[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:04

Jasmijn: veel sterkte wat een rot periode

alle mensen die gereageerd hebben op mijn foto gelukkig vinden jullie hem ook raar, doordat ik zelf fotografeer kijk ik soms een beetje raar naar foto's te kritisch zeg maar....

verder ga ik eerst weer helemaal bij lezen....

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 23:04

ff kort:
Saida: nee ik heb het niet over de euro's gehad met hem. Hij wist al wel wat de minimale prijs is voor een beetje andalusier...
Vanmiddag erg toevallig een barokke bokker gemeet: ik ging in rotjeknor een bedlade halen voor onze oudste. Blijkt ze een lusitano te rijden en ook nog op bokt zitten haha

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:09

Gisteren Goya en Bram gezien op de balingehof (ga daar 2 X per week heen). Nou die komen ook niets te kort he Suus!! Ze zijn echt leuk!!

Met Yaco ging het eerst niet zo goed, hij had behoorlijk last van heimwee, hij is nu aan de bachbloesem therapie en het gaat nu een stuk beter. Mannetje is weer een stuk vrolijker.

Maar oooo zo gevoelig!! (maar dat wist ik wel)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:15

Dank jullie wel..
Zaterdag zie ik Dizo en Raya! Ze komen een half dagje.

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:36

frankiej schreef:
ff kort:
Vanmiddag erg toevallig een barokke bokker gemeet: ik ging in rotjeknor een bedlade halen voor onze oudste. Blijkt ze een lusitano te rijden en ook nog op bokt zitten haha

kleine wereld he frankiej hihi, goed aangekomen? op tijd kunnen rijden? leuk op deze manier
"gemeet" te hebben en nog een (heel knappe mag ik wel zeggen) Andaluz hebben Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:37

Goedemorgen!

peerd staat eindelijk dag en nacht buiten Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:30

Lekker hoor!

Jasmijn sterkte! Ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk je het nu hebt, het enige wat je een beetje zal helpen is afleiding ben ik bang Ach gut Hou je taai meis en geniet van je hondjes!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:18

even snel een vraagje hier
voor mensen met luxe type fries
wat voor boom hebben jullie voor je zadel?
medium - medium/wijdt - wijdt?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:52

Robijntjah schreef:
Goedemorgen!

Daar willen we natuurlijk wel foto's van Haha!
Is ze trouwens al onder het zadel,of is ze groen?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:07

mensen !!
men voel me echt slecht heb hier echt al een tijdje niet gereageerd maar wilde toch nog even reageren ( tenminst als ik nog welkom ben Bloos) heb het nu echt druk ( afstudeerjaar en 4 avonden in de week werken )
dus ben sávonds echt blij als ik mijn bedje weer zien.

sterkte jasmijn Kusje Kusje

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:25

Frank -> Dat is toevallig!
Je hebt haar toch wel op ons topic gewezen, hè? Knipoog * zie net van wel, hahaha! *
En is je dochter blij met haar bedlade?
Is het zo'n grote waar je een extra matras in kan doen?

Cyrina -> Ach gos, arme Yaco.
Hij mistte zijn Spaanse vriendjes natuurlijk!
Gelukkig gaat het nu weer wat beter met hem.
Hoe gaat het inrijden?

Jasmijn -> Joepie! Leuk je hondjes bij je!
Lekker genieten meis!

Jolijn -> Hey! Ben je weer ff van je grote roze wolk af geklommen? Haha!
Hoe gaat het met je meisje?

_Daniella -> Ik heb ook een luxe merrie gereden en daar lag een medium/wide zadel op.
Maar om zeker te zijn zou ik eerst een zadelmaker langs laten komen.
Die kan je precies vertellen wat voor maat je nodige hebt. (als het tenminste voor jou bedoelt is) Knipoog

Fanny -> Shame on you! Clown
Nee hoor, geeft niets.
Soms zijn er dingen die belangrijker zijn dan Bokt!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:52

Haha, Cyrina, die komen zeker niets te kort haha. Met Yaco gaat t goed hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:23

borderjay schreef:
Robijntjah schreef:
Goedemorgen!

Daar willen we natuurlijk wel foto's van Haha!
Is ze trouwens al onder het zadel,of is ze groen?

Ze is nog helemaal groen Lachen
Dus extra leuk!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:57

Citaat:
Cyrina -> Ach gos, arme Yaco.
Hij mistte zijn Spaanse vriendjes natuurlijk!
Gelukkig gaat het nu weer wat beter met hem.
Hoe gaat het inrijden?

