[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:38

heb hem ook gekregen vandaag, heb hem heerlijk in het zonnetje bij Goya gelezen Haha!. Maar toen vond meneer dat hij niet genoeg aandacht kreeg dus ging hij met de emmer gooien

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:45

Zo iedereen heeft weer veel meegemaakt zeg. Ik heb vandaag heerlijk buiten gereden. Een lekker rondje door de duinen, samen met de andere verzorgster op Oelke. Was erg gezellig! Ook ik heb het blad binnen gekregen! Leek me erg leuk, plaatjes waren echt om te genieten, heb alleen nog niet goed kunnen kijken helaas.

Peet: Ik zou hem maar even goed in de gaten houden hoor. Principe deed dit namelijk ook (meerdere malen). Ik zat er zelf een keer op toen die een fries greep! Hij draaide daarna helemaal door, en kon nog met moeite afstappen. Ben toen meteen uit de bak gegaan. Eerst deed ie het alleen naar Friezen, maar toen ineens naar ieder paard wat hem niet aan stond. Hij is toen zelfs van de manege weg gegaan, omdat iedereen hem echt gevaarlijk begon te vinden. Hij had namelijk ook zn verzorgster op de grond aangevallen toen die los stond (raakte buiten bewust zijn). Daarna is die echt HEEL erg hard aangepakt!! Echt super streng, en vanaf die tijd was die weer braaf. Maar het blijven hengsten, hoe lief ze ook zijn, ze kunnen altijd gekke dingen doen. (Eigenaresse haar dochter reed toen ze 10 was met Prins tussen de merries in de les). Dus zorg dat er iemand op hem rijd die hem flink de baas is!! Zodat hij het geen 2e keer zal doen.

Soeske: Wat balen zeg van Claudje.. Arm beestje, en nu ook nog alleen staan. Ze zijn vast dikke maatjes, dat zal wel even wennen zijn. Maar het is natuurlijk belangrijker dat ze beter wordt!

Zasread: Fijn dat alles goed is geregeld op je werk. Wat voor werk doe jij eigenlijk Knipoog ?

Pipi: Je meisje ziet er prachtig uit hoor! Als die bolhoedjes er geen ster van maken, dan zet ik het er wel achter. Vind haar op de foto al een beauty, laat staan in het echt Pling

Lusitano: Ik zou ook maar even naar je zadel laten kijken. Hoop niet dat het een soort trauma is, anders ben je verder van huis. Laten we het beste er maar van denken! Knipoog

Cin: Ik ga het filmpje zo even bekijken, al denk ik nu al dat ik het liever niet wil zien. Gelukkig kan ik m gelijk wegdrukken als ik dat wil!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:55

Ik heb het filmpje bekeken, en man wat lijkt dat paard op Principe zeg! Echt een beauty! Bloos!
Maar dat mensen dat mooi, leuk oid vinden, dat snap ik ook niet.. Ik zou het niet voor me lol doen, ook al zou die stier er niks van voelen. Dit is niks voor mij

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:07

ik denk er strek over na om tsjillert toch te laten ruinen Huilen
voel me niet echt lekekr bij dit voorval
mss is het dan wel eenmalig maar toch nu ging het goed maar wat als hij nog ene keer doet en het gaat wel fout dan zeg ik had ik maar........

waar staat dit filmpje eigelijk kon het niet vinden! mss wil ik het ook wel niet zien

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:49

Peet.. Het is iets waar je zelf voor moet kiezen..
Over het filmpje. Veelal vinden de paarden het geweldig om te doen, dit is ook echt een supergoed afgetraind paard. Helaas heb je ook de zogenaamde matras paarden, de niet goed opgeleide paarden, waar echt matrassen om worden gehangen, welken geblindoekt worden en zo de ring in gaan..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:54

Om hem gelijk te laten ruinen is misschien ook wat overtrokken hoor. Met principe is ook alles goed gekomen. Je moet alleen wel overmacht hebben op een hengst. Heb je dit niet, dan gaan ze met je aan de haal.. Ik zou er goed over nadenken hoor!!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:45

Cinv, heb het filmpje ook gezien, toch een deel ervan. Heb het maar afgezet want das echt niks voor mij. Laat mij maar op dat paard zitten en dan die vent in het midden. Zou me wel kunnen uitleven.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 00:06

Mynke ziet er goed uit Pipi, echt het sportmodel Fries! Haha!

