[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:43

voor diegene die het ergens vroeg, ja er was een fotograaf aanwezig zijn foto's staan nu net op de site, ze heeft geloof ik wel 20 hoofdfoto's gemaakt, en dit was de enige die er op stond.
vind het zelf een verschrikkelijk slechte foto maar wil hem wel even delen..
van het rijden is er helemaal geen 1 gelukt staat helemaal niks van me bij
Afbeelding

zo lijkt het net alsof ie een onwijze onderhals heeft Ach gut

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:14

Ik snap wel wat je bedoeld met slechte foto!

Maar toch is ie wel leuk hoor Ja

Ik ga even je topic bekijken Sanne Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:49

sanne: die is echt gegroeid. en het barokke koppie wordt al goed zichtbaar!
hihi ik had vanavond een koper voor desperado: hij kwam voor een forest pony van mijn vader maar had ook wel oren naar speknekkie. maar helaas voor hem, is ie niet te koop.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:04

nameless schreef:
voor diegene die het ergens vroeg, ja er was een fotograaf aanwezig zijn foto's staan nu net op de site, ze heeft geloof ik wel 20 hoofdfoto's gemaakt, en dit was de enige die er op stond.
vind het zelf een verschrikkelijk slechte foto maar wil hem wel even delen..
van het rijden is er helemaal geen 1 gelukt staat helemaal niks van me bij
Afbeelding

zo lijkt het net alsof ie een onwijze onderhals heeft Ach gut

ahhhhhhhhhhhhh best wel een heerlijk koppie hoor

en die kleine grote knuffel beer in de gang wat geweldig
gelukkig heeft hij geen boodschap voor je neergelegdt ahahahahah
ik heb het ook vroeger ooit eens gedaan maar dat was omdat het heel erg onweerde anders kregen we de paarden echt niet mee in huis hahahahaha
Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 23:40

zo, kom ook ff binnenvallen.
Madelief, super zeg, gefeliciteerd!
Jasmijn, sterkte ermee.. Erg moeilijk voor je denk ik. Komt allemaal goed. Misschien ook wel fijn dat hij zich wat afkeert, hoe moeilijk ook, maar dan krijg jij ook geen valse hoop meer.. Blijft moeilijk natuurlijk..
Verder wel bijgelezen, maar teveel om op te reageren. Ik ga morgen weer voor een paar weken naar Balingehof, Goya en Bram gaan gezellig mee Lachen

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 00:04

Vind het inderdaad niet zo'n beste foto nee, belichting is niet fijn en hij toont zo onderhals. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het een schitterend ding is Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:32

Jasmijn heel veel sterkte, ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt nu, zeker zo net na de vakantie, je valt dan echt een beetje in een gat lijkt me. Helemaal zo zonder de honden. Wel banketstaaf dat hij zich helemaal van je afkeert maar idd aan de andere kant wekt hij daar dan geen valse hoop meer mee. Ga jij op dezelfde stal werken als Madelief? Wel toevallig dat jullie nu allebei een paardenbaan hebben gevonden! Hopelijk trek je daar wat steun uit.

Madelief gefeliciteerd! Dat klinkt super.

Suus veel plezier op de balingehof!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:50

Jasmijn: Wel toevallig dat jij en madelief nu allebei op een stal werken! Wat voor werkzaamheden moet je doen?
Hopelijk kun je nog wel langs dizo en raya gaan als patrick wat bedaard is, ookal komt het tussen jullie niet goed zou het wel fijn zijn dat je de honden nog kan zien.

sanne: Zal ik alvast opschrijven dat je over 4 jaar komt Tong uitsteken Jammer dat je tibi niet meer gezien hebt, maar gelukkig leuke mensen!
Wat zijn hun plannen met hem?

nameless: het is inderdaad niet de beste foto...

suzanne: weer stage lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:39

Ben ik ook weer even! Moet eigenlijk orders voorbereiden voor mijn manager. Knipoog

Nameless De foto is niet echt mooi genomen, nee. Maar hij lijkt wel imposant doordat z'n nek zo dik lijkt. Knipoog

Jasmijn Welkom back! Jammer dat hij zo reageert op jullie breuk. Misschien is het voor hem inderdaad ook erg moeilijk en probeert hij op deze manier afstand te nemen. Nu is het moeilijk, maar je went er wel aan en op een gegeven moment kom je er wel achter dat je hem niet meer nodig hebt om je leven te verrijken. Er zwemmen nog meer vissen in zee! Vast wel hele lekkere! Vork
En je hebt nu een leuke job waar je je aandacht aan kunt schenken!