Hij miste vooral Bobby, omdat hij wat onzeker is, hing hij thuis heel erg aan Bobby en die kon hij nu niet om "raad" vragen.
Aan Spaanse vriendjes heeft hij op zich geen tekort. Hij is omringd door Spaanse en Portugese vrindjes en vriendinnetjes daar!!
Er staan daar momenteel 3 Portugesen en 12 Spanjaarden
Leuk om rond te lopen........ Vingers aflikken

Paar foto's van hem daar;

Yaco en buurman Cezar;
Afbeelding

Afbeelding

Overburen Gitano en Solar;
Afbeelding

In de Paddock;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:12

daniella, ik heb er nu wel wijd op liggen, maar luxe fries zegt weinig over de zadelmaat, op een ouder type moet soms een medium, en op een luxe een wijd,
laat er een goede zadelmaker naar kijken, en ga niet gokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:20

Ik had een medium/wijdt op Veerle liggen!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:23

Michelle: Ik heb echt geen flauw idee wat ze met Tibi wil. Ik weet wel dat ze waarschijnlijk ooit een behoorlijk ongeluk heeft gehad met een paard, ze liep een beetje mank. Ze zocht een lief rustig paard dat niet heel fel op je been reageerde. Nou dan heb je aan Tibs een goeie Nagelbijten / Gniffelen Verder heeft ze Z-dressuur gereden en wil ze hem volgens mij weer gaan uitbrengen.

Madelief: Verlaat de oom van het veulentje hem straks weer. Arm beestje Knipoog Ik blijf het echt super gaaf vinden dat je naar België gaat!

Yenneke: Die opleiding lijkt mij ook erg leuk, maar het is inderdaad super duur!! Eigenlijk als ik diep in mijn hard kijk zou ik ook graag in de paarden willen werken. Maar ik heb toch maar braaf voor communicatie gekozen, ook super leuk! Misschien kom ik ooit wel bij een bureau terecht die paardenevenementen organiseert.

Saida: Een beetje ziek geweest Ach gut gelukkig was het snel weer over!
En hoe reageert Rintske op het nieuwe bit?
Ik kan in de toekomst wel een date regelen tussen mijn hartenbreker en jou pareltje Knipoog

Esther: Arm paard Ach gut , hoe oud is hij nu?
Gelukkig heeft hij nog zo'n goede verzorger als jij!

Jasmijn: Wat fijn dat je Dizo en Raya weer even ziet!! Dat heb je wel verdiend. Geniet vooral van ze!

Cyrina: Yaco is echt een mooi paard, zo jammer dat je hem wel 'moet' doen.

Gisteren ben ik voor het eerst sinds Igneo is geboren naar Otje en Fifty geweest Bloos Gelukkig herkende ze me nog gelijk en kwamen ze in volle galop achter uit het weiland gecrossed. Otje ziet er goed uit, de wondjes bij zijn manen zijn eindelijk aan het helen en Fifty is dik!!! Wow! Echt tonnetje rond, niet normaal! Dus die heb ik gelijk maar flink aan het werk gezet!

Vandaag heb ik weer op Cedro gereden. Dat is wel het voordeel dat Tibs er niet meer is. Cedro is zo'n super paard om op te rijden en nu mag ik hem elke keer doen. Echt als ik het geld had zou ik hem kopen. Het is zo'n schatje en hij is zo lekker licht te rijden en hij wil zo graag. En hij is nog mooi ook (nee ik ben niet verliefd op hem hoor! Bloos )

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:53

saida: ja ze is er helemaal gelukkig mee. ze had het al gevonden: erin kruipen en dan zelf de lade onder het bed trekken. er kan idd een matras in.
cyrina: die een na laatste foto is als 2 druppels water desperado. mooie plaatjes hoor, tis dat de balingehof zo ver weg is, anders was ik er al lang eens geweest.
jasmijn: veel plezier met de honden!! geniet er van.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 07:46

esther: Gefeliciteerd!!! arme atlas! Hij zal wel blij zijn dat je terug bent van vakantie! Moet hij s avonds buiten staan? Kan ze hem niet gewoon naar binnen halen als het te koud is? Met die regen nu lijkt me ook niet echt goed.
Wanneer ging je op die andere stal rijden?

saida: Ja of als je je niet zo goed voelt, paard opzadelen en hup naar buiten! even alles vergeten.

Jasmijn: wat fijn dat dizo en raya komen!! Hopelijk kun je zulke dingen vaker afspreken!

