[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:29

Saida, ik had 2 mei sowieso al op de kalender ;) , thanx, lijkt me heel leuk om daar heen te gaan om te kwijlen,
ik heb de tijd met het paard, doe veel aan de hand, longe en en lange teugel en heb er een rijpaard van bijna 7 naast, waar ik ook alle tijd voor neem.
Annash zie dat jij een Future hebt, dat is ook helemaal niet verkeerd, wil jij er ook een anda bij ?

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:46

Gezellig weer iedereen uit de meeleeshoek ;). Het werd al zo rustig hier :P.

Ik ben vandaag lekker een rondje naar buiten geweest met Shaggy. Shaggy was vandaag voor het eerst het stoere voorpaard want dit keer was er eentje mee die het allemaal nog erg spannend vind buiten. Hij mag dan wel 7 zijn maar heeft een echt haflingerkarakter, koppig als een ezel en heel onzeker. Dus als iets eng is gaan we daar echt niet langs. Shaggy heeft zich in zijn rol in ieder geval voorbeeldig gedragen!! Paar keer stil gestaan maar heb hem overal langs kunnen loodsen met die ander erachter :D. Ben echt trots op hem!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:21

garny95 schreef:
Saida, ik had 2 mei sowieso al op de kalender ;) , thanx, lijkt me heel leuk om daar heen te gaan om te kwijlen,
ik heb de tijd met het paard, doe veel aan de hand, longe en en lange teugel en heb er een rijpaard van bijna 7 naast, waar ik ook alle tijd voor neem.
Annash zie dat jij een Future hebt, dat is ook helemaal niet verkeerd, wil jij er ook een anda bij ?

Ik wil zelf graag een PRE ja. De Future is (helaas ;) ) niet van mij, net als alle andere paarden die ik gereden heb.
Mijn eerste eigen paard wordt in principe een PRE, ben vorig jaar met een hele harde boem gevallen voor het ras, hahaha.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:46

Zo even niet geweest en ik ga weer eens bijlezen! Ik begin op pagina 230...

Qua zenuwen kan ik meepraten en die van mij denkt meteen ook dat er dan wat is. Die wordt heel wakker en gaat lopen schrikken. Op zoek naar mijn spanningsblok. haha. Vooral op concoursen is het erg, maar het lijkt te minderen nu! Duimen jullie mee, dat ik er zaterdag geen last van heb? En met fijnknijpen moet ik meer aan de telefoon denken. Bij sommigen mensen knijp ik het ding bijna aan frut. Meestal mensen die ik minder leuk vind.

Lisenka: Met Halley komt het zeker goed! Hij toont zich zo mooi! Nu nog hopen dat ie met de proef ook gaat swingen! En met applaus wordt ie ook steeds makkelijker hè? Jammer dat je zo ver weg woont, anders kwamen we dat met zijn allen flink oefenen bij je!

Michelle: Wat een pech! Ik lees even verder of het idd de Bof is. Ja, dus! Bah, gelukkig ben je nu niet zwanger, want daar is het ook funest voor toch? Hopelijk ben je snel weer uitgeziekt! Wel vervelend dat het zo'n grote groep mensen treft. Ja hier treffen we ook veel gevallen van kinkhoest. Tegenwoordig wordt weer anders geënt. Sabrina kreeg hem in een cocktail, maar Bas niet meer. Hier pas ik zowiezo wel op, omdat ik in een gebied woon, waar veel mensen om godsdienstige principes niet laten enten.

Esther: Ach, je kan beter een keer te vaak naar de dokter, dan een keer te weinig toch? Gelukkig dat het een kleinigheid was. Ik ben door 2 artsen met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap met een pilletje naar huis gestuurd. Ik mag van geluk spreken dat ik hier nog zit! Dat dank ik aan Sam en mijn grote waffel.

Wanda: Ja, bij het zien van die foto, herinner ik me weer dat je ze nog regelmatig zag. Je hebt er al eens eerder over geschreven. SUPERR! Ik ben ook enorm fan nog steeds van de serie. Helaas valt ie nu gelijk met allerlei dingen die kids tussen de 3 en 7 willen zien. Maar mss vindt Bassie het op korte termijn wel leuk. Die is gek op auto's! Ook ik heb een geschokt traantje weggepinkt, toen ik op het nieuws hoorde dat Hannibal niet meer was.

