[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:18

Gave foto's Shanna! Die laatste maak je daar nou een opsprong?!

Oww Shaggy baby ziet er goed uit <3 ! Wat een bonk is hij aan het worden zeg!
Je moet er is een foto naast zetten van zn kleurtje vorige zomer!
*deelt stiekem toch nog mee in de complimenten voor zn knapheid*
Ow daar kan ik ook echt niet tegen! Je moet er toch neit aan denken dat je zo gebeld wordt!

angela: Alles goed met shaddy? Was het stroomdraad?

garny: veel plezier zondag!

En nu ga ik hier (voor de 3e x ) Ilona feliciteren!!! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:37

Nee Mies, die laatste spring ik over een (redelijk dikke ;) ) boomstam, maar Win maakte een behoorlijke wapper :')

Michelle_88

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:45

okee..kon het niet goed zien ;)! vond het al dapper gesprongen van win! Ik heb 1e crossles gehad en voordat shannon snapte hoe ze goed op moest springen... denk niet dat me dat zo in het bos gelukt was!

Als ik een boomstam goed zie liggen in het bos kan ik het ook niet weerstaan hoor ;)!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:46

Nah, Win heeft gesprongen (B parcoursen) met haar vorige amazone! Dus die weet wel dat ie ergens overheen moet... hahaha.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:13

Ilona: Gefeliciteerd met je verjaardag!!
Anouk: Ik denk ook niet dat het nog echt goed gaat komen... Het is en blijft een moeilijke keuze, maar soms moet je ze ook los laten. Bij ons op stal is al eerder een paard geopereerd waarvan iedereen dacht inslapen. Was de operatie uiteindelijk wel gelukt is het paard overleden aan de complicaties (had geperforeerde long, is overleden aan hoefkatrolontsteking).
Michelle: Ik ga inderdaad maar eens even een vergelijkingsfoto opzoeken :P. Hij is ook best veranderd in zijn bouw, echt grappig om te zien! Op mijn stal en op mijn kast hangen nog foto's van toen die net bij mij was, echt een heel verschil als je hem nu ziet :D.

Zowwww en nu ga ik snel :). Lunchafpraak in Leiden :P.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:35

Heey
Saida: Dankjewel :). We weten nog niet of het blijvend is, het kan zijn dat het na lange tijd weg gaat maar het kan ook zijn dat het blijvend is :(. Hoe gaat het eigenlijk met jou en Rintske?

Anouk: Haha, ik heb geen klei uit egypte nodig hoor :P. We hebben het gister regelmatig even gekoeld met water maar dat vond ze niet zo leuk. Vandaag liep ze alweer goed en de plek is niet meer dik en heet :).

Mies: Het was idd stroomdraad maar de stroom stond er niet op. Met het been gaat het al een stuk beter :D. Ze loopt niet meer kreupel en er is weinig meer van te zien/voelen :).

Garny: Heel veel plezier zondag :D.

Met Shaddy gaat het weer goed :D. Het been is niet meer dik en warm/heet :). Ze loopt ook niet kreupel meer :). We houden het nog wel even in de gaten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:04

Ilona: GEFELICITEERD! Makkelijk, jij bent gelijk jarig met onze Beau... Die is vandaag 5 geworden!

En tja, volgens Frank was Sam ziekjes van de enting gisteren, maar zojuist liet ie zien dat ie praatjes zat heeft. Dalijk nog even lekker rijden... :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:44

Hahahahahaha is ie een excuus aan het verzinnen waarom Sam zo lekker liep :P. Ach gewoon opstappen met het idee 'ik ga weer net zo super rijden als gister' genoeg zelfvertrouwen is nooit verkeerd :P.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:30

idefix4 schreef:
En tja, volgens Frank was Sam ziekjes van de enting gisteren, maar zojuist liet ie zien dat ie praatjes zat heeft. Dalijk nog even lekker rijden... :+

Ehhhh... Anouk.... ik dacht dat jij dit weekend wedstrijd hebt? Als Sam gisteren geënt is mag je niet starten dit weekend. Bij een KNHS-wedstrijd moeten er minimaal 6 dagen tussen de enting en een wedstrijd zitten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:06

