Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Splinterz

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:35

Jeujj!! Veulen!! <3

Sorry dames, laatste tijd een beetje afwezig/druk. Lees wel trouw mee iig ;)

De reden waarom is... *tromgeroffel*
Mike is sinds 1 februari van mij! Heb de kans gekregen om haar over te kopen en deze met beide handen aangegrepen, natuurlijk! Ben zo trots, blij, in mn nopjes :D Iets met pennydroom haha
Alleen had ze vd week rotstraal dus daar ben je dan ook weer druk mee. Morgen staat onze eerste rit op onze agenda, eerste ritje op MIJN paard *\%/*
Sorry voor de egopost, hoop dat ik nu wat meer tijd heb om actiever te reageren!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:45

wauw splinterz gefeliciteerd met je eigen paard.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:59

Leuk splinterz gefeliciteerd

Schattig hoor gaan ze die verkopen of is het voor eigen gebruik esther?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:08

Gefeliciteerd splinterz! Wat een fantastisch nieuws! Geniet van je eerste rit als eigen paardje.

Hopelijk ga ik het weekend het bos onveilig maken echt even behoefte aan uitwaaien.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:16

Gefeliciteerd splinterz wat een super nieuws! Kan het bij mezelf nog herinneren. Zo leuk!!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:16

Top van harte!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:39

Wat ontzettend leuk Splinterz!! Snap helemaal je penny gevoel. Leuk leuk. Geniet van dat eerste ritje, die is echt speciaal :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:48

Wat leuk Splinterz! Gefeliciteerd! :D

Zo wij hebben weer lekker een uurtje gezweet tijdens de les maar er zat zeker aan het eind al weer een heel stuk verbetering in ten opzichten van het begin van het uur... Maar dat doorzitten dat blijf ik toch lastig vinden, ik ben al wel wat vooruit gegaan maar vind het vooral heel erg lastig m'n benen stil te houden. Ik ga lopen klapperen als het waren.

Voor de gene die het leuk vinden hier een klein filmpje, de overgang vanuit galop naar draf was niet zo'n succes want mevrouw bedacht opeens om voor om te springen :')
https://www.youtube.com/watch?v=KyiBaUeI7k8

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:53

Nogmaals gefeliciteerd meid! SUPERleuk voor jullie!

Ik ga je filmpje even bekijken Emma.

Edit: ziet er netjes uit. Volgens mij ook wel een fijne draf of moet?
Doorzitten is ook niet mijn ding hoor :')
Laatst bijgewerkt door berdien85 op 12-02-15 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:55

Ziet er goed uit Emma! Hihi die galopwissel..soepeltjes hoor.. ;) Ik snap je punt van je klapperende benen. En als je haar wat lager instelt in de draf? Hoe zit ze dan?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:59

Als je haar lager instelt word voor mij het doorzitten nog lastiger omdat ze dan haar rug wat meer bolt, zolang ik maar blijf lichtrijden is er niets aan de hand en kan ik m'n benen aardig onder controle houden. Ik kan het fijnst zitten als ik haar op deze hoogte instel en probeer haar passen wat klein te houden maar wel actief zeg maar, beetje lastig uit te leggen misschien :') Maar goed we blijven gewoon lekker oefenen, ik merk wel dat ik nu meer de smaak te pakken begin te krijgen en dat er eindelijk langzaam wat verbetering in begint te komen (mag ook wel na zoveel jaar :+ ).

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:00

Het is je niet aan te zien dat je moeite hebt met doorzitten. Mooie houding heb je emma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:10

Ohh heerlijk splinters! Heel veel plezier er mee! Gaat vast wel lukken nu je in je pennydroom zit! *\o/*

Ziet er goed uit Emma! Gaaf dat je dat al kan!

