[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:30

nee, is nog hetzelfde...

het is vooral een blad ter promotie van de rassen en fokkers, instructeurs e.d. die met die rassen werken volgens mij...

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:04

Peet je bedoeld dat meisje met die Fries, die was mooi 2e bij de Z1 toppie hoor, mijn vriendin is 3e geworden hoefde dus niet de finale te rijden, maar knap hoor voor de 2e keer, mooi beest trouwens zeg

Ik ben echt heel benieuwd naar het blad, ik verwacht er best veel van.

Weet iemand trouwens een goedkopen 2e hands trailer te koop?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:28

Madelief spannend je nieuwe baan ik ken iemand die dat ook doet bij sbs6 en rtl5 enz leuke baan hoor, zeker als je sraks senior bent.
Rod is trouwens het laatste jaar erg wit geworden, denk dat hij met een jaar of 2 helemaal wit is

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:07

nee marja niet de fries daar heb ik nog wel even een babbeltje mee gemaakt nee ze starte in de l2 zaterdag rond een uurtje of zes was het
een paard van coby van balen gaaf ding hoor ze rijdt hem nu nog door tot eind van de zomer en dan wordt er en veulen bij verwacht

ben ook benieuwd naar het blad

trouwens jullie nog tips voor mij ?????????
ik moet een lesje geven in het bandageren aan meiden (6 tot 15 jaar)van het ponykamp dat bij ons gehouden wordt
ik heb het eea al op papier staan wat ik ze kan vertellen maar dit valt me toch een beetje tegen
mss hebben jullie nog wat tips voor me !!!!!!!
dus hoop dat jullie nog wat weten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:39

Vraag bij deze quote over het blad:
Citaat:
Het blad heeft een duidelijk profiel: vraag en aanbod bij elkaar brengen en de bekendheid van het ras vergroten.

WELK ras? Vervolgens hebben ze het nl algemeen over "het Iberische paard" maar dat is weer niet 1 of een ras....
Sorry dat ik weer even moet muggenziften Clown

Ziet er verder wel leuk uit. Ik hoop dat het levensvatbaar blijkt.

Ze hebben hier ook wel eens prachtige uitgave gehad, een Spaans/Portugese samenwerking, maar na drie nummers was het toch niet meer op te brengen.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:03

heb al een mooi knutsel stukje in elkaar gemaakt
erg mooi geowrden al zeg ik hetzelf Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:29

Peet, misschien kun je er nog wat verzorging aan vast knopen en redenen waarom je bandageert en risico's van te los en te strak ofzo?

Lusitano, best vreemd inderdaad gezegd 'het ras'... Clown

Vandaag 'het ras' vertegenwoordigd op het rassendefilé op Duindigt, was de enige Lusitano... Cool

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:38

Waarom had je je eigen spookje niet mee?

Heb een beetje vervelend nieuws.. Claudje is chronisch hoefbevangen.. Moet nu dus op dieet en een tijdje van Goya gescheiden staan..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:41

he naar zeg...
sterkte ermee... Ach gut
hopen dat het snel verbeterd!

het witte spookje is als het goed is net drachtig, omdat zij erg stressgevoelig is wilden we nu even alle onnodige stress vermijden en hebben we haar dus jammer genoeg even thuis moeten laten... Verdrietig

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:47

Hè Soeske,dat is ook geen vrolijk nieuws Verdrietig

Jammer Nouvel,dat je niet met je witte spookje kon gaan,maar wel heel begrijpelijk.
Het was vast erg leuk..

Ik ben eindelijk bij Mynke geweest vandaag Go jij! Go jij!
Wat was ik blij om haar weer even te zien.
Vond haar weer mooier gelukkig als 2 weken terug, ze is écht de knapste Knipoog Hopelijk vinden die bolhoeden dat zaterdag ook,haha.
Plaats even een paar foto's, dan hebben jullie ook een idee:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben toch zeker wel een beetje terecht trots??? Clown

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:07

pipi, msn sloeg er hier uit Nagelbijten / Gniffelen maar je meisje ziet er keuringsklaar uit hoor Ja dat wordt zaterdag duimen dus, hoe laat mag ze!?

sorry voor de inbreuk,
maar peet, bandageren voor zulke ukkies, welk nut heeft dat? ik vraag me af of ze oud genoeg zijn om die vaardigheid te kunnen leren. misschien de 13 jaar en ouderen maar daaronder weet ik het niet. Lachen
maar ik weet zelf ook niet hoe bandageren moet, dus zit ik fout.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:14

Pipi, wat ziet er ze mooi en sierlijk uit zeg!

