[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:26

Ik ga vrijdag ook naar Horse event Haha!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:14

Madelief : nee niet mijn vriendtje, daar wooon ik mee in leiderdorp.
Ik ga naar een vriendin toe;)
die hier tegenover me woonden haha, we waren zoiets van zeg maar 24/7 by elkaar.
thnkx Haha! plezier gaat wel lukken, morgen lekker shoppen in Emmen dus komt goed (Y)
Jaa ben by ook al echt in de stress voor dinsdag, ben zoo bang voor dokters hihi.

Ilona :
Ja hys wel leuk he Haha!
zown mooie man is het !

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:11

Madelief; dat is idd schrikken zeg! Troost je, bij mij hebben zo ook altijd vaagheden Haha!
Frank; Desperado en Yaco hebben ook zeker wat van elkaar weg!
Jolijn; wat fijn dat alles zo goed verloopt!
Heidi; Macho is echt zo schattig zo!

Saida, Zasread, Ilona, Madelief; thanx hij is echt heel mooi, in het werk nog veel mooier, wist zelf ook niet wat ik zag toen hij aan de lange lijnen liep zeg, WAUW zoveel zelfbalans en zelfhouding al voor zo'n jonkie! Hij veranderd in het werk ook opeens van een pony in een paard Haha! Ik had echt zoiets van..tjee... is dat de mijne!?

Qua verkoop zijn er best al wel mensen geweest die reageerden enzo. Maar hij is zo gevoelig en ook nog een beetje onzeker, dat is niet voor iedereen weggelegd, daarnaast is hij ook niet geschikt om op een grote pensionstal te staan, waar hij niet mee kan op de wei enz.

Dus nog niet DE persoon gevonden. Overigens is hij ook nog niet klaar bij de balingehof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:13

Duimen dat er een goed passend baasje voor hem wordt gevonden joh!

Oooh longeren ging goed net Bloos!
Jeetje, wat een superpaard heb ik Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:10

Cyrina Yaco is echt een knapperd. Wat een leuke stallen daar. Goed dat ze nog met hun koppies naar buiten kunnen en erg handig dat ze elkaar wel kunnen aanraken en ruiken met de neusjes, maar niet elkaar in de ogen kunnen kijken. Als ik nu een paard zou zoeken, zou ik denk ik wel geïnteresseerd zijn, maar ja ik heb al een bejaarde KWPN'er en een jonge Portugese kanjer Knipoog

Sanne Ik heb ook nu eerst een hele andere opleiding gedaan. Deze opleiding kan je altijd nog doen en met een HBO papiertje kan je altijd nog alle kanten op. Ik heb ook altijd tegen mezelf gezegd dat ik iets in de mode wil doen en iets in de paarden. Doe nu al iets in de mode en straks komt daar dus ook iets in de paarden bij Vork

Madelief Ik begin pas volgend jaar in september met de opleiding. Het nieuwe schooljaar is net begonnen. Maar ben je er dan nog? Dan kom ik zeker een keer langs! Knipoog

Ik ga niet naar Horse Event. Geen tijd, helaas. Zondag ga ik wel naar de Lusitano keuring in Bunschoten. Nog zonder paard, die wil ik waarschijnlijk over 2 jaar bij de volgende keuring laten keuren. Dan is hij 7 en wat meer volwassen Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:47

Ik heb het Horse Event even gemist? Wanneer is dat precies? En waar eigenlijk? Het klinkt wel leuk haha Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:50

Saida: Neeeeee, Iggie blijft lekker hengst Lovers

Madelief: Jeetje dat is wel even schrikken zeg! Gelukkig was er niks aan de hand. Gekke fuur Ach gut
Cedro is inderdaad de magere Nagelbijten / Gniffelen en dat is hij nog steeds. Hij is wel wat opgeknapt. Maar het bleek dus dat zijn gebit heel slecht was en de tandarts is 2 weken geleden geweest en sindsdien komt hij eindelijk weer aan, gelukkig!
Ik wil echt super graag langskomen!! Ik kan kijken of ik het weekend van de 20ste/21ste kan komen.. Maar ik weet het nog niet zeker.

Ilona: Naast Cedro, Otje en Fifty ben ik nu ook druk bezig met Vaidosa, zij wordt mijn vaste paard om te rijden en moet nog geschoold worden en daar zijn we nu mee bezig.
Heb je al nieuw werk gevonden?

