aanleuning.
Een groot misverstand is, dat vaak Nageeflijkheid begrepen wordt als afknikken in het nek.

Daarbij komt dat je in de ring moet laten zien dat je B-waardig bent, dus dat die basis er bevestigd inzit en dat je de L-klasse aankan. Zolang dat nog niet het geval is zal je eraan moeten werken en zal je dus met mondjesmaat Winstpunten rijden. Dat er dus op het protocol staat; meer nageefelijk is voor de combinatie een teken dat ze daar aan moeten en willen werken. Tijdens een B-proef zal een onervaren paard best nog eens wat kunnen laten en dat wordt over het algemeen ook geaccepteerd maar over de gehele proef moet die nageefelijkheid al enigzinds getoond worden.

Zo hoop dat ik het een beetje goed heb kunnen verwoorden, zoniet geef een GILLL :+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:40

Snowy2004 schreef:
Cloris: Ik moest zo lachen om jou stukje over Napoleon dat hij op een handbeweging ging liggen. Aan het eind kwam ik erachter dat het niet om een paard, maar om een hond ging. :D
Wat is Napoleon voor hond en hoe oud is hij?

Ik heb hier ook fotos staan van hem in dit topic, ergens een paar weken geleden dat ik met Malin en Luna ging wandelen, hij is 6.5 maand nu en een kruising uit Portugal (via Mirbessa) wat er precies inzit weet ik niet (vermoedelijk iets met Brak-achtige rassen) maar hij is geweldig en zeker na het overlijden van mijn Dogos een waar kadootje!
Citaat:
Ik weet niet of jullie het verhaal achter Atlas zijn laatste ziekte kennen? Anders moet je dit maar overslaan. :o
Atlas heeft een virus gehad op zijn zenuwbaan en evenwichtsorgaan. Daardoor viel hij op stal heel vaak ineens zomaar om. Door het vallen, liep hij flinke wonden en beurse plekken op, waardoor hij ook weer stijf ging lopen. Van de homeophaat kreeg ik druppels en hij knapte in eerste instantie op, maar ineens aan het einde van de kuur ging hij weer vallen. En het zadel accepteerde hij ook helemaal niet.
Toen de homeophaat kwam, bleek het virus wel weg te zijn, alleen de schade wat het had aangericht, was niet op gelost. Normaal zorgt je lichaam voor de afvoer van dat soort problemen, maar omdat van Atlas sommige organen beschadigt zijn, waaronder zijn lever, heeft zijn lichaam het daar maar gelaten en is het in zijn zenuwbaan stil gaan staan, waardoor de ophoping naar de uiteindes van zijn zenuwpunten in zijn rug zijn gaan ontsteken. Vandaar dat hij ook het zadel niet accepteerde.
Dit was 2 weken geleden.
Gisteren weer met de les met een zadel gereden, voor het eerst sinds die tijd ging hij weer nageven. Normaal als hij het niet deed, ging ik verder zonder zadel. Dat accepteerde hij vreemd genoeg wel en liep dan als een volleerd dressuurpaard netjes na te geven en ging soms zelfs bijna over in een piaf.
Dus gisteren was ik erg trots op hem. Hij doet ook zo ontzettend zijn best. Het is echt een doorzetter.
Zijn lichaam gaat er ook weer beter uit zien. Door het virus was ineens al zijn vet en spieren weg. Hij begon er een beetje uit te zien als een brooke hospital paardje, vooral met die wonde erbij.
Met zijn hoeven had ik het probleem, dat de buitenkant te droog was en in zijn stralen had hij rotstraal. Dit gaat sinds het beter met hem gaat ook beter. De hoefsmid was zelfs zeer tevreden over zijn hoeven.
Maar die groepsles gisteren.......echt weer ouderwets heerlijk. Ook mijn instructrise was helemaal tevreden. Binnenkort ga ik ook weer eens een keertje prive lessen, dat vond ik tot nu toe te veel voor hem. Maar zachtjes aan gaan we hem weer meer belasten en dan komt hij er wel.

En een foto plaatsen van hem, het ging in mijn profiel ook niet helemaal goed, maar ik probeer het gewoon weer.
http://atlas.punt.nl/fotoboek/h_96193_356719.jpg
Fijne dag allemaal.

