[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:40

Jolijn – fijn dat ze van boxrust af mag nu hopen dat ze goed hersteld ik duim voor je

Angela – he balen van moppie een hele moeilijke beslissing waar je op dit moment voor staat je moet kijken wat het beste is voor moppie heel veel sterkte en ik hoop dat je nog even van moppie mag genieten

Anita – super gedaan hoor je wedstrijd echt daar mag je trots op zijn nu je officiële startkaart aanvragen en dan lekker starten :D

Malin – en nog lekker buiten gereden en naar het bos geweest ? *leest verder* je hebt super gereden dus lekker hoor en ook nog lekker vrij dat wordt genieten dus
Mijn weekend was kl*te ben echt goed beroerd geweest

Suus – en hoe waren de ouders van je nieuwe vlam ?
En dat zwarte hondje heeft echt veel weg van mijn hondje echt een leuk ding (die andere ook hoor)

Saida – in draf komen de oefening ook wel goed ik vindt het al knap dat je ze zo goed voor elkaar hebt in stap, wij zijn idd ook met de beginselen bezig de basis gaat steeds beter en in stap is die er al helemaal dus dan kan ik weer een stapje verder dat is echt een heerlijk gevoel dus kan me goed voorstellen hoe die oefeningen voor jou moeten voelen :D

Cyrina – wat een leuk ding zeg hoe groot is die ?

Madelief – bedankt ik ben ook echt benieuwd wat de jury er van vindt en wanneer is jou debuut weer want jullie gaan ook echt super voorruit :j
En fijn dat je les zo super ging is echt een heerlijk gevoel he en weer leuke foto’s van Rocky

Frank – he met zo’n hoofdstel heb ik ook 2 weken gereden toen heike geen bit in mocht vanwege zijn tanden
En mijn ontsteking tja ik zal je verdere details besparen maar hij zit van onder aan de binnenkant als je snap wat ik bedoel :P ;)
En jij hebt een lekker weekend gehad een sauna lijkt me idd heerlijk alleen ik hou er niet van om in mijn blootje te lopen :n (ben echt een schijtluis daarin)

Karina – he bah een erg dubbel gevoel dus blij dat rico snel goed komt en minder blij voor veludo ik duim voor je dat hij ook snel hersteld dikke knuf ook voor jou

Anouk – nu dat frank een foto laat zien weet ik wat het is ik heb er ook 2 weken mee gereden i.v.m. heike zijn mond
En ook jij lekker naar de sauna heerlijk hoor

Iloon – ook zo lekker gereden super hoor en jullie moeten die roze wolk echt met mij delen want ik blijf er voorlopig opzitten *D

Gab – sorry maar ik heb dit nog nooit eerder gezien ben ook wel benieuwd wat de dierenarts zegt

Benthe – leuk hoofdstel zeg, ik snap dat je het druk heb hoe zijn de vorderingen van de manege

Mies – he balen van je wedstrijd maar een troost je doet het al beter als ik wij hebben nu een stuk of 8 wedstrijden gehad en wij gaan nu pas rustig door de baan.
Gewoon lekker veel ervaring opdoen en dan komt het helemaal goed en wat waren je punten
Wel leuke foto’s trouwens de 2de ziet er toch goed uit

Cloris – gaat echt super met haar zo te lezen ze doet het echt super ik wil echt zien hoe ze der eigen verder ontwikkeld

Gisteren was ik nog steeds zo beroerd dus had echt geen zin om te gaan rijden want het gaat de laatste tijd zo goed dat ik dat niet wou verpesten in 1x dus heb ik zijn hoofdstel ingedaan 2 longeerlijnen eraan gemaakt en ben ik gaan lange lijn en een soort van voor de kar ik was te moet om in de zware bak te lopen dus ben ik naar buiten gegaan helemaal in mijn uppie en wat was ie braaf af en toe stopte die om te kijken of ik het nog bij hield :+: we zijn lekker naar het industrie gewandeld en door de bossen vandaag maar weer rijden kijken hoe we het doen

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:50

Saida: de tijd moet het leren, nog niks over te zeggen. Rust gaat in ieder geval niet helpen, dus ik hoef niet werkeloos af te wachten, dat scheelt.

Mies: Leuk die springfoto in de dressuurring :D
Ja, de kittens hebben wel haar! Ik vind het karakter van sphynxen echt helemaal geweldig en vind het heel leuk dat we nu zoiets in harige versie gevonden hebben.