Jolijn: staat ze in een groep? Wanneer ga je met dr beginnen

Daniella: Op mijn 'fries' ligt een medium boom, maar het is een kwestie van passen, want het ene merk medium was te smal en van een ander merk was het weer goed.

sanne: Verliefd, nee hoor, alleen helemaal stapelgek! Hopelijk blijft hij nog wat langer Knipoog tot igneo groot genoeg is ofzo:P

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:51

Cyrina -> Jummie! Jummie! Wat een lekker ding is Yaco!

Sanne -> Hahaha! Een date tussen Igneo en Rintske!
Dan zal hij eerst geruind moeten worden, anders mag ie er niet bij, hoor!
Mayke zit ook al telkens dat áls ik Rintske wil laten dekken, dat Nombrado dan heeeeel goed bij haar past.
Maar voorlopig wordt ze de eerst komende jaren nog niet gedekt en ga ik lekker samen met haar genieten. Vork

Frank -> En jullie maar zoeken naar jullie dochter! Hahaha! Haha!
Zo heb ik eens lopen zoeken naar m'n nichtje.
Die was op de zitting van een stoel gekropen onder tafel.
En niks geen geluid maken, hè! De grappenmaakster! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:13

Mies: Ze staat naast een kudde ijslanders in, en komt zo over een weekje tussen 5 andere paarden in te staan, maar nog wel alleen in de wei!

Ben mijn best aan het doen om een weidemaatje te vinden voor haar!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:33

Gaan er trouwens nog mensen naar Horse-Event? Frank: Ik zag dat jij vrijdag gaat ik ook!

Gisteren even lekker weer rustig getraind met Furia..
Maakte me woensdag een beetje zorgen om hem Lovers
Want ik wilde zijn hoef uitkrabben maar hij hield zn been stokstijf en vervolgens ging hij onderuit. Kon hem gelukkig nog opvangen zodat hij recht bleef, maar zijn benen waren helemaal stijf. Toch eerst maar even gedraafd en stalgenote mee laten kijken, hij liep helemaal goed gewoon. Kon zijn benen daarna gewoon ook alle kanten op uit tillen. Zette ik hem weer neer, zit zijn tong echt tussen zijn tanden, stak ca cm uit, en hij beet er gewoon best hard op maar had helemaal niks door Verward

Heel apart, dus maar meteen getemperatuurd maar hij had 38, dus geen koorts.

Toen even aan de longe gehad ging ook goed hoewel hij best gek deed af en toe.

Nou maar ik maakte me toch nog enorme zorgen, ik maak me snel druk als mn kanjer niet lekker in zijn vel zit, dus met staleigenaresse overlegd, gevraagd of ze hem extra goed in de gaten kon houden en nog een keertje temperaturen. Dachten aan evt. lichte vergifting oid.

Hoorde gelukkig niks dus dat betekent dat alles in orde was, 's ochtends belde de staleigenaresse me (schrik sloeg meteen om me hart), maar alles was goed met hem, de DA was er ook om ff te scannen en nog wat dingetjes, dus ze hadden even naar hem gekeken, DA dacht aan een lcihte spierverzuring (Waarsch. niet goede warming-up gedaan dinsdag).

Dus gelukkig niets aan het handje! Maar Furia heeft altijd van die vage dingen Tong uitsteken "Normale" paarden zijn gewoon kreuple of iets anders, maar Furia heeft altijd last van die ondefineerbare dingen Haha!

Gisteren dus even rustig getraind, héél goed warming up gedaan haha, daar ga ik nu extra opletten!! En ook nog even getemperatuurd, 37.9 dus ook prima!

Zondag wedstrijd! Ben benieuwd, is laatste wedstrijd voor voorlopig in ieder geval.
Tis wel nog steeds rustig hier zeg!