Michelle: Ik kijk nooit naar Jensen, maar dit heb ik toevallig ook gezien. Ik vond het een steengoed interview met Gordon. Ze waren ontzettend leuk! Vooral die opmerking van Gordon: I love France, but I don't like the French! haha. Mijn woorden! :+

Sharon: Die heb ik ook gezien bij Hyporama. Daar had je 50% korting. Was dat het heen en weer rijden niet waard?? ;)

Garney: Ook welkom natuurlijk. En een wpn'er. Wat voor iets? Mijn wpn'er zijn enige spaanse is zijn naam. :P

Evaline: De uitnodiging ligt hier ook al! Ik hoopte dat Frank er voor te porren was, want het lijkt mij erg leuk om mee te doen met Dessie en Sam. Ik geloof dat ie het niet ziet zitten. Had me heel leuk geleken, dan had ik je een keer bezig gezien. Het is toch 30 km en dan had ik vast kunnen bezien of Sam dit aan kan. Ik wil ook een keer een endurance proberen met hem. De zondag toch? Ik houd het toch in gedachten. Wie weet komen we even kijken zonder viervoeters dan.

Suus: Jazeker heeft ze belangstelling, maar ze wil je eerst een keer zién lesgeven. ;) Ik heb verder jammergenoeg nog geen geïnteresseerden getroffen. Ben te veel bezig met zadels momenteel. Dan kom je een ander slag mensen tegen. haha. Andere problemen. :+

Esther: SToere Shaggy! Ik lees het wel, Sam en ik moeten achter jou aan... ;) Sam is ook wel behoorlijk zeker van zijn zaak hoor, die is bij ons koppaard. Maar in den vreemde wil hij nog wel eens twijfelen aan onze veiligheid! Hij kan dan heel erg springerig zijn.

Hier gaat alles zijn gangetje verder. Ik leer en naai en leer en naai en af en toe rijd ik nog eens paard. (4 keer per week ofzo) Dus we spijkeren lekker door. Als het droog is hobbel ik op mijn knollie. Des is vandaag meegeweest op buitenrit met Frank weer. Ik was niet thuis met de kids. Wel jammer, ik had graag meegegaan. Zaterdag weer concours. Ik duim om winst!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:52

Idefix: Wij rijden met onze drie PRE hengsten niet de smokkelrally van 30 km zelf. WE doen mee aan het defile.
Verder rijden we in het dorp waar ze ergens een soort buitenbaan hebben aan gelegd ( 15 x 28 meter) een aantal korte showblokjes om publiek kennis te laten maken met het spaanse paard.

We hebben nog geen idee wat de omheinig wordt .Wellicht dranghekken, dan blijft er nog wat minder over door de dwarspoten. Hopen dat de luidspeakers niet recht op de ring gezet worden. Zal wel even imnproviseren worden om met z'n drieen een soort pas de trois neer te zetten.

We gaan gewoon ons best doen. Duimen voor droog weer.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:54

Anouk: Je hebt het weer lekker druk ;). Hopelijk gaat het volgende week goed met je wedstrijd!

barrye: Dat is niet echt een grote bak om een show in te rijden! Ik vond onze bak altijd al klein... Die is volgens de staleigenaar 20x40 maar ik gok zelfs dat ie nog kleiner is. Maar ja succes met de show in ieder geval!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:42

Hoi allemaal!
Ik kom even wat leven in de brouwerij schoppen... hahaha.
Stiekem wil ik even kwijt dat ik een tijd terug gesolliciteerd heb bij een PRE stal in Spanje... en dat ik nog in de race ben...

:):)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:12

gaaf!!! Ga je dat dan echt als vast werk doen? Of tijdelijk *zomervakantie oid* Want je studeerd momenteel toch nog voor iets niet paardgerelateerd?

Esther: hehe, ja dat kan ook niet anders met zo'n knap paard! Dat deed hij het eerste buitenritje al, zodra de ander niet durfde ging hij wel even stoer doen!
Vind het echt leuk hoe blij je met hem bent! Hij had geen beter huisje kunnen treffen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:18

Klopt, maar ik hoop eind juni klaar te zijn. Dit gaat vanaf oktober... dus geen tijdelijk vakantie werk! Ik denk voor een jaar ofzo. Moet ik nog even over nadenken, hangt er ook vanaf hoe alles verder loopt natuurlijk!
Maargoed, ik ben er ook nog niet ;)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:36

Shanna; Leuk dat je gesolliciteerd hebt daar!
Ik 'ken' nog iemand die onlangs naar Spanje is vertrokken om daar te gaan werken, en zij heeft het er tot nog toe ontzettend naar haar zin daar!
Hopelijk gaat het door voor je, dat zou nu wel erg mooi zijn als je niet gebonden bent.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:44

Anouk : Ja gelukkig ben ik niet zwanger. Mijn zus is wel zwanger en mocht daar ook gelijk niet meer komen. En mag vanaf morgen weer zo ongeveer onder de mensen maar nog niet bij mijn zus. Op de een of andere manier heeft de enting bij haar niet gewerkt (kwamen ze achter met bloedprikken in de zwangerschap). Dus helemaal uitkijken voor dat kleine gedrocht dat erin zit haha. Ik word vandaag of morgen gebeld door de GGD wat er mis is gegaan met me enting of waarom mijn lijf de bof niet kon verslaan zij die vrouw. Dus even afwachten. Maar Samantha is nou 3 en die moest eigenlijk ook gewoon cocktail krijgen maar daar hebben ze aparte prik voor gemaakt. Zij mag absoluut geen enting tegen de kinkhoest van mij. En aan gezien mijn Huisarts het er ook niet mee eens was heeft ze een ander gekregen. Vind het teveel risico.