Ik wist niet dat je ging fokken met je merrie Nouvel, door welke hengst is ze gedekt?

Ik heb dat filmpje niet willen bekijken, ik zet zulke dierenleed liever niet op.

Foto's van Xen komen er nog is een keer aan hoor, maar hij is op de moment heel erg vuil (een palomino die graag in modder en mest gaat liggen) en hij ziet er echt niet uit eigenlijk... of toch niet om op Bokt te zetten en jullie trachten te doen kwijlen Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 00:32

Ben benieuwd Loolapelooza!
Claudia staat nu apart, heb een hoekje afgezet in de wei zeg maar, dus ze kunnen elkaar wel zien. 's nachts zet ik ze wel bij elkaar, want Goya kan nog wel eens in paniek raken anders. Claudia was vorig jaar het gras aan de andere kant op gaan zoeken (had de wei in 2 verdeeld) en werd gewoon wakker van zijn gehinnik en trof hem badend in het zweet aan.. Wil ik niet weer haha

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:19

Heeft de shet al een naam? Ik blijf nog steeds bij Oscar hoor! Knipoog
Zasread: Leuke cavia's en jammer van de andere. Maar mooi dat je weer twee nieuwe hebt. Veel plezier ermee! Ik had ook een (een langharige), genaamd: Snorky Knipoog Maar die was al oud en is voor 2 maanden ook doodgegaan.
Soeske: Hoe erg is het met de hoefbevangenheid? Moet je erg mee oppassen hoor, maar dat zul je zelf ook wel weten. Heel veel sterkte ermee, en zorg dat ze er weer bovenop komt he!
Pipi: Veel succes op de keuring, en inderdaad een MOOI beestje! Lachen

Hier is het triest weer, vanmiddag zou het gaan regenen, hoop dat ik nog kan rijden vandaag. Met Nico's manenexceem gaat het redelijk, heb een stuk van de staartwortel maar kaalgeknipt, was zo afgeschuurd, en zo kan ik de zalf er beter op krijgen. De manen gaan super, en zijn kopje is ook al wat beter. Hopen dat we het een beetje onder controle krijgen! Nou, veel plezier met rijden en de paardjes enz. Ik gaat weer even wat anders doen. Okee, gegroet.
Hunnebun

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:38

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:39

oja enne loola,ik kijk niet naar mestplekken...die heeft maestro ook,dus kom op met die foto's!!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:43

Jemig, die fotos.. Het paard lijkt er wel wat op... echt te sneu..
Gave fotos van Lucky!
Ja, de hoefbevangenheid.. weet neit hoe erg het is.. ze heeft pijnstillers gehad. Gister heb ik haar apart gezet en Goya snapte er niets van.. Best sneu.. 's nachts zet ik ze wel bij elkaar..

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:31

Gadver Fem,heb ik expres niet naar het filmpje van Cin gekeken,klik ik die van jou aan Huilen
Nog in de stomme veronderstelling een mooi paardenfilmpje/foto te zien.
Beetje blond van mij,maar weet nu wel dat ik het filmpje dus écht niet moet gaan zien.

Stoere foto's van je shettenkind Knipoog

En idd,vieze/vuile paarden zijn geen geldige reden om geen foto's te plaatsen Koe

Verder eigenlijk helemaal geen tijd om te zitten en te bokken,dus ik laat het hier even bij Bloos

Iedereen nog een fijne (natte) dag en tot morgen,dan kom ik jullie vervelen met m'n keuringsverslag Knipoog

Doei, doei Doei, doei

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:47

Hihi pipi succes morgen en ons verveel je niet kom maar op met je verslag, weet zeker dat het goed gaat ze ziet er geweldig uit.

Femke stoer weer hoor je topic over lucky, trieste foto's van die stier met dat paard.

