[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:50

Frank: Ik had het ook alleen aan mijn ouders, zusje en vriendje vertelt ;)

Petra: Wat een leuke foto's van Tsjillert weer, het blijft toch echt de mooiste fries van bokt :j (sorry Saida en Denise :o)

Michelle: Fijn dat het met je dochtertje weer beter gaat!
Alleen nu moet jij maar weer snel opknappen :(:)

Anouk: Jeetje, wat ben jij een bikkel zeg. Als het zo pijn deed ging ik echt niet op mijn paard zitten!
Ze hebben elk jaar 2 studenten die bij hen stage komen lopen, dus ik ben bang dat een vast plekje daar niet mogelijk is. Ik mag wel gratis de voorstellingen bezoeken, maar dat is dan wel 'werken', ik functioneer dan namelijk ook als contactpersoon als er mogelijk problemen ontstaan.
Nee hoor, Dosie blijft gewoon lekker bij Lisa :j Daar heeft ze haar plekje helemaal gevonden en kan ik mooi mijn tentje in het weiland zetten als het er aan zit te komen.
De foto's van Primero heb ik niet gemaakt, maar ik denk dat ik er binnenkort wel een hele hoop zal maken :+

Mies: Jeumig, 17 juni duurt nog wel heel lang! :wow:

Kelly: Ik zal zo even je topic bekijken.
En die rotreactie moet je je niks van aantrekken. :(:) Jij weet (en wij ook) dat je de goede beslissing hebt gemaakt! Het gaat er toch om dat Taco gelukkig is. En hij heeft nu een super plekje! Het zal moeilijk zijn, maar uiteindelijk zal je er op terug kijken en zeggen dat dit het juiste was.
Laatst bijgewerkt door zasread op 19-05-09 09:28, in het totaal 2 keer bewerkt

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:07

Meiden ik zie dat ik gisteren een typ fout heb gemaakt want ik heb helemaal geen binnen bak :n (ja in mijn dromen :P ) ik heb alleen een buitenbak :j

Ilona – heike is idd een echte kroeldoos op de grond zijn we ook echt een hecht stel alleen onder het zadel hadden we af en toe een miscommunicatie maar daar komt ook echt verandering in

Yenneke – jullie gaan ook lekker voorruit he super hoor

Peet – je bent lekker verwend dus met die dinnerbon en groot gelijk dat je hem heb opgemaakt heeft het gesmaakt :9
En leuke foto’s van tjil weer hoor en ik doe celine niet na :n

Benthe – dat zal best dat jij het meeste betaald :P hoe gaat het met de vorderingen

Sanne – ik hoop dat het homeopathische middeltje werkt en dat je ventje snel van het hoesten af is
En Dosie krijgt eerder der veulen leuk hoor ben benieuwd, En super der halfbroer van igneo maak je wel foto’s en ook weer een topic van de ‘’kleine’’ spruit :D zal zo reageren hij ziet er weer cute uit :+:
en ieder zijn mening he jij mag tjil gerust de mooiste fries vinden hoor wordt ik niet boos om

Frank – fijn dat het rijden lekker ging jullie gaan ook steeds meer voorruit he :D
En wat betreft de sauna misschien als ik daar eenmaal ben dat ik dan over me schaamte gevoel heen ben maar voor nu zeg ik nee ik ben echt heel onzeker

Michelle – he balen dat je het nu van je dochtertje heb overgenomen, ik heb er ook geregeld last van net als van aften daar ben ik ook zo gevoelig voor dus beterschap voor jou maar wel fijn dat je meisje weer is opgeknapt

Anouk – super dat je op sam heb gereden lekker zo doorgaan dan komt die wedstrijd van 31 mei helemaal goed
En ja dat lange lijnen buiten was echt heel relaxt met heike soms wordt die iets te enthousiast en dan wordt die erg heet maar daarna kijkt die weer liefdevol achterom om vervolgens weer rustig weg te stappen

Mies – nee bij ons is er helemaal niks in de buurt ja alleen een park maar daar spelen ook kleine kinderen en dat bos waar ik het over heb is een klein bospaadje waar je net een stukje doorheen kan lopen :P
Die hokjes die jij bedoelt waar je met de trein langsrijd dat is het landje daar is heike geboren en heeft hij 5 jaar gestaan ze zijn van plan dat te renoveren maar dat duurt nu al 4 jaar

