nou Denise op mij hoef je dan niet jaloers te zijn hoor haha ik betaal een stuk meer.
En iloon hier ben je ook welkom hoor ! haha
zasread
Geplaatst: 18-05-09 16:56
Prinslover schreef:
Hihi, nou dat vind ik heel lief van je!! Ik pak nu mn spullen, laad chico in en slaap vanacht nog bij je
Is goed, ik zet het bed vast klaar
Anoniem
Geplaatst: 18-05-09 17:07
Nou zal ik dan ook maar even een opsomming doen
Kale huur €175,- per maand. - Box 4x6 met kiepramen voor ventilatie die ook nog helemaal open kunnen. - Buitenbak van ik gok 30x50 - Weiland Vlas/hooi/hardvoer moeten we zelf regelen. De paarden worden bij ons 4x per dag gevoerd en dat doen we door voerbeurten in te vullen in onderling overleg. We staan maar met zijn vieren. Ik denk dat ik zo rond €250,-/€275,- per maand uitkom.
Ilona Waar ga je staan dan als er een plek vrij komt?
Sanne Gefeliciteerd!! Eindelijk!!
Kelly Die vriendin van jou maakt mooie sieraden! Toch fijn zo om Taco op deze manier dichtbij te hebben. En ook mooie foto's nog.
Anita Wat goed zeg van je wedstrijd!
Malin Is €25,- te veel voor je vriendin? Waar staat ze precies? Volgens mij rekent Willy naar Rotterdam geen reiskosten, maar ik kan het altijd nog eens checken bij hem.
Karina Wij hebben al per pb contact gehad, maar toch nog even een knuffel.
Gab Vreemde plek. Het lijkt idd helemaal uitgedroogd. Ben benieuwd naar de uitslag straks over 6 weken. Wat lang zeg!
Verder heb ik vandaag een beetje geprobeerd bij te lezen. We zitten thuis alleen zonder internet, want we hadden een virus op de laptop. En voorlopig zitten we nog wel even zonder, want ik geloof niet dat we onze laptop snel terug zullen krijgen van degene die het na zou kijken...
Met X gaat alles verder goed. Laatst hadden we weer een keer een galopje meegepakt tijdens de les. Een paar voltes maar, want hij heeft toch nog wel moeite om daar balans in te vinden met ruiter op zijn rug. En het batterijtje was ook wel een beetje op. Maar verder gaat het rijden wel ok. Kan altijd beter natuurlijk. Vriendlief is nu ook een paar keer mee geweest met buiten stappen. Hij houdt hem dan aan de longe vast. Gaat ook erg goed! X volgt hem goed en soms is hij wat gillerig naar andere paarden/pony's, maar verder is hij heel braaf!
Nu snel weer verder de laatste dingetjes afhandelen hier op kantoor. Komende 2 dagen ben ik op pad in Limburg en dan lekker lang weekend vrij!!
Karina
Geplaatst: 18-05-09 17:18
Voor wie zijn paarden ooit nog eens aan huis wil gaan houden: Het beste wat wij ooit bedacht hebben is die paddock met schuilstallen. In de schuilstallen ligt zand, altijd zacht en droog, de paddock is deels zand, deels verhard. Wij gebruiken dus nul euro strooisel voor de paarden. En hebben dus ook voor ons aantal paarden verhoudingsgewijs een klein volume mest af te voeren. Dat scheelt echt klauwen met geld. Natuurlijk kun je het bij huis ook zo duur maken als je wilt, maar zoals wij het doen met een gehuurde wei erbij is paarden houden toch echt een stuk interessanter. Tuurlijk is het soms ook wel eens wat behelpen, zou ik ook wel eens lekker op een overdekte wasplaats met warm en koud water en solarium willen staan en in de winter een minder harig paard hebben, maar dat zijn dingen die IK mis, en de paarden waarschijnlijk totaal niet.....
Sanne: Yeah! Heerlijk hoor, rijbewijs, over een poosje kun je je niet meer voorstellen hoe het leven zonder rijbewijs mogelijk was
Saida: lichamelijk, hij is verder nog helemaal bij hoor
Kelly: ik vind de sierraden ook heel mooi, vooral de armbanden!