En vieze witte paarden, daar heeft die witte van mij nou ook nooit last van Clown Blond
Afbeelding

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:49

Ik heb paard van de zon gisteren ook binnen gekregen en ik vond het reuze leuk en interessant. Nu verlang ik nog meer naar een Andalusier….

Prinslover: Ik doe nu vakantiewerk bij de Blanckenborg. Dat is een zorginstelling en daar maak ik kamers schoon.

Peet: Je moet doen waar je je het beste bij voelt en het meest op je gemak bij voelt.

Femke: Oeh bah die foto’s, ik schrok me dood toen ik ze zag. Arm paard! Hoe kan je zo’n dier dat nou aan doen!
En je shet is weer heerlijk om naar te kijken Haha!

Pipi: In het filmpje werd het paard niet door de horens van de stier geraakt, gelukkig. Dat had ik namelijk echt niet op film willen zien.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:01

JC Fem!!! Foto´s van je paarden mogen blijven komen maar die onderste foto´s had ik wel zonder gekund....
Wat zijn mensen toch een sadisten...walgelijk... je kan het die stier niet kwalijk nemen maar ik kan er niets aan doen dat ik enthousiast word als een van die hufters (toreadors) een keer op de horens wordt genomen...

Wel leuke foto´s van Lucky!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:08

daarom had ik ze al in een linkje gezet...echt te walgelijk..

het filmpje zelf is niet zielig,als mensen niet durven te kijken,het is een stier met een stierenvechter te paard...

en op zich moet ik zeggen,ziet er stoer uit,maar dat prikken in die stoeren blijf ik echt zware dierenmishandeling vinden,en voor degene die blijven beweren dat het geen pijn doet,beest bloed als een rund,en waar bloed is,zitten zenuwen..

vind het echt uit de tijd dat dit soort dingen vandaag de dag nog mogen en kunnen!!

soeske beterschap met claudia Ach gut ,hoefbevangenheid is zo vervelend....

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:13

De foto's vond ik ook vreselijk. Het filmpje is echt indrukwekkend.

Zo ken ik mijn schimmel ook, Cojolly Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:09

Schimmels? Dat zijn echt de grote viezerikken die er zijn Haha! haha! Maar ze zijn wel leuk, althans Piet was een super knol!

Pipi: Veel succes morgen met de keuring!

Femke: Wat een gave foto's van Lucky!! Ja En die andere foto's.. echt heel zielig Verdrietig bah

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:52

Ik heb dat filmpje toch maar aangeklikt aangezien er over "indrukwekkend" gesproken wordt. Mijne hemel, dat is nog op z'n zachtst gezegd wat een paard!!
Doet me een klein beetje aan Xen denken, is dan wel niet zo afgericht maar dat korte draaien en schijn bewegen doet die van mij ook los in de bak *LOL*

Pipi alvast succes met de keuring morgen!

Ga zo de foto's van kleine Lucky bekijken.

En kan je je nog aboneren op dat blad? Want er staat dat 16 juni de uitgave was maar blijkbaar kan je hem nog gewoon in de bus verwachten?

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:26

Hey allemaal,
Ik ben Nicky ,12 jaar Tong uitsteken
Heb een verzorgFries.
Froukje van Bronsveen heet ze.
Ze is 24 jaar.
Maar nog lekker voorwaarts Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:29

hai welkom met je fries van 23 jaar ik hoop dat je nog heel veel jaren plezier van haar mag hebben Haha!
foto`s zijn we gek op hoor Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:35

zo dan na de foto`s te hebben gezien Huilen
toch het filmpje opgezocht maar na 2 tellen gelijk weer uit gedaan kijk daar echt niet naar
weet dus niet hoe alles afloopt maar kan alleen maar hopen dat het goed gaat met beide beetsen al denk ik van niet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:00

loolapalooza, volgens mij kun je je op de site nog steeds aanmelden voor het blad.
Anders misschien even een mailtje sturen?

Fifi en Tulp staan er beide in, leuk! Cool

Tja, schimmels en schoon blijven...
dan zijn volgens mij 2 dingen die niet samen gaan... Clown
Leuke foto's trouwens!