Cloris: Oeh, heftig voor Allegra, maar fijn dat het zo helemaal goed gegaan is. Als ze nu door kan ontwikkelen misschien de volgende keer normaal bekappen!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:08

Nou hij houdt haar nu gewoon bij, want dan hoeft ze ook niet zo lang op 3 benen te staan. Dus niet meer 1x in de zoveel tijd bekappen maar gewoon met grote regelmaat dan kan het ook niet te lang groeien ;)
Ja heftig was het wel maar het was echt zaak om nu die voeten te bekappen, ze had er last van en het stond haar ontwikkeling kwa balans ook in de weg. Soms moet je iets he

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:12

Ja hoor, zo werkt het. Je kunt het allemaal perfect willen laten gaan, maar als het moet gebeuren om verder te komen, dan is dit een goede oplossing.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:13

Mies: Leuke foto's, vooral de eerst haha. Al was jij er toen vast minder blij mee ;) . Maar goed, volgende keer gaat het vast een stuk beter!!

Madelief: Jaa dat koppie :+: . Echt om verliefd op te worden!! En ik deel je gevoel, op mijn werk is het ook niet leuk nu :n

Cloris: Wat goed zeg!! Echt al een hele grote stap vooruit!! :D Knappe dame is het toch!!!

Denise: Haha, Heike klinkt echt als een dotje ernaast. Volgens mij is hij gek op knuffelen of niet :D ?

En dan nog een nieuwtje van mijn kant........... Na lang wikken en wegen heb ik het toch besloten om te doen... Van stal verhuizen!
Ik kwam via bokt met een meisje aan de praat die op een stal een stukje verderop staat. Ik wist het bestaan wel, maar had me er verder niet in verdiept! Maar die stal is lekker kleinschalig, heeft een super buitenbak met top bodem, en een longeerring. En bovenal, wat hier zoooooooooooo zeldzaam is; WEI *\o/* !! Chico komt in de zomer lekker paar uren per dag op de wei! En in de winter in de longeerring, die dan fungeert als paddock! Dat kan ik hem nu niet bieden :(:) Waardoor hij dus fulltime stalpaard is... Ik vind buitenrijden zó belangrijk :o en hier dus dus bijna geen 1 stal die én betaalbaar is, én wei heeft én dichtbij de ruiterpaden ligt... Maar deze dus wel!! Ik sta nu misschien nog wel dichterbij de ruiterpaden... En het is ook nog eens goedkoper :D . Ik vind het overigens wel heel jammer hoor.. kwa gezelligheid voor mezelf had ik blijven staan (zeker nu Benthe er lekker mee bezig is ook), maar ik gun Chico zo van harte een stukje wei waar die iedere dag lekker naar buiten mag. Ik kan natuurlijk altijd zelf nog even lang stal gaan voor mezelf!!

Het is nog even wachten wanneer er een plekje vrij komt, want ze staan nog vol. Er gaat wel een paard in de verkoop, afhankelijk daarvan komt er dus een plekje vrij. Weet dus nog niet precies wanneer, maar ik heb geen haast! :D

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:59

Oh iloon dat is echt superfijn, heerlijk dat chico de wei dan opkan! Maar komen ze nu helemaal niet buiten dan?
Hier komt dat eigenlijk op geen één stal voor gelukkig.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:20

Hier zijn er dus (bijna) geen stallen waarbij ze buiten komen.... :(:) Alleen wanneer ik kom, en dan probeer ik hem zo lang mogelijk te doen, maar soms heb je ook geen uren de tijd helaas... De meeste doen ze van de zomermaanden dan wel 3 maanden fulltime vakantie geven op de wei een stuk verderop, maar om iedere dag een half uur a 3 kwartier te reizen is voor mij ook te gek.. Bovendien zijn de uitrijmogelijkheden bij de stallen die dat hebben zeer beperkt. Het is niet dat ze dat hier niet doen omdat ze het niet willen, maar simpel weg omdat de mogelijkheid er niet is.. ;( Maar daarom ben ik wel blij met deze unieke stal!! Want ik kan gewoon blijven buitenrijden waar ik nu ook altijd al rij :D .