Yen: Thanx! Er komt zo weer een pb aan, wel een gil geven als je naar huis gaat want dan moeten we weer verder per sms
Ik heb de paarden thuis staan, heb een buitenbak een paddock en een klein wei'tje achter en voor het huis hebben we samen met de buren een wei van ongeveer 1 ha. gehuurd voor ca. 175 euro in de maand. (dus per persoon 87,50 euro) en ze krijgen het gras niet op. Ik heb geen hengs zelf maar hier in de buurt kun je ze wel stallen en kunnen ze ook gewoon naar buiten.
Ik heb het zelfs 2x gekregen. Toch knap dat je beide berichten nagenoeg hetzelfde hebt getypt zonder copy paste! Nu ben ik weg!!
tsjillert
Geplaatst: 18-05-09 18:48
nou mooie verschillende prijsjes he die ze hanteren haha maar goed bij ieder is het dus toch een beetje anders
als je maar gelukkig bent
bij kwadijk, wijdewormer. betaal je voor een 4x4 stal 345 euro een maal per week mesten ze en gooien ze de box vol met stro tot aan hun buik je valt gewoon in de stal zo hoog hahaa viel er ook in de eerste keer dat ik er in ging maar een voordeel je valt echt zacht accomodatie is voorzien van een 60x20 meter binnen- en buitenbak, een overdekte trainingsmolen, een 8 ha. groot weiland, stallen, behandelruimten en een hypermodern laboratorium.
daarnaast betaal je voor weidegang het losgooien en het evt. laten rijden van je paard
ze hebben geen voerlimiet voldoende hooi en goede verzorging
zit nu te denken waarom deze informatie allemaal hahahhah nou goed heb nietalles doorgelezen en nu val ik dus door de mand haha
vanmiddag heerlijk gereden hij liep super en gstr nog als circus paard gebruik hebben wat mooie foto`s daarvan dus die zal ik ff eropgooien maar druk weekend gehad had nog een verrassing toen ik thuis kwam er lag een dinerbon van het weekend, haha leuk hoor als je zo verwend wordt we hebben hem dan ook maar netjes opgemaakt he en genoten van het weer vandaag weer zo lekker he zonnetje hmmmmmm goed te doen
nou ik ga eens alles bij lezen wat er nu allemaal gebeurt is doei
kelly : Wauw mooie armband zeg Iloon : Lekker voor chico dat ie over een tijdje lekker naar buiten kan borderjay : Hopenlijk is het snel over karina : Super dat rico helemaal goed gaat worden . Echt balen van veludo .
Met moppie gaat het weer wat beter Hij zweet nog wel maar pompt niet meer en hij is weer actiever
Ik durf met zekerheid te zeggen dat ik sinds deze maand veruit het meest betaal aan stalling
zasread
Geplaatst: 18-05-09 20:04
Malin: Fijn dat Suevo weer zo goed in zijn vel zit En ook goed nieuws over Sjors gelukkig!
Cyrina: Knappe Bobby! En wat is dat dartmoortje verschrikkelijk schattig Het paard van je zus heeft dus een fantastisch thuis gevonden
Michelle: Hoe is het nu met je dochtertje?
Anita: Ojeej, zandhappen is nooit leuk Zo, nette punten heb je gehaald op de wedstrijd!
Anouk: Wat leuk zo'n clinic, vooral ook als je er wat aan hebt slim ook om het op te nemen! Ik ga mijn stage lopen op de afdeling commerciele zaken. Het houdt dus voornamelijk de promotie van de verschillende theaterstukken en evenementen die ze organiseren, in.
Saida: Fijn dat je merkt aan Rintske dat ze steeds fijner in haar lichaam gaat functioneren
Ilona: Nu Chico zo fijn loopt is het misschien inderdaad wel een idee om weer met lessen te beginnen. Is altijd handig, weer een frisse blik.
Mies: Wat lees ik nou! Bezig met je E-rijbewijs! Toemaar weer stoer hoor. En hoe gaat dat?
