[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:57

Dankje Ingrid,
Ik ben ook erg benieuwd! Heb vandaag de oefeningetjes wat geprobeerd en wonder boven wonder gingen ze allemaal vrijwel meteen goed! Alleen als ik haar longeer en haar naar binnen moet vragen moet ik bukken, maar haar achterhand drijven en zo haar hoofd en schouder naar binnen krijgen zodat ze stopt... dat lukt me alleen niet helemaal! Maar daar snap ik het principe ook niet zo goed van, dus dan zal mijn hulp wel te vaag en niet zelfverzekerd genoeg zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:38

Klinkt heel goed Geeske, alsof jullie samen veel geleerd hebben!

Ik moet hier toch ook even mijn semi verzorgtinker showen hoor :)
Hij is zo leuk!

Afbeelding
Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:57

Jouw semi verzorgtinker? Vertel... hoe werkt dat ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:09

Ben toen ik mijn vorige paard verkocht een tijd paardloos geweest en toen deze gaan bijrijden! Toen zijn de eigenaresse en ik goed bevriend geraakt en doe hem nog wel af en toe :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:21

Leuk paardje hoor :). Leuk dat je m af en toe nog doet! Ik reed vroeger toen ik verzorgpaard had wel vaker een ander en zorgde ook voor een aantal andere paarden in de zin van binnen buiten zetten en boxen mesten (ik was zo lief voor die mensen toen, maar ach werkte ook maar halve dagen...). Nu heb ik alleen mn eigen paardje, en heeel soms nog wel is box van een ander doen maar eigenlijk bijna nooit (tenzij ik de eigenaar van stal op zaterdagochtend sta te helpen met alle volpensioners uitmesten :')).

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:40

Ja, ik doe eigenlijk ook geen andere.. behalve dan dat ik er thuis ook altijd die van mijn vriendin bij verzorg, qua voeren, binnen en buiten zetten, dekens op en af etc. Nouja en soms de stal, ,aar dat gaat eigenlijk tegen mijn principe want dat moet ze zelf doen! Dan komt ze en dan ga ik er vanuit dat ze tenminste ook wat aandacht aan haar paardje schenkt! Want daar zijn wij toch wel heeeeel verschillend in.
Hebben jullie geen schuldgevoel als je je paardje een dagje 'niet doet'? Ik hoef niet iedere dag te rijden hoor, maar even knuffelen, een aai geven en het liefst toch echt wel even iets oppakken samen vind ik wel heel belangrijk!

Verder ga ik wel mee met vriendinnen en kennissen als die met de paarden bezig zijn, en rijd ik ze wel eens, maar ik heb er geen 'verzorgpaardje' bij...

Maar Jolijn, misschien een hele domme en pijnlijke vraag, maar ik meende dat jouw vorige paard overleden is? Of heb je haar verkocht....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:49

Mijn 1e paardje is idd overleden... Daarna heb ik 2 jaar een tuiger gehad en die heb ik vorig jaar januari verkocht!

Geen pijnlijke vraag hoor :)
Mwah, 1 dagje overleef ik wel maar 2 dagen doe ik al nooit, op vakanties na!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:42

Geeske, fijn dat de les zo lekker ging!
Hee, Iloon! Wat leuk dat je er ook weer even bent! Ja, ben weer single, ging niet meer helaas.. Jaa, Goya ging weer lekker afgelopen dagen! De ukkels gaan ook goed, hebben hun privé verzorgmeisje, die poetst en vlecht ze en doet tikkertje met ze. Fijn voor ze! Hoe is het met jou? En knappe Chic?
Jolyn, knap dier hoor!
Goya is weer thuis. Overwinteren altijd bij een vriendin en vandaag is hij weer thuis gekomen. Kon gelijk alweer achter hem aan, was in het land bezig zuring te knippen en vergiftigen, moest dat stuk natuurlijk wel even afzetten dat ze daar niet gingen grazen. Maar achter het lijntje zit wel heeel mooi lang gras voor ze, dus Goya beukte dwars door de draden heen en de ukkels er uiteraard achteraan.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:17