Echt een hele knappe meid!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:51

@soeske
wat erg van je paardje hoop dat je snel verbetering ziet en dat het niet heel erg is
@pipi
heel mooi paard je moet zeker een mooie prestatie neerzetten bij die bolhoeden zal voor je duimen wel foto`s maken he
@pellie
het is voornamelijk om ze het te leren zodat als ze het starks wel willen doen ze weten hoe het moet, en de meeste zijn ouder een paar van de jongste leeftijd(3)
ik merk toch wel dat de meeste kleintjes meer de peesje pakken dan bandageren dit duurt nl. te lang Haha!

even wat anders kom net thuis van de les mijn bijrijdster heeft vandaag wel netjes gereden lekker lang de teugel gelaten dus tsjillert liep beter
alleen wat gebeurt er halverwege de les... tsjillert springt in galop aan gaat over naar de draf ze zet hem op de volte hij springt opzij en gaat vol in op een fries die naast hem loopt(een ruin)
ze staan normaal naast elkaar in het land met alleen een schrikdraadje er tussen en gaat altijd goed )
bijt hem in nek gelukkig trek mijn bijrijdster tsjillert weg anders weet ik niet wat er meer gebeurt zou zijn brrrrrr
nou ik jullie wel vertellen dat ik heel erg geschrokken ben
het paardje van mijn vriendin(die dus gebeten is) heeft wel een paar tanden in zijn nek staan
maar dit hebben we goed behandeld en hoop dat het snel over gaat
voel me ook wel klote naar mijn vriendin toe
zal morgen even wat lekkers voor haar paardje meenemen
nu twijfel ik toch wel wat ik zal doen
ik heb er bewust voor gekozen om een hengst te kopen maar niet dat ik dit zou meemaken tuurlijk weet ik dat je een hengst goed moet aanpakken en de baas over ze moet zijn maar
op en rond stal is hij zo lief en goed te handelen echt niks mee te doen
hij staat in een buitenbox waar ook merrie`s naats hem staan
ook als we aan het rijden zijn met een paar merrie`s is er niet veel aan de hand
ben nog van streek door dit voorval moest het ff kwijt

wil graag jullie mening horen

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:26

Ellis, mooie foto! Ze is een prachtige ambassadrice! Lachen

Pipi, wat wordt Mynke een stuk zeg! prachtig voorbrenghoofdstel ook... jullie moeten wel gaan scoren op de keuring!

Peet, wat een verhaal zeg! hengsten blijven onvoorspelbaar...vooral als ze normaal heel lief zijn omdat je het dan nog minder verwacht. Gewoon scherp blijven en altijd rekening houden met de mogelijkheid dat... dan moet het best kunnen. Gelukkig is het met een sisser afgelopen, als hij echt had willen vechten had ze hem ook niet weg gekregen. Waarschijnlijk meer baldadigheid?

gisteren een `nieuw´ zadel opgehaald. Om de tijd tot mijn echte nieuwe zadel komt te overbruggen. Het is een oude County. Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat het goed past. Sam wilde op een gegeven moment wel ontspannen maar niet naar voren. Iedere keer als ik been gaf reageerde hij niet vlot genoeg. Als ik daardoor een tikje bij gaf of een fellere hulp kreeg ik flinke boksalvo´s of gallopeerde hij weg (maar ook niet voorwaarts) ik vraag me nu dus af of dat trauma is of dat hij gewoon echt niet lekker kan lopen onder dat zadel. Vrijdag juf er maar eens naar laten kijken. Had zelf het gevoel dat het zadel toch iets te smal is voor hem.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:04

heej paola,wat ziet ze er super goed uit zeg..wauw...

ze moet maar goed die benen in de lucht gooien zaterdag,en dan de ster achter haar naam zetten. Ja

peet ,zo dan,dat is een dominante actie van je hengst geweest zeg,ik moet zeggen,mijn letlander(RUIN) deed dat vroeger ook,echt heel erg,als ik met een andere ruin reed,dan viel hij die zo af en toe zomaar vanuit het niets aan,en inderdaad altijd in een nek,en daar altijd van die dikke beurse bijtwonden...

bij hem is het minder geworden,naar mate hij ouder werd,nu kan ik hem nog steeds niet bij andere ruinen in de wei zetten,die hebben gewoon geen leven...

nouvel,leuke foto,maar niet met je eigen witte sprookjes paard daarheen gegaan???

en lusitano,balen dat dat zadel niet goed lijkt te liggen...is wel een probleem als ze zo heftig op een zadel reageren,en ook niet leuk om dan evt lekker de dag erop weer te gaan rijden..

loola,wanneer komen er nu eens foto's van xen???????

ik ben errug nieuwsgierig,en met mij vele anderen hier denk ik!!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:50

soeske balen van Claudje

nouvel wat leuk zo op duindigt

Peet lijkt me inderdaad schrikken, mijn merrie deed het toen ze net drachtig was en wel naar het grootste watje ruin van stal, ook vanuit het niets, en ja hij is en blijft een hengst en een paard, kan gebeuren dus.