Karina: Gedsie, ben je ook al zo aan het kwakkelen met de paarden Hoe gaat het nu met de heren? Gelukkig goed nieuws over Rico, maar helaas iets minder over Veludo En hoe is het met de kleine spruit bij jullie? Main Coons zijn zo gaaf!! Dat worden vast prachtige katten.
Suuz: toe maar weer, nu al weer een nieuwe vlam!
Madelief: Jullie poesje is ook zo lief Top dat je les zo goed ging!
Gabriela: Vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt over die plek op Moreno's hoofd. Hopelijk kan het niet al te veel kwaad..
Benthe: Mooi hoofdstel!
Cloris: Super dat Alegra het allemaal toch zo goed oppakt.
Debby: Sterkte met je chemo
Kelly: Wat een prachtig armbandje is het geworden. Kan me wel voorstellen dat je Taco zo enorm mist! Gelukkig heeft hij een super fijn plekje.
Heidi: Ik zal de auto op de weg proberen te houden
Yenneke: Veel plezier in Limburg.
Angela: Gelukkig gaat het weer beter met Moppie
Even nog voor de duidelijkheid. Igneo hoest al veel minder dan dat hij gedaan heeft voordat hij medicatie kreeg. Hij hoeste eerst na elk sprintje en tijdens het eten. Nu is het alleen nog als hij lang gelegen heeft en weer opstaat of als hij echt flink gestoeid heeft. Verder hoor je hem helemaal niet. Hij is ook niet benauwd, zit ontzettend goed in zijn vel en is vrolijk. Ik heb nu een homeopatisch middeltje voor hem bestelt en hopelijk reageert hij daar goed op. Dit heb ik bestelt: http://www.holistischdierenarts.nl/webs ... 100ml.html
Verder heb ik me vergist in de datum dat Dosie haar veulen komt, ze is namelijk niet in augustus uitgerekend, maar in augustus gedekt. 13 juli wordt het veulen verwacht, maar we denken dat ie wel wat eerder komt. Ondanks dat ze dus nog maar 1,5 maand hoeft is ze echt enorm actief. Een beetje te actief zelfs. Ik maak nu zo'n beetje elke keer een buitenrit en wat geniet ze daarvan zeg! Ik neem maar steeds het rondje waarbij ze 3 keer kan galopperen, anders rijdt ik met een zwaar opgefokt paard rond, omdat ze zo nodig sneller wil. Gekke Doos
En nog super leuk nieuws, woensdag komt de halfbroer van Igneo, Primero (zelfde vader) bij Lisa te staan. Het is maar tijdelijk tot dat hij verkocht wordt: http://link.marktplaats.nl/251783557 Maar wel super leuk. Kan ik toch een beetje een idee krijgen van hoe Igneo misschien wel uit gaat groeien.
Let op! Igneo wordt weer bruin Zo leuk, het is echt een super toverbal
borderjay
Geplaatst: 18-05-09 21:39
Primero is een stuk! jemig zeg
_Saida_
Geplaatst: 18-05-09 22:21
Ilona -> Op de manege waar ik tot vorig jaar kwam moest ik € 250,= betalen, die bedragen zijn hier normaal als je op grotere en luxere stallen komt te staan. Neem je met iets minder of ouder het genoegen dan kan je hier in de buurt best voor een schappelijk bedrag een stalling vinden met weidegang.
Sanne -> Ik heb al meer gehoord dat in Groningen, Friesland, Drente nog weer goedkoper is om een paard te stallen, of je hebt meer luxe voor hetzelfde geld als hier, 't is maar net hoe je het ziet. Die Primero mag ook zijn! En weer een leuke fotoshoot van je ventje!
Karina -> Omdat jij doelde op wat hij in zijn verleden heeft meegemaakt, dacht ik dat hij er misschien geestelijk ook nog last van had. Een bepaalde geur of geluid kan heel veel herinneringen oproepen bij hem. Heb jij geen stallen? Alleen de schuilstal?