Nah, ik had net wat raars!
Ik heb in het land een stuk afgezet zodat het gras daar weer kan groeien, zoals wel meer dat doen... ik heb er van die witte 1.50m paaltjes staan met dubbel draad. Goed zichtbaar en gewoon strak gespannen...
Kom ik net thuis, hoor ik de paarden wel maar komen zeniet naar het hek. Wat blijkt, staan ze in dat stuk!! En nu het stomste, ze stonden daar met z'n tweeen en de hele bedrading is nog 100% in tact...?! HOE KAN DAT!!
Ze staan altijd met een stuk afgezet, en ze hebben verder ruimte genoeg, hoezo staan ze dan nu ineens daar en was er 0 schade aan de omheining?!... ik snap er werkelijk niets van. De mijne is een springer maar 1.50 haalt ze niet denk ik, bovendien is de aanloop heel raar dan, en die ander springt helemaal niet!
Kruipen? Maar dan moeten ze onder de 70cm door zijn gegaan... nou het zijn twee behoorlijke paarden dus dat lijkt me ook niet!
Raaaaar.... ben even helemaal uit m'n doen :+ De etters...

Maar ik leest het al, Goya kan het ook!

Okee Jolijn, dan snap ik het!

Morgen heb ik weer rijles! Jeeeej....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:09

Hahahaha gekke paarden :). Ze doen je soms verstelt staan! Ik vraag me ook nog steeds af hoe Shaggy het voor elkaar heeft gekregen om de kliko met biks (wij hebben daar gewoon zo'n vuilnisbak met twee wieltjes die je iets moet kantelen om m te kunnen verrijden voor) 's nachts naar zijn boks te slepen, deze dr voor heeft gezet en toen weer rustig in zn boks is gaan staan tot de eigenaar de volgende dag kwam voeren... Die liep half slapend stal in en toen die het zag snapte die er ook niks van :').

Owwww gister trouwens weer zo blij van me pony af gestapt! Heb mn balans redelijk gevonden en het gaat 9 van de 10 keer goed! Dit merk ik dan vooral door het in verlichte zit van been verwisselen. Als dat goed gaat ben ik in balans... Sturen met zit gaat ook goed en handen draag ik beter :). Galop linksom gaat heerlijk rechtsom merk ik dat ik nog erg uit balans raak dus die noteer ik even als puntje om te werken voor volgende keer (hij galoppeert rechtsom heel scheef, naar links gebogen waardoor mijn heupen uit balans raken). Pony ging ook lekker ontspannen nog niet helemaal waar ik m hebben wil maar er is een begin! En hij doet het zelf zonder druk, ik heb gewoon 0,0 in mn handen! Kan schouders, armen en polsen ontspannen en ben gewoon lekker los! Had veeeeeel eerder een lesje bij haar moeten doen :').

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:59

Geeske, helaas deed Goya het niet zo subtiel als jou paarden! Moest nog uitkijken niet onthoofd te worden, draad schoot los van een paaltje, en ik stond aan de andere kant. Gelukkig op tijd gebukt.
Esther, fijn dat het rijden zo lekker gaat! Lekker zo door blijven gaan!

Bah, regen hier.. Zou van alles verder in het land doen, maar mooi niet.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:19

Ik heb ook zo'n paard gehad dat je dacht hoe doet die dat, maar ik heb gezien dat ze gewoon op haar knieen ging en dan onder een draadje door kroop. En die was 1.70m. Dus ik sta nergens van te kijken.
Ingrid.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:16

Haha wij hadden laatst ook dat ze ineens ergens anders stonden.. Het touwtje hing netjes opzij en niemand had er aan gezeten.. Geloof het gewoon niet.. Ik ben er van overtuigd dat fiela slim is, ze probeert ook deuren te openen, maar het touwtje netjes ophangen gaat te ver :p Oba sprong vroeger overal overheen.. 's ochtends in het ene land, paar uur later ineens helemaal achterin.. Zijn ze ook wel eens opde rotonde tegen gekomen.. Oba over de bakrand heen gesprongen, andere paarden er doorheen gedenderd.. Levensgevaarlijk, maar gelukkig alles goed gegaan toen...

