En is het gelukt om niet met meer spul bij action vandaan te komen?
Haha, nee.. hadden leuke shirtjes, topjes maar dan met brede bandjes en dat het achter bij elkaar komt. Zitten altijd erg fijn, vooral met paard rijden. Dan zakken die spaghetti bsndjes altijd af bij mij
Haha, klopt. Maar gelukkig ook opberg bakken, waarvoor ik kwam Nu zitten mijn dekjes en schoenen daar in, blijven die ook wat schoner/stof vrijer in de stal.
Maar dat is dan ook wel weer fijn! Ik wil stiekem mijn dekens opruimen in de schuur bij ons thuis maar denk niet dat mijn ouders daar heel blij van worden .
Snowy2004
Geplaatst: 26-06-12 14:55
Geeske: Gefeliciteerd. En dat terwijl je ziek bent zo’n geweldig cijfer te krijgen. Super!!
Angela: Ik ben echt een kluns in foto’s hierop te plaatsen. Op Facebook en Hyves geen probleem, maar hier…… het is een drama, dus het kan wel even duren. Haha. Jeetje, dat is niet zo mooi om met de scooter onderuit te gaan. Beterschap meid. En hopen dat je gauw weer zelf voor Nikita kan zorgen.
Esther: Ik had je op Facebook al gesproken, maar nogmaals gefeliciteerd met je mooie punten en je 2 winstpunten. Ben trots op je.
Ilona: Dank je. Hij is zo super lief. Moet eerlijk toegeven dat ik hem in het begin niet eens mooi vond. Haha. Begint nu wel te komen. Qua kleur vond ik het net een Belg. Als ik had gekund had ik met jullie meegegaan. Lijkt me echt geweldig. Atlas ging nooit zo gemakkelijk de trailer in, ik hoop dat het met Boes wat beter gaat en dat we dan ook dit soort tripjes in de toekomst kunnen maken. In ieder geval, alvast heel veel plezier daar.
Suzan: Een pinquin loop is idd niet goed. Weet je ook hoe het komt?
Gisteravond met Boes losgewerkt. Doet hij zo super. Daarna nog even met het kaptoom geoefend (huiswerk van onze instructrice) En zwepen training. De eerste keer maaide hij ernaar, maar liet het al snel toe, behalve aan zijn rechterkant, daar bouwde hij spanning op. Moet natuurlijk wel leuk blijven. Gisteren weer geprobeerd en nu vond hij alles best. Hij is echt zo leuk. Iedereen aan de kant, ik spring ook weer op die roze wolk.
Heb niet alles bijgelezen maar dat is ook zoveel. Wel had ik ergens tussendoor gelezen dat Angela onderuit is gegaan met dr scooter? Heel veel sterkte!
Esther: Wat super dat de wedstrijd zo goed ging joh Gefeliciteerd met je punten
Ilona: Dankjewel Het ging idd super met ons. Ach, dat komt ook wel weer. Wat heerlijk dat je weer op vakantie gaat met Chico, Michelle en Shannon
Soeske: Haha, wij komen ook nooit met lege handen uit de action Wel fijn dat alles nu een beetje opgeruimd is
Eline: Haha, geeft niet hoor. Dan zoek ik je wel op op facebook Wat heerlijk om te lezen dat je zo lekker bezig bent met Boes
Hier gaat het gelukkig weer een stuk beter. Heb geen last meer van mijn ribben. Alleen nog wel van mijn knie.
Snowy2004
Geplaatst: 26-06-12 21:21
Esther: We krijgen het nog druk saampjes. Filmpje maken, foto’s uploaden. Nu nog de tijd vinden. Haha.
Michelle: Hey hoe is het met jou?
Angela: Op Facebook heb je me gevonden. Haha. Gelukkig gaat het al beter met je.
Mijn roze wolkje begint een beetje donkerder te worden. Er is iemand die zich ongevraagd met Boes bemoeit. In de stal al een paar keer gemerkt, dan is hij ineens heel schikkerig, terwijl hij dat helemaal niet meer is. En nu weer in het land. Eerst merkte ik dat ze het schrikdraad op het verkeerde haakje vast maakte en wij zijn de enige die gebruik van dat stukje maken. Niemand heeft er wat te zoeken. Ik ging hem net voeren op het land. Is hij toch ineens schikkerig. Van een aanraking krimpt hij ineens ineen en daarvoor wilde hij geeneens naar me toekomen, terwijl hij de laatste week naar ons hinnikt en meteen komt. Grrrr. Wat ben ik boos.
Nouja!! Dat kan toch niet zomaar... Fijn dat je dan al je tijd stopt in zo'n dier om vertrouwen op te bouwen en dat er dan een lapzwans gewoon de boel komt verzieken! Enig idee wie dat zijn kan? En even, staat Boes op een grote stal, of op een boerderij of gewoon afgelegen veld ofz...? Anders moet je natuurlijk gelijk alle omstanders mededelen dat dat paard even met rust gelaten moet worden als jij er niet bij bent... Anders blijf je bezig zeg! En wat doen ze er dan mee/bij he? Dat weet je dan ook niet... :S Eng hoor!