Benthe -> Ja maar jij mag je dan ook eigenaar noemen, dat kunnen wij niet zeggen!
frankiej
Geplaatst: 18-05-09 22:23
jee we gaan weer tempo versnellen hier
ilona: dat van die galop ken ik, des heeft er in de bak ook veel moeite mee maar vandaag ging het een stuk beter. hoofdstelverhaal staat onderaan. bij jullie hebben ze alle weides volgeplant met glas haha. beter voor chicko dat ie lekker buiten kan. alleen die nieuwe vrienden maken, dat lukt jou niet denk ik
gabrielle: ook ik dacht aan zomereczeem maar niet dus. ringschurft zou misschien ook nog kunnen
benthe: al druk met je pensionstal? mooi hoofdstel! haha ik moest ff googlen, had nog nooit van dat woord gehoord. maar mij lijkt het me wel gaaf om mee te maken, al heb ik het nooit meegemaakt
mies: die 2e wedstrijdfoto is toch een net plaatje
denise: in je nakie went echt erg snel. in de sauna is dat taboe binnen de minuut overwonnen. iedereen loopt er tenslotte in z'n adamskostuum en de meesten zijn echt geen fotomodel hoor. dus daarvoor hoef je het niet te laten. groot gelijk dat je het rijden even laat voor wat het is
heidi: hahaha jij rode wangetjes ?? das idd een uitgebreide stal zeg. jong geleerd is oud gedaan. enne is dat sanne's lesauto?
sanne: GEFELICITEERD!! wist helemaal niet dat je vandaag op moest. mooie foto's weer van iggie!
kelly: fijn dat je zo snel toch weer een maatje onder je kont hebt
ilona, heidi en sanne: ik vind sowieso de pensionprijzen veelal belachelijk hoog. er zijn soms bedragen bij wat voor sommige mensen onderhand een maandsalaris is. als de nood aan de man is, ben je hier ook wel welkom hoor iloon. alleen geen strand!
peet: goh, waar was jij al die tijd?
vandaag ff het meroth leren bitje in gehad. des moest er niks van hebben, hij werd bijna kwaad op dat ding en dat heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt. dus toch maar het gewone hoofdstel gepakt. het rijden ging echt lekker, zelfs de (linker) galop ging al goed neerwaarts en daardoor was ie al veel beter uit te zitten.
van de week nog een keer het meroth hoofdstelletje proberen maar ik denk dat ik toch maar het ouwerwetse trens hoofstel aanhoudt.
tsjillert
Geplaatst: 18-05-09 22:55
OM HET GOED TE MAKEN DAT IK LANG ER NIET WAS FF WAT FOTO`S ZIJN HEERLIJKE KOPPIE
MOOI GALOPJE OOK CELINE FF AAN DE GALOP HOPHOPHOP VOORTAAN STAPPEN WE ZO AF IS LEUKER HAHA OF ZONDER ZADEL KAN OOK HOOR BAAASSSSSSSSSSS DAN STOP IK ME KOP IN HET ZAND ZO GEK DOEN JULLIE WEER MET ME BEN GEEN CIRCUS PAARD OF GAAN WE TOCH ZWEMMEN
HAHAHAH
nou frank ik heb wel meegelezen maar heb het erg druk gehad hier veel gedaan en eigenlijk weer niks gedaan hahaha vandaar ff geen banketstaaf verhaal van mij
Jaa met me dochtertje gaat het nu goed, ze is weer helemaal zichzelf. Lekker bitcherig weer overal om Weer lekker iedereen aan het plagen.
Wij betaalde voor die merrie volgens mij 300 per maand. stal van 3x3 ofz. En was een oppot stal maar daar konden haar hoeven niet tegen dus deden de stal zelf. En dan hadden we 1 grote binnenbak 1 kleinere binnenbak Paddocks(wel een aantal) Buitenbak. Weiland Werd gevoerd. en mochten zelf nog kuil/hooi erbij pakken als we wouden. Maar bakken waren vaak druk omdat er veel pensioenpaarden stonden en veel lessen gegeven werden. Maar vergeleken met andere stallen in me omgeving hadden we wel veel voor die prijs!