Yenneke: Wat doe je nu in de mode dan?

Jeetje deze week is echt druk! Ik werk 6 dagen! En de paarden moeten gedaan worden en vriendlief wil aandacht en het is feestweek bij ons in het dorp! Gelukkig is het wel leuk druk.
En morgen ga ik naar Iggie Hyper! Hyper! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:38

zo, weinig pagina's maar toch een hoop geklets. ik heb weinig toe te voegen.
Ilona: horse-event is volgende week vrijdag de 12e t/m zondag de 14e in Deurne. Je had kaartjes bij mij kunnen bestellen voor 19 euro/st. Misschien dat het vanavond nog zou lukken, de actie sluit namelijk op 5 sept. hier meer info: http://www.horse-event.nl/uwkrant
ik zou dan nog wel een setje kunnen regelen op mijn ouders krantenabonnement.
overigens heb ik me eigen kaartjes vandaag binnen gekregen, er zit ook nog een kortingsbon voor de hypo stand ofzo bij.

overigens gaat er volgens mij bijna niemand op vrijdag.....
madelief: heb je het topic al gevonden over HE? Bart de beheerder wil gaan regelen dat bokkers in de bokt lounge een soort van naambordje ofzo op kunnen halen. Is wat makkelijker om "bekende" bokkers aan te spreken dan he.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:22

Lees trouw mee, post alleen zelden Bloos Maar nu wel even mbt Horse Event! Ik ben er alle dagen en voor liefhebbers, vrijdag en zaterdag geven Jauke en ik in samenwerking met het Balingehof show in de NH cirkels! Zondag ben ik er ook, maar dan zonder Jauke Knipoog

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:00

kom even om het hoekje spieken heb weinig tijdt Bloos!
maar van de week nog weer lekker gereden met djemo ,mijn dochter had een paar foto`s gemaakt ik zal ze er even bij doen kunnen jullie ook mee genieten Pling
Afbeelding
Afbeelding
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DCTPCMLJ.jpg[/img
en zie je het bos er achter ,daar ga ik veel met mijn kids en peet rijden.
Afbeelding
hier wou ik jullie ook nog even aan mee laten genieten
onze B pony macho zo springen Pling
Afbeelding
Afbeelding
macho is zelf rond de 124 cm
ga nu naar bed morgen weer vroeg op kids hebben club kampioenschappen op de manege.
als er foto`s van zijn krijgen jullie ze natuurlijk ook tezien
patricia gaat met winnie dressuur doen en priscilla gaat met winnie springen en met macho dressuur en springen dus spannend!!!!!!!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:17

hoihoi

Ik weet niet of dit een gesloten topic is, anders wou ik mij ook graag aanmelden.
Barokke wordt onder breed verstaan toch??

Info over mij
Daphne
Rij al jaren lang paard verzorg momenteel 2 paardjes 1 tinker/1 kwpn.
Heb sinds vorig jaar een eigenpaardje

Info: over mn paardje

Naam: Givano Jaslynn van de asheuvel (roep naam Givano)
Leeftijd nu 17 maand
Geslacht: hengst
Ras: vanalles en nog wat

Hier wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes
Laatst bijgewerkt door daphneM op 05-09-08 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 00:25

Iloon, als ik geld heb en vrij ben wil ik ook gaan, dan ga je gewoon mee. Ik neem aan dat kaartjes ook gewoon aan de deur te krijgen zijn?