Gisteren heike weer gereden en hij liep echt weer lekker met losstappen gaat die ook al steeds beter lopen :j alleen waren er weer vervelende kinderen die hem bang maakte waardoor die achterin de bak wat heet werd maar gelukkig kon ik het netjes op lossen en konden we weer heerlijk verder rijden :+:
Vandaag hoef ik niet dus plan ik een lekker avondje met vriendlief in :+: heeft die ook wel verdiend

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:12

Prinslover schreef:
Ja, jij hebt geluk dat je dat voor elkaar hebt gekregen! Echt super.. beter iets dan niets! Chico krijgt wel een wat grotere ruimte die hij zal moeten delen (er is 3 x een stuk van ik gok 20x40m), maar geen gigantische wei. Achja, alles beter dan 24/7 box ;) .
Waar train jij eigenlijk dan? Of heb je er ook nog een buitenbak bij?

Bij mijn buurman, die heeft een 20x60 buitenbaan (met verlichting voor als het nodig is) ik heb daar ook een poetsplaats met warm water, de mesthoop en hooi en sto-opslag. Al met al heb ik het goed voor elkaar :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:20

Nou ik ga weer eens proberen bij te reageren..

Denise Heike gaat goed he! Hoor echt alleen maar superberichtjes de laatste tijd!

Kelly ik heb in je topic gereageerd en geloof me mensen met rotreacties heb je altijd maar of dat die nou echt zo slim zijn is een tweede.... Niks van aantrekken dus!

Anouk wauwie een plaatje bij je naam haha!
Toch handig een man die ook boktverslaafd is... Zal bij de mijne niet lukken haha....
Super joh dat je weer alles hebt gedaan op Sam!!!

Michelle oeh klinkt niet prettig zeg! Ennuh al weer een beetje terug op aarde of nog steeds een stoned gevoel??

tsjillert Gave foto's hoor! Wat een lief koppie zeg! En wat een lol met je knol haha! Ik deed dat ook een keer in de zoveel tijd als ik een lesje over nam van een kennisje. Waren allemaal kleine hummeltjes en die vonden de koprol geweldig!

Frank fijn dat Des zo goed ging in de galop! Ennuh mijn vorige paard kon ook zon hekel hebben aan sommige bitten. Dan kon ik beter afstappen want dan werd het gegarandeerd niks...

Sanne heb in je topic gereageerd! Gaaf zeg een halfbroertje van Iggie bij jullie in de buurt!

Moppielover fijn dat het alweer wat beter gaat met moppie!

Verder kan ik niet teruglezen dus sorry... Zit op mn werk en kan hier geen twee pagina's openen...

Even over die proefjes. Die zijn gewoon onderling op de manege en zijn al over 2 weken!!! Haha had me express nog niet opgegeven toen het al kon omdat ik geen idee zou hebben hoe ver we dan zouden zijn maar het leek me nu toch wel leuk. Het gaat me ook totaal niet om het goed rijden en de goede punten. Het is meer voor Hincapie om te leren. Zo kan hij dat ook eens meemaken.

Verder zal ik de komende tijd maar weinig aanwezig zijn door mijn opleiding. Ik probeer steeds bij te lezen maar heb het echt heel druk (lees zwaar in de stress) doordat er ineens allemaal extra opdrachten bijkomen etc. Lekker een maand voor het eind..
Nou hebben ze ook nog de diploma-uitreiking uitgesteld en valt nu precies als ik op vakantie ben. Lekker handig allemaal!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:28

laulau85 schreef:
Sanne heb in je topic gereageerd! Gaaf zeg een halfbroertje van Iggie bij jullie in de buurt!

In de buurt... in het zelfde weiland bedoel je ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:32

Das nog leuker haha! dat wordt weer foto's maken!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:10

Kelly, die armband is echt heel mooi!

Sanne gefeliciteerd!!!

Cloris, fijn dat Allegra zo goed gaat~!! Knappe meid!

Tjillert; mooie foto's!!