Hier een klein beetje in een dipje, niet qua rijden ofzo.
Maar meer omdat alles nog zo ver weg lijkt en zelf niet eens haalbaar. Daar bedoel ik mee dingen zoals een trailerrijbewijs, een trailer en of we een auto zullen hebben/kopen die een trailer kan trekken.
Trailerrijbewijs is nog wel haalbaar, maar ik heb vandaag op marktplaats gekeken voor een trailer en beneden de 3.000 heb je geen trailer. Dus dat zou gewoon een 5 jaren plan worden bijna.
Ik zou wel een trailer kunnen huren maar dan is het de vraag weer of onze auto wel een trailer mag trekken. (En of ik van me vader dan wel in onze auto met een trailer mag rijden ondanks rijbewijs, eerste jaar dat ik mijn gewone rijbewijs had mocht ik amper rijden :oo ) Ik weet gewoon van mezelf dat ik er op langere termijn geen voldoening uit haal als ik verder niks kan doen dan op de club rijden. Het lijkt me erg leuk om clinics te volgen, les van andere mensen, wedstrijden op andere locaties. Nu kan ik naar 2 verschillende maneges voor wedstrijden, maar dan ben je 1 uur onderweg, alleen de heen weg al. Het lijkt me ook erg leuk om bijvoorbeeld een eventing training te doen met mijn paard, maar ik weet niet of dat ooit wel mogelijk is.
Ik ben er hard voor aan het sparen, nu eerst voor mijn trailerrijbewijs. Als het beter weer is heeft mijn vader belooft mij er mee te helpen. (Oefenen met een kar tot 750 kg.)

Lang verhaal kort te maken: Ik ben ontzettend jaloers op de mensen die hun trailer voor rijden, paard er in en de weg op naar allerlei leerzame lessen, clinics, heerlijke buitenritten, wedstrijden ect.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-15 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:14

Ahh jawel joh Amoor. Mijn trailertje is niet de mooiste maar in super staat. Koste me 1000 euro.
Ook mijn trekautootje was niet duur. Goed zoeken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:18

berdien85 schreef:
Ahh jawel joh Amoor. Mijn trailertje is niet de mooiste maar in super staat. Koste me 1000 euro.
Ook mijn trekautootje was niet duur. Goed zoeken ;)

Ik ben nu hard aan het sparen, alleen gaat het niet zo hard omdat ik nog naar school ga.
Maar alle kleine beetjes helpen uiteindelijk.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:18

Als je goed zoekt moet je inderdaad wel iets kunnen vinden ;)

En geloof ik me ben ook af en toe nog hartstikke jaloers op de meeste mensen hoor, we hebben dan wel een trailer maar ik heb er zelf geen rijbewijs voor dus ben wel altijd afhankelijk van mijn moeder ( /groom). Ze werkt onregelmatig dus ook vaak in het weekend en als ze wel een keer een weekend vrij is heeft ze lang niet altijd zin om dan maar weer met mij en die knol op stap te gaan.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:23

Splinterz, wat gaaaaaf! Gefeliciteerd *\o/*

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:24

Ja dat snap ik dan Emma.. maar goed zo is er altijd wat. Ik heb E-rijbewijs auto trailer, maar ben ook nog afhankelijk ivm dat opladen nog niet altijd lukt alleen... je moet ook wat hebben om te dromen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:29

berdien85 schreef:
Ja dat snap ik dan Emma.. maar goed zo is er altijd wat. Ik heb E-rijbewijs auto trailer, maar ben ook nog afhankelijk ivm dat opladen nog niet altijd lukt alleen... je moet ook wat hebben om te dromen :+

Dat klopt! En ik denk dat als ik er hard voor spaar ik er meer waardering voor heb. En anders gaan we gewoon bij de clinics van Tim Lips kijken zonder paard! Die zijn volgend weekend... alleen niemand wil mee -O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-15 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:33

berdien85 schreef:

Hahaha klopt! Ik droom ook nog elke nacht de postcode loterij te winnen maar dat wil ook nog niet echt op schieten :=

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:32

Esther, wat een leuke veulen en zooooo schattig!!!!!! :+:

Splinterz, gefeliciteerd. Super dat je haar kon overkopen!!! Dan kan je echt gaan schitteren :) En je mag ook trots zijn!