Ik ga morgen of overmorgen weer even bijreageren, mijn ogen willen niet echt meewerken. Ik heb het over genomen van mijn dochtertje en dus zaterdagavond nog in het ziekenhuis gezeten. Ik heb een ziekte aan me ogen wat in de familie zit en moet er dus beter op gelet worden dan bij me dochtertje(die heeft dat gelukkig niet). Gek geel spul in me ogen gekregen wat echt geen prettig gevoel was. En gelukkig ook heel makkelijk van je gezicht af ging maar niet heus dus zondag met een vlek op me gezicht gelopen haha. Het lijkt wel alsof ik hele dagen door stoned ben hihi.
idefix4
Geplaatst: 18-05-09 23:37
Vandaag toch gereden met Sam. Opstijgen ging warempel bijna pijnloos. Hij stond wel stijf van de spanning en het was goed dat Antje hem vast had, maar ik stond ook stijf van de zenuwen. Hij voelde dat haarscherp aan. Die pijn was echt heel erg en ik wilde die liever niet voelen. Hij komt pas als ik mijn been over het zadel gooi en ook als die weer terug eraf moet. Dat is dan je voorland. Eén keer pijn is gegarandeerd 2 keer pijn. Draven deed ik heel stijfjes en hij liep daardoor onder zijn tempo, doorzitten gaat me beter af dan lichtrijden en we hebben gegaloppeerd. Het onder het tempo lopen heb ik gelaten voor wat het was, want ik was te stijf in mijn rug om mijn benen goed te kunnen laten inwerken, dus eigenlijk deed ie precies wat ik wilde... Ik heb er wel de martingaal omgehangen. Dan loopt ie net wat makkelijker over de rug. Maar alles weer gedaan!! YES!!! Morgen ga ik wel naar de fysio om te weten wat ik nu heb en of ik ongestraft kan doorzetten. En zo ja, dan zit ik er morgen weer op! Maar ja, pijn is wel een manier om te stoppen natuurlijk. haha.
Ilona Tja, wat zal ik zeggen? Als ik nu moet kiezen kies ik Sam. Die is beter doorgereden enzo. Dessie is inderdaad erg leuk, maar daar moet nog veel aan gebeuren. Ik ben een beetje een solo-ruiter. Ik ben pas echt gaan paardrijden, toen mijn moeder niet meer op ons gezamelijke paardje durfde. En ook bij Sam werd ik fanatiek, toen Frank er de brui aan gaf. haha. Dus dat wordt er dan toch één voor mezelf...
En groot gelijk dat je voor Chico kiest! Ik had het er met Antje vandaag ook over. Zelf zou ik Sam wel thuis willen hebben, nu vooral, omdat Prince en Des regelmatig uit de wei of stal worden geplukt. Voor Des zou het niet verkeerd zijn om een paard als Sam in de wei te hebben. Sam leert hem wel manieren. Hij laat zich niet wegjagen haha! Maar ja, nu staat ie op de wei met nog een dikke 10 ruinen. Heel gezellig voor hem natuurlijk! Sam is een echt kuddepaard. De bak thuis is te klein. En nu blijkt er vlakbij een binnenbak van 20x40 te zijn... Tja.... Maar we zijn uitgenodigd om daar eens op de koffie te komen enzo en het is allemaal heel pril, dus ik zei al dat Sam voorlopig nog wel op de pension blijft staan. Voorlopig droom ik er alleen maar van. Laura Cool! Wanneer ga je het voor het eerst proberen? Sanne Gefeliciteerd met je B-rijbewijs! Nu verder voor je E? Je stage klinkt leuk. Dan maak je ook kans op kaarten voor theaterstukken enzo? Maak er een onvergetelijk leuke tijd van en wie weet! Vinden ze je zo leuk, dat ze willen dat je blijft... En wat snel al weer! 13 juli. Spannend! Kun je Dosie niet bij Lisenka stallen? Kunnen jullie gezellig samen waken. volgens mij verwacht zij er ook nog één in juli toch? Primero is ook een erg mooi paardje. Heb jij de foto's gemaakt? Mooi topic! Mooie foto's weer. Igneo ziet er goed uit, net als zijn vriendje.