Klinkt erg fijn esther! En de rest komt ook nog wel goed :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:43

Fijn Esther! Dat heb ik nu met mijn Parelli, was ik daar maar eerder mee begonnen! haha

Okee, meer uitbrekertjes dus ;-) Chimanga heeft ook al eens haar staldeur geopend terwijl daar een beveiigde sluiting op zit... Heel vaag! Haha

Hoop dat het zo droog wordt, heb om half 6 les dus anders moet ik in de regen op een nat paard rijden... :S Niet mijn favoriete manier...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:20

Ik zal voor je duimen dat het droog blijft.
Ik hou het voor vandaag voor gezien.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:49

Dankje! Hier klaart het nu op, maarja, ik moet nog anderhalf uur wachten ;-) Kan het al lang weer betrekken... gelukkig is de bak nog mooi droog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:52

Fijn Esther!

Jezus, wat hebben jullie allemaal vluchtgevaarlijke paarden zeg :')
Mo is alleen toen we net op deze stal kwamen de paddock uitgerend omdat ze bang was van de andere paarden :') Rent ze de weg op, roep je haar, draait ze om en komt ze, muts!

Ik wou eigenlijk vanavond balkjes draven voor het eerst maar heb zo'n pijn in mijn rug dat ik het bij stappen ga houden denk ik.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:39

Jolyn, haha, gelukkig kwam ze! Heb van het voorjaar nog achter Bram en Spirit aan gezeten, waren ook ontsnapt en moest ze 1km verder voor het spoor weg plukken..
Succes met je rug!
Ga nog even naar buiten, nu droog en de wei maar even enigszins uitbreek proof maken

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 23:09

Hebben jullie ook tussen half 6 en 6 een stortbui opgemerkt? Ik wel namelijk, omdat ik toen op het paard zat in de les!!
Zo, dat was wel even heftig, het ging tekeer hier! En ik rijd eigenlijk nooit in de regen.. Chimanga HAAT water... dus ze werd echt heeeeeel boos tijdens het rijden. Echt zwaar in protest, liep wind mee super hard en wilde er steeds knetter hard vandoor schieten, kwam je de volgende bocht door tegen de wind in, kwam ze bijna omhoog, stond ze stil en wilde draaien... tsjonge wat een strijd! Ik dacht wel even dat ik er echt af zou vallen, maar ze bleef wat dat betreft wel controleerbaar. Ze richtte haar woede echt tegen de wind en de regen, niet tegen mij gelukkig...
Maar heel raar, het was gewoon leuk!! En we zijn er doorheen gekomen en daarna ging het super goed! Ze was zo 'opgefokt' dat ze heel actief liep, de achterhand er perfect onder gooide en behoorlijk rond liep. Eigenlijk reed ze gewoon goed *\o/*

Jolijn, beterschap! Ik hoop dat je snel weer lekker op het paardje kunt rijden!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:47

evdpanne schreef:
Eline: Welkom weer hier! Moet je ook niet even je nieuwe schoonheid laten zien hier :) (kan je even iedereen jaloers maken!). Owww en we moeten nog even afspreken om dat filmpje te maken!

Woei ik heb maandag een les gepland staan met een level 2 centered riding instructeur hier uit de buurt! Via de website aan haar gekomen, ben heel benieuwd! We gaan is even keihard aan het werk met die zit van me!

Bedankt Es. Foto's plaatsen is niet echt mijn sterkste kant. ;)
Komt nog wel. De meeste hier kennen hem denk ik wel......

Ja, we moeten zeker een keer afspreken. Zou zo graag een mooi filmpje van Atlas hebben.....
Laat maar weten wanneer je tijd hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:13

Stortbui was hier niet, vanochtend wel :')

Vanavond weer les, nu al zin in! Mo gaat echt goed, heb eindelijk weer een beetje de rust gevonden in het rijden.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:55

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:27

Wauuuw, het ging echt belachelijk goed!
*kruipt op roze wolk*

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:18

Fijn dat het zo goed ging.
Zitten er eigenlijk al veel mensen bij je op die roze wolk? ;)

Wij hebben morgen weer les in loswerken en gaan dan voor het eerst met een kaptoom werken.
Ben benieuwd hoe hij het doet.....
Als er dan nog een plekkie vrij is klim ik ook op die mooie roze wolk.

Het is hier trouwens goed bij te houden met berichten, zelfs voor mij. Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:19

Haha nu is het nog niet druk, ik zal een plekkie voor je vrijhouden!