Haha inderdaad Jensen was goed he :) Vet varken haha. En met liny en lau die zijn helemaal geschift!

Annash : Wat leuk zeg! Ben benieuwd of je tegen de tijd naar spanje vertrekt. Zou wel heel leuk zijn. Vriendin van mij is toen ook naar Spanje gegaan om daar te werken en die heeft het werkelijk echt onwijs naar der zin gehad. Die is terug gekomen naar NL omdat ze zwanger was en dat gewoon in NL wou doen. Ben zoo benieuwd!!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:58

@ Saida: zit die ook op het Andaforum? Dan heb ik haar verhalen gelezen haha... maar kan natuurlijk ook iemand anders zijn.

Ik ga misschien met mijn moeder naar 't Balingehof volgende weekend, lekker orienteren. (En mama omkrijgen _O- )

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:17

Woah, die trainer heeft mijn filmpjes gezien en denk dat ik iemand ben waar ze goed mee kunnen werken... en de vraag of ik eens langs kan komen. :oo

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:04

Wat gaaf zeg Shanna!! Lijkt me ook wel wat om zo een jaartje weg te gaan!

Michelle: Shaggy heeft het nog steeds erg naar zijn zin en ik zou hem ook echt niet meer kunnen missen! Gister kwam me moeder weer is kijken en toen we met hem stonden te knuffelen bij het land ging die iedereen telkens weg jagen :P. Echt zo van hallo is mijn baas! Krijg me moeder nog niet overtuigd om ook te gaan paardrijden en daarmee een extra paard aan te schaffen ;), maar ze wil wel een keertje op Shaggy :).

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:37

Saida dank je wel ;)

Borderjay ja het is ook een onwijs lieve hond ben er erg blij mee maar helaas is hij alweer 13 jaar en heeft een tumor in zijn hoofd |( .

Annash wat gaaf dat je daar gesolliciteerd hebt hopen dat je erbij zit :j .
Waar in Spanje is het.
Heel spannend ik blijf je volgen hoe en wat

Ik ben gisteren voor het eerst naar het strand geweest met Romke dat was erg leuk :D .Na een lange trailerrit waren we daar heel veel wind en druk met mensen/honden en natuurlijk de kitesurfers.
Hij vond het wel spannend maar hij heeft zich zo goed gedragen lekker door het water heen ging niet gelijk vond het erg eng de golfjes.
Ik was met mijn hele gezin en er waren ook stalgenootjes mee waarvan er ook 1 van het paard is afgevallen _O-
Kijk maar op deze link naar de foto's.
[RIJ-ITP] Onze tinkers voor het eerst op het strand (+ blooper :-) )

Volgende week zaterdag heb ik mijn 1ste endurance ben heel benieuwd

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:42

Noordwijk, dat is bij mij in de buurt :). Zijn jullie zeker meer aan de kant van Noordwijk geweest dan bij de langevelderslag? Daar kun je echt mooi rijden! Daar hoop ik van de zomer nog is naar toe te gaan met Shaggy! Kort ritje met de trailer, dat is gelijk goede oefening, en je kan er een heerlijk ritje maken door duin, bos en strand :).

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:56

evdpanne schreef:
Noordwijk, dat is bij mij in de buurt :). Zijn jullie zeker meer aan de kant van Noordwijk geweest dan bij de langevelderslag? Daar kun je echt mooi rijden! Daar hoop ik van de zomer nog is naar toe te gaan met Shaggy! Kort ritje met de trailer, dat is gelijk goede oefening, en je kan er een heerlijk ritje maken door duin, bos en strand :).

We hebben geparkeerd bij langevelderslag volgens mij een nummer in de 20.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:15

De stal is in de buurt van Valladolid. :)

Ik ga het gewoon afwachten en dan zie ik het wel.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:22

Annash schreef:
Hoi allemaal!
Ik kom even wat leven in de brouwerij schoppen... hahaha.
Stiekem wil ik even kwijt dat ik een tijd terug gesolliciteerd heb bij een PRE stal in Spanje... en dat ik nog in de race ben...

:):)

gaaf, altijd doen !

Idefix, ik heb een merrie van Sir Sinclair, Sir staat in de usa, we hebben op bokt ook een sir sinclair topic natuurlijk, ze lijken allemaal op elkaar, erg leuk.

wph1, leuke foto's dat was inderdaad mazzel dat het niet in het water was, dan heb je het koud...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:31

Heey
Lisenka: Dankje :D. De VA schatte ongeveer nog anderhalve a 2 maanden.