Goh, ik mopper wel eens dat ik geen binnenbak heb, maar eigenlijk ben ik toch wel heel erg verwend met de paarden aan huis :D
Heb een goed begaanbare buitenbak, paddock, paar kleine weitjes, 4 boxen van 3m x 3,5m en 2 van 3,10m x 4m. Heb gewoon 2 hengsten, 1 merrie en 2 ruinen. Alles kan tegelijk naar buiten in paddocks en op de weitjes, niemand die in paniek raakt omdat ze een hengst zien :Y) En omdat de hengsten als normaal beschouwd worden, doen ze ook normaal :+

En dat alles met een totale basis onderhoudskosten van 250,- per maand (voer en stalstrooisel voor alle 5!) En een hoge hypotheek :(

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:45

Hallo allemaal,

Okej een poging tot bijreageren :Y)

Allereerst het stallenverhaal. Ik heb:

- stal van 3x3 voor suev en een stal van 2x3 voor Dink
- inclusief elke dag drollen eruit halen & natte plekken, elke dag opstrooien en 1x per week helemaal leeg.
- 20x60 binnenbak die meestal is opgesplitst door hindernissen in een 20x20 losgooi/longeergedeelte en een 20x40 rijgegeelte, wat echt heerlijk is want als het regent kun je dus ook binnen losgooien als er iemand aan t rijden is
- 30x50 buitenbak
- hindernismateriaal
- 2x per dag goede kwaliteit voordroog
- 2x per dag pulp
- 2x per dag krachtvoer
- elke dag weidegang of in een paddock, ook 's winters, hun zetten ze voor je buiten en binnen
- kantine, douche en toilet
- grote kasten voor je spullen (van die stalen legerkasten)
- binnen een spuitplaats met warm en koud water
- 5 minuten stappen vandaan bij het bos en verder ook hele leuke en mooie uitrijmogelijkheden
- Gratis trailerstalling en stalling van de kar van Dinkey
- Het is ook een zorgboerderij maar het is er altijd heerlijk rustig omdat er geen groepslessen gegeven worden, je kan dus eigenlijk altijd rijden of longeren/losgooien
- Lieve stalgenootjes en een goede sfeer dus geen geroddel en gezeik, dat vind ik ook erg belangrijk!!

Wij hebben verschillende prijzen op stal omdat er ook verschillende maten boxen zijn. Er zijn kleine binnenboxen, gewone binnenboxen en grote buitenboxen. Maar de box die ik heb voor Suevo is normaalgesproken 260 dacht ik. Ik heb alleen een andere prijs omdat ik eigen voer heb (is ook geen probleem) en omdat Dinkey voor de zorgboerderij wordt gebruikt. Voor een pony is een gewone binnenbox ook weer 20 euro goedkoper, de stallen waar Dinkey in staat zijn ook weer andere prijzen afhankelijk van het formaat en de grootte van de pony.

Hmmm ik moet nu weg, heb om 11u afgesproken met de nieuwe uitlaatservice van Luna maar als ik terug kom reageer ik de rest wel bij :P

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:59

Petra -> Die eerste galopfoto, dat ben jij toch niet?
Leuk om je mooie Tsjilliebillie weer eens te zien!

Miichelle90 -> Doe maar rustig aan, lekker veel rusten enzo.
Hopelijk is het snel weer over!

Anouk -> Ik zag dat je (eindelijk) een plaatje bij je naam hebt staan! *D
Ben benieuwd wat de fysio heeft te zeggen vandaag.

Michelle -> Gelukkig was het een Onderlinge.....

Sanne -> Tsjillert mag de mooiste friese ruin zijn van heel Bokt, Rintske is de mooiste friese merrie! :D

Kelly -> Tot nog toe lees ik alleen positieve reacties in je topic.
Wat betreft negatieve opmerkingen; trek je er niet al te veel van aan.
Voor jezelf weet je dat je er goed aan hebt gedaan, en je ziet aan Taco dat je het goed hebt gedaan, dát is het enige wat belangrijk is! :(:)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:03

Yep Cyrina, hier ook zo... gevaarlijke hengst (80cm :D ) loopt hier zelfs los op het terrein en niemand die er wat van zegt 8-) .

