[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:47

Ja he Anouk? Ik ben jaloers.. :( Stop met zulke verhalen en foto's plaatsen :') haha.. Nee hoor, ik geniet er ook van!

Gisteren waren Chick en ik nog heeeul dapper. We zijn echt helemaal in ons uppie de wei op geweest! Ook draf en galop gedaan, hij was braaaaf!! (voor degene die het gemist hebben, ik heb vorig jaar toen ik alleen naar buiten ging nogal een giga harde smakker gemaakt, omdat Chico schrok en op hol ging en de weg overstak :o ... )

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:52

Stapje voor stapje kom je er wel!! En ik zie in je onderschrift dat je lekker naar de Drunese Duinen gaat!! Ik kon helaas niet mee met het ponykamp van onze stal, kreeg geen vrij van me werk. Hopelijk voor mij volgend jaar een vakantie met Shaggy :). Maar gelukkig heb ik strand in de buurt! En misschien met de trailer naar Noordwijkerhout een keertje :).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:53

edit, moest in een pb haha

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:58

Nou moest niet hoor... hahaha. Maar dacht dat het misschien handiger was.
Thanks iig, heb even geantwoord!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:59

haha, jah, wel zo makkelijk..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:38

idefix4 schreef:
Wanda: Heb je al in beeld wanneer het zadel er is?? Ben reuze benieuwd naar de combi en hij wacht er ook op, omdat ie ook reuze benieuwd is...

Zo rond 17 maart besteld, 4 weken levertijd ongeveer. Dus verwacht ergens midden volgende week een berichtje dat ie binnen is. Of de week erop.
Ben nu aan het rondshoppen voor tweedehands zwart leren pees en kogelbeschermers maat Full, liefst met goudkleurige gesp-bevestiging... dus als iemand nog iets heeft liggen...
Lijkt me wel superstoer worden dan!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:35

Wanda: Ik ben benieuwd!

Shanna: Ja, Balingehof wouw, maar helaas te ver weg, dus wij gaan er niet heen!

En ik zit weer op mijn roze wolk. Sam liep als een plaatje!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:40

Anoukl: Super dat het zo lekker ging! Binnekort heb je toch ook een wedstrijd? Als het dan ook zo gaat moet het goed komen :).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:53

idefix4 schreef:
Wanda: Ik ben benieuwd!

Shanna: Ja, Balingehof wouw, maar helaas te ver weg, dus wij gaan er niet heen!

En ik zit weer op mijn roze wolk. Sam liep als een plaatje!!!

Is 1,5 uur vanaf hier, dus is te doen...

Fijn dat Sam goed ging!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:54

Esther: Yep! Zaterdagavond weer! Ben heel benieuwd! Ik hoop dat ie dan een eind evenaart wat ie gisteren deed, want dan heb ik de eerste prijs!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:27

Anouk: Ik zal voor je duimen!!

Heb net in traantjes gestaan op stal en ben stiekem maar snel weg gegaan want ik kan dat soort situaties nooit aan.... Paardje van een stalgenootje wilde niet meer opstaan. Ze zouden vanavond al met haar naar de dierenarts gaan omdat ze waarschijnlijk hoefkatrol had geloof ik... Vannochtend heeft ze nog een klein stukje gelopen naar de poetsplaats en stond ze op zich rustig. Maar nu wilde ze niet meer gaan staan en lag ze helemaal gestrekt in stal. We hebben de dierenarts gebeld, en de eigenaar proberen te bereiken. Uiteindelijk gelukt met hulp van 1888 aangezien ze haar mobiel niet opnam. Iemand is haar gaan halen op haar werk aangezien ze zo in paniek was en het niet verstandig leek haar zelf te laten rijden. Maar ja ik ben maar weg gegaan voordat de dierenarts of eigenaar er was... Heel stom maar ik kan dit soort situaties nooit verwerken...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:47

Jeetje Esther, dit klinkt echt niet fijn ;( . Arm meisje ook... lijkt mij ook niet fijn zo gebeld te worden.. Arm paard... Ik hoop het allerbeste, maar klinkt niet goed :(:)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:01

Tja het is een fjord van 21 en het zag er ook niet echt best uit... Dus ik vrees het ergste eigenlijk ;(. Lijkt me echt vreselijk om dat zelf mee te maken inderdaad! Een vriendin van mij was ook op stal en ik fietste met haar naar huis en zij zei toen ook zo leuk, tja het zou jou paard maar zijn (zij heeft ook een eigen paard daar staan en moest daar dus al aan denken...).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:06

Precies, zo denk ik ook altijd.. Vreselijk ;( .

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:16

Esther, vreselijk... Hopelijk komt het nog goed.
Ik ben zelf ook zo'n emo-doos, bij mij gaan de traantjes ook al snel hoor, vooral bij dierenleed.

En jongens, ik zat eens goed naar mijn kat te kijken en realiseerde me dat hij eigenlijk een beetje vreemd is :+

[BB] Kaal katten buikje

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:55

idefix4 schreef:
hmm, zalig! Waren de bossen hier ook maar dichterbij...

Wij wonen op de veluwe en kunnen uren rijden door bossen en hei zonder een grote weg over te steken :D .
Dat is als je van buiten zijn houdt echt super

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:58

Barroco schreef:
Ik ben zelf ook zo'n emo-doos, bij mij gaan de traantjes ook al snel hoor, vooral bij dierenleed.

