iEmmaaa schreef:L_vie bij die berekening moet je wel uitgaan van het gewicht als alles maximaal beladen is toch?
Nee dat hoeft niet meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jenny_S schreef:Iemaaa leuk filmpje en je hebt voor mij herkenbare onderbenen met doorzitten. Probeer ze anders iets af te steken eerst dan blijf je niet drijven. Ik moet mezelf ook steeds corrigeren helaas
Trailer. Ik had eerst een veetrailer met doutz van 500 euro heb er meer dan een jaar plezier van gehad. Maar omdat ik steeds meer op pad ging vond ik dat t tijd was voor een echte en heb ik deze weer voor 500 verkocht
Nu een nette voor 1800 euro en ben daar super blij mee.
AmoorM schreef:Ik heb dit gevonden: De ledige massa van de Daewoo Lanos in kwestie is 980 kg. Rijklaar weegt de personenauto 1080 kg. Deze personenauto mag een maximale massa hebben van 1595 kg. Deze mag maximaal 480 kg ongeremd trekken en geremd maximaal 480
Ik denk niet dat hij een trailer mag trekken.
Jenny_S schreef:AmoorM schreef:Ik heb dit gevonden: De ledige massa van de Daewoo Lanos in kwestie is 980 kg. Rijklaar weegt de personenauto 1080 kg. Deze personenauto mag een maximale massa hebben van 1595 kg. Deze mag maximaal 480 kg ongeremd trekken en geremd maximaal 480
Met deze auto kan je geen trailer trekken
Bij mij staat 1300 kg trekken
Ik kan dus geen 2 paarden trekken met die van mij
AmoorM schreef:Ik heb dit gevonden: De ledige massa van de Daewoo Lanos in kwestie is 980 kg. Rijklaar weegt de personenauto 1080 kg. Deze personenauto mag een maximale massa hebben van 1595 kg. Deze mag maximaal 480 kg ongeremd trekken en geremd maximaal 480
Edit:
Aanhangwagen geremd: 900.
Aanhangwagen ongeremd: 480.
Massa rijklaar: 1018.
Toegestane max. massa voertuig: 1595.
Technische max. massa voertuig: 1595.
Dit kwam ik op de site van het RWD tegen.
Caro_MarjaH schreef:Lijkt me doodeng om een ongeluk met een trailer te krijgen!
Ik heb geen E en mag dus ook geen 2-paards trekken, maar ik kan me in mijn uppie prima redden met onze 1,5 paards trailer.
Die hebben we trouwens 4 jaar geleden voor 100,- van iemand overgenomen, bodem vernieuwd en later nieuwe banden eronder en klaar. Inmiddels ligt er nu weer een nieuwe bodem in, deze keer een aluminium bodem, dus we kunnen er nog heel wat jaren mee rondrijden