Saida: ik heb wel 1 "echte" box maar die gebruiken we alleen voor nood of voor gastpaardje. Van de winter hebben de mini's er 's nachts ingestaan omdat die toen buiten nog geen schuilstal hadden. Voor gastpaard zetten we trouwens nog liever een stuk paddock met schuilstal af, zodat ze wel lekker dichtbij de andere paarden staan. Ook toen onze merrie moest veulenen hebben we het zo gedaan.
De schuilstallen staan er zowat voor Jan doedel. Regen deert ze niet. Ook bij -18 stonden ze liever gewoon buiten. We hebben dan ook wel heel veel natuurlijke beschutting, daar geven ze dan de voorkeur aan. De enige die de schuilstal opzocht was het veulen van Ullkenney. Zij staan nu bij mijn ouders in de wei. Tja, ze maken het hier wel duidelijk dat een paard van nature niet gauw in een hol kruipt ;) . Maar voor mezelf vind ik het toch prettig dat de mogelijkheid er is. En met even een draadje ervoor kan ik ze ook goed gebruiken om apart te voeren.
Ik vind het zelf echt ideaal zo.
De nubische geiten hebben wel een heuse stal, daar strooien we ook op. Geiten zijn een stuk gevoeliger voor koud en nat, en kiezen er dan ook zelf voor. Maar nu lopen ze overdag lekker in hun eigen stuk bos.

Ik zal even wat foto's uploaden.....

Dit is de binnenbox, niet in gebruik momenteel dus:
Afbeelding

De mini's hebben een eigen stuk paddock/bos, maar als ik thuis ben lopen ze meestal gewoon los. Ze zijn gelukkig zo slim en oerbeest dat ze snappen dat je niet aan rodondendrons moet eten. Peanuts snackt wel elke dag een paar blaadjes hazelaar en heeft ergens een wilgje wat hij opzoekt. Nugget mag graag af en toe even een hoop kabaal gaan maken bij Veludo en Rico, maar als die gaan liggen dan gaat ie toch voor de gezelligheid zo dicht in de buurt liggen als ie kan komen.
Afbeelding

Dit is de ene schuilstal...
Afbeelding

En dit de andere:
Afbeelding

Met de "koeienrekken" die je ziet staan, of gewoon met een stroomlintje kunnen we altijd een deel van de paddock afzetten als dat nodig is. Je kunt daarmee ook evt. een heuse stal maken van de schuilstallen.

De paarden houden zich eigenlijk altijd op tussen de bomen. Daar hebben ze beschutting en schaduw maar kunnen de boel goed overzien. Het gedeelte tussen de bomen hebben we ook grotendeels verhard en hierop staan ook de hooikisten.

Bak vers gesleept. Nu ze nog maar met z'n tweeen staan hier probeer ik ze er een beetje uit te houden zodat ie netjes blijft. Als 't drukker is krijgen ze het erbij als extra uitloop.
Afbeelding

We huren in de buurt nog een stuk grasland, daar staan een driejarige en gepensioneerde ruin op het moment. Ullkenney met veulen staan bij mijn ouders in de wei nu.

Idra

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:08

*jaloers op Karina's accomodatie*

Ik droom nog even verder ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:10

Mocht ik ooit de loterij winnen haha....

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:27

't Is ook een kwestie van handig indelen. Wij hebben zelf echt maar zo'n dikke 3000 meter grond in totaal. Kun je toch een hoop lol op hebben :D .

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:46

Cloris: Toppie, dat Alegra nu bekapt heeft kunnen worden en super dat ze nu ook langer op 3 benen kan staan!
Denise: ach wanneer ik wedstrijden ga rijden zie ik wel.. Wil eerst dat Furia er 200% klaar voor is :D
Lekker aan de lange lijnen geweest, ben er ook wel eens mee naar buiten gegaan met Furia, goede oefening voor het ingespannen inderdaad!
Iloon: Super! Lekker naar een plekje waar Chico naar buiten kan... Gezien iedereen aan het opsommen is ga ik ook even:

Ik ben 130 euro per maand kwijt en dan heb ik:
* Een 20x60 buitenbak waar ik meestal alleen in rijd (met zn 4en is echt het meeste geweest en dat komt bijna nooit voor).
* Een ruime box, iig 3x3 precies weet ik het niet.
* Een mooi stuk land waar Furia met Bandito en nog wat kleintjes op staat.
* Incl. krachtvoer, kuil, onbeperkt stro.
* halen en brengen van het land, zelf mesten maar mocht ik er niet aan toe komen dan wilt de staleigenaresse het evt voor mij doen.
* Goede zorg bij afwezigheid doorvakantie oid...
* Daarnaast echt super zorg voor Furia: Dekens die gewisseld worden, paard wordt goed in de gaten gehouden.
* En een super sfeer op een rustige stal.
* Uurtje rijden om bij het strand te komen.