Fijn dat er weer vooruitgang in zit, ik hoop dat hij helemaal weer goed opknapt en dat je straks weer heerlijk kunt rijden met hem zonder terughoudendheid mbt zijn conditie enz ;)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:58

Saida: Ik heb met Atlas van alles al geprobeerd. Alles wat er te krijgen is is wel bij hem geweest. Mijn homeophaat doet aan bioresonantie en heb ik al zo'n 10 jaar. Zij helpt hem er altijd weer bovenop. Dus voor mij hoeft er geen ander te komen. *D

Suelza: Dat is ook erg van je oog. En dat ze dan ook niets kunnen zeggen of het blijvend is of niet. Kan je niet naar een ander ziekenhuis gaan, die misschien iets meer van ogen af weet. Sterkte. :(:)

Cloris: Bedankt. Ik ben er wel van overtuigt dat het goed gaat komen. Van het weekend ga ik weer eens een rustig strandritje proberen met een vriendin. :D

Heeft iedereen vrij vanaf donderdag?
Ik werk part-time, vanwege mijn dochtertje en ben normaal dinsdag en donderdag vrij. Mijn ouders passen op op de dagen dat ik werk, maar die zijn lekker op vakantie naar Italie. Mijn man had maandag een dag vrij. En ik ben nu gewoon een week vrij. Want ons bedrijf is donderdag en vrijdag gesloten en ik heb zelf de woensdag vrij genomen. 8-)
Echt heerlijk, lekker genieten, want het is ook nog eens lekker weer.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:07

denise weet ik wel hoor hahaha zat je te plagen

%#@#^$%^&^$#$ ff hoor wat kunnen sommige toch zeiken grrrrrrrrrrrrrrrrrrr@##%$^%#*
moest het ff kwijt bah poedersuiker zooi
:( :( :( :( :(

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:23

Saida: Even inspringend op het hele B-verhaal: Tegenwoordig willen ze écht een ontspannen, in aanleuning over de rug voorwaarts gaande paard zien.
Als het paard onrustig in de aanleuning wordt of de hele proef zijn hoofd in de lucht heeft, rij je echt geen winstpunten :n Misschien raar omdat het B(eginner) is, maar het is echt zo :j
Gab: Sterkte met je rug, vervelend!
Robijntjah: gelukkig dat Robijn beter gaat.
Karina: American Miniature Horses zijn zoo cute :D
Frank: hahah wist dat inderdaad van me avatar. Geen idee hoe het kan, maar heb weer een nieuwe dus helemaal top, vind deze een stuk gaver!
Banditto: Stoer van je vader, veel plezier in de Ardennen.
Anouk: succes met je rug! Ga je naar de Efteling, leuk :D
Denise: Ja als Furia echt afgeleid is begin je weinig... Alleen is hij het haast nooit :D
Snowy2004: interessant om het hele verhaal achter Atlas te lezen, welkom hier trouwens :j FIjn dat hij gister wat beter ging, hoe oud is hij eigenlijk? Kon me herinneren dat hij al wat ouder was..
Suelza: ZO! Gaat het niet ofzo, das even koud op je dakkie. Werk je bij de politie? Dat idee krijg ik door je verhalen, daar zijn ze ook best streng met oogafwijkingen...
En hoeveel is slechtziend dan? Sterkte ermee :(:)
Peet: Dat verhaal van jou over dat ijsje haha lachen!!

Morgen lekker vrij! Nog even werken tot 15.15.....

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:59

ff heel kort:

madelief: jaaa een leuke ava idd.

elise: aan mij zouden ze dan toch een hele kwaaie hebben zeg. bijt gerust goed grof van je af met zo'n eikel die er maar heel luchtig over doet. tis wel jouw oog en je hebt er maar 2 van. beterschap!!

zo, we gaan weer werken, nog druk vandaag. overigens lekker stil hier nu het hele spul naar de efteling is

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:06

Elise: Jemig... ik hoop voor je dat je zicht weer helemaal terugkomt :(:)

Snowy: Welkom hier! Wat een verhaal zeg van je paard. Kan me voorstellen dat je blij bent dat hij het weer zo goed doet

Karina: Awwwww wat een poepies zeg die kleine hummels..

Cloris: Het wordt wel weer tijd voor nieuwe Napoleon foto's hoor (en Piropo natuurlijk!)

Ik begin echt zooo ongeduldig te worden.. nog 8 nachtjes slapen en dan weet ik of Perla drachtig is, wat duurt dat lang!!!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:27

_Saida_ schreef:
Karina -> Jullie hebben het heel mooi en handig ingericht, zeg!
Lopen die twee kleintjes niet van het erf dan als ze los zijn?
En wat betreft die geiten, dat zie ik bij ons ook dat ze echt niet van nattigheid houden.
Zodra het betrekt zitten ze al in het huisje met hun koppies naar buiten te koekeloeren. *D
By the way; ben je thuis in de week van 17 t/m 24 juli?
Dan ben ik vlak bij je in de buurt met Rints!

Dat komt omdat geiten , net als katten geen waterdichte vacht hebben, voor geiten is een stal dus geen luxe maar noodzaak, omdat ze anders echt longontsteking kunnen krijgen.