Pipi ze ziet er goed uit zeg, duim voor je zaterdag

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:51

Lusitano ik moet ook op zoek naar een nieuw zadel, ik wil gaan kijken voor een spaanszadel

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:10

Bedankt allemaal. Ik zal haar vanmiddag apart zetten.. Ze is na een pijnstillende spuit wel iets levendiger gelukkig.
Pipi, gave fotos! Als ze er zo bij staat komt het helemaal goed!
Cojolly, denk er wel om met een mooi spaans zadel, ze zijn vrij zwaar en zijn niet geschikt voor elk paard. Ik wou er ook 1 voor Goya, maar zijn rug is te kort..

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:00

Verdrietig ik had dit nooit gezien..toch zo heftig niet..
2 dingens heb ik hieraan graag...de musiek en het paard !...maar de rest WAT VERSCHRIKKELIJK !
Hoe kunnen mensen dat leuk vinden, hoe kunnen mensen dat graag doen of zien...
Dat paard rent gewoon voor zijn leven precies, wat als het geraakt word, man man man
en die stier.......ik heb niet alles kunnen zien..triestig gewoon..ik ben zonder woorden Boos! Verdrietig
http://nl.youtube.com/watch?v=13lLamOmK ... ed&search=

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:19

Cojolly: Mooie foto’s gezien van jou spaanse man.

Madelief: Wat leuk dat je een bos bloemen op je bureau had staan Haha! zo’n warm welkom heb ik niet gekregen :p

Nouvel: Hoe was het op het rassendefilé? Had je een beetje bekijks?

Soeske: sterkte met Claudje

Nouvel: Wat leuk, je spookje drachtig. Welke hengst is de trotse vader van het op komst zijnde kleintje?

Pipi: Mynke is echt een mooie dame. Ik ben echt benieuwd wat ze van haar vinden op de keuring!

Peet: pfoeh, daar schrik je echt even van. Hopelijk is dit een eenmalige actie van Tsjillert.

Lusitano: Heb je dat ‘nieuwe’ zadel al gekocht dan, want als het niet past heb je er niet zoveel aan. Maar hopen dat je echt nieuwe zadel snel komt.

Cinv: Ik heb het filmpje net bekeken. Arm paard en arme stier. Dat je dat die dieren aan kan doen.

Ik heb gisteren de namen van mijn cavia’s omgewisseld. Puk was toch meer een Jip en Jip meer een Puk dus dat heb ik even veranderd Tong uitsteken
Op mijn werk is nu alles gelukkig goed geregeld. Ik ben gisteren nog even langs mijn werkgever geweest en ook mijn vakantie week ik geregeld en mijn rooster enzo, dus ik kan met een gerust hard geld gaan sparen Haha!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:29

cinv toch wou ik dat ik zo kon rijden hoor, maar dan zonder de stier wat een wentbaarheid van het paard zeg

bettiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:47

ik heb net het blad gekregenvan paarden van de zon.Het is geweldig. OK dan! Veel info over allerlei dingen.Het jammere is dat ik een lippi heb en dat is geen iberisch ras.De optoming en aan kleding vindt ik ook zo mooi maar ja wat trek je aan met een lippi?De zadels om te kwijlen maar ja leg je een spaans of portugees zadel ook op een lipi.Met dit blad ben ik meteen op het feit gedrukt dat een lipi leuk is maar qua show toch echt een anda of lusitano meer versiersels hebben.Wat doen andere lipi mensen als ze show rijden wat trekken jullie aan?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:53

Volgens mij gebruiken ze voor de show met Lippizaners ook veel van de barokke pakjes, dus de rijrokken en de hoeden die meer de baroktijd uitstralen dan specifiek spaans of portugees zijn. Zelfde geldt voor tuigage volgens mij.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:11

Volgens mij ook hetzelfde kijk maar naar de spaanserijschool, die hebben ook lipi's

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:11

blad is inderdaad erg mooi geweldig