Ben er erg blij mee, eerst betaalde ik meer maar nu ben ik naar het ponytarief overgegaan en zou Furia ook eerst naar de ponyboxen gaan, maar dat is er nog steeds niet van gekomen.
Maar op een luxere pensionstal/manege ben je hier ook tussen de 300 en 400 kwijt..
Maar dat wil niet zeggen dat ik van sommige prijs/faciliteiten verhoudeingen hier aardig schrik :oo

Saida: We zijn allebei scherp :')
Benthe: Squirten, dacht eerst wat is dat heb het opgezocht wat laat je ons allemaal opzoeken zeg?!
Waarom sms jij mannen daarover :P
Sanne: GEFELICITEERD!! Lekker hoor... Ik moet nog even...
Gelukkig dat het met Iggie al iets beter gaat :(:)
Heidi: Als je naar de facilitteiten kijkt vind ik wat je betaald niet duur... Wel veel geld, maar goed dat ben je hier ook minimaal kwijt :j
Aaaah schattige Jesse :+:
Kelly: lief van dat armbandje :(:) Succes ermee.
Borderjay: Hmm, dat soort bezoekjes ken ik, even 5 minuten kijken zeggen het is zus en zo en een rekening van 50 euro op de deurmat..
Hopelijk valt het mee..
Peet: Knappe Tsjillert!! Wow wat was er met de bak aan de hand :oo
Michelle: Sterkte met jullie ogen :(:)
Anouk: Gelukkig dat je weer op Sam hebt gezeten, hopelijk kan je er vandaag weer op :D
Karina: Zoals jij je paarden houdt is ook wel echt ideaal he, jaloers :D

Nou, we gaan weer naar Furia even lekker rijden! Hopen dat het weer mooi blijft....

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:55

Karina kan jij mij inclusief paarden niet adopteren ofzo :D :P Jij hebt trouwens ook hele schattig kittens uitgezocht, wat een poepies! :+: De rest van de PB komt er nog aan, ik was gisterenavond echt moe!

Okej dan nu even bijreageren:

Sanne gefeliciteerd met je rijbewijs, lekker hoor! *\o/*

Mies en hoe vond jij je eerste les met aanhanger? *leest verder* Dat is goed gegaan dus, lekker dat je al snel examen mag doen! Je wedstrijdfoto's vond ik wel heel stoer, jammer dat het niet zo lekker ging maar net wat je al zegt, jullie zijn weer een ervaring rijker!

Anouk ja hij heeft vorig jaar begin augustus hele erg koliek gehad en heeft bijna 3 weken in de kliniek in Roosendaal gestaan. Het was kantje boord (hij had 4 a 5 meter dunne darm met een slag van 180 graden, was net op tijd geopereerd want het was al zwart aan het kleuren) maar gelukkig is hij er helemaal bovenop gekomen. Dat je nog steeds zo veel pijn hebt klinkt niet echt goed, als ik jou was zou ik juist niet doorzetten maar eerst kijken wat er aan de hand is, en pas weer erop klimmen als je je beter voelt. Wat zei de fysio?

Denise jullie gaan goed!! *\o/* Jammer dat je niet lekker was van het weekend, hopelijk ben je inmiddels weer wat opgeknapt! Enne bij ons op stal is nog plek, het is snelweg op en snelweg af en omdat het volpension is hoef je niet perse elke dag ;)

Iloon jullie gaan ook lekker zo te lezen! +:)+ Fijn dat je naar een stal kan waar Chico lekker de wei ook op kan. Dat is dus voor mij de belangrijkste reden om zo ver te rijden naar mijn stal (30 minuten one way) maar ze staan daar super en hier in de randstad vind ik ook de prijzen gigantisch hoog en je hebt hier geen uitrijmogelijkheden. Waar ik ze nu daar voor wegzet, plus mijn benzinegeld, ben ik even duur uit als ik hier twee boxen huur. Alleen hier moet ik alles zelf doen en komen ze niet buiten. Hier zijn ook weinig stallen met weidegang hoor, en als ze het hebben is het alleen in de zomer :(

Gab dat ziet er idd er uitgedroogd uit, maar hoe komt hij daar nou weer aan? :? Het lijkt wel een soort mok maar dan op zijn hoofd?

Chica wat een heerlijk nieuws over Alegra, en super dat ze het nu zo bijhouden. Ze heeft het wel getroffen daar zeg. Hoe is het nu met Napoleon? Doe hem maar een knuffel van mij en Luna ;)

Lau succes met je afstuderen. Leuk dat je zo´n proefje met Hincapie gaat doen, is een goede oefening!