Madelief Jij ook gefeliciteerd met je job! Leuk hoor! Amerikaanse kennissen van de staleigenaar zochten ook een groom. Vond het ook wel interessant om voor een paar maanden naar Amerika te gaan, maar het zou waarschijnlijk alleen tegen kost en inwoning gaan. Dus toen hield het op voor mij. Die mensen zijn daar bezig om een handelsstal op te zetten en ze halen dan paarden uit Nederland om daar weer te verkopen.

Mies Wat goed dat je toch op de hei bent gaan rijden! Volgens mij is ze wel vreemde-terreinen-proof Knipoog

Ik heb zondag alleen gereden. M'n vriend was er wel bij, maar het ging erg goed! Dus ik kan het nu wel vaker alleen gaan proberen.

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk aan de ISPH beginnen. Iemand hier ervaring mee?
M'n instructeur heeft daar ook op school gezeten en neemt daar nu de dubbele longe examens af.
Wil wel gelijk beginnen met de instructeursopleiding en niet eerst de rijopleiding doen. Met de werkwijze ben ik wel al bekend.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:02

Mies, moet voor school een project doen waarvoor ik 1x in de week naar school moet dus wilde graag mijn tijd opvullen met wat nuttigs haha. Dus eigenlijk niet van school uit ofzo

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:28

wat ist rustig hier vandaag...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:34

viel mij ook al op inderdaad..
Goya en Bram zijn goed en wel aangekomen gelukkig Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:39

haha, dat dacht ik ook al, valt niet zoveel bij te reageren Nagelbijten / Gniffelen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:05

Zeker rustig hier vandaag Ja
Das mooi, want dan kan ik weer ff bijreageren Haha!

Miichelle90: Ja, denk t ook hoewel ik mn vriend ook best ga missen hoor! Maar ga eens in de 2 weken een weekend naar huis, en voor de leerervaring wil ik dat offer wel brengen!
KG_images: Ja, heb er ook zeker zin in en ben benieuwd wat ik over een half jaar heb bijgeleerd. Mn staleigenaresse zei al: als je dan nog niet M-klaar bent weet ik het ook niet Huilen van het lachen
Heidi: hahaha, grappig Haha! Zo'n pretecho is ook wel leuk!
Robijntjah: Dankje, gaat zeker lukken, jij veel plezier met je nieuwe kanjer Haha!
Saida: 1 oktober, maar ik ga het laatste weekend van september al die kant op Ja
Hahaha, Furia die snapt er ook nooit iets van, die kleurverschillen in het wegdek en ontwijkt ze ook liever..
Fijn dat je een nieuwe zadel hebt!
Lobke: Jaaa, leuk he Pling Ohja, dan niet zo dichtbij maar een stuk dichterbij dan vanaf waar ik nu woon haha Knipoog
Wat grappig dat jij ze daar ook niet kan verstaan! Spreek jij "dialectloos" of een ander dialect?
Mies: Gaaaf he Haha! Ja joh, ik kan wel es een paar uurtjes langsdroppen als ik een keer op weg ben naar huis of omgekeerd Ja
Sanne: Ja hoor, ik blijf wel op Bokt te vinden!
Vind je t jammer van Tibi? Wel fijn dat er een passend baasje is gevonden.
nameless: Das dan weer wat minder, dat t niet de mooiste foto is van hem..
Frank: Hahaha, is dat ff jammer voor die meneer, maar ik snap m best Lachen En ja natuurlijk ook!
Suzanne: Veel plezier op t Balingehof!
Malin: Nee, mn zusje blijft gewoon in NL Haha!
Yenneke: Ja, ik krijg wel betaald, al hoewel geen vetpot hoor, Maar als je nagaat wat je er voor terugkrijgt, alleen al die lessen maar gewoon de hele ervaring..
ISPH, is dat in Duitsland?

Zo dat was het alweer! Das niet veel Haha!

Vandaag Furia weer eens gereden. Die staat nu trouwens sinds kort met een mama+veulentje op de weide, had ie ff wat meer te eten.
Pfff, nou valt ook wel te zien hoor! Meteen een grasbuik, hij heeft afgelopen week natuurlijk ook wat minder beweging gehad dus deze week aan de bak!
Haha, maar tis echt grappig, eerst mocht Furia niet in de buurt van het veulen komen, verdedigde de merrie, en toen belde mn vriendin vrijdag helemaal melig op: Ja Mischa (de merrie) is helemaal hengstig geworden door Furia!
Ze heeft nog maar een 4 weken oud veulen bij de voet lopen!
En toen ik vanmiddag Furia van de wei ging halen stond t veulen een meer afstand van m en de mama zo'n 20 mt verderop, Furia is oom Haha! Tong uitsteken

Ff getraind, in de terrible regen!
Zondag overigens weer wedstrijd, laatste wedstrijd voor komende tijd waarsch. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:27

De school zit in Meerle in België, net over de grens bij Breda.
www.isphorse.com
Het is een opleiding tot holistisch instructeur en ze werken er volgens de principes van de klassieke dressuur.
Het is een soort van deeltijd opleiding. Ik geloof dat je niet elke week les hebt en meestal op vrijdag en zaterdag. Soms van donderdag t/m zaterdag. Het is wel particulier, dus er hangt een behoorlijk prijskaartje aan. Maar het is wel wat ik altijd al heb willen doen. Knipoog

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:56

Spannend hoor, je leert inderdaad echt heel veel, Madelief. Je bent met zoveel paarden bezig, bijna continue begeleiding, ga je zeker op vooruit Ja .