Zucht, Irma heeft nu opeens weer wat. Ze heeft tot haar 18e nooit wat gemankeerd (op een gebroken been na), en sinds dat ze 18 is -of het begin van het jaar waarin ze 18 werd- heeft ze alweer maffe dingen. Gister werd ik gebeld door haar verzorgstertje dat ze een wondje had en dat het wat dik was. Aangezien ik echt niet kon komen, heb ik gezegd dat ze het moest afspuiten en de stal goed moest schoonhouden. Ze liep er nog wel op, dus het leek mee te vallen. Vandaag ben ik even wezen kijken, ik schrok behoorlijk. Ze had inderdaad aan de voorkant een wondje, maar aan de achterkant, in de kootholte, een hele gebarste huid. Dit in 2 dagen! Verder was haar been warm en dik tot aan het spronggewricht, en lag 1 van haar ballen van de hoef open. Ik dacht in eerste instantie aan een zweer die via de bovenkant eruit kwam, dus ik heb de hoefsmid gebeld (ze is van de week bekapt). Die zei dat het zou kunnen, en dat ik haar even met betadine moest wassen en dan goed laten drogen, dan zou hij zo snel mogelijk langskomen als het morgen niet beter was.
Maar goed, uiteindelijk toch maar de veearts gebeld. Deze kwam na 3 uur (er was een condeolance van een manege-eigenaar in de buurt, sociale verplichtingen dus) in zijn nette pak. Het was wel leuk, de "ouwe Meursing" staat bekend als erg stil en nors, maar hij was andaag erg gezellig en praatte veel, hij legde goed uit wat hij aan het doen was.
Volgens hem was het geen uitgebroken zweer, maar wat het dan wel was wist hij ook niet. Het zou een naar binnen geslagen infectie kunnen zijn van dat kleine wondje aan de voorkant. Duidelijk is in ieder geval dat de kootholte gescheurde huid is. Ik heb nu een zalfje die ik2 keer daags moet smeren (fijn, zodra ik ernaar kijk probeert ze me te trappen) en morgen komt hij weer AB spuiten.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:53

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:55

HoiHoi
Frankiej: dankje wel

Heb net in je profiel gekeken maar wat een knapperd zeg.!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:08

Bedankt nog voor alle felicitaties! Was gister wel een gezellige dag, 's ochtends afgesproken met een vriendin, 's middags kwam alle familie langs en 's avonds ben ik naar Tarzan geweest. Dat is echt een mooie musical!

Madelief:Dat is wel schrikken idd met Furia, gelukkig dat er niks ernstigs aan de hand is!
Winia4ever: Welkom! Leuk paardje heb je, ik vindt bont toch ook altijd wel wat hebben Lachen.
Utixo: Dat is wel pech met Irma.... Hopelijk wordt het weer snel beter!

Even de vragen beantwoorden over Atlas Tong uitsteken. Hij is nu 21 jaar Lachen. De eigenaar wil m nog niet binnen zetten want ze kan m 's ochtends niet buiten zetten, heeft ze geen tijd voor... En om m nu de hele dag op stal te laten staan... Laatst kwam iemand al naar me toe op stal dat ie vond dat At er slecht uitzag, hij was eng mager. Kreeg al de tip om m maar wat meer biks te geven... Ik moet zeggen dat ik ook wel ruim met alle kwartjes was... Hij krijgt nu: 1/4 zemelen, 1/4 structuurmix en 1/4 biks. Maar ja ik wil m ook weer niet te veel gaan geven want dan wordt het verschil bij mij en de eigenaar te groot en dat kan natuurlijk ook niet... Vroeger kreeg ie ook 2x op een dag te eten en ook meer... Nu dus alleen 's avonds en een stuk minder omdat ie niks meer doet.

Binnenkort gaat zijn weidemaatje ook naar binnen, en dan zal At toch ook wel naar binnen moeten. Want alleen 's nachts op het land dat gaat ook niet echt goed. Dus ja dan moet de eigenaar toch wel 's ochtends komen en kan hij ook weer 's ochtends eten krijgen (hoop dat ze dat dan ook weer gaat doen) want de eigenaar van stal voert dan...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:00

Even een klein ego berichtje. Ik ga nu richting vriendlief, en dan meeten met Cyrina. Ben echt super benieuwd naar haar beestenboel, dus jullie krijgen nog verslag haha Haha! .

Bent: Balen van Irma zeg Ach gut ... Maar hopelijk komt het wel weer goed!

Sanne: Veel plezier bij Iggie! Haha! En leuk dat je nu een ander vast paard krijgt! Ja .

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:04

Hier ook even een ego berichtje, ik lees wel mee maar door gebrek aan energie reageer ik ff niet bij Bloos

Heb eergisteren de DA maar weer gebeld want ik kreeg te horen dat Suevo echt heel veel aan het luchtzuigen was, en toen ik gisteren kwam hoorde ik de lucht echt bewegen in zn mond, keel en slokdarm, terwijl hij gewoon stil stond. Hij mag nu wat meer hooi (mocht hij nog maar een klein beetje van) en wat meer voer, en hij mag nu ook in de paddock. Dat hebben we gisteren voor het eerst gedaan en meneertje heeft eerst lekker uitgebreid liggen rollen. Daarna ging hij een beetje patseren naar een paar merries die naast zijn paddock stonden LOL en er kon ook nog een beetje eigenwijs nekschudden en een bokje af tijdens een drafje! Vandaag mocht hij even los in de binnenbak vanwege het slechte weer, hij rolde nu wel voorzichtiger en maar op 1 kant. Hij is ook ontzettend aan het verharen!