Kelly mooie armband hoor, zoiet zou ik ook wel willen! Maar dan van haar van Dink en Suev samen, lijkt me heel bijzonder! Fijn dat Vera je wat afleiding geeft, dat kan je nu zeker wel gebruiken. En nix van mogelijk negatieve reacties aantrekken, het is jouw paard en jouw gevoel en je doet zoiets ook niet voor je lol denk ik. Maar tot nu toe zijn er volgens mij nog geen gekomen toch?

Yenneke het is op dezelfde stal als waar ik stond met Suevo toen Willy ons nog lesgaf (In Alblasserdam) en toen was het 40 euro volgens mij?

Debbie hopelijk voel je je niet al te slecht na de chemo! :(:)

Peet leuke foto´s weer!

Frank tjsa als hij dat merorthbitje niets vindt, gewoon weer lekker op een trens verder gaan toch?

Michelle fijn dat je dochtertje weer is opgeknapt, nu jij zelf nog! Beterschap :(:)

Nou de nieuwe uitlaatservice was een sux6, Luna liep mee alsof ze er al jaren bijhoorde dus dat was wel leuk! As maandag gaat ze voor het eerst alleen mee. Nu ga ik even wat eten en dan lekker naar mn paardjes, hopelijk blijft het een beetje droog!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:42

Laura - ja het gaat de laatste tijd echt goed en ik hoop dat dat ook even zo blijf

Ik ben jaloers op karina wat staan jou paarden goed en mooi zeg daar kan je echt trots op wezen

Cyrina ook jij mag niet klagen lekker zo de paarden aan huis

Madelief - we horen het wel wanneer je ga starten :D
en het is idd een goede oefening voor het inspannen maar gelukkig kan die dat al dus was lange lijnen ook geen probleem voor hem
veel plezier bij furia

Malin - ik ben inmiddels idd weer opgeknapt alleen nog aan het hoesten en een beetje schor
waar sta jij dan precies met je paarden want ik werk in breda dus dat zou wel kunnen voor mij :D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:47

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:53

Michelle: Beterschap!

Kelly: Het zal toch wel meevallen met de reacties? Je doet juist wat goed is voor taco!

Sanne: klopt, ik kon of 26 mei op voor mn exame, maar omdat ik nog 1 dag ervoor 2 uur les heb zou dat niet echt uitkomen met school en huiswerk (daarbij moet ik in die week net alleen de 26e naar school :Y) ) de eerst volgende exame/dagcursesdata was 29 juni, met de 17e daarvoor dan die les.
Primero is knap!!

Denise: Ik kan me nooit voorstellen dat iemand daar graag zn paard wil stallen...

laura: Succes met school!!

saida: Dat was het dus niet :+ ik hoorde later van iemand die wat hielp met organiseren dat de jury's die ik had graag zien dat het paard ontspannen en goed over de rug loopt, zo ja dan heb je goede punten en zo nee dan krijg je wat ik had ;)

Malin: Hoe werkt zo'n uitlaatservice? ben je thuis als ze je hond komen halen of breng je haar ergens naar toe?

Zo en nou weer verder aan mn opdracht...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:02

Nee ze krijgen een sleutel en halen de hond op als ik werk, zodat ze niet de hele dag alleen hoeft te zitten. Vroeger werkte ik halve dagen maar nu 3 hele dagen en dat vind ik toch te lang voor haar om alleen thuis te zijn. De honden gaan mee in een bus met een heleboel vaste benches erin en zo zijn ze inclusief ophalen van de andere honden en weer thuisbrengen, toch een paar uur onderweg. Luna vindt het heerlijk!