Okee, definitief, onze linkergalop-knop is stuk. Hij doet het gewoon niet meer. Geen hapering, gewoon totaal weggevaagd! Galop gaat leuk hoor, en de juiste beenactie komt ook al een beetje zodra we al rui een kwartier aan het draven zijn, dan komt ze ook eeeeiiindelijk naar beneden en loopt ze fijn. Maar linksom in galop? Dan springt ze even vrolijk, bij iedere poging, hoe onmogelijk het soms ook is, gewoon RECHTS aan... Ik vraag stelling naar binnen, dat kan ze nog amper dus daar ben je al een tijdje mee bezig, dan zet ik haar echt IN de bocht in galop, geef haar van te voren alvast aan dat we zo gaan, ik doe voor mijn gevoel eigenlijk alles zo fijn mogelijk voor haar, springt ze alsnog rechts... verschrikkelijk vermoeiend... en niet 1 keer, gewoon letterlijk 11 keer achter elkaar... en weer vrolijk aanspringen, ik neem haar gelijk terug en volgende bocht gelijk weer, hup, zo weer verkeerd...
Verder gaat alles leuk hoor Maar das gewoon even echt heeeeeeel erg frustrerend. Omdat ze het aan de longe bijvoorbeeld gewoon wel goed doet. Wel kom ik mijn mijn stijgbeugels echt totaal niet uit en ik snap er niets meer van. Gisteren zat ik prima, vandaag zat rechts weer ronduit beroerd. Het zadel probeer ik echt zo recht mogelijk te leggen en te houden, en toch heb ik de ene dag het idee ontzettend scheef te zitten, dan leun ik zelf ook scheef en verlies ik mijn stijgbeugel steeds... maar als ik dan op de schoft kijk ligt mijn zadel er recht achter, dus dat maakt het zo vreemd! Bovendien zijn mijn beugels los echt gelijk... Zou ik zelf dan gewoon echt zo scheef zijn? Dat ik meer steun op een kant en mijn benen te paard ineens zo ongelijk zijn?
Ilsemarie
Geplaatst: 26-06-12 23:31
even een korte reactie, erg druk hier en lees gauw weer bij! maar ín de bocht aanspringen, en dan ga je de lange zijde op? Ookal geprobeerd aan het einde van de lange zijde vlák voor je de bocht in gaat? dat ze zegmaar de bocht in aanspringt? Dat doe ik meestal en dat gaat bijna altijd goed. Of als je bv E-B-E volte rijdt, moment dat je bijna de hoefslag raakt, dan aanspringen. Maar meestal spring ik gewoon de bocht in aan na de lange zijde, want dan rij je toch een soort van volte-idee de korte zijde dus dan is contra voor haar ook lastiger dan wanneer er een recht stuk aankomt. (en je moet toch juist niet teveel stelling?)
Het kan best zijn dat je zelf scheef bent. Mijn ene been is een paar mm korter en blijkbaar heeft dat toch wel enige invloed, mijn oude zadel was namelijk aan een kant meer gevuld dan aan de andere. Mijn zadel op Arjen moet van de zomer weer bekeken worden dus ben benieuwd of ze dan wat zien.
Geeske: Ik heb dat probleem ook gehad, maar die van mij bleek gewoon vreselijk vast te zitten en daardoor kon die gewoon niet goed aan springen. Met longeren deed ie het bij mij ook goed maar onder het zadel hebben ze jou gewicht ook nog is dr bij wat ze uit balans brengt... Misschien is het een idee om haar een keer te laten masseren en dan samen met een instructrice aan het werk te gaan!
Mijn proefjes van afgelopen weekend, ben er zelf niet helemaal tevreden over... Hij blijft maar spanning houden zou het zo fijn vinden als we lekker ontspannen rondje konden rijden...
Esther, waarom zouden je ouders daar niet blij om worden? Mijn ouders zijn maar wat blij als ik opruim haha. Eline, ja zeker weet ik hoe het komt. Goya is wat overbouwd (holle rug en kont iets hoger dan zijn schoft) en het is voor hem makkelijker om zijn bekken niet te kantelen en dus zijn buikspieren niet te gebruiken om zijn rug omhoog te brengen (waardoor zijn bekken dus weer kanteld). Hij waggelt dus maar wat, die luilak Balen dat iemand zich met Boes bemoeid! Weet je ook wie het is? Kun je er misschien met diegene over praten? Angela, fijn dat het beter met je gaat! Geeske, wat je ook kunt proberen is stelling naar buiten vragen, als je de linker galop vraagt. Daardoor komt de binnenschouder meer vrij en krijgt die ruimte om in de galop aan te springen. Goya heeft er ook last van gehad, en even naar buiten stellen (heel lichtjes) werkt vaak goed. Uiteraard wat Esther zegt moet je ook niet vergeten, voor hetzelfde zit hij vast. Esther, kijk straks je filmpjes even!
