Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suelza schreef:Ik ben zo teleurgesteld... Ik kom net uit het ziekenhuis, waar ze de kunstlens uit mijn oog hebben verwijderd. Het hoornvlies was goed hersteld, moet alleen nogbdikker en steviger worden. Alleen mijn zicht is niet verbeterd. Het oog waarmee ik slechts een lichte afwijking had is nu ineens slechtziend. Ze konden mij ook niet vertellen of dat hersteld. Ik moest maar gewoon nieuwe lenzen laten aanmeten! Wat een botte hork... Ik ga slapen, ben er helemaal klaar mee
heikedenise schreef:Saida - dat dacht ik ook ja B voor beginnend en dat je gewoon je proefje netjes kon lopen, maar helaas geld dat nu niet meer ik heb nu al verschillende jury's gehad en heb er ook met veel gesproken maar ze willen nu in de B ook nagefelijkheid zien en van achter naar voren en over de rug want hoe ze het eerst deden zo reden te veel mensen gelijk der punten vandaar dat ze er nu veel strenger op zijn geworden en op je protecol zetten ze het ook echt hoor ze willen het paard al ''netjes'' zien want als die met zijn kop in de lucht loopt (dat deed heike de eerste 7 proeven) staat er paard is tegen de hand moet nagefelijker en over zijn rug.
dus er is heel wat veranderd
Snowy2004 schreef:Cloris: Ik moest zo lachen om jou stukje over Napoleon dat hij op een handbeweging ging liggen. Aan het eind kwam ik erachter dat het niet om een paard, maar om een hond ging.![]()
Wat is Napoleon voor hond en hoe oud is hij?
Citaat:Ik weet niet of jullie het verhaal achter Atlas zijn laatste ziekte kennen? Anders moet je dit maar overslaan.![]()
Atlas heeft een virus gehad op zijn zenuwbaan en evenwichtsorgaan. Daardoor viel hij op stal heel vaak ineens zomaar om. Door het vallen, liep hij flinke wonden en beurse plekken op, waardoor hij ook weer stijf ging lopen. Van de homeophaat kreeg ik druppels en hij knapte in eerste instantie op, maar ineens aan het einde van de kuur ging hij weer vallen. En het zadel accepteerde hij ook helemaal niet.
Toen de homeophaat kwam, bleek het virus wel weg te zijn, alleen de schade wat het had aangericht, was niet op gelost. Normaal zorgt je lichaam voor de afvoer van dat soort problemen, maar omdat van Atlas sommige organen beschadigt zijn, waaronder zijn lever, heeft zijn lichaam het daar maar gelaten en is het in zijn zenuwbaan stil gaan staan, waardoor de ophoping naar de uiteindes van zijn zenuwpunten in zijn rug zijn gaan ontsteken. Vandaar dat hij ook het zadel niet accepteerde.
Dit was 2 weken geleden.
Gisteren weer met de les met een zadel gereden, voor het eerst sinds die tijd ging hij weer nageven. Normaal als hij het niet deed, ging ik verder zonder zadel. Dat accepteerde hij vreemd genoeg wel en liep dan als een volleerd dressuurpaard netjes na te geven en ging soms zelfs bijna over in een piaf.
Dus gisteren was ik erg trots op hem. Hij doet ook zo ontzettend zijn best. Het is echt een doorzetter.
Zijn lichaam gaat er ook weer beter uit zien. Door het virus was ineens al zijn vet en spieren weg. Hij begon er een beetje uit te zien als een brooke hospital paardje, vooral met die wonde erbij.
Met zijn hoeven had ik het probleem, dat de buitenkant te droog was en in zijn stralen had hij rotstraal. Dit gaat sinds het beter met hem gaat ook beter. De hoefsmid was zelfs zeer tevreden over zijn hoeven.
Maar die groepsles gisteren.......echt weer ouderwets heerlijk. Ook mijn instructrise was helemaal tevreden. Binnenkort ga ik ook weer eens een keertje prive lessen, dat vond ik tot nu toe te veel voor hem. Maar zachtjes aan gaan we hem weer meer belasten en dan komt hij er wel.
En een foto plaatsen van hem, het ging in mijn profiel ook niet helemaal goed, maar ik probeer het gewoon weer.
http://atlas.punt.nl/fotoboek/h_96193_356719.jpg
Fijne dag allemaal.
_Saida_ schreef:Karina -> Jullie hebben het heel mooi en handig ingericht, zeg!
Lopen die twee kleintjes niet van het erf dan als ze los zijn?
En wat betreft die geiten, dat zie ik bij ons ook dat ze echt niet van nattigheid houden.
Zodra het betrekt zitten ze al in het huisje met hun koppies naar buiten te koekeloeren.![]()
By the way; ben je thuis in de week van 17 t/m 24 juli?
Dan ben ik vlak bij je in de buurt met Rints!
madelief88 schreef:Saida: Even inspringend op het hele B-verhaal: Tegenwoordig willen ze écht een ontspannen, in aanleuning over de rug voorwaarts gaande paard zien.
Als het paard onrustig in de aanleuning wordt of de hele proef zijn hoofd in de lucht heeft, rij je echt geen winstpuntenMisschien raar omdat het B(eginner) is, maar het is echt zo
Karina schreef:Ik ben hier trouwens wel na een verontrustend telefoontje jankend en verdwaasd over mijn mooie terreintje aan het lopen de laatste paar uur... het schijnt dat een deel op defentiegrond ligt en niet aan ons verkocht had mogen worden. Pas volgende week weten we meer....... ik ga nu heel hard achter makelaar en oude eigenaar aan, want dit zou wel echt te bizar voor woorden zijn.......
Weet niet of het verstandig is om dit te vertellen maar het zit me ongelofelijk hoog en moet het even kwijt.
Karina schreef:Cyrina: Heerlijk toch zo'n groep bij elkaar... Ik heb helemaal geen gras hoor bij huis, ja alleen de mini's grazen de tuin leeg. Het lijkt me echt mooi als je hekwerk straks af is! En ook heel fijn dat jullie dan wat geruster van huis kunnen.
Klopt inderdaad wat je zegt over de geiten! Ik probeer het ook altijd zo uit te leggen, dat zij in hun hemd lopen en de paarden in hun regenjas, omdat sommige mensen zich er over verbazen dat we bij de paarden dus erg pleiten voor 24/7 buiten, en de geiten zo pamperen.
Jij hebt wel ook een prachtige plek daar zeg, mooi huis ook. En die varkentjes!! Whaah, helemaal leuk, als Rico er ooit niet meer is zou ik die ook wel willen, maar Rico is echt nergens bang voor behalve voor varkens, dus dat kan ik 'm niet aandoen.
Ik ben hier trouwens wel na een verontrustend telefoontje jankend en verdwaasd over mijn mooie terreintje aan het lopen de laatste paar uur... het schijnt dat een deel op defentiegrond ligt en niet aan ons verkocht had mogen worden. Pas volgende week weten we meer....... ik ga nu heel hard achter makelaar en oude eigenaar aan, want dit zou wel echt te bizar voor woorden zijn.......
Weet niet of het verstandig is om dit te vertellen maar het zit me ongelofelijk hoog en moet het even kwijt.
cloris schreef:Ai, heb je het van domeinen gekocht Karina? wat raar dat een makelaar grond verkoopt wat van defensie zou zijn, ik zou zeker de makelaar even bellen