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:29

iloon ik zit nu ook met datzelfde probleem heike kan bij ons ook niet naar buiten en ik probeer ook zo lang mogelijk te blijven maar wat je zegt je hebt daar niet altijd de tijd voor.
ik zit ook bepaalde dingen te overwegen maar als het zover is horen jullie het wel :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:32

Ilona -> Jee, is dat zo zeldzaam bij jullie; weidegang?
Ik weet wel dat het in en rond steden erg moeilijk is, maar dacht dat het bij jullie wel meeviel?
Ik kan hier in mijn omgeving geen enkele pensionstal/manege bedenken die geen weidegang heeft......

Michelle -> Wat waren je punten? :P

Madelief -> Wie is er nou scherp? :P

Cloris -> Wat goed om te horen dat Allegra heeft toegelaten haar hoeven te raspen!
Weer een grote stap vooruit!
Wat betreft die algehele narcose,...... ja soms is het niet anders en moet je wel.
Allegra is er maar wát mee geholpen! *D

Karina -> Is het lichamelijk dat Veludo last heeft, of is het geestelijk?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:38

Saida: Ik zit toch wel tegen het randje van Den haag aan.. En hier kan ik geen manege bedenken met weidegang. Oja, wel 1, maar dat is geloof ik niet voor prive-paarden.. En als ze er zijn, is het bijna niet te betalen (lees, tegen de 400 euro p.m dat vind ik echt te gek). Of het is te ver, ruim een half uur rijden met de auto. Dat vind ik naast een fulltime baan ook te gek. Ben dus echt helemaal happy dat ik dit gevonden heb, voor betaalbare prijs *\o/* .

Denise, waars vind jij het ook heel moeilijk omdat je het naar je zin hebt. Dat vond/vind ik ook. Maar ik wil niet mezelf boven me paard kiezen, ik gun het hem zo... En bovendien maak ik vast weer nieuwe vrienden op de nieuwe stal. ;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:40

Zeg, even iets anders, mannen in dit topic, wat vinden jullie nou van squirten?

Il, de mannen die ik gister heb gesmst schijnen het allemaal leuk te vinden. Snap jij dat nou?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:44

_O- hahahahahahaha. Ja, zegt dat nou iets over het squirten of over de mannen :') .

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:46

ilona - ik PB je even

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:58

Prinslover schreef:
Hier zijn er dus (bijna) geen stallen waarbij ze buiten komen.... :(:) Alleen wanneer ik kom, en dan probeer ik hem zo lang mogelijk te doen, maar soms heb je ook geen uren de tijd helaas... De meeste doen ze van de zomermaanden dan wel 3 maanden fulltime vakantie geven op de wei een stuk verderop, maar om iedere dag een half uur a 3 kwartier te reizen is voor mij ook te gek.. Bovendien zijn de uitrijmogelijkheden bij de stallen die dat hebben zeer beperkt. Het is niet dat ze dat hier niet doen omdat ze het niet willen, maar simpel weg omdat de mogelijkheid er niet is.. ;( Maar daarom ben ik wel blij met deze unieke stal!! Want ik kan gewoon blijven buitenrijden waar ik nu ook altijd al rij :D .

Ik heb die probleem nou ook :o
Waar ik sta is een groot manege met rond om ruiterpaden (helaas niet zo groot als de duinen waar ik zo graag wil staan of de veluwe) :o
en we hebben land wat we extra appart erbij huren :o
het is alleen helaas zo duur 355 stalling en 500 euro per jaar voor het land van Baron :o
met macho sta ik 125 euro met landje op de manege :o

Liefst wil ik graag naar een andere stal wat rustiger is en beter maar mijn eisen zijn zo hoog :o
Minimaal land moet erbij zitten vooral voor Macho want die wil ik gewoon de hele dag buiten hebben.
met hem doe we niks ja soms rijden met de kar of spelen maar dat is ook alles. :o
en liefst voor Baron wil ik ook land erbij maar bij veel stallen willen geen hengst hebben of ze hebben geen land erbij :o

dus richting strand staan helaas dat zit niet op :o
of prive stallen met land erbij en mooie buiten rij gelegenheid :o
Laatst bijgewerkt door Machonito op 18-05-09 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:58

Ilona -> € 400,=??? Jeutje wat een geld! Daar kan ik bijna 3 paarden voor stallen!

Benthe -> Forgive me, maar wat is squirten?

Heidi -> Of verhuizen en een huisje kopen met land en stallen erbij?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:02

Hey allemaal!

sorry dat ik zo lang niet hier ben geweest.... maar heb het gigantisch druk met mijn afstuderen..
Maar wilde even lekker ego reageren. Vandaag namelijk heeeeeerlijk gereden in het bos. Voor het eerst de uurroute gepakt en die heerlijk rustig gestapt en beetje gedraafd. Hij is echt een held zeg. Hij is geen pas langzamer gaan lopen op die nieuwe paden. Hij had er zo veel plezier in. Daarna istie nog lekker op de wei geweest dus heerlijk dagje voor hem.