Utixo Mooi hoofdstel! Gab Sam had wel een heel klein plekje bij zijn neusgat zo, maar ik ben er eigenlijk bij hem vanuit gegaan, dat het geschaafd was. Hij loopt op de wei met meer andere paarden en heeft dan een halster aan. Mies Goed begin is het halve werk! Op naar een E-rijbewijs... Bij Sam is het opstijgprobleem ontstaan toen ie dik drie was. Waarschijnlijk is het ontstaan door foutief opstijgen en de winterfrisheid. In de flank zit een heel gevoelige plek. Ik was altijd wat stijf met opstijgen en traag, dus ik heb het meeste bakzand gezien zo. Op een gegeven moment kom je in een visieuze cirkel en dan is hulp noodzakelijk. Mijn angst was erg voelbaar voor hem en dan ging hij al spannen en vertrok ie. Maar het gaat nu 'al' 2 jaar goed. Omdat het een gevoelig punt is, probeer ik te voorkomen dat het probleem terugkeert. Hoe ik het oploste? Ik weet nog goed dat ik hem aankeek en zei: "Er is hier maar één ding eng Sam, en dat ben jij." Hij keek me stomverbaasd aan, zuchtte een keer diep en ging op drie benen staan en sindsdien verloopt de communicatie prima!
En wat betreft Frank: Hij mag dan zo reageren op import, maar zijn vrouw is er ook één.... En als hij het import noemt, is dat een compliment hoor. haha.
Whaha, gave springfoto! Die 2e foto mag er ook zijn. Netjes van achter naar voren gereden.
Cloris Wat een mooi nieuws over Allegra. Denise beterschap! klinkt relaxed om zo te wandelen aan de lange lijnen. Heidi Jouw paard staat wel heeeeeel luxe idd! Jesse Welkom, welkom! mannen zijn altijd welkom hier! Haha. Mooi plaatje! Kelly Meeting? Zijn mijn hersen meer geschud dan ik dacht... Wat een lief kado van je vriendin! Een heel mooi gebaar! De mijne gaat voorlopig nog lang niet weg, maar ik zou het ook waarderen, nu al! En idd het blijft zwaar, het blijft je maatje hè?
Zeg, hier tegenover hè? Staat een huis te koop met stal en weitje.... Zo staan er in onze omgeving meer te koop... Bij het hypotheekgesprek kun je dan aankaarten dat je 400 euro bespaart, omdat je dan je paard thuis hebt staan...
idefix4
Geplaatst: 18-05-09 23:39
En Peet: Gave foto's weer!
Lief hè? die man van mij? Hij heeft me een plaatje gegeven hier....
Michelle_88
Geplaatst: 19-05-09 07:31
Karina: Ik heb geen idee van het karakter van sphynxen, zag alleen pas fotos van kittens en een kat moet toch haar hebben
cloris: fijn dat het goed gegaan is!
Ilona: Het grote nieuws is bekend en gezelligheid is er vast op die stal ook!
saida: de punten waren te dramatisch 149 en 152 zo erg was het nou ook weer niet.
laura: wat voor studie doe je eigenlijk? Leuk toch zo'n proefje! gewoon bij jullie op de manege?
Benthe: ik kan me niet voorstellen dat iemand dat leuk vind, zal ook is wat mannen ondervragen
sanne: gefeliciteerd! Iggie komt er zeker snel bovenop! Ja, moet toch die trailer kunnen verplaatsten heb nog maar 1 les gehad, 17 juni pas weer.
Denise: Bij jullie is toch ook niet echt iets van bos in de buurt? Als ik in de trein zit zie ik altijd veel van die weitjes met hokjes langs het spoor staan...
Kelly: Die armband is mooi!! Gaaf gemaakt!
gabriella: dus nu moet je gewoon wachten?!
anouk: Je had hem dat ook veel eerder uit moeten leggen Maar heel begrijpelijk dat je voorzichtig bent! Import heeft hier meestal een negatieve lading Grappig om te horen dat dat bij jullie anders is
Mies ja is gewoon op de manege. En ik doe de opleiding Remedial Teacher. Is een specialisatie in het onderwijs. Leer je alles over leer en gedragsproblemen en het verhelpen ervan.