Maar vandaag gingen we even kennsmaken met de nieuwe persoon die het gaat overnemen van degene die het eerst deed, vind het toch altijd fijn om de eerste keer even samen te lopen en kennis te maken. Luna gaat overigens meestal maar 1 dag per week mee, de andere 2 dagen past mijn moeder op. Als mijn moeder niet kan, gaat Luna die dagen extra met de uitlaatservice mee.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:25

Wat een luxe Malin :) Wel zo leuk voor Luna natuurlijk!
Ik wil ook graag een hond, maar heb daar echt tijdsgebrek voor, bij mij zou die 5 dagen per week alleen zitten.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:00

nou iedereen bedankt en ik kreeg zelfs een kleur ervan TSJILLERT DE MOOIESTE VAN BOKT HAHAHAHHAHA laat die andere het maar niet horen
saida heeft het goed verwoord hahahaha tsjil de mooiste ruin en rintske is de mooiste merrie

en madelief de bak was een zwembad leuk he voor ff de volgende dag was het al weer weg hoor
weet ook niet wat er aan de hand was

en wat een mooir foto`s van karina tjeetje dan mag ik wel een miljoniar gaan trouwen
heeeeeeeeee peet zoekt miljonair hahahahha :P :P :P :P

dus meiden jullie weten het hahaha ik zorg dan wel voor genoeg plek vor jullie allemaal hoor binnen/buitenbak
longeerkraal weiland en natuurlijk de super gezellige kantiene waar volop eten en drinken is en niks kost natuurlijk hahaha
wieowie komt er dan hahahahhaha moet ik al een lijst gaan maken .............

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:14

Malin - ik werk bij een afsluiter bedrijf als secretaresse het zit op het industrie terein bij de haagse beemden

Mies - sorry mijn geheugen laat me in de steek wat had ik ook alweer gezegt over de stal :o Oh w8 misschien snap ik het al je bedoelt breda :P (of ben ik nou zo dom)

Peet - zoeken we even samen een miljonair :P

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:27

heikedenise schreef:
Peet - zoeken we even samen een miljonair :P

helemaal prima gaat we lukken he gaan wel ff naar de miljonairsfairs hahahaha :D
en heb nog een foto van de mooiste friese ruin op bokt :D ;)
Afbeelding
vondt hem zo mooiiiiiiiii
Afbeelding
en hoezo mooiste ik vindt het maar een smeerkees zo hahahha

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:40

Zoo nou ik meld mij ook maar weer eens. Ben al even in een halve meeleesmodes, want ik lig/lag ziek thuis (vind mezelf vandaag niet ziek meer, maar de dokter vind van wel).

Dus lig met mobieltje te internetten, dat ging eerst echt niet...

Nee, wat was er gebeurd... Mijn geluk weer natuurlijk...

Ik werd onverwachts door mijn werk gebeld op mijn vrije dag (meestal beloofd dat niet veel goeds) maar was te laat met opnemen. Ik luister mijn voicemail af en hoor mijn maatje. Ik dacht nog: "Moest ik ook werken dan?", maar nee, er was door defensie naar mijn werk gebeld of ik wilde deelnemen aan een crosstraining gegeven door iemand die ook olympische ruiters traint. Beetje kort dag maar wel supergaaf! Dus lenzen in en haasten naar stal om Sun te halen. Mijn rechteroog traande een beetje, maar ik dacht dat dit wel over zou gaan. Nou, niet dus! Eenmaal in de veewagen met Sun achterin begon ik te zweten en kreeg ik, koukleum, het bloedheet en voelde heftige pijn in mijn oog. Uiteindelijk heeft Anita mij ergens bij een tankstation opgehaald, paard naar huis gebracht en mij naar het ziekenhuis. Daar wilden ze me eerst wegsturen (geen afspraak) maar uiteindelijk `mocht` ik dan toch naar de arts. Die kwam met een fluor voor in mijn oog die eventuele beschadigingen groen op zou doen lichten, met als gevolg, een egaal groen oog. Dus met spoed door naar een ander ziekenhuis waar een oogchirurg was. Jeeej wat had ik een pijn en ben echt niet kleinzerig, integendeel! De chirurg constateerde vervolgens dat mijn gehele hoornvlies was weggevreten, dus kort gezegd een groot gat in mijn oog! Heb nu een kunstlens in mijn oog die er hopelijk morgen uit mag. sinds gisteren ben ik pijnvrij, maar voorlopig mag ik nog niet werken en ben ik bezig met het aansprakelijk stellen van de leverancier van de lens... Vanavond wel naar stal maar ben helaas afhankelijk van anderen want ik zie nog slecht dus kan niet autorijden.

Dus het was me wat....

Zag trouwens een hoop leuke foto`s voorbij komen!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:51

Wow wat een verhaal zeg! Oei echt erg! Je zal wel flink geschrokken zijn daardoor. Maar hoe kan dat dan joh? Want heb ook lenzen dus vind het wel een heeel eng idee..