Roc heeft vandaag z'n influenza en tetanus prik gehad, heb hem lekker in de binnenbak gestapt. Hij liep heel de tijd te geinen, m'n sjaal pakken, halstertouw pakken, lekker door m'n haar woelen. Het is ook zo'n grappenmaker *LOL* , kan zo om hem lachen dan. Hij voelde zich in ieder geval top fit Nagelbijten / Gniffelen .

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:12

Miichelle90 -> Welsh Cobs zijn dan wel kleine paardjes, ze tonen vaak groter.
Ik ken een hengst die ook ongeveer zo groot is, echt een heel leuk paardje, en die toont ook veel groter.
http://www.hippofotodroom.com/apps/photos/album.jsp?albumID=1117941 hier kan je foto's van hem zien.

Heidi -> Fijn dat het goed met jullie gaat!
En die benen.... dat is gelukkig maar van tijdelijke aard.
Heb je foto's van je pretecho?

Michelle -> Het is echt een heerlijk zadel!
Heb vanavond ook weer eventjes gereden en genoten! Haha!

Jasmijn -> Ik denk niet dat je het bij jezelf moet zoeken in de zin van dat jij moet veranderen voor hem.
Je bent zoals je bent, met je leuke én nare dingen, en zo heeft ie je maar te accepteren.
Het klinkt misschien hard, maar misschien is het wel goed dat hij zo koud en naar tegen je doet.
Hij geeft je geen valse hoop op deze manier.
Ga maar lekker genieten van je nieuwe baan, zie het als een nieuwe start, een nieuwe kans.
Het komt allemaal weer goed, meis. Ach gut

Sanne -> Ja we gaan het gewoon proberen of ze beter reageert met een ander bit.
Ik dacht dat het aan mij lag en vond al dat zo streng moest zijn met mijn handen, maar dacht dat het kon komen omdat ze nog zo jong is.
Maar toen Mayke erop ging om te voelen begon ze even later over het bit.
Ze heeft nog een dubbelgebroken KK Aurigan liggen, dus die gaan we eerst proberen.
Wat een gave foto's weer van Igneo de Hartenbreker in spé! Knipoog

Nameless -> Jammer van de foto, die is niet echt uit een mooie hoek genomen......

Frank -> Heb je nog voor de grap gevraagd wat ie wilde geven voor Desperado?
Rintske haar waarde is in 3,5 maand tijd verdubbeld!
Er was iemand die haar erg leuk vond en haar dat waard vond, vond ik wel leuk om te horen, maar ze gaat echt niet weg! Vork

Suzanne -> Balingehof! Leuk! Kan je met Yaco van Cyrina knuffelen! Knipoog

Yenneke -> Spannend je opleiding! Lijkt me een hele leuke opleiding!

Gisteren was ik onwijs beroerd en ben ik bijna de hele dag ziek geweest.
's Morgens om een uur of 5 begon het, veel spugen, diahrree en ik was onwijs moe.
Ik heb bijna de hele dag geslapen, alleen maar wat thee gedronken en 's middags een koekje gegeten.
Pas 's avonds knapte ik weer wat op, en ben ik toch even naar Rintske geweest, er moest toch uitgemest worden.....
Vandaag ging het al een stuk beter, maar ik kon nog niet echt normaal eten en voelde me erg slapjes.
Gaandeweg de dag ging het steeds beter en vanavond had ik heel veel zin om even te rijden.
Lekker saampjes in de binnenbak gereden, en ze voelde heerlijk en deed heel erg haar best.
Had ik echt even nodig!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:14

Madelief : ja het is natuurlijk een onwijs mooie ervaring om eens te hebben gedaan. Kan je gewoon niet links laten liggen.
en dat je soms weekend naar huis kan is natuurlyk wel fyn.
Hoop voor je dat je het er onwijs naar je zin gaat krijgen Haha!
Maar dat zal wel lukken denk ik zo Tong uitsteken

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:17

Saida : Ja idd, ze tonen natuurlijk ook groot doordat ze meestal aardig breed zijn. lekker vol gebouwd. Wat een onwijs mooi ding die hengt.
Morgen ga ik hem weer doen Haha!