Heb gister heerlijk les gehad! Moest er een stukje voor rijden, maar zoo fijn. We hebben gewerkt aan het scherper zijn op mijn been en zithulpen, en nageeflijkheid. Moet sneller werken met mijn benen. Hebben leuke oefeningen gedaan, draven, halthouden, achterwaarts en weer aandraven. Proberen hem in de juiste houding te houden en alles op zit. Weer even goed nadenken voor mij haha. En, heb eindelijk een overgang galop stap gedaan! Was er al tijden op aan het trainen, maar lukte niet. Lag aan mij, lift mezelf vaak op uit het zadel bij een overgang, en ga daarbij ook naar voren. Maar moet mijn bekken de andere kant op bewegen en wat meer achterover zitten. Was zo blij!
Hoi allemaal, weer ff wat schrijven. ik zie dat jullie allemaal lekker aan het rijden zijn helaas ben ik de komende weken uitgereden. Heb vorige week mijn baarmoeder laten verwijderen en mag nu een paar weken niet paardrijden. Hopelijk kan ik wel weer binnenkort wat grondwerk en dergelijke doen kan ik ze toch lekker bezig houden. gr. Ingrid.
Hoi hoi allemaal ik kom ook maar weer eens kijken dan, hoe gaat het met iedereen hier? Lees wel zoveel mogelijk mee maar het bijhouden is een beetje lastig met de drukte hier, beebje, de paarden, de bouw van het huis, en natuurlijk de zomer gewoon met alle bijbehorende leuke activiteiten, maar ga weer een poging wagen mee te doen! Leuke foto's en filmpjes allemaal voorbij gekomen weer Hier alles goed, al lekker warm zo tussen de 35 en de 40 graden, rijden is nu of om 5 a 6 uur 's ochtends gelijk of vroege avond (het is om 8 uur ofzo al donker). Eergisteren om 5 uur 's ochtends voor het eerst met Mabrouk alleen naar het strand geweest, we hadden het strand voor ons alleen, prachtig!! En die stoere vent ging gewoon het water in tot aan z'n buik volgende keer maar m'n zwembroek aan en geen laarzen want was zelf ook kleddernat
Ingrid ai sterkte dat is niet niks! Hopelijk voel je je snel wat beter en kan je weer een beetje aan de slag met ze.
Martine: Vind het gewoon eng dat het zomaar kan en dat niemand iets ziet.
Esther: Nee, niemand die iets gezien heeft. Dit is al vanaf het begin. Dacht dat als hij op het land zou staan ze hem wel met rust zouden laten, maar helaas. Kijk jou filmpjes thuis even. In mijn bijna afgelopen pauze gaat het niet meer lukken. Haha.
Ilona: Ben ook bloedlink.
Geeske: Ik heb echt geen idee wie het kan zijn. Hij staat op een grote stal en zijn land is ook niet afgelegen. Je ziet hem van alle kanten zo staan, maar moet wel een stuk lopen voor je er bent. De teksten op het bord hebben ook niet geholpen. Ik had zelfs de tekst niet voeren op de stal staan en dat veegde ze steeds uit en werd hij toch gevoerd door van alles en nog wat. Dacht als hij op het land zou staan, dat ze hem wel met rust zouden laten. Had van sommige gehoord dat ze in de stal weleens gingen knuffelen!! Doe dat lekker bij je eigen paard!!!
Lastig zo’n galop knop die zoek is geraakt. En bij mij duurde het een poos dat ik erachter kwam dat ik tijdens het rijden mijn zadel scheef trok, omdat mijn ene been makkelijker langer word dan de andere. Zat ook een poos te kl*ten daarin, maar uiteindelijk heeft mijn instructrice één van de beugels langer gemaakt en sindsdien had ik er bijna geen last meer van. Wel lastig uitzoeken hoor. Zou je eigenlijk even iemand anders moeten laten kijken.
Suzan: Ik zou willen weten wie het is, je komt er alleen niet zo makkelijk achter. Oké, nou je weet in ieder geval waar het vandaan komt.
Hosante: Dat is niet mis zeg. Heel veel beterschap.
Martine: Leuk is dat zo dat water in. En natuurlijk zalig bij dat warme weer.
Je moet je maar is even een keer een dagje verdekt op gaan stellen... Maar inderdaad heel vervelend! Vooral die kinderen daar die doen alsof alles van hun is, heb toen ook nog wel is meegemaakt dat ze gewoon biks pakte en 'hun' paarden gingen voeren. Of voer van mensen zelf... Ben blij dat er op mijn stal goed toezicht is op alle paardjes!