Ik wandel nu elke dag een uurtje met hem en de hond in het bos, tussendoor stoppen we steeds op te grazen. Maar hij begint echt een eigenwijze kop erop te krijgen. Toen hij geen gras mocht eten van mij kreeg ik een duw en daarna zelfs een hap in mn been hehehe Lachen Dat doet hij normaal echt nooit! Daar heeftie natuurlijk wel even een hengst voor zn kop voor gekregen maar ik moet er stiekum toch een beetje om lachen Nagelbijten / Gniffelen

Hij heeft een mooi hooibuikje, maar aan de bovenkant is hij nog echt mager. Zijn buik aan de onderkant heeft wel een beetje rare puntige vorm Verward Ik vergeet mijn camera steeds mee te nemen maar ga er morgen maar eens even een foto van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:35

Sanne Ik ben vertegenwoordiger. Ik verkoop de collecties van de kinderlijn van Mexx aan kinderspeciaalzaken in Noord-Oost Nederland.

Daphne Welkom hier! Leuk paardje heb je. Was als veulen al erg mooi zag ik op de foto's in je profiel! Laat je 'm hengst of gaat hij straks toch onder het mes?

Benthe Vervelend van Irma! Hopen dat het met zalven en AB-spuitjes geneest. Op haar rij je niet meer?

Malin Hij voelt zich wel duidelijk beter. Alleen oppassen inderdaad dat hij zich nu niet te veel gaat vervelen met als gevolg dat hij weer meer gaat luchtzuigen. Heeft de DA ook gezegd wanneer je er weer een keer op mag gaan zitten of met grondwerk/longeren zijn conditie weer wat mag gaan opbouwen?

Net weer naar 't kappertje geweest en ben weer mooi kort bijgeknipt Knipoog
Moest nog steeds een foto plaatsen toch? Ga eens kijken of ik die nog kan vinden. Vork

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:27

zo, ff een weekendje thuis, maandag weer terug. Wel raar om thuis te zijn zonder Goya en Bram haha. Stonden altijd in het land te wachten, maar nu een leeg land haha.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:35

Yenneke, klopt. Zo heel afentoe maken we nog een bos/strandritje, maar Irma vind het niet zo heel leuk meer, die doet liever andere dingen. We hebben een clinic vrijheidsdressuur gedaan bij Amable, maar Irma interreseerde haarzelf niet zo heel erg voor dat eten. Moet ik nog steeds even een oplossing voor bedenken, wil er straks echt wel mee verder. Ook zet mijn vader haar afentoe eens voor de kar, alleen is vrijdag haar maatje van het span ingeslapen. En verder knuffelen en wandelen we. Ze heeft nu een verzorgstertje, een meisje die alles wilde leren dat erbij hoorde, maar die niet wilde rijden, vanwege het simpele feit dat ze nog maar een half jaartje op les zat. Ideaal dus.

Malin, hoeveel kilo hooi mag hij? En is dit omdat eht langzaam verteerd? Ik kreeg de tip mee om hooinetten door heel de stal heen te hangen (Utixo mag 4 kilo per dag), en de overige 6 kilo hooi krijgt hij in brokvorm, dit schijnt supersnel te verteren. Het heet Haverafvalpellets, en het is van Arie Blok. Wie weet iets om te overleggen?
Mag je wel gewoon biks blijven voeren, of moet je ook over op speciale muesli?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:06

esther: ik heb m ook gezien, idd erg mooi.
ilona: veel plezier

Desperado maakte vanmiddag iets aparts mee: hier was de jaarlijkse truckrit van 1000 assen voor gehandicapten. In elke truck mogen 1 of 2 gehandicapten meerijden, het is telkens DE dag voor die mensen. Trouwens ook voor de chauffeurs hoor. In het kader van verkeersmak maken heb ik hem uit de wei gehaald en ben hop op de kruising op het fietspad gaan staan zodat die wagens op een goeie 5 meter van hem langskwamen rijden. Sommigen luid toeterend (de meesten hielden zich in omdat wij er stonden denk ik), eentje had zelfs een keiharde 2-tonige hoorn aan staan. Des verblikte of verbloosde er niet van, hij had meer oog voor het bermgras. Tot er eentje een soort van mega-kanarie-getjilp aanzette. Dat vond ie een beetje eng. Voor een idee 1 fotootje van 2007:
Afbeelding