Ow, dat wist ik echt niet. De enting gold tot eind juli. Hij is veel te vroeg geënt nu, zodat Sam en Des voortaan gelijkertijd kunnen. Ach, maar hopen dat ze me niet controleren dan? Echt nooit geweten! Houd ik me gewoon toch nog even van de domme! Het is een bijkomstigheid hoor, ik had de DA 2 weken geleden al gebeld. Zij kwamen voortdurend niet, tot gisteren dan.
Ik heb het even gecheckt, maar op de KNHS-site is alleen een maximum van 12 maanden gesteld. Ik zie nergens iets staan over die 6 dagen. Waar staat dat dan? Vertel me dat maar zaterdag na half 10 's avonds. ;)

Ach Sam vond dat ik alles moest zien buiten, dus hij wees me overal op. Was wel weer wat onhandig rijden. ;) Uiteindelijk kreeg ik hem er toch bij. Hopelijk is ie morgen minder snel afgeleid.

Ow en Saida: Gefeliciteerd jij met Rints hè? Ook al weer 5? Net als onze Mechelse Herder!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:31

Had er hier op Bokt een keer iets over gelezen (iemand was daarom op wedstrijd geweigerd) en de veearts die Frío in december entte bevestigde het toen.
Op de KNHS site staat het hier bij het puntje vaccinatiegegevens(4e bullet):
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=151& ... pCatID=166

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:15

Tja, dan nog kun je dat op 2 manieren interpreteren, vind ik. De kans op controle is heel minimaal. De wedstrijd is de straat uit, dus ik zeg: Ik neem het risico maar een keer! Volgende keer beter. ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:19

Veel succes in ieder geval!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:41

Thankx!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:52

Heey
Anouk: Veel succes ;).

Gister zag ik dat Shaddy's uier al wat groter/voller is *\o/* . Eerst kon je de spenen niet zo goed zien maar die hangen nu een beetje naar beneden :D.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:29

Misschien komt het toch sneller dan gedacht :P. Je weet natuurlijk niet wanneer ze daadwerkelijk gedekt is ;).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:33

Esther: Dat klopt, de VA kon het ook niet met zekerheid zeggen.
Ik denk gezien de uier dat het misschien eerder komt.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:39

En volgens de dierenarts die bij ons op stal komt kan het nog een maand eerder of een maand later geboren worden...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:40

Het is gewoon gokken :P. We zien het vanzelf wel ;).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:42

Het is natuurlijk wel leuk als je erbij bent ;). Bij ons op stal staat de merrie al drie weken onder cameratoezicht nu :P. Ze slapen ook bij de staleigenaar thuis. Om de paar uur wordt gekeken door staleigenaar en de eigenaren zelf :P (en daarna kijken ze bij de schapen, maar die zijn op vier na allemaal al bevallen).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:45

Haha, das wel lief van de staleigenaar dat ze daar mogen slapen.
Ik zou het idd heel leuk vinden om erbij te zijn maar mijn ouders laten me vast niet bij Shaddy kamperen :P.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:50

Is ook wel grappig, dat meisje heeft 4 weken vakantie, twee weken voor de uitgerekende datum en twee weken erna. Ze is nu al een week te laat. Ik zie het nog wel gebeuren dat het pas geboren gaat worden na haar vakantie...

Maar eigenlijk wil ik dat het voor 13 april geboren wordt! Want dan kan ik het nog zien voordat ik op vakantie ga :). En moet dan ook een fotoshoot doen :P. Maar of dat nog gaat lukken....

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:07

Ik hoop mee dat het voor 13 april geboren word :P. Hoop ook voor het meisje dat het nog in haar vakantie word geboren :D

Shaddy mag van mij ook wel in de mei vakantie bevallen, dan kan ik er bij zijn :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:11

Ben wel benieuwd hoor hoe het veulen eruit gaat zien!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:28

ben ik er ff een tijdje niet... 10 paginas verder :p
vandaag was ik 5e&3e! tijdens mn buitendebuut! 190&184.
Klaske hoeft normaal niet zo lang losgereden te worden.. En wat denkje? Net een bommetje waar ik op zat.
Het terrein waar we reden was dikke bende, en Klas ziet dan natuurlijk allemaal spoken.
1e proef ging nog wel netjes, maar zooo heet.
2e proef, was 1 groot drama naar mijn idee, ze wou niet langs die juryauto (niet om die jury ofzo, maar daarachter lagen banden en tonnen) maargoed, blijk je uit een groep van 25 ofzo 3e te zijn in die ring:p