Karina, het is echt zo'n mooi plekkie!!!!! De loopstallen zijn echt ideaal, dat wil ik ook nog een keer :D
Maar eerst alles in het hout, hout is bestelt *\o/* *\o/* Het is wel wat anders geworden dan jij hebt, we nemen van die halfronde regels tegen vierkante palen.
Wij hebben ook maar 5000 m2 en omdat we en meerdere weitjes en meerdere paddocks moeten hebben omdat de paarden in 3 groepjes staan waren we bang dat het er rommelig uit komt te zien met hout wat niet recht is, wel jammer, want ik vind dat natuurlijke wel mooier.

Dit is ons stulpje, nog niet helemaal af, we zijn nog druk aan het opknappen...
http://www.mijnalbum.nl/Album=L4QT7XSU

Deze wilde ik er nog even uitlichten; 2 hengsten, 1 merrie en 2 ruinen, lekker te dutten met zijn alle;
Afbeelding

Helaas heb ik niet genoeg gras voor de hele dag, dus mogen ze alleen aan het einde van de middag 3 uurtjes op het gras, voor de rest moeten ze het op het zand. Maar goed ze staan lekker buiten!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:06

Cyrina: Heerlijk toch zo'n groep bij elkaar... Ik heb helemaal geen gras hoor bij huis, ja alleen de mini's grazen de tuin leeg. Het lijkt me echt mooi als je hekwerk straks af is! En ook heel fijn dat jullie dan wat geruster van huis kunnen.
Klopt inderdaad wat je zegt over de geiten! Ik probeer het ook altijd zo uit te leggen, dat zij in hun hemd lopen en de paarden in hun regenjas, omdat sommige mensen zich er over verbazen dat we bij de paarden dus erg pleiten voor 24/7 buiten, en de geiten zo pamperen ;) .
Jij hebt wel ook een prachtige plek daar zeg, mooi huis ook. En die varkentjes!! Whaah, helemaal leuk, als Rico er ooit niet meer is zou ik die ook wel willen, maar Rico is echt nergens bang voor behalve voor varkens, dus dat kan ik 'm niet aandoen.

Ik ben hier trouwens wel na een verontrustend telefoontje jankend en verdwaasd over mijn mooie terreintje aan het lopen de laatste paar uur... het schijnt dat een deel op defentiegrond ligt en niet aan ons verkocht had mogen worden. Pas volgende week weten we meer....... ik ga nu heel hard achter makelaar en oude eigenaar aan, want dit zou wel echt te bizar voor woorden zijn.......
Weet niet of het verstandig is om dit te vertellen maar het zit me ongelofelijk hoog en moet het even kwijt |( .

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:08

madelief88 schreef:
Saida: Even inspringend op het hele B-verhaal: Tegenwoordig willen ze écht een ontspannen, in aanleuning over de rug voorwaarts gaande paard zien.
Als het paard onrustig in de aanleuning wordt of de hele proef zijn hoofd in de lucht heeft, rij je echt geen winstpunten :n Misschien raar omdat het B(eginner) is, maar het is echt zo :j

Echt raar is het niet, want het gaat om de bevestiging van de Basis. Een paard wat tegen de hand komt of helemaal niet onstpannen in de rug loopt of de achterhand echt compleet vergeet dan kan je daar toch niet voor beloond worden met een Winstpunt? Tenzij het grootste gedeelte van de proef wel netjes gaat dan kan je je WP pakken. Maar wat als je zo makkelijk die wp'n haalt, wat moet je dan daarna in de L en M? Iedereen denkt dat de B nergens over gaat maar daarin moet je echt al laten zien dat er dingen goed op orde zijn die je in de andere klasses nodig hebt ;)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:11

Karina schreef:
Ik ben hier trouwens wel na een verontrustend telefoontje jankend en verdwaasd over mijn mooie terreintje aan het lopen de laatste paar uur... het schijnt dat een deel op defentiegrond ligt en niet aan ons verkocht had mogen worden. Pas volgende week weten we meer....... ik ga nu heel hard achter makelaar en oude eigenaar aan, want dit zou wel echt te bizar voor woorden zijn.......
Weet niet of het verstandig is om dit te vertellen maar het zit me ongelofelijk hoog en moet het even kwijt |( .

Ai, heb je het van domeinen gekocht Karina? wat raar dat een makelaar grond verkoopt wat van defensie zou zijn, ik zou zeker de makelaar even bellen ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:13

Karina schreef:
Cyrina: Heerlijk toch zo'n groep bij elkaar... Ik heb helemaal geen gras hoor bij huis, ja alleen de mini's grazen de tuin leeg. Het lijkt me echt mooi als je hekwerk straks af is! En ook heel fijn dat jullie dan wat geruster van huis kunnen.
Klopt inderdaad wat je zegt over de geiten! Ik probeer het ook altijd zo uit te leggen, dat zij in hun hemd lopen en de paarden in hun regenjas, omdat sommige mensen zich er over verbazen dat we bij de paarden dus erg pleiten voor 24/7 buiten, en de geiten zo pamperen ;) .
Jij hebt wel ook een prachtige plek daar zeg, mooi huis ook. En die varkentjes!! Whaah, helemaal leuk, als Rico er ooit niet meer is zou ik die ook wel willen, maar Rico is echt nergens bang voor behalve voor varkens, dus dat kan ik 'm niet aandoen.