Yenneke: Dat klinkt zeker interessant! Kan me voorstellen dat je dat wilt gaan doen. Mijn instructeur heeft div opleidingen in Duitsland gedaan, Warendorf, als ik het goed schrijf. Daar kan je ook een opleiding tot instructeur doen, mijn instructeur raadde dat aan.
Maar dat is gewoon volgens de Duitse dressuur, dit is natuurlijk helemaal gaaf!
Haha, dus als je daaraf en toe heen gaat kan je mij ook wel komen opzoeken Haha!
KG_Images: Ja zeker Ja Hahaha leuk he, die "klierende" paarden, Furia kan af en toe ook zo grappig zijn Tong uitsteken
Saida Wat vervelend, voel je je nu weer helemaal beter? Toch respect hoor, dat je alsnog gaat rijden. Als ik ziek ben weet ik altijd dat ik niet helemaal 100% kan concentreren op het rijden.
Miichelle90: Oke, veel plezier in Drenthe!! Je Chickie, bedoel je je vriendje Haha! ?
Ooh naaaaar die verstandskiezen sterkte!
Mies: En hoe was de nieuwe Fries? Oohja, was toch al doorweekt door n eerdere bui dan maakt me t allemaal niet meer uit Tong uitsteken En hij moet toch beweging, gezien de wedstrijd zondag.
Evdpanne: GEFELICITEERD!! Haha! Aaah lekker, dus je hebt een mooi kleurtje? OF was t te warm om te zonnen?
Klinkt als een fijn ritje! Naar zeg, van atlas...
Frank: Das wel heel toevallig, van die bokker!
Cyrina: Ooooh knappe Yaco, ben echt weg van hem zeg!
Charmar: En blijf je gezellig meekletsen hier Haha! ?
Robijntjah: Das fijn!
Malin: Hoe is het met Suev? En ben nog steeds benieuwd naar je werk mag ook via pb hoor Lachen
Flamon: School gaat ook voor hoor!
Sanne: Ja he, arm veulie.. Lachen IK ook Haha!
Maar eigenlijk moet je nog ff langskomen voordat ik ga!!
Cedro, dat was die wat magere toch? Heb je foto's hoe die er nu uitziet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:36

Madelief: Ik zou me ook rotschrikken hoor!
Vage acties ook van hem...

Maarja, gelukkig niets ernstigs!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:26

Hallo iedereen Lachen . Ik ben er ook weer.. Vorige week deed mn internet heel vaag, en kon ik dus geen berichtje meer plaatsen dat ik een weekje op vakantie ging... Maar ik ben dus een weekje naar Centerparcs geweest. Daar gaan we ieder jaar heen met mn fam, en dit jaar was het ook weer zeer gezellig Pling . Wel weer de paarden moeten missen (missen het rijden ook echt vreselijk..) maar ik ga vandaag weer even kijken bij manda. Morgen een verjaardag van een hele goede vriendin, en dus weer de kant van vriendlief op (die woont daar). Ik heb wel bijgelezen, maar weet niet alles meer Nagelbijten / Gniffelen . Maar zal een korte poging doen, vanaf nu zal ik weer braaf mee lezen Haha! .

Malin: Jeeeh! Suevvie is weer thuis. Geef hem een dikke knuf van me Lovers .

Jolijn: Gefelciiteerd met je paard meis!! Leuke foto's in je topic!

Michelle_90: Miesjj! Leuk welshje hoor. Welshjes zijn stoer Cool .

Andere mies Knipoog : Leuk met Shannon naar de hei! Gaat steeds beter he! En ook nog eens een nieuw zadel. Knightriders zijn mooi Lachen .

Saida: Weer lekker bezig geweest met Rints las ik! En een nieuw zadel ook voor jou. Super Lachen

Jasmijn: Lekkere vakantie gehad lees ik! Fijn hoor... Ik snap je wel.. Het zou mij ook zó vreemd lijken. Maar beter dit als dat hij vaag zou doen over wat ie wil.. daar raak je alleen maar meer van in de war.. Fijn dat je zaterdag Dizo & Raya weer ziet. Geniet er maar van Ja Hoe is het met Bandito en Dan & Ox?

Madelief: Whoehoee! Gaaf hoor Haha! . Super dat het door gaat Pling . Ik vind het echt iets voor jou. Hou ons wel up to date hoor!

Cyrina: Leuk die foto's van Yaco. Wat is die toch knap zeg Kwijl . Die manendos van m is echt mooi! Hoe loopt de verkoop tot nu toe? Een beetje serieuse reacties? Ik ben dit weekend trouwens weer bij mn vriend, ik weet niet of je tijd/zin hebt Knipoog ?

Yenneke: Ik weet niet of ik je al had gefeliciteerd, maar alsnog Haha! . Gefelciteerd!! Knap gedaan hoor, en een mooi cijfer!

Sanne: Jeetje, zolang fietsen naar Heemskerk........... Ik doe het je niet na ROFL . Wel knap gedaan hoor! Jammer dat Tib nu weg is... Maar goed, gelukkig heb je Ot & fifty nog Knipoog . En natuurlijk Cedro... Knipoog Die is ook super. Met Iggie moet je nog ff wachten haha Tong uitsteken

Heidi: Hahaha, gekke Macho!! Pling Hij ziet er goed uit, leuk voor dat karretje ook. Maf beest Clown

Zo, de rest weer ik niet meer Bloos Dus sorry als ik je vergeten ben... Nagelbijten / Gniffelen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:11

Madelief ik heb je een PB gestuurd, zet dat soort dingen liever niet open en bloot online Knipoog