Shanna: Super gaaf zeg :D :D.

Heb vandaag de uitslag van het bloedprikken en de onderzoeken gekregen.
Mijn klachten zijn echt van de Q koorts. Waarschijnlijk heb ik het in december gekregen maar dat wisten we niet dus ook niet behandelt, nu kan het niet meer behandelt worden. Ik kan er over een jaar nog steeds last van hebben maar het moet langzaam aan minder worden.
Over 3 maanden moet ik weer naar de kinderarts en de neuroloog ( neuroloog voor de hoofdpijn, misschien kan hij er iets aan doen maar waarschijnlijk is dat ook van de Q koorts). En over 2 maanden moet ik naar de kinderpsychologe om om te leren gaan met mijn klachten.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:32

Andere vraag....
Wat de barokke rassen zijn weten we wel en een beetje barok harnachement lukt ook wel. MAAR...
Wat is nou barokke paardenkleding? Wat is voor jou barok qua kleding voor jezelf?
Ben er gewoon nieuwsgierig naar.
Mag van vroeger zijn, mag modern. Liefst met linkjes of plaatjes naaar beeldmateriaal.
En waarom vind je het barok?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:33

moppielover schreef:
Heey
Lisenka: Dankje :D. De VA schatte ongeveer nog anderhalve a 2 maanden.

Shanna: Super gaaf zeg :D :D.

Heb vandaag de uitslag van het bloedprikken en de onderzoeken gekregen.
Mijn klachten zijn echt van de Q koorts. Waarschijnlijk heb ik het in december gekregen maar dat wisten we niet dus ook niet behandelt, nu kan het niet meer behandelt worden. Ik kan er over een jaar nog steeds last van hebben maar het moet langzaam aan minder worden.
Over 3 maanden moet ik weer naar de kinderarts en de neuroloog ( neuroloog voor de hoofdpijn, misschien kan hij er iets aan doen maar waarschijnlijk is dat ook van de Q koorts). En over 2 maanden moet ik naar de kinderpsychologe om om te leren gaan met mijn klachten.

Zoooo, daar ben je dan klaar mee zeg!! Hoe lang kan het totaal gaan duren?
Sterkte hoor!! :(:)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:43

Jakkes, sterkte met de Q koorts...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:39

Dankjulliewel :).

Zilfstar: Dat weten ze niet, het moet langzaam aan beter worden maar het kan goed zijn dat ik over een jaar nog steeds veel last heb :(.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:08

barrye schreef:
Idefix: Wij rijden met onze drie PRE hengsten niet de smokkelrally van 30 km zelf. WE doen mee aan het defile.
Verder rijden we in het dorp waar ze ergens een soort buitenbaan hebben aan gelegd ( 15 x 28 meter) een aantal korte showblokjes om publiek kennis te laten maken met het spaanse paard.

We hebben nog geen idee wat de omheinig wordt .Wellicht dranghekken, dan blijft er nog wat minder over door de dwarspoten. Hopen dat de luidspeakers niet recht op de ring gezet worden. Zal wel even imnproviseren worden om met z'n drieen een soort pas de trois neer te zetten.

We gaan gewoon ons best doen. Duimen voor droog weer.

Dat had ik ook wel door, hoor! ;) Ik was duidelijk nu iets te kort door de bocht. Maar hopelijk kan ik zowel de rally meedoen als kijken! Als ik er met Sam heenga is de kans natuurlijk aanwezig dat ik er wel wat van zie... ;) Zo te lezen wordt het idd behoorlijk improviseren!

Shanna: Tof, ik duim met je mee, dat het wordt wat je wenst dat het zou worden!

Michelle: Waarom geen enting tegen de kinkhoest dan? Hopen dat je zus het idd niet oploopt!

WPH1: Oops, ik dacht dat Romke een Fries was... :+

Garny: Ow da's Flemmingh toch? Ik kom niet ver in kennis. Ik ken maar een paar WPN hengsten. :o

Wanda: (Ik was vandaag ook in Ede en hoorde het telefoongesprek...) Mbt kledij zou ik zeggen kom kijken op 2 mei in Bunschoten! Dan kun je zelf een beeld vormen wat je barok vindt en wat niet! Bij een Fries moet ik altijd aan de Westfriese kledij denken, maar dat komt voornamelijk voort uit jeugdsentiment. Mijn opa was een West Fries, net als mijn oma. En elk jaar mocht ik mee kijken naar de tentoonstellingsoptocht in Schagen. Voor Friezen-liefhebbers echt de moeite waard. Of het nu nog zo is weet ik natuurlijk niet. Ik ben al weer 15 jaar niet geweest...