En jongens, ik zat eens goed naar mijn kat te kijken en realiseerde me dat hij eigenlijk een beetje vreemd is :+

[BB] Kaal katten buikje

Mooie foto hoor _O-

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:59

evdpanne schreef:
Tja het is een fjord van 21 en het zag er ook niet echt best uit... Dus ik vrees het ergste eigenlijk ;(. Lijkt me echt vreselijk om dat zelf mee te maken inderdaad! Een vriendin van mij was ook op stal en ik fietste met haar naar huis en zij zei toen ook zo leuk, tja het zou jou paard maar zijn (zij heeft ook een eigen paard daar staan en moest daar dus al aan denken...).

Daar moet je niet aan denken dat het je overkomt.
Sterkte daar :(:)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:08

Heey
Shanna: Heerlijke foto's :D.

Esther: sterkte :(:). Ik ben ook zo emotioneel.

Shaddy zat vandaag vast in het draad :(. Ze had ruzie met de buurpony, die daagt haar altijd uit maar ze kan meppen wat ze wil hij blijft bezig. Vandaag bokte ze dus maar toen kwam ze in het draad terecht. Gelukkig knapte de draad bijna meteen. Maar de plek waar ze mee vast zat is nu dik en erg warm. Ze loopt gelukkig niet erg kreupel.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:44

Barroco schreef:

[BB] Kaal katten buikje

Onze kat heeft dat sinds kort ook!
Ik ga eerst even eten en dan ga ik verder kijken...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:58

Het fjordje staat in ieder geval weer! Wel met zware pijnstillers. De hoefsmid is ook langs geweest en heeft de ijzers eraf gehaald. Ze moet nu overdag in nat zand en 's avonds weer in dr stalletje. Dierenarts komt morgen ook weer langs. Ze kan helaas nog niet naar de kliniek toe, want je krijgt haar zo de trailer natuurlijk ook niet op. Hoop echt voor dr dat ze nog een beetje opknapt!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:40

Shanna -> Ja klopt, ze komt ook op het anda forum. ;)

Mooie foto's van jou en Winnie, ze is een mooie merrie om te zien en kan lekker lopen!
En veelzijdig ook nog!

Angela -> Wow, das nogal een uitslag zeg!
Zijn de gevolgen van de q-koorts blijvend?
Sterkte meis!

Esther -> Shaggy ziet er goed uit!
Mooi apart kleurtje heeft ie nu!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:15

evdpanne schreef:
Anouk: Ik zal voor je duimen!!

Heb net in traantjes gestaan op stal en ben stiekem maar snel weg gegaan want ik kan dat soort situaties nooit aan.... Paardje van een stalgenootje wilde niet meer opstaan. Ze zouden vanavond al met haar naar de dierenarts gaan omdat ze waarschijnlijk hoefkatrol had geloof ik... Vannochtend heeft ze nog een klein stukje gelopen naar de poetsplaats en stond ze op zich rustig. Maar nu wilde ze niet meer gaan staan en lag ze helemaal gestrekt in stal. We hebben de dierenarts gebeld, en de eigenaar proberen te bereiken. Uiteindelijk gelukt met hulp van 1888 aangezien ze haar mobiel niet opnam. Iemand is haar gaan halen op haar werk aangezien ze zo in paniek was en het niet verstandig leek haar zelf te laten rijden. Maar ja ik ben maar weg gegaan voordat de dierenarts of eigenaar er was... Heel stom maar ik kan dit soort situaties nooit verwerken...

Zooo herkenbaar! :(:) :(:) Ik heb op die manier niet meegekregen het paard van mijn moeder het leven liet. De hond was niet aangekondigd, dus dat kon ik niet helpen, maar het paard vocht de hele dag al voor zijn leven tegen een heel zware koliek. Ik kon zijn lijdensweg al niet aanzien en het was afwachten of het er uit zou komen, of dat zijn darmen zouden knappen. Dat laatste is gebeurd. Ik ben hem ook gesmeerd voor ie het leven liet. Ik kon het niet afwachten. Ik kan er al net zo slecht tegen als jij! Mijn moeder heeft me dat heel lang heel erg kwalijk genomen. :o Ik kón echt niet anders.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:44

wph1 schreef:
idefix4 schreef:
hmm, zalig! Waren de bossen hier ook maar dichterbij...

Wij wonen op de veluwe en kunnen uren rijden door bossen en hei zonder een grote weg over te steken :D .
Dat is als je van buiten zijn houdt echt super

Hier een half uurtje met de auto vandaan zijn de Drunense Duinen. Ook een heerlijk gebied om doorheen te rijden! Maar ja, de Veluwe lijkt me ook wel gaaf.

Angela: Goed in de gaten blijven houden zo'n plek. In jouw schoenen zou ik regelmatig het dikke been even afspuiten. Op de pension waar ik stond liepen ze ook altijd te sjouwen met klei uit Egypte. Die was specialer dan die uit Holland. :+ Daar maakten ze een pakking van. Volgens mij werkt dat ook koelend.

Niet hard of gemeen bedoeld Esther maar ik zou er wel een beetje rekening mee houden dat het toch zo maar eens afgelopen kan zijn. Je paardje laten pijn lijden is natuurlijk ook niet de bedoeling. Een triest besluit, maar ook één om te nemen als je van je paardje houdt. Ook ik hoop dat ik die beslissing nog heel lang niet hoef te nemen! Want het is de meest zware en trieste! Het enige wat jij kan doen is er zijn voor haar! Sterkte!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:47

Sterkte evdpanne, dat zijn hele vervelende situaties vooral voor het arme paard. Als je er niet tegen kan dan en je weet dat van jezelf dan is het toch goed als je gaat, neem het jezelf niet teveel kwalijk.
Annash mooie foto's, heerlijk om zo buiten te rijden !
Jongens ik heb zin in zondag dan ga ik twee mooie dames bekijken *stuiter stuiter*