een dikke 400 van vorig jaar staan hier en voor nog meer info kun je hier kijken

Vanavond mag Desperado omdat z'n eigen stal een nieuwe vloer krijgt een stalletje opschuiven, dan mag ie direct naast een welsh-merrietje staan. Ik ben benieuwd, zal wel een paar keer slaan met de voorbenen worden.....

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:13

Wat leuk zo'n organisatie voor gehandicapten dat valt meestal wel erg in de smaak.

Yenneke : ik wil Givano ongeveer nog een jaartje hengst laten, het liefst altijd hengst, maar vindt maar eens wat waar je een hengst mag stallen+ dat hij lekker buiten kan staan, en nu hij straks geruind wordt kan hij ook lekker in een kudde lopen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:20

jolijn: En hoe staat ze in de groep? Lekker dat het longeren zo goed ging! Ga je dr meteen inrijden?

madelief: ik weet nog niet of ik naar horse event ga, lijkt me wel leuk eigenlijk.
Gelukkig niks ernstigs met furia! De nieuwe fries is wel leuk, ontzettend breed!! Maar nog erg onervaren..zie hem morgen ohz dus ben benieuwd. Heb de eigenaresse geholpen met longeren, lekker voorwaarts, maar kort in de galop, voor zover die wilde galopperen dan Knipoog

sanne: Je fototoestel gaat toch wel mee zeker Knipoog

marielle: Die kleine kan springen zeg!

daphne: Welkom, barok kun je als breed opvatten... het is wat compacter Knipoog

benthe: Hopelijk helpt de zalf! Ben benieuwd of je da erachter komt wat het nu eigenlijk is!

esther: Begin me beetje af te vragen waarom ze (eigenaresse van atlas) nog een paard heeft...

malin: Het gaat de goede kant op met suevo! Gelukkig maar, iedereen in het topic heeft wel in spanning gezeten om hem!

frank: Wat een idee!! Hij went wel meteen aan groot verkeer zo! Zal is even wat truckers vragen om bij mij langs te rijden Knipoog Moet vast wel te regelen zijn (werk in een truckersrestaurant Knipoog)

Vandaag ben ik met valerie even naar het sportpaardengala gaan kijken, maar wat een paarden liepen daar zeg! Ik hou helemaal niet zo van het kwpn, maar dr liepen wat leuke tussen! Wat me wel heel erg opviel is dat er op bokt nogal ophef kan zijn over de leeftijf van het inrijden, en de overhand toch 3,5 a 4 jaar prefereerd, maar daar de 4 jarige overgangen, een goed dragend achterbeen wijken en verruimingen moesten laten zien.
Nog een nieuwtje...Ben rustig aan het beginnen met het beleren van Shaggy, de volle broer van sita, halfbroer van shannon, heb hem vandaag voor de 3e keer gelongeerd en voor het eerst met een bitje in (halster erover en daaraan gelongeerd) hij is nog braver dan sita, iets voorwaartser...verwacht dat het opstappen en wegrijden wordt! Maar blijf lekker in een rustig tempo met hem aan de gang Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:54

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:43

patrica en priscilaa hebben vandaag clubkapioenschappen gehad Pling
patricia deed mee op winnie alleen dressuur ,ze is 2`s geworden Party!!
Afbeelding Pling
Afbeelding
priscilaa heeft mee gedaan op macho dat ging niet echt geweldig, maar het was voor macho wel de eerste keer dus we zijn best tevreden. Ja (volgende keer beter)
ze deed dressuur en springen op macho en ze heeft ook nog op winnie gesprongen. Party!!
Afbeelding Vingers aflikken
Afbeelding
en hier de twee trotse zussen .
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OH8XS6CO.jpg[/img. Pling
patricia en priscila hadden ook nog aan een spelletje mee gedaan Pling
patricia was 3`s geworden en priscilla 2`s geworden
romee heeft natuurlijk ook nog even gerden op gonda Vingers aflikken
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-L3ER3GSW.jpg][/img]