Helaas morgen niet met mona naar de manege, ijzer ligt er af. Ben ik haar andere voet goed aan het nakijken... HOEFZWEER! |( Madam laat ook helemaal niets merken, vanavond heeft er nog iemand op haar gereden, echt per toeval dat ik het zag onder haar sokjes.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:38

AmoorM schreef:
Ohh heerlijk splinters! Heel veel plezier er mee! Gaat vast wel lukken nu je in je pennydroom zit! *\o/*

Maar meer omdat alles nog zo ver weg lijkt en zelf niet eens haalbaar. Daar bedoel ik mee dingen zoals een trailerrijbewijs, een trailer en of we een auto zullen hebben/kopen die een trailer kan trekken.
Trailerrijbewijs is nog wel haalbaar, maar ik heb vandaag op marktplaats gekeken voor een trailer en beneden de 3.000 heb je geen trailer. Dus dat zou gewoon een 5 jaren plan worden bijna.
Ik zou wel een trailer kunnen huren maar dan is het de vraag weer of onze auto wel een trailer mag trekken. (En of ik van me vader dan wel in onze auto met een trailer mag rijden ondanks rijbewijs, eerste jaar dat ik mijn gewone rijbewijs had mocht ik amper rijden :oo ) Ik weet gewoon van mezelf dat ik er op langere termijn geen voldoening uit haal als ik verder niks kan doen dan op de club rijden. Het lijkt me erg leuk om clinics te volgen, les van andere mensen, wedstrijden op andere locaties. Nu kan ik naar 2 verschillende maneges voor wedstrijden, maar dan ben je 1 uur onderweg, alleen de heen weg al. Het lijkt me ook erg leuk om bijvoorbeeld een eventing training te doen met mijn paard, maar ik weet niet of dat ooit wel mogelijk is.
Ik ben er hard voor aan het sparen, nu eerst voor mijn trailerrijbewijs. Als het beter weer is heeft mijn vader belooft mij er mee te helpen. (Oefenen met een kar tot 750 kg.)

Lang verhaal kort te maken: Ik ben ontzettend jaloers op de mensen die hun trailer voor rijden, paard er in en de weg op naar allerlei leerzame lessen, clinics, heerlijke buitenritten, wedstrijden ect.

Je weet dat de regels zijn versoepeld?

Zodra je auto + aanhangwagen(met het gewicht erin) niet meer dan 3500 kg wegen heb je geen BE nodig. Dus voor mij zou dat zijn (peugeot 308, mag 1650kg trekken) auto weegt: 1450+ tweepaardstrailer 800 + paard 600= 2850 ;-)

En of je auto het kan trekken.. tja, ff kenteken op internet invullen zie je het zo.

En een trailer heb je wel onder de 3000 tweedehands een goede hoor;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:27

L_Vie schreef:
AmoorM schreef:

Je weet dat de regels zijn versoepeld?

Zodra je auto + aanhangwagen(met het gewicht erin) niet meer dan 3500 kg wegen heb je geen BE nodig. Dus voor mij zou dat zijn (peugeot 308, mag 1650kg trekken) auto weegt: 1450+ tweepaardstrailer 800 + paard 600= 2850 ;-)

En of je auto het kan trekken.. tja, ff kenteken op internet invullen zie je het zo.

En een trailer heb je wel onder de 3000 tweedehands een goede hoor;)

Waar kun je dat invullen?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:36

Kentekencheck gewoon googelen is volgens mij van de rdw? Zo kun je heel makkelijk zien wat de tmm van je auto ook is

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:39

L_vie bij die berekening moet je wel uitgaan van het gewicht als alles maximaal beladen is toch?