Vrydag gaat ik lekker naar Drenthe toe. Gezellig naar me chickie. en kom Zondag weer terug.
Dinsdag moet ik naar Rotterdam naar het ziekenhuis (kaakchirurg) gaan ze 2 verstandkiezen weg halen.
En dan 2 weken erna weer 2.
masselaar ben ik ook he haha

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:23

Weet iemand toevallig nog een leren dressuurzadel te koop met een wijde boom (33/34) voor niet al te veel?
Ik zoek voor een stalgenootje een zadel, omdat ze met de hare niet meer mag rijden.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:36

wow 1 dag en niet eens een volle pagina! Alle vakanties weer voorbij Knipoog

suzanne: Leuke en ook nog leerzame tijdvulling!

madelief: Wanneer ga je naar die stal? Leuk in de regen rijden Vork ik stap dan toch maar af, of het moet heel lekker gaan, maar het idee dat ik nat naar huis moet fietsen Tong uitsteken

yenekke: Iemand die bij ons op stal stond heeft dat gedaan, kan je dr niet veel over vertellen, want ik mocht het mens niet Tong uitsteken Zij legde vooral de nadruk op de holistische kant (ging mij een beetje te ver) Maar zoals met elke paardenopleiding moet je je eigen ding eruit halen en op je eigen manier brengen (vind ik dan)...

Kate: Ik vind dat ook altijd geweldig van die paarden, wat ze soms kunnen verzinnen. Heb je al foto's van sienna?? Ben heeel benieuwd!

saida: Geen beter medicijn dan een paard Knipoog

Vandaag nieuwe aanwinst op onze stal. Nieuwe pensionklant met een friese merrie...ben benieuwd!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:16

Ik ben ook weer terug van weggeweest Lachen. Ik heb heerlijk twee weken mogen genieten van de zon in Turkije! Daarna een weekje bij komen van de vakantie en ook nog werken. Gelukkig had ik die week al dinsdag en woensdag vrij gevraagd Lachen. Op dinsdag ben ik bij een vriendin langsgeweest die leiding gaf op een ponykamp in Markelo (Het Lamoen). Daar heb ik heerlijk een buitenritje mee gereden op een hele grappige fjord (was de groep meerdere keren kwijt omdat de rest zo weg galoppeerde in een rengalop en ach mijn fjord vond het wel best en ging dr in een rustig galopje achteraan). Was wel een leuk ritje door een mooie omgeving, heb ook nog herten gespot Lachen.

Na mijn vakantie had ik ook weer met de eigenaar van Atlas afgesproken, dus ik kwam op stal en toen ik m zag schrok ik echt... Hij is heel erg vermagerd. Ik hoorde later van iemand anders dat de eigenaar denkt dat het komt doordat ie het 's avonds te koud heeft buiten, maar ze kan m geen deken om doen omdat die er 's ochtends weer af moet en ze daar geen tijd voor heeft ivm met dr kindje... Dat vond ik helemaal erg... Vroeger deed ze alles om m gezond te houden en was ze zo voorzichtig en nu ziet ie dr zo slecht uit en doet ie dr niks aan...

Deze week doe ik hem alleen omdat zij nu op vakantie is. En toen ik m gister uit het land haalde stond ie helemaal te rillen... Heb dr maar opgebelt en gezegt dat ik dr een deken op deed want hoe die stond te rillen was echt niet leuk meer... Gelukkig werd ze daar niet kwaad om ofzo...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:09

Michelle -> Ja daar heb je helemaal gelijk in!
Als ik bij mijn paardje ben valt altijd alles van mij af en voel ik mij (meestal) helemaal tot rust komen.
Was wel grappig; maandag toen ik mij zo beroerd voelde was Rintske echt super onrustig op stal.
Een stalgenootje van mij staat met haar paard tegenover Rintske, en zij vertelde mij dit.
Ik had haar al eens verteld dat Rintske mij zo onwijs goed aanvoelt, en dat je aan haar stal kunt zien hoe het met mij gaat.
Zij moest er meteen aan denken toen ze Rints zo onrustig zag doen.

Esther -> Ach gos, wat sneu voor Atlas......
Ik ben altijd van mening dat als je een dier hebt, je hier voor moet zorgen naar beste kunnen.
Zo'n dier is afhankelijk van je, maar helaas zijn er nog steeds mensen die daar anders over denken.
Als ze niet zo goed voor hem kan zorgen dan moet ze zorgen voor iemand die dat wel wil en kan of hem wegdoen.
Liefde is ook; los kunnen laten......

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:48

Jasmijn, heel veel sterkte.
Probeer alleen niet teveel of hij het astjeblieft nog een keer wil proberen. Hoe meer jij gaat vragen, hoe meer hij afkeert. Hoe moeilijk het ook is, accepteer het, dan heb je de grootste kans dat je nog eens met de honden mag wandelen.