Thanx, ben ook trots op mijn plekkie!! En varkentjes zijn echt zo leuk!!

Maar jeetje wat een verontrustend berichtje! dat zou wel heel fout zijn als dat zo is!!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:26

Karina: Wat een dotjes zeg!!! Die ini-mini is leeeeeeeeeeeeeuk :+: . En veulen van Ul ziet er goed uit, net als mams :D .

Wat hebben jij en Cyrina toch een klein paleisje zeg.. Waaaauw!!! *D

Saida: Haha, was jij die Rints even te slim af _O- . Die trucjes werken vaak goed! Fijn dat het rijden zo lekker gaat!

Eline: welkom hier!!

Elise: Jeeeetje... wat een verhaal zeg!! Ik schrik er echt van! Ik heb zelf nl ook lenzen, en dat je wat aan je ogen gaat mankeren hierdoor is echt je grootste nachtmerrie |( Hoe is het inmiddels met je oog? En ga je stappen ondernemen?

Madelief: Ach ach, stoere Fuur valt door de mand! Wat een sulletje, nergens bang voor, maar wel daarvoor! Haha, gekke paarden! Maar wel jammer dat heel je training dan niet zo lekker verloopt.. achja, vanmiddag misschien meer succes! Hoe is het op je werk?

Cloris: Zo he! Das luxe bij de buurman! Wel heeeeeeeeeeel goed gefixd op die manier 8-)

Laura: Klinkt zwaar op school, succes ermee!

Peet: Haha, geweldige foto's :D :D :D . En dat verhaal!! Tijd terug al met die dubbele longe in het rose!! En nu weer ijsjes... goh, versierder ben jij ook :P

Debby: hoe is het nu met je? Gaat het een beetje? En ben je alweer bij Xantha geweest, of trek je dat lichamelijk nog niet?

Joyce: Leuk voor je paps zeg! Ben benieuwd.. foto's!! En have fun in de ardennen!

Gab: Jeeeeeeeeetje.... knuffel meis :(:) . Daar heb je volgens mij flink last van... ai ai. Het zit je niet mee.. eerst die pfeifer, diertjes verkocht, nu dit........... :(:)

Anouk: Autsj, klinkt niet fijn, die fysio. Hopelijk knap je er van op!! Misschien wel goed om een foto te laten maken.. weet je tenminste waar je aan toe bent! Wel weer op Sam gezeten dus, fijn!!!

Kelly: Oeee, spannende tijden nu!!! := Laat je ons het ook meteen weten, ben zeer benieuwd!! :j Volgens mij vallen de reacties in je topic mee.. Maar bokt blijft bokt. Soms zo keihard iets zeggen zonder te beseffen wát ze zeggen, bah aan die mensen heb ik echt een hekel hier op bokt helaas bestaat bokt uit een groot deel van dat soort mensen..... :r

Frank: Ahh, hun een feestje bouwen in de Efteling, en jij niet mee? Ook niet eerlijk :P

Sanne: Primero is zoooo gaaf! Vind hem echt iets hebben.. zijn er al veel reacties voor hem? Hij zal vast snel verkocht zijn...

Gisteren mocht Chico spelen met een friesche hengst van stal. Ik laat ze wel eens snuffen, en nu lieten we ze los... Hahaha, heb me kapot gelachen. Zag er zo grappig uit. Die friesch wilde telkens Chico dekken. Helemaal ruiken en brullen. en hij wilde springen, maar lukte telkens niet. En Chico kijken zo van :roll: nouja zeg, wat doe jij mal? Op een gegeven moment begon hij wel van zich af te bijten hihi. Die fries is normaal niet vooruit te branden, maar nu gingen ze toch als raketten door die bak _O- . Een hoop kabaal dus, maar ging allemaal heel goed. Was wel leuk zo samen!

En nog leuk nieuws, vanaf vrijdag krijgt Chico een Andalusier vriendinnetje erbij! Meisje zit hier ook op bokt, harstikke leuk :D .

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:26

cloris schreef:
Ai, heb je het van domeinen gekocht Karina? wat raar dat een makelaar grond verkoopt wat van defensie zou zijn, ik zou zeker de makelaar even bellen ;)

Nee, het is vroeger wel van defensie geweest (in dit huis zat vroeger de paardenarts van de cavalerie) maar de laatste zeker 25 jaar particulier...