Ennuh ik heb me opgegeven voor de fNRS proefjes haha...
Doe met Hincapie de f1 voor spek en bonen mee want moet eigenlijk F13 starten haha....
Is een stap en draf proefje met niet meer dan een volte en een gebroken lijn haha...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:05

_Saida_ schreef:
[

Ik dacht googlen maar :oo
heb rode wangentjes van gekregen _O- :')
sorrie ik wist het ook niet hahahaha :')

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:07

HAHA, dames, dat willen jullie niet weten, believe me!!! Blegghh :r

Saida: Ja, echt te gek he := . Heidi staat bv. op zo'n dure stal. Zij is dan wel van alle gemakken voorzien maar toch. Ik woon echt in de verkeerde regio :+ .

Laura: Haha, de F proefjes zijn cool 8-) . Knappe Hincapie!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:08

_Saida_ schreef:
Ilona -> € 400,=??? Jeutje wat een geld! Daar kan ik bijna 3 paarden voor stallen!

Heidi -> Of verhuizen en een huisje kopen met land en stallen erbij?

Ja :D als je werk kan vinden in de buurt van de veluwe :P

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:09

Ik zie dat Ilona hier haar nieuws ook bekend heeft gemaakt! Wat ik al zei meid, het komt vast helemaal goed en Chico krijgt een heerlijk plekje :j

Ik kruip even uit mijn meeleeshoekje om dit fantastische nieuws te melden:
Ik heb mijn rijbewijs gehaald :):) Het ging helemaal vlekkeloos :D *\o/*

Vanavond reageer ik bij, dat beloof ik!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:10

+:)+ TOPPIE Sanne!!!! Gefeliciteeeeeeeeeeeeeerd!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:11

Hier is wel genoeg weidegang maar zelfs hier is het voor een hengst nog wel eens lastig, maar zeker wel mogelijk.
Heb met Piropo in Capelle gestaan maar dat zou ik echt niet meer willen, altijd maar op stal en alleen als je hem zelf in de buitenbak zette kwam hij dus buiten.. als ik daarop terug kijk kan ik me nog schuldig voelen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:14

Cloris, ja.. daarom gun ik chico dit ook. En de reden dat ik hem gecastreerd heb. Hier is op stal vaak geen probleem voor een hengst, maar op de wei bijna onmogelijk. Ik kan daarom stiekem ook niet wachten totdat hij lekker iedere dag op het land kan spelen! :D Het is niet mega groot, maar groot genoeg om zich lekker te kunnen bewegen, met vriendjes te spelen en te eten :D . Ook krijgt hij een mooi buitenboxje, met buitenluik kan die lekker naar buiten kijken :D !

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:17

Prinslover schreef:
Cloris, ja.. daarom gun ik chico dit ook. En de reden dat ik hem gecastreerd heb. Hier is op stal vaak geen probleem voor een hengst, maar op de wei bijna onmogelijk. Ik kan daarom stiekem ook niet wachten totdat hij lekker iedere dag op het land kan spelen! :D Het is niet mega groot, maar groot genoeg om zich lekker te kunnen bewegen, met vriendjes te spelen en te eten :D . Ook krijgt hij een mooi buitenboxje, met buitenluik kan die lekker naar buiten kijken :D !

Ach Piropo heeft nu een buitenstal, met aan 2 kanten een deur/luik, hij kan vanaf 06.30 uur tot 22.00 uur in de paddock lopen die eraan vast zit van 16x14 meter. Naast die paddock zit een iets kleinere waar Elvis in staat. Al zijn het niet de beste vrienden ze kunnen ook niet zonder elkaar.
Geen dagelijkse weidegang maar wel met regelmaat.
Tja kan slechter toch? :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:22

Ja, jij hebt geluk dat je dat voor elkaar hebt gekregen! Echt super.. beter iets dan niets! Chico krijgt wel een wat grotere ruimte die hij zal moeten delen (er is 3 x een stuk van ik gok 20x40m), maar geen gigantische wei. Achja, alles beter dan 24/7 box ;) .
Waar train jij eigenlijk dan? Of heb je er ook nog een buitenbak bij?